maandag 01 januari 2018
  34 Replies
  5.9K Visits
  Subscribe
Hi allemaal,
Ten eerste de beste wensen voor iedereen, met prachtige reizen en bijzondere ontmoetingen.
Ik heb dit onderwerp geplaatst omdat ik hier en daar wel lees wat iedereen aan het plannen is maar het lijkt me ook heel leuk om onder 1 topic te verzamelen. Zo kunnen we genieten van elkaars voorbereidingen :)
Ik zal zelf maar beginnen;
Ik ga dit jaar met Arda reizen door Thailand, Laos en Cambodja. In Laos blijven we in het Noorden, van daar vliegen we naar Siem Reap en daarna waarschijnlijk of een paar dagen strand in Thailand of Kanchanaburi. Het laatste stuk is nog onduidelijk.

Wie volgt? Ik ben benieuwd.
Waardeer dit bericht:
6 jaar geleden
·
#25938
Ik boek zojuist tickets naar Singapore! Ruim 3wkn Borneo is het plan (maar dat kan nog wijzigen hihi...). O, wat heerlijk!!! We zouden dit jaar niet gaan reizen en nu dus toch wel!! Ik stuiter nog even verder....
6 jaar geleden
·
#25937
Voor ons geen echte "reisplannen" tot nu toe, maar de reden is dat we op 10 februari naar Ontario Canada verhuizen. Dus ik ga ervan uit dat we in die omgeving op verkenning gaan gaan :-)
6 jaar geleden
·
#25936
Ja hoor. Wij vertrekken 5 juli tot 2 augustus.
https://boesibai.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Gr. Kelly


Ow ja, dat zijn jullie. Ik haal de namen en blogs door elkaar :) Ik heb jullie blogs gelezen.
6 jaar geleden
·
#25935
dhans, Arda vond snorkelen al zo leuk dan zal hij duiken helemaal gaaf vinden. Ik vind het zelf soms een beetje eng zo tussen de (grote) vissen maar Arda dus helemaal niet.

Vonden jullie Tioman echt veel beter dan andere duiklocaties waar jullie zijn geweest?


Beter weet ik niet, er zijn veel mooie duikplekken. Maar de combi van prima accommodatie (Tioman Dive Resort), een relaxete (hoe schrijf je dat?) sfeer, lekker eten en goede duikschool deed het hem.
6 jaar geleden
·
#25934
Ja hoor. Wij vertrekken 5 juli tot 2 augustus.
https://boesibai.wordpress.com

Gr. Kelly
6 jaar geleden
·
#25933
Voor ons ook Java/Bali.
Met, zo is de bedoeling althans, blog:-)
6 jaar geleden
·
#25932
dhans, Arda vond snorkelen al zo leuk dan zal hij duiken helemaal gaaf vinden. Ik vind het zelf soms een beetje eng zo tussen de (grote) vissen maar Arda dus helemaal niet.

Vonden jullie Tioman echt veel beter dan andere duiklocaties waar jullie zijn geweest?

Kelly, hebben jullie een reisblog? Ik ben vooral heel benieuwd naar Java.
6 jaar geleden
·
#25931
Wij gaan naar Singapore, Java en eindigen op Bali.
6 jaar geleden
·
#25930
Duiken is vorig jaar zo goed bevallen! Dat dat deze keer een groot deel van de vakantie gaat uitmaken. Lekker terug naar Tioman.
6 jaar geleden
·
#25929
Ja dat is zeker lastig maar het zal nu niet lang meer duren, nog max een week of 3 dus ik kan al serieus opzoek naar tickets :)
6 jaar geleden
·
#25928

Heufje, hoe gaan jullie van Siem Reap naar Phnom Penh? Wij gaan ook naar Siem Reap maar daarna heb ik nog ruimte in ons schema en weet niet precies wat ik ga doen.

Het plan is om met de bus te gaan, Giant Ibis staat volgens mij wel goed bekend: : http://giantibis.com/
Het is wel een rit van 6 uur. Andere optie zou zijn om met de boot over het meer te gaan. Maar dat zie ik niet zo zitten.
6 jaar geleden
·
#25927
Leuk Danielle! Balen dat jullie nog geen groen licht hebben gekregen. Ik vind dat zelf ook altijd vervelend want dan zit je zo vast aan heel veel anderen terwijl je zelf al dingen wilt regelen.

Heufje, hoe gaan jullie van Siem Reap naar Phnom Penh? Wij gaan ook naar Siem Reap maar daarna heb ik nog ruimte in ons schema en weet niet precies wat ik ga doen.
6 jaar geleden
·
#25926
1 juli vertrekken we naar Dubai. Na 2 dagen door naar Bangkok. Van hier uit naar Cambodja (Sieam Reap en Phnom Penh). Dan weer terug naar Thailand: Petchaburi, Koh Phangan en net als Dionne nog even langs bij First Monkey School. Tot slot paar dagen Bangkok. Al met al bijna 4 weken weg. Heel veel zin in!
6 jaar geleden
·
#25925
Iedereen de allerbeste wensen natuurlijk en weer heel veel mooie reizen toegewenst in 2018!

Wij willen deze zomer graag Bali en Flores gaan combineren, alle overnachtingen liggen eigenlijk al wel vast. Excursies op Flores zijn nog niet zo handig om vast te leggen, het duurt lang voordat er een antwoord komt als ze überhaupt al reageren en als ze dan al gereageerd hebben dan komen ze later weer met een ander voorstel..... niet handig dus!
Op dit moment ben ik volop op zoek naar een vlucht, we hebben nog niet echt groenlicht gekregen bij mijn man op het werk dus tot nu toe gaan alle aanbiedingen aan mijn neus voorbij :(
6 jaar geleden
·
#25924
Dionne, Thailand, wat leuk! En jullie hebben dus een gastgezin? Wat bijzonder. Is ze een soort van pleegkind of is ze ooit bij jullie geweest als uitwisselingsstudent oid?

Tamaar, en Nepal staat hoog op mijn lijstje. Ik denk aan Kerst 2019 voor twee weken Nepal. Maar dat duurt nog eventjes :)
Hoe lang blijven jullie in Nepal en gaan jullie iets van een blog bijhouden? Ik ben heel benieuwd naar jullie voorbereidingen en jullie route.


Wij hebben haar in huis gehad drie jaar geleden als uitwisselingsstudent. Voor bijna een jaar. We gaan wel in haar dorp logeren maar niet bij haar thuis. Ik vind dat toch een beetje bezwaarlijk, bovendien willen we graag, hoe verwend, een zwembad en die hebben ze niet. We logeren dus wel gewoon in een hotel maar zullen zeker zien hoe ze leven daar. Het is even onder Loei, in het noordoosten. Nauwelijks toeristen. Superleuk
6 jaar geleden
·
#25923
Ow,wacht nee, ik bedoel natuurlijk Kerst 2018 :))) Ik ga wel heel snel :)

Ah,leuk, ik ben dol op blogs lezen. Ik ga ernaar kijken. Bedankt voor de tip!
6 jaar geleden
·
#25922
Haha, 2019 is wel al volgend jaar hè! :)
Mijn vriend krijgt volgens mij een rolberoerte als ik er over begin, maar ik vind het ook heerlijk om alweer verder te denken en plannen te maken.

Wij houden geen blog bij, maar ik denk dat ik wel het een en ander op deze site zal plaatsen als we terug zijn. Op dit moment lees ik het reisverslag van een gezin met 4 kinderen dat nu in Nepal is. Zij hebben grotendeels dezelfde route als wij. Misschien leuk om te lezen?
https://zusenzon.wordpress.com/
6 jaar geleden
·
#25921
Dionne, Thailand, wat leuk! En jullie hebben dus een gastgezin? Wat bijzonder. Is ze een soort van pleegkind of is ze ooit bij jullie geweest als uitwisselingsstudent oid?

Tamaar, en Nepal staat hoog op mijn lijstje. Ik denk aan Kerst 2019 voor twee weken Nepal. Maar dat duurt nog eventjes :)
Hoe lang blijven jullie in Nepal en gaan jullie iets van een blog bijhouden? Ik ben heel benieuwd naar jullie voorbereidingen en jullie route.
6 jaar geleden
·
#25920
Allemaal de beste wensen! Leuk om te lezen wat iedereens plannen zijn. 2018 wordt voor ons een geweldig reisjaar. Wij gaan namelijk in februari/maart naar Nepal en in de zomervakantie voor 6 weken naar Bali en Australie. Voor Nepal zijn we klaar met de route, overnachtingen etc. Alleen de korte trekking die we willen gaan maken ligt nog niet vast. Voor Australie zijn we ook al ver. De vluchten zijn geboekt, camper geregeld. De route hebben we grotendeels in ons hoofd. We pikken de camper op in Darwin en een maand later leveren we deze in Cairns in. Ik kan niet wachten.....maar eerst nog Nepal en dat gaat lekker opschieten nu!

Laos staat bij mij ook hoog op het lijstje! Misschien voor 2019, haha.
6 jaar geleden
·
#25919
Wij gaan naar Thailand, tweede keer. Start Bangkok. Rondje door noord Isaan en ons gastkind opzoeken. Afsluiten in het zuiden, in ieder geval bij First Monkey School.
De precieze route is een leuk planklusje voor de komende weken.
  • Pagina :
  • 1
  • 2
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Wees een van de eersten om op dit bericht te reageren!

Partners

Abonneer

Vul hieronder je emailadres in en ontvang per mail het laatste nieuws van Verrereizenmetkinderen.nl

Social Media

Houd jij van Verre reizen met kinderen? Volg, like en blijf op de hoogte!