zondag 18 april 2010
  2 Replies
  2.8K Visits
  Subscribe
Hoi allemaal,

Wij hebben een tijdje geleden 2 vluchten geboekt. 1 vlucht (Air Asia) met vertrek vanaf Phnom Penh (Cambodja) om 16.30 en aankomst Bangkok om 17.40.
Onze volgende vlucht (Bangkok Air) vertrekt vanaf Bangkok om 20.30 uur met aankomst op Koh Samui om 22.00 uur. Het is de laatste vlucht naar Koh Samui op die dag.

We hadden een totale overstaptijd van 2 uur en 50 minuten waarin wij de koffers moeten halen (Air Asia labelt de bagage niet door) en moeten inchecken voor de volgende vlucht. Dit was wel krap, maar volgens ons wel te doen. Bangkok Airways sluit de incheckbalie 40 minuten voor vertrek, dus we moeten uiterlijk 19.50 uur inchecken.

Helaas kregen wij pas geleden een sms van Air Asia dat onze vlucht vanuit Cambodja is verlaat. Nu vertrekken wij vanaf Phnom Penh om 17.20 uur met aankomst Bangkok om 18.30 uur.
Door deze wijziging is onze overstaptijd gekrompen naar precies 2 uur..., wij komen nu om 18.30 uur aan op BKK Airport en onze vlucht naar Koh Samui gaat dan om 20.30 uur, is dit te doen? Zijn er mensen die met deze overstaptijd toch hun volgende vlucht hebben gehaald? Of zijn er mensen die juist de gok hebben gewaagd en hun vlucht hebben gemist (wordt dan de ticketprijs torenhoog, als je het ter plekke wil wijzigen?).

Wij wilden in eerste instantie gelijk onze tickets naar Koh Samui wijzigen en een hotelovernachting op Bangkok Airport boeken, maar we hebben early bird tickets en die zijn niet kosteloos te wijzigen en via de website lukte het wijzigen ook niet. Via e-mail berichten heen en weer met de klantenservice van Bangkok Air, konden wij via hen wel wijzigen, maar we konden dan alleen met onze creditcard betalen door onze creditcardgegevens via meerdere e-mail berichten te versturen en niet via hun beveiligde website. Dat vinden wij niet zo'n fijn en veilig idee, dus hebben wij het even in de wacht gezet en denken wij er over om toch maar de gok te nemen en eventueel ter plekke alles te regelen indien we de vlucht missen. Wat vinden jullie? Toch maar de vlucht wijzigen en via de klantenservice vragen of we toch via hun beveiligde website met onze creditcard mogen betalen? Of zouden jullie zelf wel de gok nemen?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groetjes, Diana
Waardeer dit bericht:
13 jaar geleden
·
#7136
Hoi,

wij zijn 2 jaar geleden met Thai Airways in BKK overgestapt. Dus wel één Airline, maar ze konden ons toch niet vanaf hier doorboeken, dus nog een keer inchecken maar geen baggage ophalen. Wij hadden 2-3uur de tijd en het was niet te doen... Ik denk wel, dat het misschien een uitzondering was, maar het was onwijs chaotisch - heel lange rijen, niemand, die iets wist, heel lang bij de security gestaan. Het vliegtuig heeft uiteindelijk toch op ons gewacht, maar ja het was ook alles binnen Thai Airways. Gezien deze ervaring zou ik het niet doen, maar ik ben ook iemand, die graag nog ietsjes extra tijd heeft...

Succes ermee,
Anja
13 jaar geleden
·
#7137
Hi.
Ik reis veel in veel landen vanwege mijn bussiness en ik ben echt ziek van de check-in procedures van de luchtvaartmaatschappijen. Nou ik kan niet meer.
Dus alsjeblieft stel me een aantal online aanbieders voor de inspectie van servirce in gemakkelijk en ontvang de preffered zetels.

http://www.checkmein.eu/
  • Pagina :
  • 1
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Wees een van de eersten om op dit bericht te reageren!

Partners

Abonneer

Vul hieronder je emailadres in en ontvang per mail het laatste nieuws van Verrereizenmetkinderen.nl

Social Media

Houd jij van Verre reizen met kinderen? Volg, like en blijf op de hoogte!