1. Els
  2. Vliegen met kinderen
  3. maandag 30 maart 2020
  4.  Abonneer via e-mail
Het kabinet zal het gebruik van vouchers door luchtvaartmaatschappijen om een passagier tegemoet te komen bij een geschrapte vlucht tijdelijk gedogen, stelt minister Cora van Nieuwenhuizen maandag in een brief aan de Tweede Kamer.
Zie verder het artikel van nu.nl.
Verwijzing
  1. https://www.nu.nl/economie/6041406/kabinet-voucher-voor-vlucht-nu-acceptabel-alternatief-voor-geld-terug.html
Waardeer dit bericht:
https://www.verrereizenmetkinderen.nl
Met kinderen: Thailand, Laos, Cambodja, Vietnam, Indonesië, China, Maleisië, Singapore, Brazilië, Bolivia.
Reageer
Er is nog geen reactie geplaatst.
Geaccepteerde antwoord Pending Moderation
Info van KVK en ACM:
Wettelijk gezien hebben je klanten recht op terugbetaling als zij al hebben (aan)betaald voor producten of dienst die jij als ondernemer niet kunt leveren. Dat uitgangspunt verandert door de coronacrisis niet. Toezichthouder ACM heeft wel begrip voor de situatie waarin veel bedrijven verkeren, en ziet het uitgeven van vouchers zelfs als mooie manier om acute geldproblemen en zelfs faillissement af te wenden.
Voor je klanten kan het volgens de ACM ‘redelijk en verstandig’ zijn om een voucher te accepteren in de huidige situatie.
Vouchers uitgeven kan dus, maar de ACM geeft wel aan dat hier regels aan zijn verbonden. Voor reisvouchers en evenementenvouchers zijn al afspraken gemaakt. In het algemeen geldt als uitgangspunt:

De klant moet echt iets aan de voucher hebben: de voucher moet een volwaardige vervanging zijn voor je klant, bijvoorbeeld door levering van het product of dienst op een later tijdstip met een gelijk of goed vergelijkbaar product of dienst.
De voucher moet een redelijke geldigheidsduur hebben, bijvoorbeeld 12 maanden.
Een eventueel restbedrag moet je binnen redelijke termijn terugbetalen aan je klant. Je klant moet daar niets voor hoeven doen.
De voucher moet ook de betaalde reserverings,- en administratiekosten etc., vergoeden.
Je mag geen kosten in rekening brengen voor de voucher.
Klanten die een aanbetaling hebben gedaan, hoeven het restant niet te betalen als jij je overeenkomst niet kunt nakomen. Je klant krijgt dan een voucher voor het bedrag van de aanbetaling die hij heeft gedaan.
http://www.reisfamilie.nl
India* Thailand* Maleisië* Turkije* Laos* Singapore* Indonesië* USA* Baltics* Sri Lanka* Nepal Marokko Egypte Israël Syrië Jordan Vietnam Taiwan China Korea (met * ook met kids)
  1. meer dan een maand geleden
  2. Vliegen met kinderen
  3. # 1
  • Pagina :
  • 1


Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Wees een van de eersten om op dit bericht te reageren!

Partners

Abonneer

Vul hieronder je emailadres in en ontvang per mail het laatste nieuws van Verrereizenmetkinderen.nl

Social Media

Houd jij van Verre reizen met kinderen? Volg, like en blijf op de hoogte!