woensdag 18 december 2013
  8 Replies
  5.2K Visits
  Subscribe
Hoi!

In de zomer van 2014 trekken we met onze twee zoontjes, van dan 4 en bijna 7 jaar oud, naar Zuid-Afrika (vluchten zijn geboekt). Na reizen met en zonder de jongens in Europa, Noord- en Zuid-Amerika en Azië voor ons allemaal de eerste keer Afrika…

Hoewel ons vertrek nog veraf is heb ik al eens nagedacht over een mogelijke route:
27/jun/14 Brussel - Frankfurt - Johannesburg
28/jun/14 Johannesburg aankomst 07:25
naar Blyde River Canyon
29/jun/14 Blyde River Canyon
30/jun/14 naar Kruger NP
01/jul/14 Kruger NP
02/jul/14 Kruger NP
03/jul/14 Kruger NP
04/jul/14 Kruger NP
05/jul/14 naar Drakensbergen in 2 dagen?
06/jul/14 naar Drakensbergen in 2 dagen?
07/jul/14 Drakensbergen
08/jul/14 Drakensbergen
09/jul/14 naar Durban
vlucht Durban - Port Elizabeth
naar Addo Elephant NP
10/jul/14 Addo Elephant NP
11/jul/14 Addo Elephant NP
12/jul/14 naar Tsitsikamma NP
13/jul/14 Tsitsikamma NP
14/jul/14 Tsitsikamma NP
15/jul/14 naar Knysna
16/jul/14 Knysna
17/jul/14 naar Heidelberg (struisvogelboerderij)
18/jul/14 Heidelberg
19/jul/14 naar Stellenbosch
20/jul/14 Stellenbosch
21/jul/14 naar Kaapstad
22/jul/14 Kaapstad + kaap de goede hoop NP
23/jul/14 Kaapstad + kaap de goede hoop NP
24/jul/14 Vlucht Kaapstad - Londen
25/jul/14 Vlucht Londen - Brussel

Iemand feedback op deze route? Ik heb de reisverslagen op de VRMK site gelezen en vind daar al veel links naar lodges e.d. Die ga ik zeker bekijken, maar tips voor verblijf zijn welkom. Ook eventuele leuke stops onderweg voor de kinderen hoor ik graag…
Alvast bedankt, ik kijk uit naar eventuele reacties!
Kaat
Waardeer dit bericht:
10 jaar geleden
·
#14678
Hoi Kaat,

Mooi vooruitzicht. Ga je niet naar kwazulu natal?

Ik zou een dag minder in kruger gaan en dan een dag naar Hermanus. Vlak bij Kaapstad en daar kun je zittend op een bankje aan de oceaan naar de walvissen kijken.
Kaap de goede hoop red je in een dag. Vergeet de pinguïns niet.
Autowegen zijn heel goed te rijden, dus je legt snel je afstanden af.
Drakensbergen zijn prachtig, kun je het beste op twee verschillende plekken logeren. Moet je wel een beetje mazzel hebben met het weer.

En kAapstad is een prachtige stad, zoveel te zien, ook voor je kinderen. Daar zou ik zeker de tijd nemen. Waterfront, zeeleeuwen, de eekhoorns in het park, natuurlijk de tafelberg. Zo mooi.

Wij zijn ooit een hele week in Kaapstad geweest, en nog niet alles gezien. Toen zelfs zonder kinderen.

Voor acco's, wij zijn er alleen zonder kinderen geweest. Dus wat dat betreft geen ervaring. Wel veel b&b gehad toen, was echt erg leuk.

Veel plezier met de voorbereidingen.

Groetjes Dionne
10 jaar geleden
·
#14679
@Dionne, in juli is het toch geen walvisseizoen?

Route ziet er leuk uit! Ik ben er helaas nooit geweest maar heb wel 2,5 jaar geleden op het laatste moment alles moeten cancellen. Had alles wel intensief voorbereid, dus heb soms het gevoel of ik er geweest ben qua kennis haha. Heidelberg is zeker Skeiding guestfarm? vriendin is daar gewwest met tweeling van 2 en vond het erg leuk.

Mijn route was van Kaapstad naar Port Elizabeth in oktober (kinderen toen bijna 2 jaar en 4 jaar). Omdat ik zo enthousiast ben over de mogelijkheden en Zuid-Afrika, moet ik er toch echt naar toe. Ik ben nu aan het broeden op 2 weken kerstvakantie 2014.

Succes met plannen!
10 jaar geleden
·
#14680
@sinole. Ze baren vanaf augustus maar ze zijn er vanaf eind juni. En aangezien Kaat er eind juli is, mijn idee om wel naar Hermanus te gaan. Zulke indrukwekkende dieren heb ik zeker nooit meer gezien.
10 jaar geleden
·
#14681
OK, dan zou ik ook zeker voor jou optie gaan. Ook omdat 4 dagen safari voor kinderen wellicht wat lang is om het boeiend te houden.

Dan zou ik van Heidelberg naar Hermanus gaan, via de pinguins van Betty's Bay naar Stellenbosch en dan naar Kaapstad.
10 jaar geleden
·
#14682
Bedankt voor jullie feedback…

Ik krijg Kwazulu Natal niet meer in het reisplan. Even getwijfeld tussen dat en Drakensbergen en dan toch voor dat laatste gekozen. Tenzij ik hier en daar wat zou inkorten, weet alleen niet of dat niet te druk wordt voor de jongens.

Hermanus ga ik zeker opnemen, wisselen met een dag Kruger. Of is het te doen om op 1 dag van Kruger naar Drakensbergen te rijden en daar een dag te winnen?
Verder hebben we in Kaapstad en omgeving 2 volledige en 2 halve dagen, 1 dag voor Kaap de goede hoop NP en de rest voor de stad.

Heidelberg is idd Skeiding guestfarm, lijkt idd fijn voor de kinderen.

Kaat
10 jaar geleden
·
#14683
Misschien op de ochtend van 3 juli al safariend het kruger uit en dan alvast eens tuk rijden richting Drakensbergen. Ik denk dat het te ver is voor een dag. Ongeveer 750 kilometer. Maar je kunt er ook voor kiezen om een dag in de auto te zitten. De wegen rijden wel goed door. En je kunt echt de kortste route kiezen.

Dan noordelijke Drakensbergen twee dagen, zuidelijke twee dagen. Dan naar Durban. Addo, wij zijn er een dag geweest. Dat was genoeg. Dan kun je daar aankomen, op safari. Overnachten, weer op safari en doorrijden naar tsitsikamma.

Dan heb je nog een dag over. Wilderness misschien. Echt leuk, relaxt stadje. Kun je lopen langs het strand en langs een oude spoorbrug.

Wij hadden met zijn tweeën een erg leuke b&b gevonden in schoemanshoek, vlakbij Oudshoorn. Daar was ook een gezin met kinderen. Heerlijk gegeten ook 's avonds.

Vergeet in Kaapstad niet te eten in het africa café. Superleuke ervaring. Wij zijn er getrouwd. Vlakbij het centrum is dat.

Groetjes Dionne

OW, krijg zelf ook weer erge zin om erheen te gaan. Zo leuk. Maar we hebben afgesproken te gaan als onze jongste 10 is, dus nog 6 jaar. Al weet ik niet of ik het zolang volhoud.
10 jaar geleden
·
#14684
Hallo,
Zit voor het ogenblik in Thailand, maar wij zijn in september en augustus naar Zuid-Afrika geweest.
Mijn eerste indrukken van je reisroute zijn idd dat Krugerpark gerust minder mag, en ik zou aanraden om bv 2 nachten in Letaba te slapen, en dan de laatste dag op het gemak door gans het Krugerpark te rijden. Kan misschien ook wel ver zijn, maar wij deden het in twee delen, met het laatste deel in Berg-en-dal, en daar hebben we lang niet zo veel gezien als in het meer noordelijke deel (ondanks alles wat ik gelezen had).
Ik kan verder niet zoveel meer bedenken, maar lees gerust eens onze blog door, daar zul je mss wel iets wijzer van worden.
Onze hoogtepunten waren Kruger (Letaba), Swaziland (maar misschien net te krap om dat er nog bij te nemen, net als Bulungula aan de Wild coast), Kamberg (Drakensbergen) en Storms River Mouth. En inderdaad de walvissen met Hermanus zijn adembenemend prachtig!
Veel plezier met de voorbereiding!!!

Isabelle
ps: <!-- w -->http://www.tangatanga.com/schoorens<!-- w -->
10 jaar geleden
·
#14685
Hoi,

Ik heb ondertussen oa Isabelle's reisverslag gelezen en aan de hand van jullie tips verder aan de route gesleuteld met volgend resultaat: Blyde River Canyon - Kruger NP - Swaziland - Hluhluwe NP - St Lucia - Drakensbergen - Addo - Tsitsikamma NP - Knysna - Heidelberg - Hermanus - Stellenbosch - Kaapstad.
Op het einde zal het tempo iets hoger liggen, slechts 1 overnachting soms maar dat schrikt ons niet af. We weten dat de jongens dat aankunnen en zij hebben na de reis nog een maand vakantie om te bekomen :).

Tot en met Tsitsikamma NP zijn de overnachtingen geboekt (met dank aan Senta en André en hun reisverslag op de VRMK site, daar heb ik voor de accomodaties veel aan gehad). Maar voor Knysna, Hermanus, Stellenbosch en Cape Town zit ik wat vast. Ik vind hopen accomodaties maar heb geen idee van bv de kindvriendelijkheid. Onze voorkeur gaat uit naar self catering lodges, afzonderlijke huisjes met toegang tot een tuin... en in Kaapstad gewoon een plaats waar kinderen welkom zijn.
Heeft iemand tips? Bedankt alvast voor reacties!

Kaat
  • Pagina :
  • 1
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Wees een van de eersten om op dit bericht te reageren!

Partners

Abonneer

Vul hieronder je emailadres in en ontvang per mail het laatste nieuws van Verrereizenmetkinderen.nl

Social Media

Houd jij van Verre reizen met kinderen? Volg, like en blijf op de hoogte!