donderdag 02 september 2010
  7 Replies
  3.7K Visits
  Subscribe
Tja...het lijkt nog ver weg. Maar goed de 10 maanden zijn zo om. Wij willen graag een maand lang een "nieuw" land gaan ontdekken. Hebben al Java, Z-sulawasi, Bali, Lombok en Borneo op ons lijstje staan.... Maar denken nu aan Maleisie of Sumatra of misschien wel Laos of Cambodja???? Misschien wel een combi? Ik denk dat de eerste twee mij het meest aanspreken. Wat een luxe probleem:) Graag wil ik tips welke landen gewoon GEWELDIG zijn om heen te gaan. Tja is er nog iets mooiers dan Borneo? We reizen met 2 kids van dan net 7 en bijna 5 jaar. Graag vele reactie en ideeen...
Groetjes Marjolein.
Waardeer dit bericht:
13 jaar geleden
·
#7936
Je bedoelt waarschijnlijk 2011?

Borneo is inderdaad prachtig, Sulawesi ook. Zijn jullie daar bij de Tana Toraja geweest?

Je noemt vooral eilanden in Indonesië op. Dat is duidelijk jullie favoriet. Wat dacht je van Flores? Ook zo'n prachtig eiland, waar op een relatief klein oppervlak heel veel verschillende dingen te zien zijn.

Sumatra, ook een goede keus. Ik heb begrepen dat de mooie plekjes (Bukittingi, Lake Toba) nauwelijks zijn aangetast door de aardbevingen van de laatste jaren, en Bukit Lawang is weer enigszins hersteld na de overstromingsramp van 2003.

Wil je eens wat anders dan Indonesië of Azië? Er zijn ook nog andere continenten...
13 jaar geleden
·
#7937
Oeps ja, hahahaha het moet zijn 2011...

Patrick bedankt voor je reactie.... Misschien leuk om de combi Maleisie/Sumatra te maken. Wie heeft er leuke tips/ideeen???

Groetjes Marjolein.
13 jaar geleden
·
#7938
In Maleisie kan je natuurlijk alle kanten op en ligt het er maar aan wat je zoekt. Natuur, cultuur of strand.
Qua natuur is Tanah Rata ( Cameron highlands) of Kuala Tahan ( Taman Negara) een aanrader. In de Camerons prachtige uitzichten en leuke jungletocht met een 4WD jeep. In de taman negara de oudste jungle ter wereld waar je de kanopi walk niet moet missen en verder is een avondtocht door het donker erg spannend.
Cultuur kan je in Melaka en KL chinatown zoeken.
Voor het strand kan ik voor totale rust en iets doen Pulau kapas aanraden, zoek je wat meer vertier kijk dan of je de perhentian island kan bezoeken.
Kijk anders even op http://www.mawekafloinazie.nl/Maleisie.html voor wat recente ervaringen die we daar opdeden.
13 jaar geleden
·
#7939
Dank je wel voor je reactie en wat een mooie reis hebben jullie gemaakt!!!! Wauw... Ik ga nog eens uitgebreid lezen en zal vast nog wel met vragen komen....

Vr groeten,
Marjolein.
13 jaar geleden
·
#7940
Hallo Mayo,

Ik zou voor Maleisië gaan. Wij zijn hier afgelopen zomer een maand geweest, gevolgd door Singapore, Java en Bali, met onze kinderen van toen bijna 4 en 6.
Maleisië is heel goed te doen met kleine kinderen, afwisselend in natuur en cultuur, vriendelijke mensen, gewoon een heerlijk land. Als je meer info wilt over onze ervaringen, laat maar weten.

Succes met kiezen, moeilijk he. Groetjes, Tessa
13 jaar geleden
·
#7941
Maleisie is zeker een leuk land. Nu zijn we niet zulke Azie kenners, maar ik vond Vietnam wel veel leuker. Daar zijn niet met kinderen geweest, in Maleise wel, maar Vietnam is met kids zeker ook goed te doen.
Ter inspirarie en informatie:
<!-- w -->http://www.maleisiemetkids.reismee.nl<!-- w -->
Succes!
13 jaar geleden
·
#7942
Ok, we zijn eruit.... We gaan naar 2 weken naar Maleisie, (wederom) Borneo(ruime week) maar nu Sarawak en tot slot Bali(1 week). Heeeeeeeeeeerlijk:)
Nu al zin!
Gr Marjolein.
  • Pagina :
  • 1
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Wees een van de eersten om op dit bericht te reageren!

Partners

Abonneer

Vul hieronder je emailadres in en ontvang per mail het laatste nieuws van Verrereizenmetkinderen.nl

Social Media

Houd jij van Verre reizen met kinderen? Volg, like en blijf op de hoogte!