Een grondige voorbereiding
Zondag 8 juli 2018. Nederland.

Ruim 30 graden buiten, de brandende zon op mijn huid en de geur van zonnebrand. Heerlijk! Dat doet me altijd denken aan de vakantie. Afgelopen weken had ik dit ook als ik naar buiten stapte. Wat een geweldig weer in ons land. Helaas is het nog geen vakantie, maar…. Wij gaan bijna aan onze reis beginnen!

Ter voorbereiding op de vliegreis zijn we met Abel naar Schiphol gegaan. Hij kon al even op het panoramadek naar de vliegtuigen kijken en ook een kijkje nemen in een echt vliegtuig. Abel vond het prachtig. Wij waren de buggy vergeten, een jongetje van elf kilo constant tillen is geen optie, dus meneer liep los rond op het vliegveld. Het was erg druk, veel mensen die gehaast oogden en hun vliegtuig wilden halen. Overal zagen we rijen menen en koffers. Tussen dat gekrioel liep een klein, blond jongetje, die ineens voor hollende passagiers ging staan. De mensen stopten met lopen en Abel riep: ‘hallo!’ Iedereen die serieus en gefocust keek, kreeg meteen een glimlach op het gezicht. Onze zoon was een attractie op zich. Als hij ook zo vrolijk tijdens de vliegreis is, zijn wij helemaal blij!

8juli3

Reizen met een dreumes… Het is anders en het vraagt een iets grondigere voorbereiding. Wat neem je mee en wat niet, er zijn veel dingen waar je aan moet denken. Eén ding wat ons bezig hield was waar we Abel in zouden laten slapen. Uiteindelijk hebben we gekozen voor het tentje van Deryan. Deze staat op dit moment in ons huis om Abel te laten wennen aan zijn toekomstige slaapplaats. Onze hond en Abel waren meteen weg van het tentje en zaten er samen in. Ook hebben we voor Abel een hele leuke kleine rugtas gekocht en wat speelgoed voor in het vliegtuig. Verder zijn we hem aan het voorbereiden met het voorleesboekje Ikke gaat op reis. Een pakkend boekje waarin precies wordt verteld hoe het vliegen gaat. Dit lezen we Abel elke avond voor.

8juli4

Inmiddels is bijna alles rond voor onze vakantie. De verblijfsplaatsen zijn geboekt en ook de reisplanning is rond.

De eerste dagen zullen we in het zonnige Abu Dhabi verblijven. Met op dit moment een gevoelstemperatuur van 45 graden is het wellicht een tikkeltje heet. Vervolgens vliegen we door naar Sri Lanka. In 2011 zijn we hier ook geweest en hebben we Chris ontmoet. Hij was onze gids en zal ons ook dit keer weer rondrijden. We gaan een beetje van de gebaande paden af. We zullen het noorden van Sri Lanka gaan bekijken. We beginnen in Anuradhapura. Hier gaan we op safari. Daarna rijden we door naar Jaffna en Triconmalee. Ook wordt het prachtige strand van Pasikuda bezocht. We reizen door naar Bandarawela en gaan dan met de trein naar Kandy. In Kandy woont Chris met zijn familie. We gaan op visite bij zijn gezin. We eindigen onze reis in Negombo waar we nog een aantal dagen verblijven.

Nog heel even wachten en de laatste spullen pakken. Dan horen jullie ons weer als we in Abu Dhabi zijn!