zondag 09 oktober 2016
  52 Replies
  15.2K Visits
  Subscribe
Ik lees altijd graag dit forum over al jullie reizen en reisplannen.
Ik ben benieuwd wat jullie plannen voor 2017 zijn. Hier en daar heb ik al wat voorbij zien komen zag o.m. Australië en Maleisië, heel leuk!!
Zelf gaan we waarschijnlijk volgend jaar zomer naar Curacao. Geen "spannende" rondreis dit keer.
We hebben een speciale band met Curacao en de Antillen (heb er een tijdje gewoond/gewerkt en we zijn er getrouwd). Met de kinderen zijn we er nog niet geweest en we vinden het leuk eens terug te gaan maar dan nu met onze kids.
Waardeer dit bericht:
7 jaar geleden
·
#22547
Klinkt misschien niet zo spannend Curacao... Toch ervaren de kinderen ook dat het daar echter anders is dan hier in Nederland...
Fijne plekken waar wij waren.....
Hofi Pastor,
Joris Baai
Daaibooi baai.... Onze favoriet
Flamingos bij Willibrordus
Hato vlakte.... Met de grot.....
Struinen in Otrabanda, speeltuintje aan die kant aan het water, en daar lekkere shake kopen.
Picknicken bij christoffelberg

Misschien voor jullie allemaal bekend, omdat jullie daar gewoond en gewerkt hebben. Met auto erop uit, koelbox achterin, en op pad... alles in de buurt..... Fijn hoor.

Groet Ilse

Weet niet hoe oud jullie kinderen zijn, als ze nog geen snorkel bril op kunnen, neem dan ublo van decathlon mee. Opblaasbare emmer met door schijnende bodem, met hun hoofd stukje in de emmer, kijken ze zo naar de visjes....
7 jaar geleden
·
#22548
Curaçao is ook heel mooi hoor, misschien wat minder spannend maar niet minder leuk!
Ons plan is Bali en Lombok maar zolang we nog geen vliegtickets hebben blijft het een verassing, tot nu toe vind ik de tickets naar Azië vrij prijzig.
7 jaar geleden
·
#22549
Je doet het overkomen alsof Curacao niet bijzonder genoeg is, maar het is een bestemming waar ik ooit nog eens naartoe hoop te gaan!

Er is niks mis met een vakantie op 1 locatie, of een land waar je al eerder bent geweest en het dus allemaal niet meer zo nieuw of spannend is. Kijk in je omgeving maar eens om je heen: hoeveel familieleden/vrienden/buren/ouders en kinderen van school gaan echt (heel) ver op reis? Wij zijn met Australië (volgend jaar 3e keer sinds 2010) daarin echt een uitzondering in onze sociale kring. De meesten komen niet verder dan Europa (wij vierden vroeger thuis onze vakantie in onze eigen provincie...op de Waddeneilanden of in de caravan van de grootouders) en bij hoge uitzondering 1 verre reis in heel hun leven. Hier op het forum gaan de leden elk jaar/om de paar jaar buiten Europa/echt ver op reis. Het is maar net waar je hart en prioriteiten liggen.

Curacao doet zeker niet onder voor alle andere bestemmingen die hier op het forum voorbij komen.
7 jaar geleden
·
#22550
Ik sluit me volledig aan bij Els, spannend en/of ver zijn geen synoniemen voor het fijn hebben toch?

Er zijn volksstammen mensen die er misschien niet aan moeten denken om te reizen zoals mensen op het forum reizen, maar ook een hoop die het wellicht wel zouden willen maar niet de mogelijkheden hebben.

Curacao klinkt fantastisch, als je er zoveel goede herinneringen hebt is het toch super om dat met je kids te kunnen delen!
7 jaar geleden
·
#22551
Grappig (maar eerlijk gezegd ook een beetje jammer) dat mijn topic totaal verkeerd geïnterpreteerd wordt!
We hebben er juist super veel zin in om weer eens terug te gaan naar Curacao. We zijn er 10 jaar geleden voor het laatst geweest dus het wordt wel weer eens tijd om te gaan :-) En zeker ook leuk om nu met de kinderen te gaan.
We gaan dit keer alleen geen rondreis doen en zullen op 1 plaats blijven, vandaar dat schreef "geen spannende rondreis". Daar bedoel ik verder niks mee of dat het minder leuk is oid!!
Maar dit is niet waar ik het topic voor gestart ben: ik ben gewoon benieuwd naar jullie plannen voor 2017.
Waar gaat de reis (waarschijnlijk) naartoe bij jullie in 2017?

Hillie: bedankt voor je tips!
7 jaar geleden
·
#22552
Curacao is leuk! Zijn wij 7 jaar geleden geweest, hele eiland rondgereden met de scooter.

Mijn zoon (12) wil volgend jaar niet ver weg, na twee jaar Azie. Dus we houden het waarschijnlijk bij Oostenrijk en heel misschien ga ik zonder zoon naar Nepal. Maar dan moet ik even kijken hoe het met hem gaat op school (brugklas).

Vanavond komt Borneo weer bij 3 op reis!
7 jaar geleden
·
#22553
Werkelijk geen idee.... Atlas is nu zes en heeft meer dan 27 vluchten gehad.
Ik zeg... volgend jaar met de motor in Europa rondtrekken. Lijkt me ook erg leuk om weer eens wat langer met de motor op pad te zijn.
7 jaar geleden
·
#22554
Net tickets gekocht voor Guatemala, eind juli gaan we! Na zuid afrika afgelopen jaar en sri lanka in 2015 weer naar latijns amerika. Laatste keer was in 2014, nicaragua. Latijns amerika blijft toch favoriet, zin in!
7 jaar geleden
·
#22555
Wij vliegen eind december (dus meeste tijd in 2017 ;-) ) naar Bangkok voor een bezoek aan Myanmar en een stukje Thailand!! Zo'n zin in!

Verder durf ik nog niks vast te leggen ivm onzekerheid over een evt. verhuis, maw hoeveel van ons spaargeld te besteden is aan reizen... . Stiekem ben ik wel naar een weekje Faroer Eilanden aan het kijken voor de meivakantie. In de zomervakantie willen we wel weg, maar ik denk dan eerder aan een kampeervakantie ergens in Europa dan weer een verre reis. Maar niks/niemand zo veranderlijk als ik, dus kan zomaar totaal anders worden. Deze winter zouden we bijv. naar Australië gaan! ;-)
7 jaar geleden
·
#22556
Zo leuk, he, plannen maken. Ons eerste idee voor volgende zomer was Japan. Dan overgestapt op Iran (al dan niet in combi met Armenië), dan bedacht om toch maar met de auto te gaan (naar de Noordkaap dan) en nu weer terug bij Japan :)
Maar ik kan pas eind november/begin december mijn vakantie regelen op het werk dus wie weet waar we nog gaan uitkomen. Al lijkt Japan nu toch wel hét plan te zijn. Ik zie momenteel ook goedkope tickets naar Tokyo dus erg jammer dat ik nog niks kan vastleggen. Ongetwijfeld zijn die prijzen weer stuk omhoog tegen december.
7 jaar geleden
·
#22557
Voor ons een jaartje met de tent op pad. De reis afgelopen jaar was behoorlijk aan de prijs, dus we gaan een jaartje low budget, zodat we weer kunnen sparen.
Nu nog opzoek naar een leuke kleine camping. Alle landen staan nog open, mijn enige eis is bergen.

Ik kan enorm genieten van alle plannen die iedereen al aan het maken is. Ik haal er ook al inspiratie uit voor toekomstige reizen. De reishonger blijft!!
7 jaar geleden
·
#22558
Ik kan enorm genieten van alle plannen die iedereen al aan het maken is. Ik haal er ook al inspiratie uit voor toekomstige reizen.


Dat heb ik nou ook!

Zo leuk, he, plannen maken. Ons eerste idee voor volgende zomer was Japan. Dan overgestapt op Iran (al dan niet in combi met Armenië), dan bedacht om toch maar met de auto te gaan (naar de Noordkaap dan) en nu weer terug bij Japan :)


Haha, zou zo in mijn hoofd gebeurd kunnen zijn! :-)

Fijn die herkenbaarheid hier op het forum!!! Gelijkgestemden: niets is te gek, alles is goed, zelfs dromen over reizen die pas over een paar jaar (of zelfs helemaal niet) gemaakt zullen worden, heerlijk... . Bedankt allemaal!
7 jaar geleden
·
#22559
2017 zal voor ons west Canada worden. Ongeveer van Vancouver naar Calgary en we pakken dan Glacier NP in Amerika nog even mee.

2018 zal in en rondom Monument Valley en Canyon de Chelly gaan worden.

Tja we moesten kiezen, maar volgend jaar zijn alle nationale parken van Canada gratis. Dus dat pikken we even mee. Scheelt toch weer in de financiën.

[url:9debl31r]http://www.reistipsamerika.nl[/url:9debl31r]
7 jaar geleden
·
#22560
Wij gaan 27 december naar Colombia en 27 feb vliegen we weer naar huis. In totaal dus 2 maanden reizen door Zuid-Amerika. Heel veel zin in! Daarna gaat onze dochter naar school en dat is toch wel eng.
7 jaar geleden
·
#22561
Net tickets gekocht voor Guatemala, eind juli gaan we! Na zuid afrika afgelopen jaar en sri lanka in 2015 weer naar latijns amerika. Laatste keer was in 2014, nicaragua. Latijns amerika blijft toch favoriet, zin in!


Oh wat leuk! Ik heb nu al zin in jullie verslag haha. En er is nog niet veel over Guatemala geschreven.
Ik ben er 6 weken geweest in mijn lange Latijns Amerika reis 20 jaar geleden. Ik vond het meer van Panajachel toen heel bijzonder. En het (opgevouwen) reizen in de chickenbussen ook heel leuk.
7 jaar geleden
·
#22562
Net tickets gekocht voor Guatemala, eind juli gaan we! Na zuid afrika afgelopen jaar en sri lanka in 2015 weer naar latijns amerika. Laatste keer was in 2014, nicaragua. Latijns amerika blijft toch favoriet, zin in!


Oh wat leuk! Ik heb nu al zin in jullie verslag haha. En er is nog niet veel over Guatemala geschreven.
Ik ben er 6 weken geweest in mijn lange Latijns Amerika reis 20 jaar geleden. Ik vond het meer van Panajachel toen heel bijzonder. En het (opgevouwen) reizen in de chickenbussen ook heel leuk.


Ja heb er ook veel zin, ben benieuwd. Ook in de chickenbussen, die kennen we nog wel van Nicaragua, erg leuk!
7 jaar geleden
·
#22563
Wij gaan 27 december naar Colombia en 27 feb vliegen we weer naar huis. In totaal dus 2 maanden reizen door Zuid-Amerika. Heel veel zin in! Daarna gaat onze dochter naar school en dat is toch wel eng.


Superleuk zuid- Amerika. Als je nog inspiratie zoekt voor Colombia: <!-- w -->http://www.colombiametkids.reismee.nl<!-- w -->
7 jaar geleden
·
#22564
Voor ons nog niet helemaal zeker maar het waarschijnlijk naar Java en Sumatra. We hebben al interessant geprijsde tickets gezien. Andere mogelijkheid is nog steeds Peru. Onze jongste zoon van 7 jaar wil hier graag naar toe maar we twijfelen nog of hij niet te jong is.
De gunstigste vluchten naar Java heb ik gevonden bij Turkish Airlines. Heeft iemand ervaring met deze maatschappij?
7 jaar geleden
·
#22565
De gunstigste vluchten naar Java heb ik gevonden bij Turkish Airlines. Heeft iemand ervaring met deze maatschappij?

Ja! Twee keer mee gevlogen. Twee jaar geleden naar Kuala Lumpur en afgelopen jaar naar Panama. Prima maatschappij, ook nog een keer uitgeroepen tot european airline vh jaar. Kinderen krijgen van alles (afgelopen keer heel veel, niet handig als je light reist met handbagage). Helemaal prima!
7 jaar geleden
·
#22566
Wij willen naar Namibië gaan in juli 2017. Alleen nog even vrij regelen op het werk, maar dat wordt waarschijnlijk pas december voordat die toestemming er is :-( Hopelijk zijn de tickets in de tussentijd niet teveel omhoog gegaan.
  • Pagina :
  • 1
  • 2
  • 3
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Wees een van de eersten om op dit bericht te reageren!

Partners

Abonneer

Vul hieronder je emailadres in en ontvang per mail het laatste nieuws van Verrereizenmetkinderen.nl

Social Media

Houd jij van Verre reizen met kinderen? Volg, like en blijf op de hoogte!