woensdag 15 april 2015
  26 Replies
  11.2K Visits
  Subscribe
We zijn nog geen maand terug uit Thailand, maar ik wil alweer terug gaan.

Mijn vraag aan jullie. Hoeveel ben je kwijt aan vliegtickets in juli? En wanneer is het handig om te boeken?


Wij willen volgend jaar vertrekken tussen 9 en 11 juli. Dat is net voor de zomervakantie.
Onze dochter wordt op 15 juli 5 jaar dus is nog net niet leerplichtig.

Dit jaar hebben we heel goedkoop gevlogen met Ukraine Airlines, maar dat was de slechtste vliegreis ooit!
Je had nauwelijks beenruimte en ze waren heel kind onvriendelijk in het vliegtuig.
We vliegen nu liever rechtstreeks, maar dat kost natuurlijk een paar honderd meer als je met zn vieren vliegt.

Hebben jullie nog tips over welke Airlines wel goed zijn?
Waardeer dit bericht:
9 jaar geleden
·
#18212
Wij gaan komende zomer ook in deze periode. We vliegen rechtstreeks naar Bangkok met China Airlines. Ik heb gelijk toen de ticket prijzen bekend werden geboekt. Totaal zijn we met 2 vw en 2 kids 2550,- kwijt. We gaan ook nog eens 5 weken, en geen hoger tarief omdat we langer dan een maand gaan. Dus ik zou dit jaar rond augustus eens kijken wat de prijzen zijn en mocht China Airlines weer met dit tarief komen gelijk boeken! Ik heb in ieder geval geen betere deal meer voorbij zien komen!
9 jaar geleden
·
#18213
Wij vertrekken 2 juli en komen de 26e terug.

Tickets voor 620 pp.

(we vliegen vanaf Dusseldorf en terug vanaf Kuala Lumpur).

Ik heb eergisteren geboekt.
9 jaar geleden
·
#18214
Wij gaan van 11 augustus tot 30 augustus met China Airlines, 3 volwassenen en 1 kind voor €2200,- Deze vlucht heb ik al in september of oktober geboekt.
Volgens mij heb je met Ukraine wel meteen voor de minste airline gekozen dus ik denk dat het er alleen maar beter op kan worden.
Voor aanbiedingen kan je nog kijken bij Emirates, Qatar, airberlin, malysia airlines, China airlines, Etihad, Singapore airlines en Lufthansa, nu moet je wel een eind kunnen komen lijkt me.
8 jaar geleden
·
#18215
Rule of thumb: bij een "goede" luchtvaartmaatschappij is 2800 euro of minder naar Azië in het hoogseizoen is een prima prijs voor twee volwassenen en twee kinderen. Haal er 100 euro per kind af als ze jonger zijn dan twaalf. Haal er tweehonder euro af als je niet vanaf Amsterdam vliegt. Meteen boeken als je kunt en niet wachten of het nog 50 euro goedkoper kan. Het onderste uit de kan en zo.

Wat is goed? Tsja, veel discussie over. Twee inch extra beenruimte kunnen een wereld van verschil maken. De tijden waarop gevlogen wordt evenzeer. Ons lijstje op basis van persoonlijke ervaring en specifiek met knderen:

Heel erg goed:
Singapore Arilines

Erg goed:
Turkish Airlines
British Airlines

Goed:
Malaysia Airlines
Air France
KLM (intercontinentaal)
Lufthansa
Swiss Air

Redelijk
Ethihad (tussen Amsterdam en Abu Dabi prima, minder tussen Abu Dabi en Colombo)
8 jaar geleden
·
#18216
Wanneer komen de tickets ongeveer beschikbaar voor de zomer 2016 en gelden de aanbiedingen dan voor de hele zomervakantie of voor bijv een paar dagen?

Het kan soms nogal schelen welke dag je bijv vliegt qua prijs dus ik durf nu nog geen accommodaties vast te leggen.
Iemand daar ervaring mee?
8 jaar geleden
·
#18217
Beetje verschillend, maar meestal een maand of 10 van te voren.

Is het geen optie om al een reservering te nemen via een site zoals bv Agoda?
Hier is het meestal wel mogelijk om zonder kosten te annuleren of wijzigen.

10 maanden is in de regel voldoende tijd om de hotels nog vast te leggen. Als je net dat ene speciale hotelletje wilt boeken kan je misschien overwegen je verblijf indien mogelijk niet direct aan het begin of einde te plannen. Dan hou je nog wat dan speling over. Anders zou ik mij echt geen zorgen maken over beschikbare accommodatie in Thailand hoor.
8 jaar geleden
·
#18218
Oh tegelijkertijd gepost...mijn bericht is ten onder gegaan haha. Komt op hetzelfde neer.

Schuif met wat dagen om goede prijs te zien. Bij mij is dat een vrijdag en een woensdag geweest. Prijzen staan niet vast voor een periode, kan dus per vertrekdag en periode verschillen.

Qua acco sluit ik volledig aan bij mtouw.
8 jaar geleden
·
#18219
Nog even een toevoeging qua accomodatie boeken. Ik heb Salad Hut op Kho Phangnan geboekt eind september 2014 voor komende juli. Tijdens het mailcontact kreeg ik toen te horen dat er al boekingen waren voor zomer 2016! Ik wil je niet ontmoedigen, ik kon immers zelf ook nog boeken voor 10 maanden later maar het verbaasde mij enorm.
8 jaar geleden
·
#18220
Dat is echt heel ver van tevoren zeg! Dan toch maar alvast boeken want wij willen iig naar het oriental kwai en naar salat hud dus toch nodig blijkbaar. Want we starten in Kanchanaburi en willen op het einde naar salat hud:-)

Dank voor de tips!
8 jaar geleden
·
#18221
Benieuwd hoe Salad Hut is bevallen. Ik overweeg nl ook om te kijken of er plek is voor augustus 2016 maar vroeg mij af of de zee ook fijn is om in te zwemmen. Er staat me nl iets bij dat iemand in het forum opmerkte dat de zee niet fijn was om in te zwemmen... Ik vroeg me ook af of er in de omgeving van het hotel iets te doen was. Hoor graag van jullie!
8 jaar geleden
·
#18222
Salad Hut is erg de moeite. Met name het sfeertje, heel goed restaurant en lekker zwembad. Eb en vloed is duidelijk zichtbaar in de baai bij Salad Hut, je kunt niet overal even makkelijk het water in. Waterschoenen aan of de kano lenen (gratis!) bij Salad Hut en dan kun je erg mooi snorkelen. In de zomer zul je niet de enige Nederlander zijn maar dit kun je als voor- of nadeel zien. Er is niet veel te doen in de naaste omgeving. Alles speelt zich rondom de baai af, hier zijn nog een aantal andere accommodaties, massage shopjes en restaurantjes. Maar voor een dag of 4 kun je je hier prima vermaken. De gewone bungalows waren ook prima hoor, kamer niet heel groot maar wel heerlijke veranda met thais dagbed, zitje en hangmat. Wel veel muggen! Dus sla de Deet maar in!
Oriental Kwai ook een enorme aanrader trouwens! (Kanchanaburi)
8 jaar geleden
·
#18223
Wij boekten gisteren tickets van Dusseldorf naar BKK 4 volw en 1 kid 2516 euro met Etihad via Abu Dhabi (1u tussenstop).
8 jaar geleden
·
#18224
Goede prijs!! En weer terug naar Thailand! Ben benieuwd wat jullie plan is qua gebied.
8 jaar geleden
·
#18225
BA goede aanbedingen naar Thailand en Singapore nu.
7 jaar geleden
·
#18226
Ben door ziekte nu pas op zoek naar tickets voor Thailand. Wie komt er op dit moment nog wel eens mooie aanbiedingen tegen? Op welke sites kijken jullie met name?
Fam Moerkens: hebben jullie al wat geboekt? ( volgens mij zoek jij het ook altijd erg goed uit waar de tickets het goedkoopste zijn)
7 jaar geleden
·
#18227
wij boekten in januari, vliegen in juli heen en terug, vanaf frankfurt naar bangkok, met qatar airlines, een nachtvlucht met korte overstap, voor 2volwassenen en 1 kind ouder, en 1 kind jonger dan 2 betaalden we net geen 1500€, met de trein naar de luchthaven : 176€. Aangename vertrek- en aankomsturen was voor ons belangrijk + ik lees wel goede recensies ivm qatar..
7 jaar geleden
·
#18228
websites: momondo of skyscanner (die laatste gaf bij de goedkoopste vlucht telkens 'onvindbaar' dus momondo in dit geval, uiteindelijk geboekt met supersaver- wel veel negatiefs over gelezen naderhand)
7 jaar geleden
·
#18229
Hoi Irma, wij zijn er nog niet precies uit waar we dit jaar heen gaan dus ik zit regelmatig te zoeken op boven genoemde sites. Vorige week was Dusseldorf/Bangkok het goedkoopte voor ons, ik zoek wel op half tot eind augustus en onze uiterste retour datum is 3 september, da's wel een groot voordeel qua prijs.
7 jaar geleden
·
#18230
Bedankt voor jullie reactie. Ik heb inderdaad Supersaver ook al vaak voorbij zien komen en door de negatieve reviews heb ik nog nooit bij hun geboekt. Zijn er mensen die positieve ervaringen hiermee hebben?
Anana; heb jij je E-tickets wel netjes toegestuurd gekregen? Waar heb jij de treintickets geboekt (NS) Hoeveel uur reizen jullie om naar Frankfurt te komen?
7 jaar geleden
·
#18231
Wij kregen bij supersaver meteen een boekbevestiging, en de dag erna de e-tickets, heb de referentie ingevoerd bij de site van Qatar en onze vlucht werd gevonden.. Ik veronderstel dus dat alles in orde is. Ik kon dan ook onze maaltijden selecteren en plaatsen, waar je zogezegd bij supersaver iets extra voor moest betalen wat we niet deden.
Ik las pas na het boeken de negatieve recensies, en ik zou daardoor zelf misschien niet meteen opnieuw bij hen boeken...Ik weet het niet.
Reis naar Frankfurt, vanuit België, Brussel, rechtstreeks met thalys, 2u50 min ongeveer, geboekt bij NMBS
  • Pagina :
  • 1
  • 2
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Wees een van de eersten om op dit bericht te reageren!

Partners

Abonneer

Vul hieronder je emailadres in en ontvang per mail het laatste nieuws van Verrereizenmetkinderen.nl

Social Media

Houd jij van Verre reizen met kinderen? Volg, like en blijf op de hoogte!