zondag 12 februari 2017
  36 Replies
  7K Visits
  Subscribe
Dag formumleden

Wij, gezin met 2 kinderen (15-17) zijn druk doende met zomer 2017 Omdat we nu pas akkoord hebben qua vakantie is het nu pas concreet zoeken.

Afgelopen zomer naar thailand geweest was ontzettend leuk. Maar waar nu heen ?

We zoeken een bestemming :

BESTEMMING
voldoen te zien voor 3/4 weken, in Thailand hebben we uiteraard de standaard dingen gezien, jungle trek , eilanden, snorkelen, olifanten opvang en gefietst. Dus zoiets vinden we erg leuk. We zijn geen strandganger (wel leuk om mee te eindigen paar dagen, maar een leuk hotel met lekker zwembad al afsluiter is ook prima). Ik heb jongens mee dus afwisseling actief en cultuur mag prima. Ze zijn makkelijk qua reizen, een museum op zijn tijd leuk maar niet de hele dag.
makkelijk bereisbaar met trein, bus, vliegtuig event. boot
goedkoop qua dagbudget

REIS TECHNISCH

relatief gezien, goedkoop is om naar toe te vliegen (max. 600 pp, max 1 tussenstop van max. 4 uur)
accomodaties ook betaalbaar zijn
makkelijk op eigen houtje te bereizen, wij niet van kant en klare excursies tenzij het niet anders kan.


We twijfelen tussen Azie (wat budgettechnisch aantrekkelijk is natuurlijk en dan sluiten we , behalve thailand, niets uit), maar VS is ook nog optie.. Kortom.. we weten het niet zo goed..

Wie kan er eens met ons meedenken ? Of heeft een leuke reis gedaan welke wij als inspiratie bron kunnen gebruiken

Oja vertrekdatum is ergens rond 11/12-8 retour uiterlijk zaterdag 2/9, misschien kunnen we week eerder maar dat weten we pas zeker rond april en kunnen dan pas ticket boeken
Waardeer dit bericht:
7 jaar geleden
·
#23570
Ik weet niet of je volgend topic hebt gelezen maar hier zijn in ieder geval genoeg ideeën geopperd: <!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.verrereizenmetkinderen.nl/Forum/viewtopic.php?f=106&t=3245]viewtopic.php?f=106&t=3245[/url]<!-- l -->

Ik zou eerst een top 3 maken van leuke landen (en een langer lijstje als je al weet dat je top 3 volstaat met dure landen zoals Antartica.. :-)). Daarna budget technisch kijken of dat past. Vaak is het even goed zoeken wat tickets betreft maar 600 euro moet mogelijk zijn (kijk dan ook met vertrek van Brussel of Düsseldorf).

En soms is een hele lange stop-over juist super om even een stad te bezoeken... Of zijn de tickets zoveel goedkoper dat het een overweging waard is. Ik had laatst tickets die voor ons gezin in totaal 600 euro goedkoper waren, dan moest je 1 nacht overnachten op airport. Dat hotel was onder de 100 euro. Dan heb ik het er wel voor over om langer te stoppen, toch weer 500 euro 'verdient'. Ik zou een overstap langer dan 4 uur dus niet bij voorbaat uitsluiten (of is hier een speciale reden voor??), zeker niet als je tijd genoeg hebt om te reizen (en dat heb je met 3-4 weken).
7 jaar geleden
·
#23571
Ik ervaar een lange stopover meestal als vervelend, zeker als je aan data vastzit. Ik zelf ben wel flexibel qua reisdatum maar man en kinderen niet natuurlijk ;-) Elke dag langer als stopover gaat af van vakantie. Ik heb qua vertrek datum weinig flexibiliteit, we proberen er nu nog een week bij te ritselen bij man maar of dat lukt.. het ligt daar in de week, en rond april weten we of de bezetting op zijn werk dat toelaat.. Dus dan pas ticket.

Ik vind zelf heel veel leuk, maar budget is natuurlijk bepalend.

Tickets zijn vaak grootste hap maar als terplaatse (azie) het goedkoop is, ben ik net zo duur uit als 3 weken kroatie..

Mijn voorkeur ligt dus in Azie denk ik budgettechnisch.

Ga ander topic even lezen

dank
7 jaar geleden
·
#23572
Na het genoemde topic te hebben uitgeplozen blijf ik toch in Azie hangen..

Dus vietnam, cambodja etc.. Ga eens op die fora snuffelen
7 jaar geleden
·
#23573
Idd goed zoeken.

Ben nog nooit voor meer dan 550 per volwassenen naar Azie gevlogen voor vakantie.
Ook dit jaar weer redelijk eenvoudig gelukt vanaf Schiphol naar Singapore met een overstap heen van 2,5 uur op Jakarta en terug rechtstreeks.

Je boekt misschien laat maar in 2015 kwamen we nederlanders tegen in Maleisie die in mei nog voor augustus hadden geboekt met Emirates onder de 600 euro.

Gaat vast lukken!
7 jaar geleden
·
#23574
ik hou het gewoon goed in de gaten.

Ik volg bmair (daar heb ik vorig jaar mijn ticket naar BKK geboekt .)
cheap tickets
skyscanner
tix
omodo


nog meer tips voor goede deals ?

Ik merk wel dat ik het lastig vind om door die regentijd heen te denken.. Het zal vast meevallen.. Ik ga zoals gezegd goed de landen fora doorlezen.. THailand weet ik dat het wel mee valt in het Noorden dus dan zal laos etc. ook wel te doen zijn met her en der dagje regen.

Kreeg tip dat Laos erg leuk was.. dus..
7 jaar geleden
·
#23575
Japan? Met aeroflot?
7 jaar geleden
·
#23576
'Betaalbaar' vind ik zo'n ontzettend rekbaar begrip.... . Zou je met ons willen delen wat voor budget heb je voor de totale vakantie? Want bijv. Latijns-Amerika is vaak niet het goedkoopste om naartoe te vliegen, maar er zijn daar wel heel veel landen die het in totaal een prima budget vakantie zouden kunnen maken plus voldoen aan de 'vereisten'. En je noemt Amerika zelf als optie dus er is vast budget beschikbaar.

Uiteraard moet je wel kijken naar reisperiode en daarin een goede afweging maken, maar dat de bestemmingen die je nu noemt in Azië voldoen in juli/augustus nu ook niet bepaald aan de meeste geschikte reistijd.

En wie er reizen heeft gemaakt die je als inspiratie zou kunnen gebruiken?! Ik denk 100% van de actieve leden op dit forum ;-) .

@Eynd14: Wat heerlijk om dat topic weer eens door te scrollen..... . *droomtweg*
7 jaar geleden
·
#23577
Japan? Met aeroflot?


Budgetvriendelijk zou ik dat niet noemen. We hebben wel redelijk goedkope tickets heen op Tokyo en terug vanaf Osaka voor komende zomer (ruim onder 600 euro en had ik eerder kunnen boeken we waren voor 408 euro per persoon er geraakt) maar hotels zijn gewoon ronduit duur. Je betaalt de hoofdprijs voor jeugdherberg-achtige dingen. Maar ja, we willen het wel zien. En we stoppen op de terugweg nog wel even op een bestemming waar luxe wel weer betaalbaar is om toch nog een paar dagen in een echt goed hotel te zitten.
7 jaar geleden
·
#23578
Vergis je niet in de kwaliteit van de hostels. De Japanse standaarden liggen echt hoog. Bovendien kun je dan zelf koken en zo besparen op je maaltijden. Maar inderdaad. Het is niet goedkoop. Wel heel gaaf. Zeker voor oudere kinderen.
Succes.
7 jaar geleden
·
#23579
Vergis je niet in de kwaliteit van de hostels. De Japanse standaarden liggen echt hoog. Bovendien kun je dan zelf koken en zo besparen op je maaltijden. Maar inderdaad. Het is niet goedkoop. Wel heel gaaf. Zeker voor oudere kinderen.
Succes.


Ik klaag niet, hoor, ik wist op voorhand dat het geen goedkope optie zou worden. Het is gewoon dat ik het niet meteen zou aanraden als je zoekt naar een betaalbare optie. En die hostels kunnen wel in orde zijn (zo zien ze er ook uit) luxe it is not.

Neem dan India. Zo'n fantastisch land, zoveel te zien, zo verschrikkelijk lekker eten (kinderen zeiden het gisteren nog) en zo goedkoop! Wij gaan nu in Japan in een hostel zitten voor de prijs van 2 deluxe kamers in het Taj Mahal hotel in Mumbai. Toen met ontbijt, nu zonder :))
7 jaar geleden
·
#23580
Jullie gaan dus naar Japan? Wanneer en welke route? Acco al geregeld?
7 jaar geleden
·
#23581
Ja, naar Japan. Het wordt een heel klassiek rondje, denk ik. Met bewust grote nadruk op steden. Ik heb op de meeste plekken (behalve Kyoto) al een voorlopig hotel, maar alles valt nog te annuleren dus ik heb bv voor Tokyo al een paar keer gewisseld. Ik heb ook de indruk dat in veel hotels de kamers voor augustus nog niet vrijgegeven zijn dus ik hoop hier en daar nog betere deal te kunnen doen.
We zitten zowat in super-hoogseizoen dus dat helpt niet op het vlak van prijs. En we nemen telkens twee kamers. Als je tips hebt, graag.

Tokyo (inclusief Disney sea) ---Sotetsu Fresa Inn Nihombashi-Ningyocho (dat vind ik precies redelijk ok)
Met trein helemaal naar Nagasaki --- Hotel Wing Port (hier nog zeker op zoek naar iets anders)
En dan weer omhoog:
-Hiroshima ---- Toyoko Inn Hiroshima Heiwaodori
-Koyasan (typische nacht in klooster)
-Kyoto (met daguitstapje naar Nara) ---Hotel: ????
-Osaka --- Guest House Haru (Verdacht goedkoop)

Vanuit Osaka vliegen we naar Doha en daar gaan we nog paar dagen in een zwembad dobberen. En luxe doen :)
7 jaar geleden
·
#23582
'Betaalbaar' vind ik zo'n ontzettend rekbaar begrip.... . Zou je met ons willen delen wat voor budget heb je voor de totale vakantie? Want bijv. Latijns-Amerika is vaak niet het goedkoopste om naartoe te vliegen, maar er zijn daar wel heel veel landen die het in totaal een prima budget vakantie zouden kunnen maken plus voldoen aan de 'vereisten'. En je noemt Amerika zelf als optie dus er is vast budget beschikbaar.

Uiteraard moet je wel kijken naar reisperiode en daarin een goede afweging maken, maar dat de bestemmingen die je nu noemt in Azië voldoen in juli/augustus nu ook niet bepaald aan de meeste geschikte reistijd.

En wie er reizen heeft gemaakt die je als inspiratie zou kunnen gebruiken?! Ik denk 100% van de actieve leden op dit forum ;-) .

@Eynd14: Wat heerlijk om dat topic weer eens door te scrollen..... . *droomtweg*


Nadeel is, dat ik gewoon niet zo goed weet wat het kost. Ik ben nog nooit met de kinderen in hoogseizoen ver weg geweest. Ik ben toen ik nog alleen was (jaaaaaaaaaaaaaaaren terug )wel ver geweest en uiteraard buiten seizoen her en der geweest, maar ja dan kies natuurlijk gunstige tijd, geen kinderen, andere eisen.

Betaalbaar tja..

ticket max 600 euro pp
hotel per nacht. max 30 2 pers.kamer.
Wij hadden nu in thailand alleen laatste nacht wat luxer gekozen met zwembad, de rest van de reis hadden we daar geen behoefte aan.

Excursies.. wij doen heel veel op eigen houtje en zeker straks met 5 weet ik niet zo goed hoe zich dat verhoudt qua prijzen. In Thailand deden we veel met minivan , bus en incidenteel binnenlandse vlucht. We waren toen voor bijna 4 weken ongeveer 1200 kwijt pp incl. ticket ams-bkk, 2 x binnenlandse vlucht, 1 x 1e klas nachttrein, alle hotels en eten (ik laat er even 2 dure excursies uit die doen we niet weer nu qua prijs) . Dat budget vond ik wel relaxed. Ik heb eigenlijk niet op geld gelet daar..

Vorig jaar ben ik naar Kroatie geweest , gewoon met eigen auto en caravan.. en als ik zie wat dat heeft gekost.. Misschien wel even leuk ;)

Camping in kroatie, 75 per nacht, 20 nachten. 1500 euro
2 x overnachting onderweg 100 euro
kosten brandstof, tol etc. 600 euro ongeveer
uitgaven overig (dus eten, boodschappen, uitjes) denk ik 1500

Dus rond de 4000 euro voor 3 weken europa.. Dus dat mag het iig kosten. 1 Ticket betaalt dochter zelf (zij is volwassen, wil wel mee. dus ticket betaalt zij en de rest wij). Dus ik hoef "maar" voor 4 ticket kopen.

Qua weer.. Ik zou het heel jammer vinden als onze vakantie verregend. Maar een bui is niet erg. In december hebben we de eilanden ook overgeslagen vanwege het slechte weer.. 3 dagen koh lanta en dat was alleen maar bewolking, wind en regelmatig regen.. dus..

Eisen hotel:
fan, eigen sanitair en schoon, dat is enige eis. Ik wil niet op een dorm slapen en wil ook geen gedeelde badkamer. Wij zoeken nadrukkelijk geen luxe. Ter illustratie qua hotel: bangkok hadden we lamphu house, chiang mai awana house.. 10 euro per nacht ofzo. Duurste hotel was good times resort in kanchanaburi.

Eten:
geen ontbijt in hotel, onzinnig. Wij aten vooral streetfood en soms in restaurant..

Souvenirs doen we niet aan

In ben in 2015 alleen naar Ghana geweest (deels familie bezoek).. Op ticket na spotgoedkoop.. 2016 met oudste maand december naar Thailand dus.. Ik ga in mei/april naar china (mijn man werkt daar momenteel) en dat kost me alleen maar excursies, ticket op kosten bedrijf.. Dus financieel ben ik wat dat aangaat een no no ;-). Onze europa vakanties doen we altijd met auto, tent/caravan etc.. Dat kost ook nog best wat..

Ik heb her en der hier gelezen maar veel is met jongere kinderen of in gunstig seizoen. Wij zitten nu eenmaal vast aan zomervakantie.. Kan hooguit vertrekdatum aanpassen.. Maar wij vallen onder regio noord iig...

Dus..budget 5000€ ongeveer ?

Wij zoeken afwisseling, natuur, mag ook wel grote stad in zitten. En gezien het feit dat we twee jongens mee hebben ook wel wat te doen (dus kano, leuk zwemmen, fietsen oid).
7 jaar geleden
·
#23583
o ja.. en het mag zeker iets anders zijn dan Azie ;-).. japan wil dochter heeel graag heen.. maar bij het woord hostel haakt ze af. Maar daar zijn toch ook wel eigen kamers (dus geen dorms) te vinden ?

Bali, java kwam ook nog voorbij via vrienden..

Zucht.. te veel leuke dingen :-0)
7 jaar geleden
·
#23584
Japan, is Azie ;)

Maar voor 30€ voor een kamer moet je niet naar Japan.

En een hostel, wij waren er met onze kinderen, alleen privekamers gehad. Wel gedeelde badkamers of toilet maar het wordt echt goed schoongehouden. Dus prima te doen.

Japanners zijn erg servicegericht dus als je iets nodig hebt kun je dat gerust overleggen. Verder gewoon gave bestemming.

@gchk, je hebt pb
7 jaar geleden
·
#23585
ja ik weet dat Japan Azie is . Ik bedoelde te zeggen dat het wat anders mag zijn dan Azie EN dat dochter Japan wel heel cool zou vinden.. Nog niet onderzocht als optie.. Geen idee waarheen dan.. zal eens zien naar tickets... want daar begint het mee..
7 jaar geleden
·
#23586
ja ik weet dat Japan Azie is . Ik bedoelde te zeggen dat het wat anders mag zijn dan Azie EN dat dochter Japan wel heel cool zou vinden.. Nog niet onderzocht als optie.. Geen idee waarheen dan.. zal eens zien naar tickets... want daar begint het mee..


Ik zou nu wel gaan doorpakken met tickets eerlijk gezegd.
Vorige week heb ik drie tickets gekocht naar Kuala Lumpur en ze hebben me € 360 meer gekost dan als ik drie weken eerder had geboekt.
De mooiste vluchten (qua tijden etc) waren al lang weg. Dus ik baal wel want dat was zonde van de centen.
Heb nog wel diverse leuke betaalbare bestemmingen gezien.

Edit... je komt uit het Noorden... ik ook. Assen/Groningen. En jij?
7 jaar geleden
·
#23587
Ja, de tickets gaan het nu wel duur maken inderdaad...ook voor andere bestemmingen dan Azië gaat het nu hard omhoog.

Ik merk dat ik terughoudend ben om iets te roepen wanneer het om geld gaat... ik vind het toch lastig (ik weet het, ik vroeg er wel naar, anderen kunnen je dan wellicht beter helpen). Wij kijken vooral naar waar we heen willen en kijken dan of de kosten die we ervoor moeten maken het ons waard lijkt te zijn. We reizen net als jullie (al hebben wij geen bezwaar tegen gedeeld sanitair mits schoon en met niet te veel mensen) dus zijn in het ene land veel meer kwijt dan in het andere...het zij zo!

Maar om toch iets te roepen, met 4000-5000 als budget (5 volwassenen en 4 tickets) kan je in een groot gedeelte van ZO Azie wel 3 weken terecht - China ook.
Buiten Azie: Colombia is wellicht een heel leuk land voor jullie. Niet te duur, ontzettend veel te doen en te beleven. Juiste reisperiode. In het noorden is het wel relatief duur, maar in het midden en zuiden van het land is het een stuk goedkoper, dus gem. € 30 per nacht voor 2 pers. kamer moet je wel gaan redden! OV is heel makkelijk daar en heel goedkoop. Het land biedt heel veel: archeologische opgravingen, hippe stad, strand, prachtige nat. parken, woestijn, outdoor 'walhalla' etc. etc.

Voor alle bestemmingen geldt uiteraard dat je wel op tijd je tickets koopt, wat Adventuregirl ook al aangeeft.
7 jaar geleden
·
#23588
Ik zie ook dat je schrijft over de VS. Wij waren in Florida, onze oudste was toen wel nog een baby. Maar wat een mooie staat! Heel zonnig, mooie stranden en ook natuur en steden. Daarnaast is het ook echt wel kindvriendelijk. Met een stel dat een rondreis door Florida maakte heb ik een hele leuke optie voor een [url=https://reistipsmetkids.nl/roadtrip-florida/:2k4cht4d]rondreis door Florida![/url:2k4cht4d] / uitgezet.

Florida vonden wij nog meevallen qua kosten maar dat is ook omdat we enkel een baby mee hadden en omdat we een groot deel samen met een groep een villa huurden, zodat je die kosten kan delen.
7 jaar geleden
·
#23589
Wij kunnen met 4 personen wel voor €4000 of €5000 naar Azië maar dan moeten de tickets wel gunstig geprijsd zijn, iets dat ze nu niet echt meer zijn :(
Bedenk wel dat je met 5 personen vaak een extra kamer nodig zal hebben waardoor het toch echt een heel stuk duurder gaat worden, ook excursies als olifanten verzorgen en georganiseerde fietstochten zijn behoorlijk aan de prijs dus of je het met 5 personen ook gaat redden in het hoogseizoen.....???
  • Pagina :
  • 1
  • 2
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Wees een van de eersten om op dit bericht te reageren!

Partners

Abonneer

Vul hieronder je emailadres in en ontvang per mail het laatste nieuws van Verrereizenmetkinderen.nl

Social Media

Houd jij van Verre reizen met kinderen? Volg, like en blijf op de hoogte!