Hoi allemaal,
Wij hebben een tijdje geleden 2 vluchten geboekt. 1 vlucht (Air Asia) met vertrek vanaf Phnom Penh (Cambodja) om 16.30 en aankomst Bangkok om 17.40.
Onze volgende vlucht (Bangkok Air) vertrekt vanaf Bangkok om 20.30 uur met aankomst op Koh Samui om 22.00 uur. Het is de laatste vlucht naar Koh Samui op die dag.
We hadden een totale overstaptijd van 2 uur en 50 minuten waarin wij de koffers moeten halen (Air Asia labelt de bagage niet door) en moeten inchecken voor de volgende vlucht. Dit was wel krap, maar volgens ons wel te doen. Bangkok Airways sluit de incheckbalie 40 minuten voor vertrek, dus we moeten uiterlijk 19.50 uur inchecken.
Helaas kregen wij pas geleden een sms van Air Asia dat onze vlucht vanuit Cambodja is verlaat. Nu vertrekken wij vanaf Phnom Penh om 17.20 uur met aankomst Bangkok om 18.30 uur.
Door deze wijziging is onze overstaptijd gekrompen naar precies 2 uur..., wij komen nu om 18.30 uur aan op BKK Airport en onze vlucht naar Koh Samui gaat dan om 20.30 uur, is dit te doen? Zijn er mensen die met deze overstaptijd toch hun volgende vlucht hebben gehaald? Of zijn er mensen die juist de gok hebben gewaagd en hun vlucht hebben gemist (wordt dan de ticketprijs torenhoog, als je het ter plekke wil wijzigen?).
Wij wilden in eerste instantie gelijk onze tickets naar Koh Samui wijzigen en een hotelovernachting op Bangkok Airport boeken, maar we hebben early bird tickets en die zijn niet kosteloos te wijzigen en via de website lukte het wijzigen ook niet. Via e-mail berichten heen en weer met de klantenservice van Bangkok Air, konden wij via hen wel wijzigen, maar we konden dan alleen met onze creditcard betalen door onze creditcardgegevens via meerdere e-mail berichten te versturen en niet via hun beveiligde website. Dat vinden wij niet zo'n fijn en veilig idee, dus hebben wij het even in de wacht gezet en denken wij er over om toch maar de gok te nemen en eventueel ter plekke alles te regelen indien we de vlucht missen. Wat vinden jullie? Toch maar de vlucht wijzigen en via de klantenservice vragen of we toch via hun beveiligde website met onze creditcard mogen betalen? Of zouden jullie zelf wel de gok nemen?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Groetjes, Diana