Uiteindelijk hebben we geen mail meer geschreven gedurende onze vakantie. Kleine week nadat we weer thuis waren, zijn we in de pen geklommen.
Ik kreeg toch een beetje de zenuwen toen iemand vertelde dat je voor claims mbt bagage verlies/later aankomen van bagage je deze claim binnen 21 dagen na verlies/later aankomen moet doen. Als je langer dan 3 weken weg gaat, kan je hiermee dus niet wachten tot je weer terug bent. Maar voor vluchtvertragingen/annuleringen heb je 2 jaar de tijd.
Na tijdje zoeken (je komt zoveel claimbureaus tegen die het wel even voor 29% van de opbrenst + 45 euro per tickets administratiekosten voor je willen regelen), kwamen we goede info tegen bij de ANWB (incl voorbeeldbrief):
https://www.anwb.nl/juridisch-advies/op ... vertraging" onclick="window.open(this.href);return false;
Wij hebben uiteindelijk de voorbeeldbrief van hen gebruikt. Yep, dat is best een strenge brief. Helemaal niet onze stijl ('ik eis!! ik heb recht op!! als u niet betaalt, daag ik u volgens wet xx voor het gerecht!!). De brief hebben we aangevuld met al onze namen, inclusief geboortedatum en paspoortnummer (we dachten dan kunnen ze het vast eerder vinden...).
De brief hebben we gemaild naar customerservice.
Binnen 24 uur hadden we antwoord: "ok, u heeft recht op 600 euro pp. We hebben het naar onze financiële afdeling overgedragen. Binnen komende werkdagen wordt het bedrag overgemaakt.
Huhh?? Zo makkelijk? Tot nu toe hadden we alleen maar waarschuwingen gehad dat het moeilijk is. Dat je maanden op je geld kan wachten etc. etc.
Kleine week later stond het bedrag op onze rekening.
Dus... mocht het je overkomen, stuur dan gewoon zelf een mailtje ipv een claimbureau inschakelen (zelfs Columbus magazine gaf aan dat één van de eerste stappen die je moet nemen, het inhuren van een claimbureau is!!).