1. Els
  2. Algemeen
  3. maandag 13 april 2020
  4.  Abonneer via e-mail
Inhakend op het vorige bericht van Reislief open ik even een nieuw topic. Ze schrijft:

Hi allemaal!

Zo langzaam maar zeker zie ik onze Namibië reis met verdriet in het water vallen.
Ik heb niet de indruk dat het door kan gaan,

Hoe zien jullie dat?

Het belangrijkste is natuurlijk dat iedereen gezond blijft en op reis gaan heeft echt niet de hoogste prioriteit. Maar dat jullie reis naar Namibië, zo goed voorbereid en waar je al zo lang naar uitkijkt, misschien niet door kan gaan, dat is heel begrijpelijk ook heel teleurstellend.
Ik ga er ook steeds meer van uit dat we niet naar Sri Lanka kunnen, dit jaar. Behalve als we twee van de drie weken in quarantaine gaan. Tja, dat is geen optie, lijkt me.
Ik ben ook heel erg benieuwd hoe anderen hierover denken. Wat zijn jullie alternatieven?
Waardeer dit bericht:
https://www.verrereizenmetkinderen.nl
Met kinderen: Thailand, Laos, Cambodja, Vietnam, Indonesië, China, Maleisië, Singapore, Brazilië, Bolivia.
Reageer
Er is nog geen reactie geplaatst.
Geaccepteerde antwoord Pending Moderation
Wij zouden in de zomer naar Cuba, voor het eerst in ons leven een georganiseerde gezinsgroepsreis.
En eigenlijk ben ik er nu wel extra bl ijj mee.
Ik ga er vanuit dat het niet door gaat.
Maar we hebben geboekt bij djoser dus alles valt onder de anvr. Dus hoef wss zelf nergens achteraan.
Wat wel stom is in mijn ogen dat we per 1.6 het restant bedrag nog moeten betalen
.....

En we zouden begin juni nog naar london, mn voor de harry potter studio.
Maar dat zie ik niet gebeuren.
Zouden eerst met flybe vliegen... die gingen al failliet. Nu met de trein... nou dit wordt straks by far de duurste citytrip zonder dat we er geweest zijn.
met dochter: Kreta, Maleisie (2x), Italie, Indonesie (Java en Bali), China+Hongkong, Zweden, Sri Lanka, Polen, Vietnam
zonder:oa. India, Mexico, Guatemala, Belize, Nicaraqua, El Salvador, Honduras, Peru, Suriname, Kenia, Marokko, Jordanie, Cambodja, China
  1. meer dan een maand geleden
  2. Algemeen
  3. # 1
Helaas nog steeds op de site van de luchtvaartmaatschappij tot 30 juni annuleerbaar. Wij gaan 5 juli.
De meeste hotels zijn nog wel annuleerbaar tot ergens in juni. Dus we hebben nu voor onszelf als datum 1 juni bedacht om de knoop definitief door te hakken. Alhoewel ik ergens wel weet dat we toch niet gaan.
Dus we kunnen nog niet veel behalve afwachten. En hopen dat dat vliegtuig niet vliegt en we geld terug krijgen. Of een voucher ofzo.
Anders wordt het een flinke kostenpost...
Zonder kinderen: Canada, Ecuador en Galapagos, Zuid Afrika (2x), Namibie, Zimbabwe, Botswana en delen Europa.
Met kinderen: Denemarken, Canarische Eilanden, Oostenrijk, Azoren, Slovenie, Thailand 2*, Sri Lanka, Japan, Costa Rica, Polen, Noorwegen. 2020 Zuid Afrika!
  2. Algemeen
  3. # 2
Ik weet dat er heel veel hotels , ondanks non refundable geboekt, toch je geld teruggeven..Ik zou daar zeker achteraan gaan..
Recente reizen:
'15 Ghana, '16 Thailand (met dochter) , '17 China (alleen) '17 Macau (met gezin), '18 W- Canada (met zoon), '18 Maleisisch Borneo en Thailand (met partner). '19 New York ' 19 Noorwegen , '20 Canada ' 20 Nepal
Whislist: Nieuw Zeeland,, Korea, Taiwan, Japan, Bhutan, Botswana
  2. Algemeen
  3. # 3
Via Booking.com had ik hotels geboekt, die toevallig niet annuleerbaar waren (fam kamers voor vijf personen) en al van de credit card zijn afgeschreven. Hotels reageren niet meer...

Da's dan een risico dat je genomen hebt door niet annuleerbare hotels te boeken. Goedkoper, maar als je niets reist krijg je ook niets terug.
http://www.reisfamilie.nl
India* Thailand* Maleisië* Turkije* Laos* Singapore* Indonesië* USA* Baltics* Sri Lanka* Nepal Marokko Egypte Israël Syrië Jordan Vietnam Taiwan China Korea (met * ook met kids)
  2. Algemeen
  3. # 4
het is gewoon lastig nu om te voorspellen hoe of wat.. Ik zelf heb het voor 2020 opgegeven.. Ik ga niet meer gokken of verwachtingen hebben voor mezelf..

Ik heb mijn canada reis omgeboekt naar 2021 zojuist en daarna zien we wel..
Recente reizen:
'15 Ghana, '16 Thailand (met dochter) , '17 China (alleen) '17 Macau (met gezin), '18 W- Canada (met zoon), '18 Maleisisch Borneo en Thailand (met partner). '19 New York ' 19 Noorwegen , '20 Canada ' 20 Nepal
  2. Algemeen
  3. # 5
Tsja, zeker relativeren en dat is goed. Maar inderdaad.
Wij zijn 16 jaar geleden getrouwd in Zuid Afrika en hebben toen, nog kinderloos, afgesproken er heen te gaan als onze jongste 10 is, om hen alles te laten zien.

We hebben dus wat ervaringen bedacht. Zoals de Tafelberg, walvissen spotten, natuurlijk op safari en wijn proeven. Als alles dicht is, zal dat niet lukken. Ik weet dat de kans op besmetting gering zal zijn gezien dat er weinig mensen besmet zijn. Maar alles is volgens mij vooralsnog wel dicht. En ik zou het zo zonde vinden als we wel gaan en alles is dicht. Plus, het is een groot land met matige gezondheidszorg. We zitten niet altijd dichtbij een stad.
Dan wacht ik liever een of enkele jaren om het wel de ervaring te laten zijn die we toen al hadden bedacht. En ik denk dat het vliegen tegen die tijd nog niet goed op gang is.

Ik denk dat iedereen in hetzelfde schuitje zit. En ja, wij hebben gewoon een tuin en ik mag zelfs gewoon naar mijn werk. Maar toch balen we ervan. Een luxeprobleem.

Sri Lanka, ook superleuk. Zelfde probleem dus.
Zonder kinderen: Canada, Ecuador en Galapagos, Zuid Afrika (2x), Namibie, Zimbabwe, Botswana en delen Europa.
Met kinderen: Denemarken, Canarische Eilanden, Oostenrijk, Azoren, Slovenie, Thailand 2*, Sri Lanka, Japan, Costa Rica, Polen, Noorwegen. 2020 Zuid Afrika!
  2. Algemeen
  3. # 6
Hoi Dionne,

Het lijkt me heel begrijpelijk dat je hier verdrietig over bent. Een reis waar je al 16 jaar naar uitkijkt! Maar ik begrijp je 'verwende' gevoel ook. Er zijn veel mensen die ernstig ziek zijn en overlijden aan Corona, de uitbraak heeft op allerlei vlakken een enorme impact, en wij maken ons druk dat onze vakantie waarschijnlijk niet door kan gaan. Een beetje relativeren is goed, maar je mag ook gerust balen dat iets, waar je je op verheugd had, niet door kan gaan.

Ik weet ook niet of ik naar Sri Lanka wil als het zou kunnen. Het hangt af van welke maatregelen daar gelden (wat kun je nog wel/niet doen) en hoe (extra) groot de kans is op ziek worden en de staat van de gezondheidszorg.
Hoe is dat in Zuid-Afrika? Het aantal besmettingen is heel laag in Zuid-Afrika lees ik, en de maatregelen op dit moment superstreng met zelfs een alcoholverbod. Onder welke voorwaarden zou je wel gaan?
Met kinderen: Thailand, Laos, Cambodja, Vietnam, Indonesië, China, Maleisië, Singapore, Brazilië, Bolivia.
  2. Algemeen
  3. # 7
Wij hebben tickets om op 5 juli naar Zuid Afrika te gaan. Een mooie reis, helemaal voorbereid. En al 16 jaar geleden afgesproken om dit te doen.
Helaas.
Nog geen bericht van het boekingsbureau en ook niet van de luchtvaartmaatschappij. Dus nog niets is definitief geannuleerd.
De vraag is dus nu, willen we wel. We hebben ideeën bij deze reis, kijken er al jaren naar uit. De vraag is of we de reis zo kunnen doen zoals we graag willen. Plus, wat als je ziek wordt...

We hebben dus nu twee huisjes geboekt in Nederland. We willen echt graag op vakantie. En de huisjes in Nederland vliegen eruit. Kamperen kan niet, we hebben geen middelen. Dus toch maar huisjes geboekt. Kunnen we in ieder geval weg. En dan nu maar hopen dat alles geannuleerd wordt en we geld terug krijgen.
Ik ben er, heel verwend, wel echt een beetje verdrietig van. ☹️

Alhoewel ik zeker vind dat gezondheid het allerbelangrijkste is.
  2. Algemeen
  3. # 8
Mijn twee nog thuiswonende kinderen zijn al volwassen (18 en 20) waarvan de 18 jarige op hbo zit en met goed plannen kan hij gemakkelijk er een maand tussen uit (met toestemming en overleg) en de 20 jarige heeft tussenjaar omdat hij moet wachten op keuringen etc.. alles ligt stil ivm. Corona dus zijn hele planning is naar de galemiezen .. Dus die 2 gaan gewoon mee.. Mijn oudste, niet meer thuiswondende kind, werkt in het ziekenhuis en heeft dan vakantie tussen twee periodes van haar haar master opleiding. Dus alle “kinderen” zijn niet meer in die zin afhankelijk van schoolvakanties
Recente reizen:
  2. Algemeen
  3. # 9
Goedemorgen!

Voor TravelNorth: In November? Met de kinderen? Hoe doe je dat met school?
Ik ben heel erg benieuwd wanneer het reizen weer op gang komt. Ik verwacht dat mensen voorzichtig blijven zolang er geen medicijn of vaccin is. Maar misschien verdwijnt het virus op wonderbaarlijke wijze, zoals het Sars-virus ook verdween. Dat brak ook uit in winter/voorjaar en was in de zomer nagenoeg verdwenen.

Oudste dochter is weer terug uit Frankrijk! Het was een heerlijke rit, trouwens. Zo fijn om weer even echt weg te zijn! Bij de grensovergangen moest ik inderdaad vertellen waarom ik daar was en m'n verhaal was sterk genoeg. Ik vond het best spannend. Gek is dat. We zijn zo gewend om onbegrensd door Europa te kunnen rijden! Blij dat ze weer thuis is.

Bij de meeste brokers (die de vliegtickets verkochten) lees ik dat als de vlucht wordt geannuleerd, zij contact met je opnemen en de refund van de vlucht ontvangen en die ze dan doorbetalen aan de klant. Supersaver zegt daarbij: Our ‘’fee’’ for assisting you in this extraordinary situation, is EUR 30 per reservation. You will also need to pay our support package if you have not purchased it in advance.

Corona-info per broker:
Supersaver: https://www.supersaver.nl/rf/corona-virus
Opodo: https://www.opodo.nl/klantenservice/#/alerts/coronavirus
Gate1: https://help.gate1.nl/nl/support/solutions/articles/75000028428
Budgetair: https://www.budgetair.nl/updates

Dan lees ik ook dat het nog wel even kan duren voor je je geld terug krijgt. Als er in juli/augustus ook nog niet gevlogen kan worden, zullen ze het nog veel drukker krijgen dan nu. Maar niets is zeker nog. Ik heb (waarschijnlijk tegen beter weten in) nog steeds een beetje hoop. Jullie ook?

Mooie koningsdag vandaag!
Els
  2. Algemeen
  3. # 10
wij hebben inmiddels ook de omboek voorstellen binnen.. exact een jaar later kost niets extra, week later , wat mijn voorkeur heeft, is dan opeens erg duur tov week eerder, dus daar gaan ze nog even naar kijken, lijkt een systeem fout te zijn..

Ik ben ook , heel voorzichtig, aan het kijken voor een reis in november naar Indonesie (Java/Flores) maar durf nog niets te boeken..
Recente reizen:
  2. Algemeen
  3. # 11
hoi reislief,

momenteel zijn er volgende opties:

* direct omboeken naar een datum voor 30/4/2021
* kiezen voor een voucher waarmee je later tickets kan boeken
* wachten

Stel dat LH niet vliegt in juli, dan denk ik dat ze je tickets terugbetalen (niet helemaal zeker). Ik vermoed dat de datum voor herboeking in de tijd zal opschuiven - die staat nu al weken op 30/4. Ik hoop dat deze binnenkort verandert naar 31/8 ofzo, maar dat zal vnl afhangen van de beslissingen van de Duitse overheid. Enige probleem is dat er nog geen tickets zijn voor juli 2021, die komen wss in augustus 2020 pas uit. Dus dan kies je beter voor een voucher, en dan maar hopen dat de tickets betaalbaar zijn!
Wij hebben 2 weken paasvakantie in april en zouden dan een halve week ervoor en halve week erna reizen. Of gewoon vertrekken in juli, of rond 27 juni 2021 (tickets zijn goedkoper eind juni). We hebben de schoolvakanties altijd netjes gerespecteerd, maar merken nu wel dat het niet op een paar dagen aankomt en dat we ook goed zijn in thuisonderwijs :-) . Plus: vlak voor de vakanties doen ze de laatste 2 (of meer) dagen geen lesactiviteiten meer (wel film kijken, klas poetsen, naar de kerk gaan, naar het bos ...).

Voorlopig wachten wij nog wat af!

Voor de auto heb ik intussen de bevestiging dat we die kosteloos kunnen omboeken! Voor de acco's wachten we nog tot we meer weten ivm onze vlucht en de beslissingen van alle betrokken overheden.

Momenteel geldt in Namibie de noodtoestand en zijn alle parken toe en kan je sowieso niet reizen ...
Reizen met kinderen ver weg : Nieuw-Zeeland (2010), West-Australië (2012), Oost-Australië (2015), Canarische Eilanden (2016), Ijsland (2017), Kreta (2018) & dichtbij (Polen, Tsjechië, Noorwegen, Frankrijk, Slovenië, Kroatië, Hongarije, Nederland, Zwitserland, Oostenrijk, Duitsland)
  2. Algemeen
  3. # 12
elfje11 Wij zitten in exact dezelfde situatie. Hebben ook geboekt bij Lufthansa. 5 tickets Windhoek.

Grootste dilemma is dat we inderdaad kunnen omboeken naar een vlucht net vertrek t/m april. Maar we kunnen eigenlijk alleen in de zomervakantie 4 weken weg. Al ben ik tegenwoordig heel goed in homeschooling ?.

Als ik het goed lees, kun je niet omboeken naar een vlucht in juli 2021 (los vh feit dat die nog niet online staan).
Ik wil de accommodaties en auto’s gaan cancellen nu, maar is het wijs om te wachten met de vlucht cancellen in de ‘hoop’ dat die uiteindelijk geannuleerd wordt? Krijgen we dan geld terug eigenlijk?

Anders zijn we mogelijk ons geld kwijt of moeten we uiterlijk april 2021 vliegen.
Als de optie ‘omboeken naar juli 2021’ bestond, tekende ik daar nu voor.

Ik merk dat de lol en voorpret er nu ook wel een beetje af is.
Al is het belangrijkste natuurlijk dat we gezond zijn!

Groet,
Reislief
  2. Algemeen
  3. # 13
Wij hebben tickets geboekt naar miami, heen 18 juli en terug 4 augustus. Ik ga er maar van uit dat het niet doorgaat, kan het alleen maar meevallen. Ben bang dat ik dan de 2200 euro kwijt ben (geboekt via edreams bij tap portugal). Gelukkig verder nog niets geboekt. Sterkte met alle overwegingen en stay safe!
  2. Algemeen
  3. # 14
@Els# ik heb geen probleem met tickets. Die kunnen zo omgezet worden.

Anderen hier hebben geboekt bij broker. En bijv. Opodo is helaas niet de fijnste. Dit is een van de redenen dat ik nooit via broker boek. Nu is er een fikse toestand en is het bij sommige brokers een groot drama. Ik zit op diverse fora via Facebook en de klachten zijn niet van de lucht
Recente reizen:
  2. Algemeen
  3. # 15
hey Els, de Belgische grens passeren kan lastig zijn, maar volgende website geeft aan welke gegronde redenen zijn: https://crisiscentrum.be/nl/news/crisisbeheer/wat-als-je-de-grens-over-moet

Ik zou zeker een attest meenemen dat aangeeft dat je dochter op uitwisseling is! Maar je sprak zelf al over het hebben van de juiste papier, dus mogelijk zit dat al wel snor!

Qua kiezen van de grensovergang: hangt er vanaf naar welke Franse regio je moet. De grens van de E40 is vaak erg druk, dus die vermijden wij als het kan, we kiezen dan eerder voor de overgang bij Doornik of Bergen. Maar ik denk dat er overal controles zullen zijn, daar kan je niet rond. Wachttijden kunnen sterk verschillen ...

Voor België is het wachten op de volgende persconferentie en die is vrijdag denk ik. Maar vrees dat het vnl over het heropenen van de scholen zal gaan. Over de zomervakantie wordt in België precies nog totaal niet nagedacht :( Ik zou voorlopig al blij worden van een versoepeling, zodat we vb weer ergens naartoe kunnen met de auto. Of picknicken in een bos of parkje. Dat mag nu allemaal niet, wandelen en fietsen mag wel maar je moet in beweging blijven en mag dus niet stoppen ...

Open grenzen en negatief reisadvies: die optie zou idd goed kunnen! Maar in heel wat gevallen ben je niet gedekt door je reisbijstandsverzekering. Dat is dan weer een ander probleem!

Wat een kluwen toch! Gelukkig is het heerlijk zonnig week ;)

@ Chantal & TravelNorth: Voor wat tickets omboeken betreft: wij hebben geboekt via gate1 maar kunnen onze tickets zelf beheren via website van lufthansa. Ik heb zo ook de kindermaaltijden kunnen aanvragen. Normaal kan ik dan ook zelf omboeken. Hebben jullie die codes niet gekregen?

groetjes
Elf
Reizen met kinderen ver weg : Nieuw-Zeeland (2010), West-Australië (2012), Oost-Australië (2015), Canarische Eilanden (2016), Ijsland (2017), Kreta (2018) & dichtbij (Polen, Tsjechië, Noorwegen, Frankrijk, Slovenië, Kroatië, Hongarije, Nederland, Zwitserland, Oostenrijk, Duitsland)
  2. Algemeen
  3. # 16
Nog even voordat ik probeer in Frankrijk te komen (heeft iemand nog tips voor de grensovergang naar België?):
tilburg : Creditcard betalingen zijn vaak verzekerd. Je zou nog kunnen navragen wat zij kunnen betekenen.
Zeeland is ook leuk!

chantal : stel dat je wel kunt gaan, maar nl adviseert thuis te blijven. Dat lijkt me ook een denkbare optie. Vliegmaatschappijen willen graag vliegen, Azië wil misschien graag toeristen, met mondkapje.

elfje11 : Je hebt alle opties heel goed uitgedacht! Wat mooi om te zien. Vanavond is er weer een persconferentie. Ik denk dat Rutte ook meer over de zomer zal zeggen.

En opnieuw een mooie zonnige dag gewenst, lieve mensen! ☀️
  2. Algemeen
  3. # 17
Het grote probleem met Opodo is dat ze niet SGR/ANVR aangesloten zijn en vallen onder het Brits recht. Ze zijn NIET aangesloten bij ABTA (UK versie van ANVR). Ik kan uberhaupt niets vinden waarbij ze aangesloten zouden kunnen zijn. Daarbij hebben ze een zeer slechte klantenservice. Ik kom ze regelmatig tegen op de diverse facebook groepen waar mensen dus hun beklag doen over hen.

Qua voorwaarden:
Ik vond onder andere dit..

6.5 Als door overmacht (waaronder, maar niet beperkt tot, politieke of economische omstandigheden of instabiele chaos die de veiligheid beïnvloedt), reserveringen, bevestigingen en/of uitvoering van eventuele uitstapjes of diensten die zijn gekocht via Opodo tekortschieten vanwege onverwachte omstandigheden die Opodo niet kan oplossen, of zelfs als het onmogelijk is om te voldoen aan een van de overeengekomen bepalingen, zijn Opodo en/of bedrijven uit de Opodo Group vrijgesteld van alle afgeleide juridische verantwoordelijkheden die voortvloeien uit dergelijke tekortkomingen of niet-naleving.

Kortom.. ik hoop echt dat je je geld terug gaat krijgen van deze toko.
Recente reizen:
  2. Algemeen
  3. # 18
Bedankt voor jouw berichtje Els. Vrees dat ik idd ben overgeleverd aan Budgetair.nl en laten we duimen dat die (en andere brokers zoals Opodo) niet zullen omvallen...

Goede reis naar Frankrijk! Fijn dat je je dochter kunt gaan halen.

En ik ben al naar Zeeland aan het kijken als we in Nederland moeten blijven ;-)
  2. Algemeen
  3. # 19
Dat van dat faillissement vraag ik me ook af. Ik had nog nooit gehoord van Opodo voordat ik boekte. Emirates geeft dan wel weer vertrouwen, maar dan nog.... Als we in Ned moeten blijven gaan we niet denk ik. Ik vestig dan onze hoop op de kerstvakantie. Goede reis morgen, fijn dat je Jenthe kunt gaan halen!
  2. Algemeen
  3. # 20
  • Pagina :
  • 1
  • 2

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Wees een van de eersten om op dit bericht te reageren!

Partners

Abonneer

Vul hieronder je emailadres in en ontvang per mail het laatste nieuws van Verrereizenmetkinderen.nl

Social Media

Houd jij van Verre reizen met kinderen? Volg, like en blijf op de hoogte!