dinsdag 13 augustus 2013
  17 Replies
  6.6K Visits
  Subscribe
Eigenlijk nog niet eens 2 terug van onze geweldige reis naar Thailand. Laten we zeggen dat het reizen voor herhaling vatbaar is.

Dus stiekem alweer aan het nadenken over volgend jaar. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

We hebben 3 weken in de zomervakantie.

Budgettechnisch en qua afstand valt midden en zuid Amerika af. (Eigenlijk willen we wel weer naar Azië). Maar Azië is groot. Nog een keer Thailand (isaan, zuiden)Veel mensen gaan tenslotte ook elk jaar naar Frankrijk. Laos, Sri Lanka, Maleisië.

Laos niet te primitief? Maleisië niet te luxe in vergelijking met Thailand. (Gaat die vergelijking überhaupt op).

Sri Lanka, weinig verslagen, is het wel de moeite waard?

Thailand, de wereld is groot, zo veel andere dingen te zien, maar wel een superfijn land om doorheen te reizen.

Of toch Canada, Amerika.

We willen natuur, dieren, vriendelijk in budget, en te doen in 2,5-3 weken. En geen 30-40 uur reizen om er te komen.

Onze kinderen zijn dan bijna 5 en 7 jaar.

Luxeprobleem, maar toch ben je er mee bezig.

Ik hoop dat jullie goede ideeën hebben.

Alvast bedankt.

Groetjes Dionne
Waardeer dit bericht:
10 jaar geleden
·
#13956
Indonesië, Bali en een stukje Java is goed te doen in 3 weken en toch stuk anders dan Thailand.
Laos het stukje tussen Vientianne en Luang Prabang is echt niet zo primitief.

Zou midden-amerika ook niet gelijk afschrijven. Bijvoorbeeld Nicaragua is echt niet heel veel duurder dan Azie en misschien nog wel goedkoper dan Maleisië. Naar Costa RIca zijn nog wel eens leuke actie tickets en dan zit je binnen een dag in het veel goedkopere Nicaragua. Alleen voor de mooie stranden waar je ook kunt duiken en snorkelen moet je dan toch nog een binnenlandse vlucht nemen of dit in Costa Rica doen. Of als dit niet belangrijk voor je is dan kan je prima naar San Juan del sur. Vliegtijd scheelt echt niet zo veel.
10 jaar geleden
·
#13957
Nicaragua gaan we over enkele jaren nog heen. We hebben daar familie wonen maar zouden liever 4 weken gaan, en dan een combi met Costa Rica ofzo. Maar dat doen we dus liever als we iets meer tijd hebben en de kinderen iets groter zijn.

Zijn ooit in Ecuador geweest, het Latijns-Amerikaanse vinden wij ook heel erg leuk.

Het blijft lastig.

Ik denk dat het toch Azië wordt volgend jaar, of noord Amerika. Gelukkig nog even de tijd om erover na te denken.
10 jaar geleden
·
#13958
Het afgelopen jaar zijn we in Florida geweest, super leuk maar ik miste toch wel de cultuur en de verassingen die je in Azië overal tegenkomt. Het komende jaar gaan we naar Marokko en hoe meer ik lees hoe meer zin ik er in krijg, het lijkt me echt een geweldig land maar ja, een beetje heet in de zomer vakantie dus we gaan in mei.

Jammer dat de tickets zo duur zijn als je ver weg wil gaan, mij lijkt Costa rica ook geweldig, maar ook die tickets weer.....
10 jaar geleden
·
#13959
Marokko lijkt me ook heel leuk om heen te gaan. Maar in de meivakantie hebben we niet zoveel tijd. En is de zomervakantie is dat geen optie. Veel te warm.

Er blijft zoveel te wensen over zeg. Lekker verder blijven dromen. Het blijft leuk om over al die landen te lezen.

Zijn jullie ook in de meivakantie in Florida geweest? Dat is volgens mij in de zomer ook veel te warm.

Zo valt er al best veel af voor de zomervakantie. En sommige landen zijn gewoon te groot of te ver voor de drie weken die we vrij hebben volgend jaar.

We komen er wel uit.
10 jaar geleden
·
#13960
Er wordt inderdaad gezegd dat de zomer te heet is voor Florida, wij zijn inderdaad in de meivakantie gegaan en het was er al behoorlijk warm.
Toch zijn er mensen genoeg die wel gewoon in de zomer naar Florida gaan, je hebt er natuurlijk overal airco, t'is maar net wat je er gaat doen, in de pretparken zou ik niet met nog warmer weer willen zitten maar aan het strand, kelly park, in de auto, in de shoppingmall's op de Key's, de everglades en in de waterparken is het volgens mij goed toeven hoor in deze warme periode, daarbij hadden we de indruk dat het per deel wel wisselt qua temperatuur.
10 jaar geleden
·
#13961
Beetje open vraag zo: wat zoek je, wat wil je, watv inden jullie leuk? Vertel daar wat over, dan kunnen we beter meedenken. Alvast wat gedachten:

3 weken java en bali is wel kort: reistijden en - afstanden zijn best wel lang.

Maleisië is wel wat, maar niet overdreven veel duurder dan Thailand.

Hoe zitten jullie in de malariaprofylaxediscussie? Wel of geen malerone? Valt er weer een hoop af.

Over Sri Lanka is sinds kort best veel te lezen ;-). http://reisfamilie.wordpress.com/reisblog/
10 jaar geleden
·
#13962
Hans,

We zitten sterk te denken aan Sri Lanka.

Zou je het aanraden aan je vrienden, bekenden, of vage kennissen om erheen te gaan?

We zoeken natuur, met dieren, cultuur. Onze hoogtepunten zijn wel met natuur en dieren. Lekker eten, goed bereisbaar, ik wil van te voren kunnen boeken en afspraken kunnen maken. Hotels liefste met zwembad.

En genoeg afwisseling. Dus dagjes stad en cultuur afgewisseld met dagjes natuur.

Zijn ooit in Rocky mountains in Canada geweest, prachtige natuur, veel dieren maar toch een tikje saai aan het eind. Wel steeds meren met dennenbomen en bergen.

Malariaprofylaxe, ik ben er niet op tegen. Zeker nu de kinderen wat groter worden.

Maar al met al lijkt Sri Lanka ons erg mooi, leuk, goed bereisbaar en ook leuk voor de kinderen.

Leuk reisverslag hebben jullie trouwens.
10 jaar geleden
·
#13963
Wij willen in 2014 ook sri lanka aandoen!
Lees met plezier het reisverslag van de reisfamilie.
Het lijkt me een land waar nog niet alles ontdekt en gecultiveerd is, maar waar je daarentegen wel prima kan rondreizen met 2, (straks 3) kleine kinderen.
Dus onze bestemming is bepaald!
10 jaar geleden
·
#13964
Ik wil naar Bali, heb ondertussen al LP aangeschaft en route in gedachten. Deze week ook begonnen met checken tickets. Maar we gaan eerst nog even op vakantie in Europa!!
10 jaar geleden
·
#13965
Persoonlijk vind ik drie weken lang genoeg voor de meeste bestemmingen, met uitzondering van Australië en Nieuw-Zeeland. Dit jaar zijn we in juli naar Mexico geweest en we hebben op drie weken een hele leuke route kunnen doen, vorig jaar idem op Bali en Java.
Over Maleisië hebben wij een maandje gedaan (wel in combinatie met Borneo en Singapore). Het is iets westerser, maar wij vonden het een heel leuk land. Qua prijs viel het ons goed mee. Borneo is goedkoper, het noordoosten ook (met uitzondering van de Perhentians). Qua sfeer vonden wij Georgetown op Penang helemaal top. Eigenlijk beviel Maleisië ons meer dan Indonesië.

Zelf gaan we in 2014 nog eens voor Europa. De LP is aangeschaft en het wordt naar alle waarschijnlijkheid een roadtrip door de Baltische Staten. Iets helemaal anders dus, maar we vinden het een regio die we ook eens moeten bezoeken.
10 jaar geleden
·
#13966
@ Dionne. We zijn net een dag terug en Sri Lanka is een absolute aanrader. Cultuur en natuur mooi, redelijke reisafstanden (al ben je door de overvolle wegen toch lang onderweg) en de meest vriendelijke bevolking die ik in dertig jaar vakantie in Azië heb meegemaakt. Hotels zijn goed vooruit te boeken (ons lijstje volgt nog ergens dezer dagen) en er is voldoende afwisseling (al kun je door de afstanden niet de ene dag naar Anurhadapura, de volgende naar Trrincomalee voor de zee en dan weer naar Pollonaruwa).
10 jaar geleden
·
#13967
Even deze uppen,

wil langzamerhand ook eens kijken voor 2014,
wij hebben wss 3 weken eind oktober beging november.

Sri lanka staat wel op mijn lijstje (evt. met paar dagen malediven op het eind?) maar man is bang dat het te primitief is. Hoe is het eten op sri lanka?
10 jaar geleden
·
#13968
Sri Lanka is echt fantastisch. Ben er weliswaar zonder kinderen en nog voor de tsunami geweest, maar lijkt me niet een land wat enorme veranderingen in korte tijd heeft gehad.
De mensen zijn fantastisch, zoals al eerder geschreven, in heel Azië geen vriendelijkere mensen ontmoet.
Het eten is heerlijk, gevarieerder nog dan in bijvoorbeeld Indonesië.
de afstanden zijn klein al kan het soms toch lang duren.
Je hebt wild, natuur, cultuur, (9 uur vliegen) en veel afwisseling.
Ik ga zeker terug naar Sri Lanka mét mijn kinderen!
10 jaar geleden
·
#13969
Voor degene die nog twijfelen... Sri lanka met kids is echt geweldig!! De bevolking is super aardig en het eten en land zelf is fantastisch.. wij gaan zeker nog terug.
Voor 2014 denken wij aan Borneo en dan in combinatie met KL en de cameron highlands... iemand nog leuke tips?
10 jaar geleden
·
#13970
Voor cameron higlands,
Ye old smokehouse, je betaald voor de sfeer maar het past perfect in het plaatje.
10 jaar geleden
·
#13971
Hoi Dionne,

Bij twijfel over Sri Lanka: gaan!!
Wij zijn er vijf jaar geleden (zonder kind) geweest en ik vond het echt fasntastisch! Prachtig land waar je zowel natuur als cultuur vind. De mensen zijn heel vriendelijk en nu het qua tamil-gedoe volgens mij ook rustig is hoef je ook geen rekening te houden met het mijden van drukke openbare plaatsen enzo.
Hoogtepunt voor mij was het olifantenweeshuis in Pinnawela, met kinderen mag je dit zeker niet missen. Verder hangt het een beetje af van je kids hoe leuk zij alle culterele zaken vinden. Wij hebben de tempels, heilige plaatsen en nationale parken ervaren als een absolute aanrader maar ik kan me voorstellen dat voor kinderen de oude steden wellicht snel een stapel oude stenen worden. De dieren daarentegen zullen ze ongedacht de leeftijd leuk vinden dus met wat goodwill moet je volgens mij een programma kunnen maken met voldoende afwisseling voor iedereen!
10 jaar geleden
·
#13972
We hebben inderdaad tickets geboekt naar Sri Lanka. Nu zijn we druk doende de route te bedenken en hoe we gaan reizen. Zoveel te zien dat ik vrees te moeten gaan schrappen.
Ik lees alleen maar positieve verhalen dus het gaat vast goed komen.

Dank jullie wel allemaal.

Groetjes Dionne
  • Pagina :
  • 1
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Wees een van de eersten om op dit bericht te reageren!

Partners

Abonneer

Vul hieronder je emailadres in en ontvang per mail het laatste nieuws van Verrereizenmetkinderen.nl

Social Media

Houd jij van Verre reizen met kinderen? Volg, like en blijf op de hoogte!