vrijdag 20 december 2019
  6 Replies
  2.5K Visits
  Subscribe
Hallo,

Na een paar keer centraal Amerika willen we in de mei vakantie 2020 2 weken naar Vietnam. De kinderen zijn 10 en 8 jaar oud. We willen ons vooral focussen op het noorden en midden omdat we maar 2 weken hebben. Ik had in principe een trip uitgestippeld met vrij veel tijd in Hoi An aan het eind, om ook wat bij te komen aan het strand. Ik lees echter zoveel goeie dingen over Phang Nha dat ik het er in gepast heb. Hieronder is het voorlopige voorstel:

day 0 18-Apr-20 depart
day 1 19-Apr-20 arrival 13:15 hotel hanoi
day 2 20-Apr-20 hanoi hotel hanoi
day 3 21-Apr-20 hanoi hotel hanoi
day 4 22-Apr-20 halong night at boat
day 5 23-Apr-20 halong hotel ninh binh
day 6 24-Apr-20 ninh bin hotel ninh binh
day 7 25-Apr-20 ninh bin night train
day 8 26-Apr-20 Phong Nha hotel phong nha
day 9 27-Apr-20 phong Nha hotel phong nha
day 10 28-Apr-20 leave early for Hoi An hotel hoi an
day 11 29-Apr-20 hoi an hotel hoi an
day 12 30-Apr-20 hoi an hotel hoi an
day 13 01-Mei-20 hoi an hotel hoi an
day 14 02-Mei-20 leave to bkk hotel bkk
day 15 03-Mei-20 leave home 9:30


Graag jullie algemene feedback of dit überhaupt een redelijk plan is. We vliegen met Emirates, moest kan niet direct vanaf Da Nang dus vandaar dat we vanuit Bangkok terug gaan.

Ik twijfel nog aan Phong Nha, lijkt me heel mooi daar, maar we zien ook al grotten in Ha Long en Ninh Binh, Maar volgens mij is het sfeertje in Phong Nha heel fijn. Als we NIET naar Phong Nha gaan, kunnen we vliegen vanuit Hanoi naar Da Nang. Nu hebben we in feite 2 relatief lange trein reizen. 1x nacht trein is natuurlijk wel geinig, maar weet niet of het te veel wordt.

Ik zou kunnen overwegen op Phong Nha er uit te halen, 1 dag in Hoi An extra doen en bijv na Ninh Binh 1 dag Mai Chau ofzo. Al weet ik niet zo goed of Mai Chau super veel toe voegt.

Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen, bij voorbaat dank!!!
Waardeer dit bericht:
4 jaar geleden
·
#29856
Je kunt evt 2 nachtjes Hué doen, daar de keizerlijke paleizen bezoeken (of het verlaten waterpark) en vanuit daar (of onderweg vanuit NInh Binh) de Vinh Moc tunnels bezoeken. De tunnels vonden wij wel echt een meerwaarde met kinderen om bezocht te hebben. Dat maakte veel indruk. Onderweg van Hué naar Phong Nha bezochten wij deze.
Zelf vonden wij Phong Nha leuker dan Hué.

Mai Chau is ook erg mooi, ligt in een vallei. Wij verblijven er 4 nachten. De meeste mensen doen dit 1 nachtje. De vallei is er mooi, er komen wel aardig wat toeristen op af, maar ga je fietsen door het landschap, ben je die al snel kwijt. ;-)
4 jaar geleden
·
#29852
Hallo! Dank je wel voor alle uitgebreide antwoorden! Ook je blog is erg leuk om te lezen MissMakena!

We moeten inderdaad keuzes maken want ik wil niet constant aan het reizen zijn. Ik denk dat we Phong Nha laten vallen, om de reden dat we A) al grotten zien in Ninh Binh en Halong (uiteraard andere omvang, maar toch) en B) dit qua logistiek toch wel redelijk wat extra tijd kost. Ninh Binh biedt denk ik genoeg voor een paar dagen

Van Hoi An had ik echt het beeld dat we daar langer tijd moeten door brengen. Het is sowieso het laatste stuk van de reis waardoor we ook wel wat rustiger aan willen doen (dus middagje zwembad, strand). En er is e.e.a. te doen qua uitstapjes (Marble Mountains, Cham Island, Kook workshop, Fietsen platteland). Dus ik had eigenlijk het volgende bedacht:

18-Apr-20 zaterdag depart
19-Apr-20 zondag arrival 13:15 hotel hanoi
20-Apr-20 maandag hanoi hotel hanoi
21-Apr-20 dinsdag hanoi hotel hanoi
22-Apr-20 woensdag halong night at boat
23-Apr-20 donderdag halong hotel ninh binh
24-Apr-20 vrijdag ninh binh hotel ninh binh
25-Apr-20 zaterdag ninh binh hotel ninh binh
26-Apr-20 zondag fly to da nang hotel da nang
27-Apr-20 maandag hoi an hotel hoi an
28-Apr-20 dinsdag hoi an hotel hoi an
29-Apr-20 woensdag hoi an hotel hoi an
30-Apr-20 donderdag hoi an hotel hoi an
01-Mei-20 vrijdag hoi an hotel hoi an
02-Mei-20 zaterdag leave to bkk hotel bkk
03-Mei-20 zondag leave home 9:30

Maar nu lees ik overal dat dit misschien toch wel erg veel tijd in Hoi An is.......
Is het echt te veel, en zo ja, wat is nou echt de moeite waard om toe te voegen in plaats van bijv. 2 dagen Hoi An?
- Mai Chau: wat is hier precies te doen, en hoeveel tijd is er voor nodig? (zouden we na Ninh Binh hier heen kunnen gaan voor 1 nacht?)
- Hue: ik heb hier twijfels over. die tombes enzo zijn wel mooi, maar we zien ook al pagodas en dat soort zaken in Ninh Binh, Marble Mountains, Hanoi etc.
- Of toch Phong Nha..........

Ik vind het zo lastig. Ik hoef niet heel vietnam in 2 weken te zien, maar wil het zo goed mogelijk benutten met toch ook de nodige relax momenten.
4 jaar geleden
·
#29843
Wat een leuke plannen! En ik snap goed dat je zoveel mogelijk wilt zien in 2 weken tijd. Maar keuzes maken is denk ik ook wel fijn, omdat je op dit moment op veel plekken 2 nachten blijft als ik het goed zie?
Ik zou persoonlijk minder lang in Hoi An blijven en de tip om niet in het centrum te zitten is een fijne. Je zit er vanaf het strand zo en je kunt de drukte en gezelligheid dan goed opzoeken.
Fietsen in Hoi An is echt een aanrader en dan vooral juist buiten Hoi An, de schiereilanden op. Je bent meteen tussen de rijstvelden en kleine dorpjes.

Ik zou Mai Chau in dit schema laten zitten (dus niet doen).
Kiezen tussen Ninh Binh (verblijf niet in die grote stad, maar in Trang An of Tam Coc!) en Phong Nha is wat mij betreft de lastigste, want beiden heel verschillend en prachtig. Wij hadden Phong Nha niet willen missen, maar Trang An ook niet.

Wij verbleven ook op Cat Ba en deden een dagtour. Goed te doen vanaf Hanoi.
De nachttrein is zeker een aanrader! Onze jongens (toen 7 en 9) vonden dat echt onwijs leuk. Kies voor de softbeds, dan heb je een 4-persoons coupé. Kun je gemakkelijk reserveren bij de accomodatie waar je daarvoor slaapt.
Voor meer info kun je me benaderen, wij verbleven bijna 7 weken in Vietnam en reisden vanaf Hoi An omhoog naar het noorden.
4 jaar geleden
·
#29836
Nee, niet te lang hoor. Je bent natuurlijk van de eerste dag al een groot deel kwijt voor de transfer vanuit Halong Bay.

Wij hebben daar oa de grotten bij Trang An bezocht. Dit is al zeker een halve dag. Hebben daar meerdere boot tochten en als je wilt kan je tussendoor op een paar plaatsen stoppen voor tempels te bezoeken of de set van Skull Island (Film). Iets verderop is Hoa Lu Ancient Capital wat ook makkelijk een halve dag is.
Hang Mua (Dragon Spine) viewpoint is ook zeker de moeite waard en kan je prima combineren met Tam Coc (Lunch bij Father Cooking restaurant!) waar de beroemde dames zijn die bootjes vooruit bewegen door met hun voeten de roeispanen te bedienen. Verder zijn er nog veel tempels, bird park en rijstvelden etc te zien daar.

Makkelijk daar een paar dagen te vullen. Wij hadden trouwen twee scooters gehuurd met ieder een kind achterop maar in principe kan je ook fietsen omdat het tussen de bergen gewoon vlak is.

Grt
Maarten
4 jaar geleden
·
#29835
Dank voor je reactie!

Ja een day trip vanaf Cat Ba kan natuurlijk ook. Qua tijd kost het in principe net zoveel denk ik; het is wellicht wel een unieke ervaring om een keer 1 nacht op een boot te slapen. ik denk er even over na.

Is 3 dagen Ninh Binh niet te lang? Kan je eens aangeven wat je daar zoal gedaan hebt?

Waar zou je de 2de dag spenderen die vrij komt door Phong Nha te droppen?

Thanks!
4 jaar geleden
·
#29834
Leuk schema hoor!

Wij waren er afgelopen zomer en hebben bijna dezelfde route gedaan in 3 weken. En in plaats van de boot in Halong Bai zate we op Cat Ba island en namen daar een prive dagtour (veel goedkoper en kleinschaliger, zaten met z’n 4tjes op een klein bootje)

Ik zou Phong Nha overslaan. De grotten etc is wel anders/ruwer/grootser dan op je andere bestemmingen, maar vergis je niet in de afstanden. Worden lange reisdagen zo.

Ik zou in dat geval lekker de nachttrein nemen van Ninh Binh naar Hoi An. Veel relaxter. Ook zeker een dagje langer in Ninh Binh waar daar is zoveel te doen en zien.

Trouwens vonden wij het heel fijn niet in Hoi An zelf te zitten maar iets verderop (5km) aan het strand. Rustiger en in 10min met een goedkope taxi sta je in de stad.

Als je wil kan je me een PB the sturen voor onze Polarsteps link van de reis.

Grt
Maarten
  • Pagina :
  • 1
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Wees een van de eersten om op dit bericht te reageren!

Partners

Abonneer

Vul hieronder je emailadres in en ontvang per mail het laatste nieuws van Verrereizenmetkinderen.nl

Social Media

Houd jij van Verre reizen met kinderen? Volg, like en blijf op de hoogte!