donderdag 19 juli 2018
  15 Replies
  2.7K Visits
  Subscribe
In ander draadje heb ik al laten weten dat onze vlucht aardig vertraagd was. Heb nu geen pc beschikbaar om alles snel te typen dus nu even kort.

Vluchtvertraging was uiteindelijk 13 uur (13 uur later op bestemming)

We hebben brief van Air Transat gehad met de prwcieze vertraging en reden. Brief 'voor de verzekering'.

Alles was super geregeld (later meer hierover).

Vraag: weet iemand hoe je vragen compensatie het beste kan aanpakken? Waar heb je allemaal recht op?

Hebben mailadres van Air Transat gekregen. Verder reppen ze niet over hoe je eea kan vragen. Wel brief met uitleg bij hoeveel uur vertraging en gevlogen afstand er recht is op welke bedragen. Als we het goed lezen (medepassagiers kwamen ook hierop) hebben we recht op 600 euro per ticket.

Een baliemedewerker gaf (off the record) aan dat we minstens 600 euro recht hadden maar waarschijnlijk wel meer....

Maar moet je naar bedrag vragen / hoe vraag je om meer (waar moet je aan.denken dan?)

Ik vind dat we al veel hebben gehad.. hotelovernachting was geregeld. Voedselbonnen etc. Dus daar hebben we geen kosten aan gehad. Enige is dat hotel dat we al geboekt hadden gewoon hebben moeten betalen (maar ja, als we op tijd warenmaar geweest hadden we die kosten ook gehad).

Tickets waren overigens meer dan 600 euro.

Alle tips waar we aan moeten denken / wat we moeten doen, zijn welkom

Hadden al gehoord dat je boardingpassen moet bewaren evenals de verklaring/ het op schrift gestelde vertraging.
Waardeer dit bericht:
5 jaar geleden
·
#27725
Dat is een fikse vertraging zeg ..

https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hul ... ertraging/

Geniet van je vakantie ondanks dit..
5 jaar geleden
·
#27726
Oh Eynd! Dat wordt weer tickets zoeken voor volgend jaar! Hoe dit precies in zijn werk gaat weet ik ook niet maar dat je geld terug gaat krijgen dat is wel zeker hoor! Geniet nog lekker van je vakantie, dit moet je toch regelen als je thuis bent.
5 jaar geleden
·
#27727
Thuis maar uitzoeken en nu genieten van je vakantie...

... moet je wel weer bij dezelfde club boeken volgend jaar... waar gaan ze nog meer heen?
5 jaar geleden
·
#27728
Ja, we gaan zeker eerst genieten! Maar wel handig om te weten als we nu al iets zouden moeten doen.

Overweging is om nu al mail te sturen aangezien antwoord 2 maanden duurt (hoorde we van andere passagier die wel al mail hebben gestuurd. Automatic reply stond dat in.). Maar als je nu om die 600 euro vraagt en je zou recht hebben op meer, gaan ze echt niet vanuit zichzelf meer betalen.

Grappige is dat iemand uit vliegtuig uitstapte en mij vroeg 'wat moet ik nou met deze brief?' Die wist niet dat je recht hebt op vergoeding. Dat zeggen ze dus niet specifiek. Je krijgt alles netjes en ze zeggen 'voor je verzekering'. Hierdoor weet echt de helft van de passagiers niet dat ze recht hebben op iets.

Gelukkig gaat het om geld terug, dus niet om andere tickets zelfde maatschappij).

@ Travelnorth: dank voor de link!
5 jaar geleden
·
#27729
Waardeloos!
Gelukkig werd het wel netjes opgepakt door de maatschappij, maar dat neemt natuurlijk niet weg dat je liever gewoon vertrokken was. Hopelijk krijgen jullie een fors bedrag terug! Kun je mooi weer steken in een volgende reis.
Nu eerst idd de valse start achter je laten en genieten van wat Canada te bieden heeft! Enjoy.
5 jaar geleden
·
#27730
Ik zou ze denk ook alvast een mail sturen, je hebt ook allerlei organisaties die dit voor je kunnen regelen maar dat moet je dan weer betalen volgens mij, als je het zelf kan regelen is dat beter natuurlijk. Ik weet van een vriendin van mij die jaren terug met klm vloog dat ze een keus had, of €600 aan geld of €800 aan nieuwe tickets, ze hebben toen voor het geld gekozen. Ik zal eens kijken of ik nog ergens een link oid op mijn telefoon heb. Ik zit nu op het vliegveld in Ende dus meer heb ik nu niet bij de hand.
5 jaar geleden
·
#27731
http://ec.europa.eu/transport/themes/pa ... orm_nl.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
5 jaar geleden
·
#27732
En ik heb deze

http://www.brusselsairport.be/nl/cf/res ... xrights_nl
5 jaar geleden
·
#27733
Ik heb het zelf een keer gehad met Lufthansa. Mijn terugvlucht vanaf Bangkok was overbooked.
Er werd ons gevraagd of we met een andere vlucht wilden. Dat wilden we wel.

En wat werd het.... business class met Thai Airways naar Zweden en daar overstappen op een vlucht naar Nederland.
Ik heb nog nooit zo relaxed en luxe gevlogen... instappen... of mevrouw een glaasje bubbels wenste... haha.. backpackertje met de neus in de boter!

Naderhand hebben we de claim ingediend. We konden kiezen tussen een aardig bedrag aan ticket-tegoed of de helft in cash.
We hebben toen gekozen voor cash omdat toen wel duidelijk was dat een volgende vakantie hoogstwaarschijnlijk niet met Lufthansa zou zijn.
Ging allemaal redelijk makkelijk. En tegenwoordig google je alleen maar makkelijker. Praktisch alles over hoe zoiets moet kan je online vinden.

Neemt niet weg... dat als je op vakantie gaat het geen fijn begin is... bij mij was het alleen maar uitstel.. ik kwam alleen maar later terug (en dat interesseerde me toen werkelijk niets).
5 jaar geleden
·
#27734
Uiteindelijk hebben we geen mail meer geschreven gedurende onze vakantie. Kleine week nadat we weer thuis waren, zijn we in de pen geklommen.

Ik kreeg toch een beetje de zenuwen toen iemand vertelde dat je voor claims mbt bagage verlies/later aankomen van bagage je deze claim binnen 21 dagen na verlies/later aankomen moet doen. Als je langer dan 3 weken weg gaat, kan je hiermee dus niet wachten tot je weer terug bent. Maar voor vluchtvertragingen/annuleringen heb je 2 jaar de tijd.

Na tijdje zoeken (je komt zoveel claimbureaus tegen die het wel even voor 29% van de opbrenst + 45 euro per tickets administratiekosten voor je willen regelen), kwamen we goede info tegen bij de ANWB (incl voorbeeldbrief): https://www.anwb.nl/juridisch-advies/op ... vertraging" onclick="window.open(this.href);return false;

Wij hebben uiteindelijk de voorbeeldbrief van hen gebruikt. Yep, dat is best een strenge brief. Helemaal niet onze stijl ('ik eis!! ik heb recht op!! als u niet betaalt, daag ik u volgens wet xx voor het gerecht!!). De brief hebben we aangevuld met al onze namen, inclusief geboortedatum en paspoortnummer (we dachten dan kunnen ze het vast eerder vinden...).

De brief hebben we gemaild naar customerservice.

Binnen 24 uur hadden we antwoord: "ok, u heeft recht op 600 euro pp. We hebben het naar onze financiële afdeling overgedragen. Binnen komende werkdagen wordt het bedrag overgemaakt.

Huhh?? Zo makkelijk? Tot nu toe hadden we alleen maar waarschuwingen gehad dat het moeilijk is. Dat je maanden op je geld kan wachten etc. etc.

Kleine week later stond het bedrag op onze rekening.

Dus... mocht het je overkomen, stuur dan gewoon zelf een mailtje ipv een claimbureau inschakelen (zelfs Columbus magazine gaf aan dat één van de eerste stappen die je moet nemen, het inhuren van een claimbureau is!!).
5 jaar geleden
·
#27735
O ja, en omdat het een erg lange vertraging was (uiteindelijk 13 uur later op plaats van bestemming) kregen we van onze doorlopende reis/annuleringsverzekering ook nog 1 gemiste dag vakantie (niet genoten vakantiedag) als compensatie.

Daar hoor/lees je weinig over maar per verzekering hebben ze daar ook weer een maatstaf voor (meer dan 8 uur vertraging, minder dan 20 uur: 1 dag compensatie). Wisten we trouwens helemaal niet. We hadden alleen onze verzekering van de vertraging laten weten met de vraag of ze ons eventueel konden helpen met een claim (we hebben ook rechtsbijstandsverzekering). Toen is het ook meteen bij reisverzekering gemeld... en van het één kwam het ander...
5 jaar geleden
·
#27736
Wow! Wat fijn dat dit zo gemakkelijk ging en jullie een mooi bedrag terugkregen!
Kun je mooi weer aan de volgende reis uitgeven;-)

Je hebt er ook wachttijd en -onzekerheid van gehad die je liever niet had, maar hiermee wordt het ongemak toch wel enigszins goedgemaakt.

Het zal vast niet bij alle maatschappijen zo makkelijk gaan, maar voor nu is het voor jullie super dat je hier niet meer tijd en energie in hebt hoeven steken dan nodig!
5 jaar geleden
·
#27737
Oh wat fijn! En snel ook, en al aan het kijken voor nieuwe tickets? :)
5 jaar geleden
·
#27738
..., en al aan het kijken voor nieuwe tickets? :)


Altijd :-)
5 jaar geleden
·
#27739
Hoppa! Goed geregeld!
  • Pagina :
  • 1
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Wees een van de eersten om op dit bericht te reageren!

Partners

Abonneer

Vul hieronder je emailadres in en ontvang per mail het laatste nieuws van Verrereizenmetkinderen.nl

Social Media

Houd jij van Verre reizen met kinderen? Volg, like en blijf op de hoogte!