zaterdag 12 augustus 2017
  29 Replies
  7.5K Visits
  Subscribe
In 2018 hebben we 2 weken de tijd voor een vakantie naar west Amerika.

De kids zijn dan 9 en 8 jaar.

We willen geen uren per dag rijden maar vooral ook leuke dingen doen voor de kids.

Tips? Ook qua overnachting?
Waardeer dit bericht:
6 jaar geleden
·
#24829
Sorry maar wat is je vraag precies? De westkust van Amerika is wel een heel ruim begrip.
Ga je in hotels? Met een camper? Welk deel wil je zien?
Misschien eerst even wat meer informatie delen wat je precies wilt gaan doen?
6 jaar geleden
·
#24830
Wat wij ooit in twee weken hebben gedaan is een rondje vanaf Las Vegas: Las Vegas - Sedona - Grand Canyon - Antelope Canyon - Monument Valley - Moab/Capitol Reef/Arches en nog iets - Bryce - Zion - Las Vegas. Veel mooier wordt het niet ;-)
Camper gehuurd (aanrader!), afwisselend slapen in NP (aanrader) en luxere campings voor hookups etc. Ik heb dit rondje twee keer gedaan en zou morgen wel weer terug willen. Ik vind het wel te druk, te heet en te duur in de zomervakantie.
6 jaar geleden
·
#24831
Sorry maar wat is je vraag precies? De westkust van Amerika is wel een heel ruim begrip.
Ga je in hotels? Met een camper? Welk deel wil je zien?
Misschien eerst even wat meer informatie delen wat je precies wilt gaan doen?


Het was meer een algemene vraag, omdat we nog niet precies weten wat we willen doen/zien. Alle opties staan nog open.
Het moet in ieder geval ook een leuke route worden voor de kids. Ik ga eens rondneuzen op het forum.
6 jaar geleden
·
#24832
Wat wij ooit in twee weken hebben gedaan is een rondje vanaf Las Vegas: Las Vegas - Sedona - Grand Canyon - Antelope Canyon - Monument Valley - Moab/Capitol Reef/Arches en nog iets - Bryce - Zion - Las Vegas. Veel mooier wordt het niet ;-)
Camper gehuurd (aanrader!), afwisselend slapen in NP (aanrader) en luxere campings voor hookups etc. Ik heb dit rondje twee keer gedaan en zou morgen wel weer terug willen. Ik vind het wel te druk, te heet en te duur in de zomervakantie.



Bedankt voor je reactie!
Klinkt gaaf zeg. Wij dachten eerst ook aan een camper, maar het lijkt ons ook heel omslachtig als je in de stad rijdt... met parkeren enzo.
Qua kosten maakt het niet zo veel uit volgens mij.
6 jaar geleden
·
#24833
Als je dit rondje doet (en echt, veel mooier wordt het niet) kom je weinig in steden (alleen Las Vegas) en heb je alleen maar profijt van een camper. Je hebt altijd je keukentje, je terrasje, je wc, alles bij je. Geen gesleur met koffers, een keer alles inpakken en klaar. Geen gezoek naar restaurants (ontbijt, lunch, diner). In Las Vegas kwamen we aan (dus dat werd een hotelovernachting) en hebben we ook twee nachten gekampeerd (niet bij Circus Circus, maar bij een andere met mooi zwembad). Campers zijn gemaakt voor de USA. Je kampeert midden in de parken ipv net of ver daarbuiten in een hotel.
6 jaar geleden
·
#24834
Veel mooier wordt t niet? Ben nu toch nieuwsgierig geworden.

Kiezen jullie bewust niet voor de grote steden? LA en SF lijken me heel mooi.
6 jaar geleden
·
#24835
Je hebt ook maar twee weken, wat wil je doen? Natuur zien of steden, met zo'n relatieve korte tijd moet je keuzes maken.
6 jaar geleden
·
#24836
Je hebt ook maar twee weken, wat wil je doen? Natuur zien of steden, met zo'n relatieve korte tijd moet je keuzes maken.


Ik denk aan een combi van steden en natuur.
6 jaar geleden
·
#24837
Veel mooier wordt t niet? Ben nu toch nieuwsgierig geworden.

Kiezen jullie bewust niet voor de grote steden? LA en SF lijken me heel mooi.


Uhm, waarschijnlijk wel. Ik vond LA en SF niet heel bijzonder. Als je mooie steden wilt zien, vind ik Europa de beste optie.

Maar... je hebt twee weken. Je doet 1 grote stad aan. Hoeveel steden kun je in twee weken 'proppen'? LA naar Las Vegas is 1,5 dag reizen zonder mooie dingen onderweg. Dus wil je die twee steden doen dan heb je minimaal 5 dagen nodig en dan reken ik de jetlag niet mee. Ook San Francisco ligt wat dat betreft redelijk geisoleerd. En de kustweg is mooi, maar valt in het niet bij de National Parks.
6 jaar geleden
·
#24838
Bedankt voor de tips.
6 jaar geleden
·
#24839
Op internet zijn veel verschillende routes in allerlei delen van de VS te vinden.
Dan kun je eens kijken wat je wilt zien en wat haalbaar is qua afstanden en tijd.
Bijv. op de site van Tioga Tours kun je heel veel verschillende routes bekijken (met auto of camper) maar daar kun je ook heel eenvoudig zelf een route aanmaken/uitstippelen.
Wij gaan volgend jaar zomer met een camper reizen van Las Vegas naar Denver en bezoeken dan ondermeer de Grand Canyon (South Rim), Monument Valley, Arches/Canyonlands en de Rocky Mountains.
Ik denk dat je eerst je goed moet oriënteren welk deel van West-Amerika je wilt bezoeken en waar je interesse ligt om te zien. Want ook de natuur in West-Amerika is op zoveel plekken zo anders.
6 jaar geleden
·
#24840
Kijk eens op het forum van <!-- w -->http://www.allesamerika.com<!-- w -->

Daar staan heel veel routes en ervaringen. Ook bij exit reizen op de website kun je veel inspiratie op doen.

Wij zijn ook aan het oriënteren. Net terug uit Maleisië en zomer 2019 hopen we naar de VS te gaan; het westen.
Die paar uur langer vliegen nemen we op de koop toe; Naar Maleisie zijn we ruim 24 uur van deur te deur onderweg geweest ;-) En ook dat ging prima met de kinderen.
6 jaar geleden
·
#24841
Op internet zijn veel verschillende routes in allerlei delen van de VS te vinden.
Dan kun je eens kijken wat je wilt zien en wat haalbaar is qua afstanden en tijd.
Bijv. op de site van Tioga Tours kun je heel veel verschillende routes bekijken (met auto of camper) maar daar kun je ook heel eenvoudig zelf een route aanmaken/uitstippelen.
Wij gaan volgend jaar zomer met een camper reizen van Las Vegas naar Denver en bezoeken dan ondermeer de Grand Canyon (South Rim), Monument Valley, Arches/Canyonlands en de Rocky Mountains.
Ik denk dat je eerst je goed moet oriënteren welk deel van West-Amerika je wilt bezoeken en waar je interesse ligt om te zien. Want ook de natuur in West-Amerika is op zoveel plekken zo anders.


Leuke site inderdaad, bedankt!

We zijn er ook nog niet uit of we een camper gaan boeken of in hotels. Ligt er ook aan of we veel in steden gaan rijden, want dat lijkt me met een camper niet handig.
6 jaar geleden
·
#24842
Kijk eens op het forum van http://www.allesamerika.com

Daar staan heel veel routes en ervaringen. Ook bij exit reizen op de website kun je veel inspiratie op doen.

Wij zijn ook aan het oriënteren. Net terug uit Maleisië en zomer 2019 hopen we naar de VS te gaan; het westen.
Die paar uur langer vliegen nemen we op de koop toe; Naar Maleisie zijn we ruim 24 uur van deur te deur onderweg geweest ;-) En ook dat ging prima met de kinderen.


Toffe plannen hebben jullie ook.

Die paar uur extra vliegen moet het verschil ook niet maken inderdaad.
Het westen lijkt me wel heel gaaf.
6 jaar geleden
·
#24843
Als je nog erg in de oriënterende fase bent van je vakantie raad ik je aan om een berg reisverslagen te lezen. Hiermee lees je over zaken die je zelf wellicht interessant vindt.
Deze kun je dan opschrijven en kijken of je hier een rondje langs kunt maken.
Je kiest dan zelf uit wat je leuk vindt. In plaats van dat iedereen hier allerlei zaken opnoemt die zij zelf mooi vonden, maar wellicht jij niet.

Wij hebben nu 14 reizen richting Amerika gemaakt. Wij zijn erg van het afwissellende. Natuur en steden.

Veel plezier met de voorbereiding.
6 jaar geleden
·
#24844
Heb me totaal niet verdiept in Amerika/West kust (dus sorry als deze vraag allang ergens is beantwoord) maar dit brengt ons wel op ideeën!

Mijn vraag: wat is een gangbare ticketprijs? Retour Las Vegas met 4 personen? 2000? 2200?
6 jaar geleden
·
#24845
Maar... je hebt twee weken. Je doet 1 grote stad aan. Hoeveel steden kun je in twee weken 'proppen'? LA naar Las Vegas is 1,5 dag reizen zonder mooie dingen onderweg. Dus wil je die twee steden doen dan heb je minimaal 5 dagen nodig en dan reken ik de jetlag niet mee


We hebben even op de routeplanner gekeken... dan krijgen we dat de afstand Las Vegas naar LA ongeveer 4 1/2 uur rijden is... nogal een verschil met 1 1/2 dag. Dus toch even de vraag. Is het echt 1,5 dag rijden?!?
6 jaar geleden
·
#24846
Ik zie nu tickets voor max €1600 met vertrekt eind april. Wel vanaf Dusseldorf vliegen en naar LA.
Kids hebben volgend jaar 2 weken meivakantie, dus dat is ideaal.

De afstand tussen LA en Las Vegas is volgens mij ook geen 1.5 dag, tenzij je onderweg allerlei leuke dingen tegenkomt.
6 jaar geleden
·
#24847
Als je met de camper wilt reizen zou ik kijken of je direct een combi kunt boeken. Ik heb hele goede ervaringen met Tioga Tours. Geen aandelen. Wij betaalden (negen jaar geleden) voor een enorme camper (we waren laat met boeken) inclusief kampeeruitrusting, 4 tickets (2+2) Las Vegas - San Francisco* (inclusief drop off kosten): 4200 euro. Ter plekke geef je weinig uit. Uit mijn hoofd hebben we ongeveer 1500 euro besteed aan excursies (bv Monument Valley tour, NP kaart), campings, hotelovernachtingen, uit eten en benzine. Exclusief boodschappen.

Die grote camper vond ik trouwens wel heel erg lekker. Zeker in de meivakantie. Je zit dan 's avonds toch wat vaker binnen. En gewoon je bedden bed kunnen laten zijn en veel opbergruimte is ook heel prettig.

PS Misschien zit ik er heelmaal naast met Las Vegas - LA. In mijn beleving duurde het 20 jaar geleden wel zlang...4,5 uur vind ik ook erg optimistisch. Voordat je de stad uit bent, ben je echt al een uurtje verder...
;-)

* om de verwarring te voorkomen: wij deden in twee weken het rondje Las Vegas - Las Vegas. Met een extra week van school deden we Las Vegas - San Francisco.
6 jaar geleden
·
#24848
Super, dank je! Ik zie de tickets ook! Wow, rond de 1400 euro vanaf Düsseldorf. We gaan ons hier maar eens snel in verdiepen...

Bij ons zitten ze weer samen op dezelfde school (allebei middelbare vanaf afgelopen jaar) en hebben ze nu weer dezelfde 2 weken vrij. Enneh.. dit jaar is de mei vakantie net ietsje langer dan normaal want de vrijdag ervoor krijgen we cadeau: Koningsdag!!
  • Pagina :
  • 1
  • 2
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Wees een van de eersten om op dit bericht te reageren!