dinsdag 02 mei 2017
  44 Replies
  7.4K Visits
  Subscribe
Hallo allemaal,


we willen graag in de zomervakantie 2018 met onze 3 kids naar Thailand. Ze zijn dan 15, 11 en 3 jaar en de jongste heeft iets extra's ;) (downsyndroom) Ik ben inmiddels gerustgesteld over de gezondheidszorg in Thailand! Graag zou ik tips, ideeën, reisroutes van jullie willen "horen".. En dan is het wellicht handig om te weten wat ons trekt..
We houden niet van het super toeristische! We willen graag in heel rustig tempo reizen (minimaal 3 nachten op 1 plek). Zeker ook wat dagen relax tijd aan een mooi strand (of 2 verschillende stranden) We hebben 21 dagen en ik dacht aan aantal dagen noord, midden en het zuiden. Misschien vanuit Bangkok doorvliegen naar Chiang Mai en daar beginnen? Grote steden vinden we 1 a 2 dagen leuk, maar hebben meer voorkeur om er buiten te verblijven. Als het te krap wordt om dit in 3 weken te plannen, omdat de reisdruk dan te groot wordt dan moeten we kleiner stukje pakken.

Aan welk bedrag per nacht moet ik ongeveer denken als je in b&b wilt verblijven? Schoon en eigen sanitair vinden we belangrijk. Zwembad is fijn voor de kids, maar als er zwemwater in de buurt is dan is zwembad geen must. (grove schatting)

Echt ALLE tips en ervaringen zijn welkom! Nogmaals, het is onze eerste keer en ik heb me nog niet echt verdiept in alle mogelijkheden.

Alvast bedankt allemaal!

Groetjes Mirtje
Waardeer dit bericht:
6 jaar geleden
·
#24009
Leuk hoor!

Ook onze jongste heeft wat extra. Is erg gevoellig voor externe prikkels omdat hij wat eigenschappen heeft die onder het autistische spectrum valt zoals ze dat zo mooi noemen ;)
Kan je vertellen dat Thailand een prima land is door de toch veel positieve aandacht die kinderen krijgen. Chiang Mai is zeker een leuke relaxte stad om een paar dagen door te brengen.

Wij kozen voor een hele leuke plek buiten het centrum "secret garden chiang mai" gerund door Peter en zijn Thaise vrouw en volwasse dochter. Hebben allemaal losse huisjes in een mooie tuin imclusief zwembad. Vanuit daar kan je leuke tripjes maken. Zal zeker fietsen in Chiang Mai. Is heerlijk vlak daar dus goed te doen vooron hollanders!

Budget is een beetje wat je er van maakt. Als je buiten de deur eet en gimiddelde acco met zwembad kiest zullen jullie voor maaltijden en overnachting ergens tussen de 90 en de 125 euro per dag kwijt zijn zonder moeite. Maar ja dit kan ook veel duurder en goedkoper afjankelijk van wat je kiest. Chiang Mai is wel goedkoper als bv Bangkok dus dat telt ook mee.

Maar als ik bet zo lees zal ik in jullie geval idd lekker in het Noorden voor natuur en cultuur dan strand om te relaxen en te snorkelen etc en aan het eind een dag of drie afhankelijk van je vlucht tijden in Bangkok te eindigen.

Success!
6 jaar geleden
·
#24010
Ik zit wat stranden te bekijken... wow.. ik zie door de bomen het bos niet meer haha. Kunnen jullie iets meer vertellen over deze;

Ko Samed
Ko Chang
Ko Tao (voornamelijk duikers??)
Ko Phangan
Krabi (A0 Nang?) Of andere eilandjes vanuit Krabi?
Ko Racha
Ko Lanta
Trang eilanden

Mooi? Druk? Sfeer? Trips of iets anders te doen?

Bedankt alweer!
6 jaar geleden
·
#24011
Wat betreft de stranden, je gaat in de zomervakantie. Dan kun je qua weer het beste naar Koh Samui, Koh Phangan of Koh Tao. Aan de andere kant van Thailand is het dan erg slecht weer alhoewel het op bovengenoemde eilanden ook kan regenen.

Wij zijn oo Koh Phanang geweest bij de Salat Hut. Superleuk. Ver van te voren boeken maar echt een leuke acco aan een prima strand. Goed genoeg.

Andere eilanden geen ervaring maar van horen veel slecht weer en echt laag laagseizoen.

Enne, je spanning vooraf is logisch, dat heeft iedereen. Maar toen wij er waren vroegen wij ons af waarom niet meer mensen dit doen, zo leuk, zo goed te bereizen en zo heel kindvriendelijk. Komt helemaal goed.

Groetjes Dionne
6 jaar geleden
·
#24012
Koh Samet was vroeger erg leuk (ik praat zo rond 2002). Het schijnt alleen in de afgelopen jaren heel erg druk geworden te zijn.
En omdat het eiland best klein is zou ik het nu achterwege laten.
Ko Tao is mijn vriendin een paar jaar geleden met haar man en dochtertje nog geweest.. beviel goed.

Ik ben het overigens met Dionne eens... kies qua weer beter iets aan de Oostzijde... de kansen voor mooi weer liggen daar gunstiger.
(niets is zo deprimerend als op een bounty eiland in de regen te zitten).
6 jaar geleden
·
#24013
Ik ken alleen Koh Lantha en Ko Chang.

De westkust heeft een hoge kans op regen dus idd de oostkust heeft mijn voorkeur.
Koh Chang zijn we in 2014 geweest. Leuk eiland met veel te doen.
Westkust is toeristisch de ooskust is veel rustiger. Vanuit Bangkok kan je in een halve dag er zijn met de auto. Je kan ook vliegen op Trat Airport TDX en dan de ferry nemen van 1-1 1/2 uur.
6 jaar geleden
·
#24014
Ja, je wilt als je kiest voor strand en relax tijd ook wel iets meer garantie voor de zon. Elke dag een bui maakt niet uit.. maar een hele dag onstuimig weer wil je dan eigenlijk niet. Ik vind het lastig kiezen... Kog Samui is toeristisch maar wellicht kun je er dan dus wel meer doen dan alleen strand en zullen er misschien ook strandjes zijn die minder druk zijn..???
Koh Phangan klinkt als een middenweg tussen Koh Samui en Koh Tao, maar volgens mij ook wel meer dan strand..
En Koh Tao lijkt me rustig snorkel/duik eiland maar verder weinig andere dingen te doen??? Een mix van deze 3 zou het mooist zijn haha maar dan is 21 dagen wel kort als je ook naar Chiang Mai en Kanchanaburi wilt bijvoorbeeld..
6 jaar geleden
·
#24015
Je kan er ook voor kiezen nog niets te boeken op de eilanden.
Of eventueel een paar opties met gratis anuleren via bv Booking.com etc vooraf te regelen. Dan kan je kort van te voren aan de hand van de actuele verwachtingen kiezen/aanpassen.
6 jaar geleden
·
#24016
Jakkes.. nu lees ik iets over kwallen bij Koh Samui en Koh Phangan in het regenseizoen... Als dit echt zo is dan lijkt het me ook zo sneu om 3 kids naar het prachtige water te laten kijken ipv er in te mogen zwemmen ;)
Ik neem ook aan dat als het wemelt van de gevaarlijke kwallen dat er niemand de zee in gaat.. Toch?
6 jaar geleden
·
#24017
Jakkes.. nu lees ik iets over kwallen bij Koh Samui en Koh Phangan in het regenseizoen...


We zijn al twee keer in de zomer (regenseizoen) op Koh Phangan geweest. Misschien verschilt het per strand, maar wij zaten beiden keren op Haad Yao Beach, en hier geen enkele kwal gezien.
We verbleven hier bij Sandy Bay Bungalows in een bungalow aan het strand. Een absolute aanrader. Volgend jaar willen we weer naar Thailand en de kans is groot dat we dan weer naar Sandy Bay gaan. Vanwege laag water kan je pas 's middags de zee in, maar ze hebben gelukkig ook een fijn zwembad.

Wat betreft het weer, is het trouwens prima te doen in het regenseizoen. Beide keren hebben 1x aan het einde van de middag een flink bui gehad. Die je overigens van ver ziet aankomen op de zee. Supermooi om te zien trouwens!
6 jaar geleden
·
#24018
Hoi allemaal,

De reis beginnen in Chiang Mai spreekt ons wel aan. Dus na korte stop Bangkok door vliegen evt. Maar geen idee of dat logisch is om zo te beginnen.
De River Kwai, Khao Sok en Koh Phangan spreekt ons ook aan. Maar wat is een logische volgorde? (het lijkt op de kaart of Khao Sok niet echt op de route ligt...) Hebben jullie goede tips? Of iets weglaten? Wanneer vliegen en wanneer nachttrein?

Tips voor fijn verblijf in Chiang Mai? (Joy's house spreekt me aan)

Tips voor fijn verblijf River kwai? (en dan niet in de drijvende bungalows die ze overal aanbieden)


Nog meer Tips fijn verblijf Koh Phangan?

Alleen Koh Phangan doen of combi met Koh Samui?

Zie je.. echt heeeeeeeel onbekend met reizen plannen haha

Alvast bedankt weer!
6 jaar geleden
·
#24019
Hoi allemaal,
De River Kwai, Khao Sok en Koh Phangan spreekt ons ook aan. Maar wat is een logische volgorde? (het lijkt op de kaart of Khao Sok niet echt op de route ligt...) Hebben jullie goede tips? Of iets weglaten? Wanneer vliegen en wanneer nachttrein?

Wij hebben ook Khao Sok en Koh Phangan gecombineerd. Hebben gevlogen op Surat Thani, hier 2 nachten verbleven bij de Monkey School, zou je ook kunnen overwegen, als er nog plek is.
Zeker als je vliegt op Surat Thani wordt het lastig om meteen al naar Khao Sok te gaan. Althans onze vlucht kwamvrij laat in de middag aan. Ik weet niet of er tegenwoordig ook vroege vluchten zijn, Toen naar Khao Sok (2 uur rijden ongeveer). Bij onze accomodatie in Khao Sok een combi bus/boot ticket geboekt naar Koh Phangan.


Tips voor fijn verblijf in Chiang Mai? (Joy's house spreekt me aan)

Wij gaan in Chiang Mai altijd naar Liam's Suon Dok Mai, Zijn hier nu 3x geweest. Heeft een lekker zwembad. Ligt net buiten het centrum, maar met tuk-uk ben je er zo. En de Belgische eigenaresse Daphne is geweldig!


Tips voor fijn verblijf River kwai? (en dan niet in de drijvende bungalows die ze overal aanbieden)

Meeste mensen hier zullen je Oriental Kwai Resort aanraden. Vonden wij echter veel te duur en te ver van de stad. Daarom raden wij altijd Thai Garden Inn aan. Hier zijn we een paar jaar terug geweest. Ruime bungalows, wel redelijk basic, maar dat vinden wij prima. Je bent toch voornamelijk buiten. Mooi zwembad en op loopafstand van het centrum. Het ligt net aan de andere kant van de rivier.


Alleen Koh Phangan doen of combi met Koh Samui?

Ik zou 1 eiland doen, stranden zijn toch allemaal hetzelfde en het is dezelfde zee :)
6 jaar geleden
·
#24020
Kao Sok sloegen wij over omdat we het de reis niet waard vonden en liever direct naar de eilanden gingen (via Money School overigens). Het dilemma wel/niet doen ken ik dus, voor ons werd het niet.

Qua eilanden ben ik het niet eens met Heufje, wij vonden Samui echt heel andes dan Phagnan. Qua sfeer, qua activiteiten en ook qua strand. Op Bophut waar wij op Samui zaten is nauwelijks strand, echter op andere plekken op het eiland is dat weer anders dus het hangt er ook van af waar je zit. Samui vonden wij sowieso veel toeristischer, dit brengt voor- en nadelen met zich.
Ik zou kijken hoeveel dagen je hebt voor het strand en afwegen wat je waar wilt/kunt doen en met dat optelsommetje kijken of je het wilt splitsen in twee locaties of liever de rust van een pakt.

Qua hotels heb ik elders onze ervaringen opgetekend, ook voor de locatie waarover je spreekt:
<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.verrereizenmetkinderen.nl/Forum/viewtopic.php?f=96&t=3490]viewtopic.php?f=96&t=3490[/url]<!-- l -->
6 jaar geleden
·
#24021
Vinden jullie Khao Sok wel goed te doen met een peuter??? (let wel hij kan hoogstwaarschijnlijk deze zomer net lopen, dus volgend jaar zit hij voor langere stukken wel op onze rug.. 3,5jaar) Het lijkt me echt wel mooi, maar als ik er uiteindelijk niet zoveel kan omdat het niet geschikt is dan kunnen we het beter schrappen.
We willen heel graag ergens een wandeling door de jungle maken met een gids. Geen hele dag lopen! Geen overnachting! En niet met een kano of vlot! Maar het maakt in feite niet uit waar die jungle is... We hebben nog nooit jungle gezien, dus zouden dit graag willen proeven. Boot met zwemvest door de jungle lijkt ons ook gaaf.

Dank voor de accommodatie tips! Al hebben wij met z'n 5en wel echt een familie kamer nodig met iig 2 pers bed en stapelbed. Waarschijnlijk slaapt de kleine man tussen ons in of in zijn deryan tent.
6 jaar geleden
·
#24022
Denk niet dat ik Khao Sok dan zou doen. Activiteiten die wij er gedaan hebben zijn jungle wandeling, kanoën, tuben en een dag met boot naar stuwmeer met bezoek aan grotten. Misschien dan minder geschikt voor jullie. Jungle kan je dan ook in Kanchanaburi zien.

Ik zou sowieso voor Koh Phangan kiezen en niet voor Koh Samui. Ben nooit op Samui geweest, maar wat ik er over lees en hoor, is het vooral heel erg toeristisch. Sluit mij dan ook bij MarielleH aan :)
6 jaar geleden
·
#24023
Denk niet dat ik Khao Sok dan zou doen. Activiteiten die wij er gedaan hebben zijn jungle wandeling, kanoën, tuben en een dag met boot naar stuwmeer met bezoek aan grotten. Misschien dan minder geschikt voor jullie. Jungle kan je dan ook in Kanchanaburi zien.

Ik zou sowieso voor Koh Phangan kiezen en niet voor Koh Samui. Ben nooit op Samui geweest, maar wat ik er over lees en hoor, is het vooral heel erg toeristisch. Sluit mij dan ook bij MarielleH aan :)


Koh Samui is ook wel groot en touristisch maar het is ook groot genoeg om daar je eigen weg in te vinden.
Wij zaten jaren geleden in Am Samui Resort in Taling Ngam http://www.amsamui.com/
Dan heb je het dus over een volledig niet touristisch gebied.
We hebben vanaf het vliegveld een auto gehuurd en zelf rondgereden op het eiland.
De drukte opgezocht wanneer we er zin in hadden, en gemeden wanneer we daar voor kozen.
Let wel... niet toeristisch... het enige restaurant was een restaurantje met plastic tafeltjes en stoelen waar de stroom soms uitviel.

Het is maar wat je zoekt in een eiland.. Ik denk dat Koh Pagnan charmanter is.
6 jaar geleden
·
#24024
Wij zijn vorig jaar met twee kids (6 en 8) naar Thailand geweest. Wij hadden vier weken dus ruim de tijd.
Wij hebben het volgende rondje gedaan:

Kanchanaburi (daarna nachttrein)
Chiang Mai
Khao Sok
Surat thani (monkey school)
Koh Phangan
Koh Samui

Kanchanaburi - leuk voor de plekken die iedereen graag wilt zijn zoals de begraafplaats, museum, brug, watervallen (vonden wij tegenvallen maar was ook tweede keer, de 1e keer was 13 jaar geleden en dat scheelt een bus of 10 toeristen....). Wij verbleven in het oriental kwai. Inderdaad duur, maar wel erg mooi en fijn voor een klein kind. Alleen wel overal ver vanaf dus als je gaat voor de toeristische trekpleisters zou ik ook iets dichterbij kiezen.
Wij vonden Chiang Mai fantastisch. Hostel (wel midden in het centrum) iets minder want wij hadden bedacht dat het ontbreken van een zwembad niet zoveel uitmaakt. Dat zou mijn eerste tip zijn, zorg dat je al je verblijven een zwembad hebt. Na een dag wat doen in de hitte of gewoon bij een dag ontspanning is een zwembad (voor mijn kids in ieder geval) echt een must.

Daarna gevlogen op Surat thani en door naar Khao Sok (ook later op de dag geloof ik).
Khao Sok is echt vooral jungle en dus nat. Wij hebben drie dagen lang vrijwel non stop stort regen gehad. Dat is niet zo erg als je er rekening mee hebt gehouden maar met een klein kind lijkt het mij niet ideaal. Onze kinderen konden zelf al echt heel veel (ook zwemmen) maar een looptocht is echt best wel pittig en in de gladde modder over rotsen een kind op je rug of meeslepen is niet echt handig denk ik. Ik zou het eerlijk gezegd ook overslaan.

Voor wat betreft de eilanden, wij hebben niet echt last gehad van het regenseizoen. Af en toe een bui maar de temperatuur is natuurlijk heerlijk. Wij vonden Koh Phangan wel echt leuker dan Koh Samui. Het is natuurlijk ook maar net de vraag of je echt toeristisch wilt zitten of niet. Wij hebben vrijwel geen kwal gezien, wel ontzettend veel zee egels op Koh Phangan. Die van mij durfde daardoor de zee niet meer in want ze zaten echt heel dicht bij het strand. Maar persoonlijk vinden wij een huisje op het strand met zwembad daarom ook ideaal. Spelen in het zand en daarna zwemmen in het zwembad. Ook ik zou Koh Samui overslaan en kiezen voor 1 van de mooie stranden op Koh Phangan.

Wij hebben overigens Bangkok bewust overgeslagen (uitgezonderd het vliegen dan). Heel veel zullen het wel aanraden maar wij zijn geen stadsmensen en vonden Bangkok tijdens onze eerste trip al niet leuk dus met kinderen hebben we dat niet herhaald.

Qua gezondheidszorg, dat is echt super in Thailand. Als je vooraf even uitzoekt waar de prive klinieken zijn dan hoef je je echt geen zorgen te maken.

Veel plezier met voorbereiden!
6 jaar geleden
·
#24025
Twee tips qua verblijf;
Voor Chiang Mai sprak Joy's House ons ook heel erg aan. Vanwege het budget hebben we het uiteindelijk niet gedaan (alleen de duurdere kamers waren nog beschikbaar) en verbleven we in SK House 2: een eenvoudig/basic hotel, maar wel schoon, met een lekker zwembad en op loopafstand van het oude centrum. Ook een klein reisbureautje in de lobby, wat genakkelijk is om tripjes of een songtow te regelen. Zeker een fijn alternatief.

In Kanchanburi verbleven we drie dagen bij het 'Good Times Resort'. Een heerlijk hotel met een fijn zwembad en mooi restaurant aan de rivier. Superlief personeel en op een fijne locatie (half uurtje wandelen van 'de brug', twee minuutjes van de busstop naar 'de watervallen' en 5 minuutjes tuktukken naar de begraafplaats). Ze hebben ook een reisbureautje dus kunnen evetueel ook nog diverse tripjes voor je regelen. We zijn hier naar toe gegaan toen we met de nachttrein van het zuiden af kwamen. Bij het hotel een taxi geregeld die ons op het station van Ratchaburi oppikte en naar de drijvende markt bracht, daar (met inze spullen) op ons wachtte en vervolgens naar het hotel bracht. Super goed geregeld voor een nette prijs...aanrader wat ons betreft...
6 jaar geleden
·
#24026
Ik zou Khao sok ook laten voor wat het is in jullie geval en 2 nachtjes bij the first monkeyschool boeken, je kan vanuit hier met een bootje opzoek naar roze dolfijnen, vuurvliegjes en door een soort van jungle varen en natuurlijk met de aapjes "spelen" (soort van)
Je kan bijv,
Vlucht naar Bangkok, 2 nachten om bij te trekken
-bezoek evt Wat Po, koninklijke paleizen oid
-ga een avond naar Khao san road
-fietstocht met Co van Kessel
Nachttrein Chiangmai
-hier zijn ook jungle tochten
-fietstochten
-bezoek een stam, of meerdere
Vlucht naar Suratthani bijv 2 nachtjes monkeyschool
-roze dolfijnen
-vuurvliegjes
-aapjes
-andere boottochtjes
Boot naar Koh phangan
-evt snorkeltrip per boot maken
-aardig centrumpje
Boot terug naar Suratthani
Nachttrein naar Nakhom phaton, hier ga je meteen door
Korte treinrit, taxi kan ook naar Kanchanaburi
-erawan watervallen
-elephants world
-museum
-evt mo baan weeshuis bezoeken
Vanuit Kanchanaburi een late vlucht terug nemen

Deel de dagen even naar wens in, misschien toch 2 verschillende eilanden (?)
6 jaar geleden
·
#24027
Haa, fijn!! Dank jullie wel :)

Wat vinden jullie van deze volgorde;

Vanuit nl meteen doorvliegen naar Chiang Mai..
4 nachten Chinag Mai en evt paar nachten Nam Phrae in huis op palen en fietsen
Nachttrein richting Bangkok
Mae klong markt, drijvende markt en door naar Kanchanaburi met boemeltrein.
3 nachten River kwai (oriental kwai?) Weet nog niet zo goed wat we hier allemaal kunnen doen...
Ayutthaya doen??? of niet?
Nachttrein Bangkok - Surat Thani
Vuurvliegjes, roze dolfijnen, enz
Ferry naar Koh Pangan

Of van Surat Thani naar Krabi (deze omgeving lijkt ons heel erg mooi)
Koh Yao Yai eilanden (ondanks de grote kans op regen)
6 jaar geleden
·
#24028
Opzich is natuurlijk alles mogelijk maar...
Meteen doorvliegen is natuurlijk een optie maar ook een hele lange zit voor de kids, het is ook een beetje afhankelijk van hoe je vliegt, vlieg je in 1 keer of maak je al ergens een tussenstop? Dan moet je er ook nog rekening mee houden dat je vertraging kan hebben en dat je, je misschien voor een leuke vluchtprijs moet verplaatsen naar een ander vliegveld. Als je wel vanaf BKK doorvliegt dan zou in zeker minimaal 4 uur tussen de vluchten houden.
Als je besluit om bij het oriental kwai te verblijven, echt een prima keus en zeker 1 van onze favorieten, dan kan je ook vragen aan Evelien of ze een chauffeur naar Bangkok kunnen sturen, deze blijft dan bij jullie spullen zodat jullie op je gemak de drijvende markt kunnen bezoeken, hier kom je namelijk bijna langs op weg naar het oriental kwai resort.
Je kan vanuit het oriental kwai dus naar Elephants world, de erawan watervallen, het museum en de brug enz maar ook hier kan je een mooie fietstocht maken, er is echt van alles te doen.
Ik zou mijn kids van 12 en 16 niet blij maken met een trip naar Ayutthaya maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Wil je hier wel naar toe dan zou ik een stop maken op de terugweg van Chiang mai naar Bangkok, dan kom je er langs, anders blijf je op en neer reizen.
Je kan dan vervolgens vanuit Kanchanaburi een taxi nemen naar Nakhon Phatom om daar dan de nachttrein te nemen naar Suratthani, first monkeyschool en dan neem je vanuit daar de boot naar Phangan.

Krabi is inderdaad mooi maar het is een stuk minder als het er regent, zo ook in Koh Yao Yai, ik zou het zelf niet durven maar misschien dat iemand anders er meer over kan zeggen.
Wij zijn een paar jaar geleden op Koh Lanta geweest eind april en dat was op het randje, veel accommodaties gingen sluiten of waren al dicht, de stranden werden niet bijgehouden en waren soms echt smerig, boottripjes gingen in ons geval niet door omdat de zee te ruw was (dit werd van dag tot dag bekeken, is dus niet op voorhand te zeggen)
Maar dit is onze ervaring, misschien heeft iemand anders het beter ervaren.
  • Pagina :
  • 1
  • 2
  • 3
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Wees een van de eersten om op dit bericht te reageren!

Partners

Abonneer

Vul hieronder je emailadres in en ontvang per mail het laatste nieuws van Verrereizenmetkinderen.nl

Social Media

Houd jij van Verre reizen met kinderen? Volg, like en blijf op de hoogte!