Voorbereiding in volle gang
Zondag 24 juni 2012. Nederland.

Het schiet nu echt op, over elf nachtjes slapen, vertrekken wij vanaf Düsseldorf richting Dubai, en na een korte tussenstop vliegen we door naar Bangkok! We zullen dertig dagen in Thailand en Maleisië rondreizen en genieten! En ons reisschema is helemaal klaar, zie hieronder:

Vrijdag 6 juli:
Vertrek vanaf Düsseldorf via Dubai naar Bangkok.
Zaterdag 7 juli:
Aankomst Bangkok, we worden opgehaald door ons hotel. We verblijven de komende twee nachten in het Eastin Makkasan hotel. We hebben twee hotelkamers met tussendeur gereserveerd!
Zondag 8 juli:
Dagje Bangkok, ter plekke bekijken we of we vandaag een dagje tempels/klongs/zwembad inplannen of een dagje naar Safari World.
Maandag 9 juli:
Vandaag vertrekken we na het ontbijt met het vliegtuig naar Kuala Lumpur, hier verblijven wij twee nachten in het Impiana KLCC, in een deluxe double room met uitzicht op de Petronas Twin Towers en het buitenzwembad.
Dinsdag 10 juli:
We bezoeken o.a. de Petronas Twin Towers, de KL Tower en we gaan naar een indoor pretpark in het winkelcentrum met een echte achtbaan!
Woensdag 11 juli:
's Ochtends vroeg vertrekken we naar de Taman Negara, een van de oudste regenwouden ter wereld. We zullen de komende drie nachten verblijven in een triple room in het Travellers Home. Hier zullen we een nachtsafari maken in een truck of een night junglewalk, spannend!
Donderdag 12 juli:
We zullen door de jungle over de langste hangbrug ter wereld lopen!
En er is nog veel meer te doen hier in de jungle.
Vrijdag 13 juli:
Vandaag maken we een keuze uit de vele leuke dingen die we hier kunnen doen, zoals rapidshooting, naar een dorp van de Orang Asli, naar de grotten, zwemmen in een waterval of in de rivier.
Zaterdag 14 juli:
We vertrekken 's ochtends vroeg vanuit de jungle en komen 's avonds aan op de bountystranden van de Perhentian eilanden aan de oostkust. Hier verblijven wij de komende zeven nachten. De eerste drie nachten in Abdul Chalet, in een family sea view chalet direct op het strand en daarna vier nachten in Coral View in een family sea view suite ook op het strand.
Zaterdag 21 juli:
's Ochtends vroeg vertrekken we met de eerste boot naar het vasteland, en gaan we met het vliegtuig naar Kuala Lumpur. Hier verblijven we één nacht bij Jawadene Suite and Breakfast in een deluxe room voor twee volwassenen en twee kids. Hier gaan we heerlijk relaxen in het zwembad, voordat we de volgende ochtend weer vertrekken.
Zondag 22 juli:
Vandaag vliegen we van Maleisië naar Thailand en landen we op Phuket Airport. Hier worden we opgehaald door de eigenaar van het Khao Sok Nature Resort, waar we de komende twee nachten in het Khao Sok National Park zullen verblijven. We slapen in een echte boomhut, de jungle family treehouse. Deze keer hebben we een boomhut met een echte watervaldouche. Hier willen we een nachtwandeling in de jungle gaan maken en we hopen dat er nog steeds vuurvliegjes te zien zijn, enz. enz.
Maandag 23 juli:
Vandaag gaan we leuke dingen doen in het Khao Sok NP, het is hier zo ontzettend mooi en er is hier genoeg te doen!
Dinsdag 24 juli:
's Ochtends vroeg vertrek richting het duikerseiland Koh Tao, hier verblijven wij drie nachten in het Montalay Beach Resort in een deluxe triple cottage.
Vrijdag 27 juli:
We vertrekken 's ochtends met de ferry naar Koh Samui, waar we zes nachten zullen verblijven in een superior double bungalow met extra bed in Baan Bida Manda vlakbij het strand van Mae Nam.
Donderdag 2 augustus:
vertrek met de ferry naar Suratthani vanwaar we met het vliegtuig naar Bangkok zullen gaan. We zullen ons hotel ter plekke regelen.
Vrijdag 3 augustus:
Eén heerlijke laatste dag in Bangkok. We kunnen kiezen uit van alles en nog wat, bijvoorbeeld de weekendmarkt bezoeken, of met de boottaxi de tempels gaan bezoeken. Natuurlijk gaan we in de middag lekker zwemmen! Maar helaas, aan al het goede komt een einde, vannacht vertrekken we met het vliegtuig via Dubai weer richting Nederland na vier weken Thailand en Maleisië!
Zaterdag 4 augustus:
Vanmiddag om twee uur landen we op Düsseldorf Airport. Nog een paar uurtjes rijden en we zijn weer home sweet home.

We hebben er weer enorm veel zin in! Voor Marcel en mij is dit de vierde keer Thailand en de derde keer Maleisië. Voor Dylan & Justin wordt het de tweede keer Thailand en de eerste keer Maleisië!

Via Düsseldorf naar Dubai
Vrijdag 7 juli 2012. Dubai.

Hoera, de aftelkalenders zijn volgeplakt (Justin) en uitgeknipt (Dylan), dus vandaag is de dag dat we weer richting Azië vertrekken! Heerlijk, we kunnen bijna niet wachten tot we er zijn. We vliegen vanaf Düsseldorf via Dubai naar Bangkok.

In Dubai hebben we een paar uurtjes doorgebracht op het vliegveld tussen de Arabieren, andere toeristen ('mama, waarom hebben die mannen jurken aan?') en mooie winkels. Met de Emirates reizen is echt super met kleine kinderen, want ze worden verwend met van alles en nog wat: kleurtjes, knuffels en ze vinden hun eigen tv-scherm met kinderfilms super. Justin heeft nog allerlei stickers geplakt, Dylan heeft naar Scooby Doo gekeken en de rest van de vlucht hebben beide mannen heerlijk geslapen.

file118744919file118744926

Aankomst in Bangkok
Zaterdag 7 juli 2012. Bangkok, Thailand.

Met een uurtje vertraging zijn we vanaf Dubai doorgevlogen naar Bangkok. Nadat we waren geland, vroegen Dylan & Justin of we nu echt weer in Thailand zijn! Hiep hoi!

Gelukkig hadden we al een transfer naar ons hotel Eastin Makkasan, hetzelfde starthotel van twee jaar geleden! Hier hebben we twee mooie slaapkamers met tussendeur en dat is ideaal om de vakantie mee te beginnen. Dylan vindt de aandacht die hij van het personeel krijgt weer helemaal super en Justin is erg verlegen met al die aandacht die hij hier krijgt. Er wordt door voorbijgangers ‘handsome boys’ naar ze geroepen. Justin wordt door vreemden geaaid over zijn wangetjes en hij is binnen een dag al door twee verschillende dames vol op zijn wangen gekust. Dat laatste vinden wij wat minder en Justin vindt het eigenlijk ook niet zo leuk, maar het gebeurt echt zo plotseling dat je het gewoon niet kunt tegenhouden.

Gouden Boeddha
Zondag 8 juli 2012. Bangkok, Thailand.

Hoera, (o)pa B. is vandaag jarig, van harte! Na de lange heenreis, hebben we vandaag natuurlijk eerst lekker uitgeslapen (wij tot half negen en de jongens tot half tien).

Na het ontbijt hebben we een boottocht gemaakt door de klongs van Bangkok. We zagen van alles onderweg, maar heel bijzonder vonden wij toch de twee enorme varanen die we aan de kant zagen (eentje lag te slapen en de ander was onder de paalwoningen aan het rondstruinen). Justin vroeg voor de zekerheid of het toch geen krokodillen waren, het had qua grootte wel gekund.

file118745040file118745046

Hierna hebben we lekker gegeten in een restaurantje aan de waterkant en zijn we naar een tempel geweest met een enorme gouden Boeddha. Hier wilde Justin zo graag naartoe, en het was de moeite zeker waard. We wilden ook nog naar de grote liggende Boeddha, maar het was zo warm, dus in plaats daarvan zijn we lekker naar het zwembad van ons hotel gegaan om af te koelen.

’s Avonds hebben we heerlijk op het terras van een restaurant in de buurt (Café D’Elite) gegeten, twee souvenirs voor Dylan & Justin gekocht (twee goudkleurige tuktuks) en alvast een taxi geregeld die ons morgenochtend naar het vliegveld brengt!

file118745061file118745083

Van Bangkok naar Kuala Lumpur
Maandag 9 juli 2012. Kuala Lumpur, Maleisië.

Vandaag zaten we al om kwart voor zeven in het restaurant heerlijk aan het ontbijt, want onze vlucht gaat om tien uur naar Kuala Lumpur in Maleisië. Hier is het een uurtje later dan in Thailand (in Maleisië is het zes uur later dan in Nederland). Bij de douane aangekomen, moesten we één voor één naar voren komen en met onze voeten op een bepaalde plek gaan staan, zodat er een foto van ons gemaakt kon worden. Marcel, Dylan en ik waren al geweest en als laatste was Justin aan de beurt. De douanebeambte moest wel even de camera over de balie heen doen om deze foto te kunnen maken, want hij zag helemaal niemand in beeld. En toen de douanebeambte onze kleinste man eindelijk spotte, verscheen er plots een brede glimlach op de goede man zijn gezicht. We mochten zelfs achter in het hokje komen om de foto te bekijken!

Op het vliegveld hebben we een taxi geregeld naar ons hotel Impiana KLCC. We hebben hier een deluxe double room met uitzicht op het zwembad en ook op de 452 meter hoge Petronas Twin Towers. In 2001 was dit nog het hoogste gebouw ter wereld, maar nu is het het op vijf na hoogste gebouw ter wereld. De Petronas Twin Towers blijven nog wel de hoogste identieke gebouwen ter wereld!

Aan het eind van de middag kregen we te maken met een echte tropische regenbui, binnen no-time vormden de straten kleine riviertjes, wat de jongens een avontuur vonden. Meestal houdt dit binnen korte tijd weer op, maar daar wilden wij niet op wachten. We zijn met de skytrain (monorail) naar het winkelcentrum Berjaya Times Square geweest. Dit is een erg mooi winkelcentrum en op de vijfde etage is er een indoor pretpark met een echte achtbaan. Dit pretpark is één van de grootste indoor pretparken ter wereld, wel 35.000 vierkante meter groot. Hier hebben Dylan en Justin zich heerlijk vermaakt en natuurlijk ben ik nog even in de achtbaan (met loopings en koprollen) geweest, wow dat was echt super!! Deze achtbaan loopt gewoon langs de winkelgalerij, dus stel je voor, je bent lekker aan het winkelen, komt er ineens in een flits een groep gillende mensen voorbij . De jongens vonden mij na afloop wel een hele coole mama, haha!

file118745413

KL Tower
Dinsdag 10 juli 2012. Kuala Lumpur, Maleisië.

We hebben weer heerlijk uitgeslapen en we vonden het ontbijt in het Eastin Makkasan Hotel in Bangkok al uitgebreid, maar in het Impiana KLCC Hotel zijn er zoveel verschillende buffetten, dat je bijna alles kunt eten wat je maar wilt voor je ontbijt. Wat een keuze, dus we hebben er alle vier van genoten!

Na het ontbijt zijn we naar de Petronas Twin Towers geweest en Dylan & Justin hebben lekker in het zwembad in het aangrenzende park gespetterd! Marcel & ik zaten heerlijk in de schaduw op een bankje naar onze mannen te kijken. Echt genieten! We vonden het niet nodig om ’s ochtends vroeg in de rij te staan om dertig minuten op de skybridge enzovoort te mogen staan. Dat hebben wij tien jaar geleden wel gedaan en we vonden zelf het uitzicht op de Petronas Twin Towers vanaf de Menara KL Tower mooier, dus dat staat vanmiddag op ons lijstje!

file118745473file118745512

Vanaf de Petronas Twin Towers naar ons hotel is het maar een kort stukje wandelen en via een overdekte ‘walking way’ met airco loop je zo de lift van ons hotel binnen. Natuurlijk hadden wij ook zin gekregen om het zwembad in te duiken, dus zijn we alle vier in het zwembad van ons hotel gejumpt! Heerlijk!

Nadat we waren afgekoeld en weer opgewarmd in het zonnetje, zijn we naar de Menara Kuala Lumpur (KL Tower) gewandeld. Dit is één van de hoogste communicatietorens ter wereld. De KL Tower is 421 meter hoog. Met een free shuttle zijn we de heuvel op gereden en we hebben een combo ticket gekocht, want Dylan & Justin vonden het natuurlijk ook leuk om naar het kleine overdekte dierentuintje aan de voet van de Tower te gaan.

file118745592file118745593

Vanaf het observatiedek op 276 meter hoogte, hebben we met onze verrekijker naar ons hotel gezocht. We konden ons hotel niet zien, want er staan allemaal hoge gebouwen om heen. Maar wat vinden wij het uitzicht geweldig vanaf deze toren! Natuurlijk mochten Dylan & Justin nog een souvenir voor thuis uitkiezen. Het mini dierentuintje was voor de jongens erg leuk om naartoe te gaan. Slangen, schildpadden, apen, vogelspinnen, een neusbeertje, tropische vogels, enzovoort dus genoeg dieren om te zien voor zo’n mini dierentuin. Maar wij vonden het best zielig voor deze dieren in veel te kleine hokken. De apen buiten in het wild blijven - vinden wij - veel leuker om naar te kijken! En er waren voldoende wilde apen om ons heen te zien, eentje kwam ineens naar Marcel toe om hem te bekogelen met boomvruchten en als je goed kijkt, zie je er genoeg bovenin de bomen.

file118745634file118745651

Wij hebben onderweg nog heerlijk gegeten in een typisch Maleisisch restaurant: Fridays! En nu liggen onze mannen heerlijk in dromenland. Morgenochtend vertrekken we naar de Taman Negara, het oudste regenwoud ter wereld, nog ouder dan de Amazone in Latijns Amerika. Het park is 4343 vierkante kilometer groot. Marcel en ik bezoeken de Taman Negara voor de tweede keer, maar voor Dylan & Justin is het de eerste keer, we hebben er zin in!