Voorbereiding
Woensdag 27 maart 2013. Nederland.

Onze lange reis naar Australië zit er nog maar net op. Dit vinden we altijd een lastige periode. Het heeft ook leuke kanten; nagenieten van Australië is heerlijk. Een fotoalbum maken, herinneringen ophalen (ook met de kinderen), verhalen vertellen en video bekijken. Maar als we even mogen klagen... we werken weer volop, het is druk, het weer zit in Nederland niet mee, we hebben moeite met de kou en we hebben geen vooruitzicht op een nieuwe vakantie. Daarnaast hebben we ook een rotperiode gehad en ben ik nog steeds herstellende van mijn operatie.

Vanaf 1 oktober 2013 geldt voor ons de leerplicht en dit geeft reden om na te denken of we nu nog willen afwijken van de zomervakantie. We hebben eens zitten rekenen wat een vakantie in onze zomervakantie gaat kosten. Eenentwintig dagen Frankrijk in een klein huisje is al snel meer dan 3900 Euro! Dit geldt alleen maar voor een stacaravan. Daar komen de kosten van verblijf, reis ernaar toe, eventuele excursies enzovoort nog bij. Omdat we deze zomer nog net geen leerplicht hebben besluiten we toch om van het hoogseizoen en schoolvakanties af te wijken en iets anders te zoeken.

Nick heeft het steeds over twee landen waar hij graag naar toe op vakantie wil. Amerika (van het liedje) en Spanje (hoe kan het ook anders... omdat Sinterklaas daar woont). Toen we Nick en Imke vertelden dat Mickey en Minni Mouse in Amerika wonen was de keuze snel gemaakt. Het wordt Amerika.
Uiteindelijk tickets gevonden van 450,- Euro per persoon en we vliegen rechtstreeks naar Orlando, Florida. We vertrekken vrijdag 31 mei en komen zaterdag 15 juni weer aan in Amsterdam. Ook de kosten voor autohuur vallen mee, we hebben de gehele periode de auto ter beschikking. We hebben een Ford Escape gehuurd. We hebben inmiddels een week een villa met zwembad gehuurd. Al met al een stuk goedkoper dan drie weken in Frankrijk met z'n vieren. We moeten nog wel een visum regelen en de overige nachten verblijven we in hotels rondom Miami en Key West.

We hebben de volgende planning:
Orlando
Disney World drie dagen - Magic Kingdom, Disney studio,
Kennedy Space Centre
Cape Canaveral. Is dit leuk voor kleine kinderen?
Sea world, twijfel. Het is vast leuk maar zo duur, vraag me af of dit de moeite waard is?
Via Tampa naar Cape Coral
Everglades
Miami
Key Largo - duiken
Key West
En weer terug via Miami en Palm Beach naar Orlando

We hebben nog twee maanden om daar naar toe te leven al krijgen we erg veel commentaar dat we alweer weggaan. Soms zoveel dat we het bijna niet meer durven te zeggen. Maar goed wij hebben er in ieder geval wel zin in.

Warm welkom in Amerika
Zaterdag 1 juni 2013. Orlando, Florida, Verenigde Staten.

Gisterochtend zijn we vertrokken naar Orlando. Het lijkt nu al of we hier heel lang zijn en we hebben de vakantiestemming goed te pakken. De periode voor aanvang van de vlucht duurde gevoelsmatig een eeuwigheid. De deur van de gate naar het vliegtuig kon niet open. Ze konden de storing niet vinden waardoor ze alle passagiers naar Orlando twee uur lieten wachten. Uiteindelijk moesten we naar een andere gate honderd meter verder om vervolgens honderd meter met een bus terug naar het vliegtuig te rijden. De logica ontging iedereen maar het resultaat was een behoorlijke vertraging en veel geïrriteerde passagiers. De vlucht verliep goed, al blijft tien uur op een stoel zitten een lange zit. Maar de kinderen hebben het super goed gedaan! Niet geklaagd en ze waren lief (daar droegen de cadeautjes onderweg ook aan bij).

144815 1370131644 500

Eenmaal in Amerika was de rij van de douane erg lang. De kinderen waren enorm moe en konden niet meer lopen. Maar Nick en Imke hebben van de aardige douanebeambte een mooi stempel van Mikey Mouse in hun paspoort gekregen. Onze kinderen hebben nu al stempels in hun paspoort die wij dus niet hebben.
De auto ophalen verliep vlekkeloos en zelfs de route naar het huis verliep, dankzij de navigatie, ook goed (behalve dat Imke flink moest overgeven). Eenmaal bij het huis aangekomen bleek de code van het huis niet te kloppen. Hierdoor waren we niet in staat om naar binnen te gaan. Dat viel even goed tegen. We konden de eigenaar van de woning niet direct te pakken krijgen, in Nederland is het laat in de nacht. Uiteindelijk was de keuze of een hotel zoeken of de buren 's avonds laat storen om te vragen om hulp. Dat laatste hebben we gedaan. De buren bleken enorm aardig en behulpzaam. Via het telefoonnummer (met goede landcode dit keer) is het snel gelukt de goede code van het huis te krijgen. Super warm welkom in Amerika dankzij onze lieve buren. Het huis is geweldig. Groot, netjes, van alle gemakken voorzien, de bedden liggen heerlijk en het zwembad valt zeker bij de kinderen goed in de smaak.

144815 1370131691 500144815 1370131715 500

De nacht verloopt wat moeizaam. Nick is om drie uur wakker en kan niet meer slapen. Het hele huis moet geïnspecteerd worden en hij wordt maar niet rustig. Om zes uur ben ik met Imke ook maar op gaan staan. Sjors volgt na zeven uur. Een ochtend duik is heerlijk. Iedereen geniet...

We besluiten naar het visitor centre te gaan. Die valt tegen maar we zijn dan ook Australië gewend en verwend want daar zijn de visitor centers echt geweldig. We kunnen een aantal folders meenemen en we kopen een ticket voor Wet n Wild, een waterpretpark. Dat ticket voor één dag blijft veertien dagen geldig en we kunnen de komende veertien dagen zo vaak gaan als we willen. Leuk.

144815 1370131774 500144815 1370131752 500

De boodschappen halen we en we ontbijten in het huis. Daarna naar Wet n Wild. Het is erg warm dus lekker in een zwembad. Wet n wild is een zwemparadijs met veel glijbanen, watersplash, golfslagbad en zo nog meer attracties. Nick zijn we meer kwijt dan dat we hem zien. Hij rent enthousiast overal heen en is nergens bang voor. We proberen hem bij te houden en Imke durft van veel glijbanen af. Ze is super trots! Het blijkt in Florida een public holiday en lang weekend te zijn en het is overal druk. Veel files en lange rijen. Maar wij zijn relaxt en vermaken ons goed! Morgen willen we naar het strand daarna krijgen we een aantal dagen regen.