donderdag 18 augustus 2016
  23 Replies
  6.4K Visits
  Subscribe
Ja, ik weet het, ik ben heel erg vroeg. Maar als je voor 2097,- met SwissAir in het hoogseizoen een vlucht naar Thailand kunt boeken voor 2 volwassenen en 2 kinderen dan durf ik toch echt niet meer te gokken op goedkopere vluchten. Vorig jaar 2550,- betaald met China Airlines en daar was ik al heel tevreden mee.

Ik ben nu via Momondo uitgekomen bij Gate1 (onderdeel Tix.nl). Was wat huiverig omdat de reisburo's/ travelagents aangaven deze vluchten nog niet te kunnen boeken. Dus nog even grondig gegoogeld naar ervaringen van mensen met Gate1. En geboekt! Blij met het tarief en de mooie vluchttijden, anderhalf uur overstaptijd heen en terug in Zurich. Heenvlucht om 14.55 uur en terugvlucht om 13.00 uur. Helemaal prima dus!

Maar ben wel benieuwd hoe dit nu zit met het boeken van dit soort vluchten. Waarom kan dat al wel via dit soort websites en niet via reisbureau/ travelagent/ luchtvaartmaatschappij zelf? Wie weet dit?
Waardeer dit bericht:
7 jaar geleden
·
#21592
Wat zijn jullie vlucht data? Wij willen vanaf 15 juli maar de retour vluchten zijn nog niet beschikbaar?

[Edit]
Oh ja. Zie dat dit idd kan. Vreemd, via skyscanner en swiss air zelf lukt het nog niet. Dus ook ik ben benieuwd!
7 jaar geleden
·
#21593
Ik heb meerdere keren via Gate1 geboekt terwijl er bij de luchtvaartmaatschappij de terugvlucht nog niet geboekt kon worden. Is altijd goed.

Misschien kopen de vliegmaatschappijen voor een jaar vliegtijden (net zoals bij treinen) en is de 'dienstregeling' bekend maar wordt het om juridische redenen pas een x aantal maanden voor de vertrekdatum door vliegmaatschappij aangeboden. En dat en Gate1 (en zo heb je er nog een paar) het wel aan kan bieden.

Maar dat is gissen. Wie weet hoe dit echt kan?
7 jaar geleden
·
#21594
Vanaf welke luchthaven vliegen jullie (en welke data)?
7 jaar geleden
·
#21595
Als ik Amsterdam kies met als vertrek data de eerste drie weken van de zomervakantie regio zuid (vanaf 15 juli) naar Bangkok voor 3 weken kom ik ook rond de 2000 uit voor 2 volwassenen en 2 kids :)

Maar even snel op het werk overleggen!
7 jaar geleden
·
#21596
Ik kwam zelfs op EUR425 per ticket uit (vertrek 8 of 9 juli), maar dan vlieg je via Uzbekistan. Wel mooie vlieg- en overstaptijden. Vanaf Amsterdam, ik zag Swissair er idd onder staan (dus ook vanaf Amsterdam), heen via Wenen en terug via Zurich geloof ik. Of mss was dat een combi met Austria airlines.
7 jaar geleden
·
#21597
We wonen in regio Midden en hebben vrijdag 7 juli een studiedag. Dus vertrekken we gelijk op donderdagmiddag 6 juli. Dit scheelde veel met de vrijdag. Sowieso veranderen de prijzen dagelijks. We vliegen vr 4 aug terug.
Ik zag ook inderdaad veel combinaties met Austrian en Swiss. Ook met hele lange overstaptijden dus dat viel af. Via het forum van iemand gehoord dat Swissair net nog ff wat beter is dan Austrian. Zij hadden deze zomer de combinatie van Austrian heen en Swissair terug. Dus ze hebben dit goed kunnen vergelijken.
Maar toch blijft de brandende vraag bestaan. Waarom zijn deze vluchten wel via gate1 en dergelijke sites boekbaar maar niet via to of airline? Ik ga het maar eens navragen bij gate1 zelf denk ik.
Goed om te lezen dat er op het forum ook goede ervaringen zijn met deze site.
7 jaar geleden
·
#21598
En Amsterdam momenteel ook goedkoper dan Düsseldorf, Keulen, Frankfurt, Brussel.
Dus het loont echt om nu al de tickets en prijzen goed in de gaten te houden!
7 jaar geleden
·
#21599
Oe! Zo verleidelijk! Jammer genoeg nog te veel onzekerheden om al te gaan beken :-(
7 jaar geleden
·
#21600
Maar EnnaB jullie zijn toch ook net terug! Jullie hebben niks te klagen hahaha.. wij hebben 2 weken gekampeerd in Nederland dit jaar ;-)
7 jaar geleden
·
#21601
Nee hoor, niks te klagen, haha! Maar het reizen werkt nogal verslavend. We zaten zo dicht bij Cambodja en Vietnam dat we nu wel graag die kant op willen :-)
Maar het kan ook zo maar Frankrijk met de caravan worden, ook leuk :-)
7 jaar geleden
·
#21602
Ik word er helemaal zenuwachtig van maar wij zagen retourtje BKK voor 4 volwassenen (onze jongste is volgend jaar namelijk ook al 12) voor 2053 euro! Idd met Swiss air en dezelfde tijden als hierboven beschreven...

Gewoon een gevoel 'voor dat geld moeten we boeken' maarreh... we willen helemaal niet naar Thailand!!!

Verslaafd?!?

Wij zijn ons beetje aan het verdiepen in Australië dus als iemand daar ook leuke ticket prijzen ziet...
7 jaar geleden
·
#21603
Bkk is wel een mooi uitgangspunt voor veel andere bestemmingen :-)
7 jaar geleden
·
#21604
Wij zijn vorig jaar naar Australie geweest en hadden een retour Singapore gekocht (ook voor rond 525 euro pp met de Emirates vanuit Hamburg deze x, begin jan geboekt, Heb ik al 2 x voor ongeveer dat bedrag gedaan, het jaar daarvoor een retour naar Jakarta met Emirates voor ongeveer zelfde prijs)

Anyway: Singapore of Denpasar (Bali) is een goede uitvalsbasis voor Australie, vandaar uit kun je bijv met een low cost enkeltje naar n Darwin en bijvoorbeeld vanuit Cairns met een enkeltje weer terug naar Singapore of Denpasar.

Groeten uit New York City, Susan
7 jaar geleden
·
#21605
Veel plezier in New York!!

Het is niet het juiste topic maar toch meteen een vraagje: met welk low cost carrier zijn jullie geweest in/naar Australie? I

Denpasar - Darwin kan ik vinden voor rond de 300 euro (air asia)
Singapore - Darwin rond de 1050 euro.
Cairns - Denpasar zie ik niet rechtstreeks staan en kost voor 4 p iets van 1200 euro (via skyscanner).

Binnenlandse vluchten zie ik:
Darwin - Alice Springs, rond de 520 euro

Echter als ik van Alice Springs naar Cairns kijk zie ik prijzen rond de 1200 euro...
Cairns naar Darwin zie ik voor 530 euro..

Alle prijzen zijn enkeltjes...
7 jaar geleden
·
#21606
Ik moet even in mijn mail duiken om eea terug te vinden, maar weet wel dat wij voor de meeste vluchten rond de 100 a 150 pp kwijt waren
We zijn meteen doorgevlogen van Singapore naar Darwin
Daar een grote auto / minibus gehuurd en tenten gekocht, 2 weken gekampeerd en rondgetrokken

Bus ingeleverd in Ayers Rock en van daar via Sydney naar Brisbane gevlogen, dat was de duurste vlucht, iets van 230 pp

2 weken huis + jeep geruild in buurt van Brisbane

Gevlogen van Proserpine naar Cairns

En van Cairns naar Denpasar
huis gehuurd op Bali

Van Denpasar naar Singapore

Meeste vluchten waren met Jetstar, gevonden via skyscanner
Misschien zoek jij nu te ver vooruit
Ik zou ook eens andere maanden proberen

Ons reisverslag staat ook op deze site voor tips/ideeen
7 jaar geleden
·
#21607
Net zelf even gekeken op de blog van vorig jaar (wist nog dat ik een x tips voor goedkoper reizen in Australie had geschreven:

"[i:3t09xpwa]Wij hebben een goedkoop retour ticket gezocht naar Singapore, Kuala Lumpur of Denpasar, alle drie steden van waaruit er veel vluchten naar Australië gaan. Voor ons was met de Emirates naar Singapore voor 520 Euro per persoon een goede deal. Vandaar uit hebben we met lowcost carriers via skyscanner enkeltjes gekocht, wat ook de nodige flexibiliteit in je reisschema geeft. Wij hebben de volgende vluchten gekocht: Singapore - Darwin, Ayers Rock - Brisbane (via Sydney), Brisbane - Whitsunday Islands, Cairns - Denpasar en Denpasar - Singapore. Allemaal goed betaalbaar, alleen de vlucht van Ayers Rock naar Brisbane was duur, meer dan tweehonderd Euro per persoon, de rest tussen de zestig en honderddertig Euro per persoon.[/i:3t09xpwa]

Dus nog goedkoper dan ik net zei, tussen de 60 en 130 euro pp voor de meeste vluchten
7 jaar geleden
·
#21608
Dank je Susan, dit helpt echt! Jetstar komt er idd nog niet uit. Ga kijken of dit eerder wel het geval is.

Wij speuren ook naar Kuala Lumpur, Singapore en Denpasar. Tickets naar Singapore zijn nu ook niet zo duur (2300 euro voor 4 volwassenen) maar omdat de tickets naar Darwin vanaf daar nu nog zo'n 1100 euro zijn wist ik niet of dit een slimme start zou zijn...

Wij hadden je reisverslag al deels gelezen maar ik had dit tickettips nog niet gezien!

Welke periode hebben jullie de tickets geboekt?

Veel plezier in New York. Lees graag hoe dat is (wij gaan in de meivakantie).
7 jaar geleden
·
#21609
Wij hebben de vluchten naar Singapore begin januari geboekt en daarna pas de andere vluchten naar en in Australie.
Afstanden zijn wel heel groot in Australie (geldt ook voor Amerika) , hoe lang hebben jullie?

We zitten in New York city nu in Dharma home suites, dat is net in Jersey city, met uitzicht op NYC en Miss Liberty
Erg gaaf en ruim appartement met een aparte slaapkamer, complete keuken, wasmachine en droger
en op de 8e verdieping een zwembad, barbequeruimte, fitness en spel ruimte

Ook een straat met leuke restaurantjes vlakbij

Bevalt ons heel goed hier, vind het fijn om wat meer ruimte te hebben en de vrijheid om zelf te kunnen koken en zo

Dharma home suites heeft verschillende locaties hier, wij hebben last minute geboekt, weet niet of het anders erg duur is

Inmiddels Battery Park, memorial 9/11 en het central park bezocht
Gisteren een lummel dagje rondom het appartement gehouden en vandaag gaan we met de boot naar Miss Liberty is het plan
7 jaar geleden
·
#21610
Ja ook hier geboekt! Met 3 volw en 1 kind midden in juli voor net meer dan €2000 met Swiss.
Derde keer Thailand dus onze gedachten dwalen ook af naar Loas, Cambodja...
Genoeg te plannen en te zien, zelfs nog in Thailand zelf:)
Zin in!
7 jaar geleden
·
#21611
Voor wat Australië betreft: Eerst naar Kuala Lumpur en dan door met Air Asia. Zo zou ik het doen. Ik heb de prijzen al wel eens een paar keer bekeken, maar nog nooit geboekt omdat het toch altijd iets anders werd. Maar met Air Asia zou je voor enkeltjes een stuk onder die prijzen die ik hier lees moeten uitkomen. Alleen geven die hun tickets niet zo vroeg vrij, denk ik.

Wij zijn nog geen week terug uit de VS, maar de kogel is door de kerk: volgend jaar wordt het Japan. In augustus dus nog iets te vroeg voor tickets. Zal iets voor eind volgende maand worden. Dan heb ik ook nog een maand om te kijken of we een rondje Tokio doen of toch heen vliegen op de ene stad en terug vanaf de andere.

Veel plezier met de voorpret allemaal!
  • Pagina :
  • 1
  • 2
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Wees een van de eersten om op dit bericht te reageren!

Partners

Abonneer

Vul hieronder je emailadres in en ontvang per mail het laatste nieuws van Verrereizenmetkinderen.nl

Social Media

Houd jij van Verre reizen met kinderen? Volg, like en blijf op de hoogte!