Optimaal genieten op Fraser Island
Woensdag 2 augustus 2017. Noosa, Queensland, Australië.

Bijna zit week twee er alweer op. Wat een geweldige reis tot nu toe. We genieten optimaal. In Noosa hebben we een mooie wandeling gemaakt door Noosa National Park. In dit park komen veel Koala's voor. Hidde wilde die heel graag zien. We zijn stil geweest en hebben veel omhoog gekeken maar helaas. Wel hebben we dolfijnen gezien. Super gaaf om te zien.

Wij hebben de coast trail gelopen. Een leuke wandeling om te doen met kinderen. Ook even een stop gemaakt op het strand, even klauteren over wat stenen om er te komen maar super! Noosa is een geweldige fijne plaats. Prachtig gelegen met veel watersporten en terrasjes. Op de camping heerlijk gekookt en de jongens hebben zich goed vermaakt op het springkussen.

Vrijdag zouden we naar Fraser gaan maar de tour zat vol dus een dagje extra Noosa en zaterdag vertrekken we naar Fraser. Vrijdag hebben we twee kano's gehuurd en op de rivier een stuk gekanood. Heel leuk. Een rustig stukje van de zee, met kleine eilandjes. Beide jongens wilde liever met papa in de kano. ze dachten dat hij sneller was. Maar uiteindelijk was ik het snelst, Thije blij dat hij bij mij in de kano zat ;-).

Zaterdagochtend om 8.15 uur werden we door een taxi opgehaald om naar het verzamelpunt in Noosa te gaan voor de trip naar Fraser. Tijdens het wachten een goede cappuccino gehaald. Toen zagen we de 4WD jeep al staan. Kennis gemaakt met onze gids Jef, een kleine man van wel zeker 180 kilo. Het eerste stuk waren we met zijn viertjes. In Rainbow Beach moesten we het andere gezin ophalen: vier gezellige Zwitsers met twee tienerdochters. Vervolgens met een soort pont over naar Fraser. Daar aangekomen een stuk gereden over het strand, door het regenwoud en uiteindelijk aangekomen bij Lake McKenzie. Wow, wat een prachtig zoetwatermeer met wit zandstrand. Werkelijk paradijslijk zo mooi.

We hebben heerlijk gezwommen. Daarna reden we via een enorme hobbel bobbel zandweg naar onze slaaplocatie. Wij hadden een tent geboekt maar dat ging niet, dus sliepen we in een soort hutje. Prima, twee stapelbedden en verder een zeer simpel onderkomen. Snel andere kleding aan en naar de Sandbar waar we konden genieten van een prachtige zonsondergang. Ik bleef maar foto's maken. Bij de Sandbar gingen we ook eten. Er waren voldoende spelletjes voor Thije en Hidde tijdens het wachten. Iedereen blij!p
Na het eten voldaan terug om lekker te slapen.

De volgende dag moesten we al om 07.00 uur ontbijten. Dus op tijd op. Ontbijt in de Dingobar. Wederom begonnen we met de lange hobbel bobbelige van de ene kant van het eiland naar de andere, een tocht van ruim een uur hobbelen en daarna nog een uur op het strand crossen. Als eerste kwamen we aan bij de champagne-pool. een stukje zee waar je wel veilig kan zwemmen. Waar geen haaien komen etc. Daar even lekker gespeeld in het water, wel koud brr.

Daarna in de jeep op het strand naar een mooie look-out. Onderweg walvissen gezien. Wel ver in de zee, maar we hebben ze gezien. Fraser is een prachtig eiland.

Ja, we hebben ook nog een paar dingo's gezien. Daarna naar een soort creek geweest van zoetwater waar je in kon zwemmen op het strand. Dat was bijzonder. En als laatste het scheepswrak gezien. Dat laatste hoort erbij maar vond ik zelf niet heel bijzonder. Maar goed.

Daarna wederom lekker hobbelen en bobbelen. Gelukkig was Jef wel een goede chauffeur want het is best lastig rijden. Verder was hij geen bijzondere gids wat wel jammer was. Hij vertelde bitter weinig. Maar goed.

Wederom gegeten bij de Sandbar en genieten van heerlijke biertjes. Voldaan en moe lagen we rond 21.00 uur in bed.

Op ons laatste dag op Fraser maakten we een mooie wandeling naar Lake Wabby. Het was 45 minuten lopen en dan kwam je bij een enorme zandvlakte. Echt heel bijzonder en daar was opeens een heel mooi groen diep meer. Thije en Hidde hebben gezwommen. We zaten daar met zijn achten. Heel gaaf.

Na daar een klein uurtje geweest te zijn liepen we weer terug. Vanwege vloed moesten we op tijd terug zijn bij de veerpont. Gelukt! Fraser is prachtig mooi, bijzonder en met niks te vergelijken.