zondag 14 oktober 2018
  6 Replies
  2.4K Visits
  Subscribe
We zijn ons aan het oriënteren op Vietnam voor zomer 2019, maar blijven een beetje hangen op het weer. Beter gezegd: moeten we ons op veel regen voorbereiden of valt het in het algemeen mee? Wie heeft hier ervaring mee. Idee is vanaf half juli ca 3,5 wk van noord naar zuid Vietnam.
Verder zit ik een beetje te tobben over de vliegtickets. We willen heen naar Hanoi en terug van Ho Chi Min City vliegen.
Ik zit niet gelijk te wachten op een vlucht van Aeroflot, die de goedkoopste tickets lijkt aan te bieden, maar misschien hebben jullie positieve ervaringen.
Wie heeft suggesties voor goedkope tickets en reisroutes, hoewel we eigenlijk al wat aan de late kant zijn?
Verder: is een rondreis goed zelf te regelen of handiger via een organisatie? We hebben zelf rondreizen naar Bali, Sri Lanka en Zuid Afrika georganiseerd.
Waardeer dit bericht:
5 jaar geleden
·
#28568
Volgens mij valt het Noorden wel mee met regen maar ook voor ons is het nog wat uitzoekwerk om te bepalen wat voor kleding we allemaal moeten inpakken.

Vliegen op 25 Juli naar Hanoi via Taiwan en de 15e Augustus weer retour.
€2350 euro voor ons 4en.
Via China Airlines maar uitgevoerd door KLM op het stuk naar Taiwan. Dan nog 2 uur naar Hanoi.

Wij gaan weer voor zelfregeln wat zoals ik hier lees ook prima te doen is voor Vietnam.
5 jaar geleden
·
#28569
Zelf regelen is heel goed te doen in Vietnam! Check even of de hop-on hop-off iets voor jullie is voor (een gedeelte van) je route.
Wij deden het niet, maar hoorde er destijds (maart 2009) heel veel goeds over!
5 jaar geleden
·
#28570
Wij hebben alleen het noorden gedaan. Met de regen viel het wel mee (we zijn niet naar Sapa geweest, de kans dat we na een lange reis alleen maar regen zouden hebben vond ik te groot). Wel hebben we een storm gehad waardoor we maar 1 dag naar Halong Bay konden.

Zelf regelen gaat prima. In Hanoi zaten we in een fijn hotel met familiekamer, fijn personeel en een binnenzwembad. Dat laatste stelde niet heel veel voor maar was wel heerlijk afkoelen. In Hanoi heb je een openluchtmuseum en ik vond dat verrassend leuk om een uurtje door heen te slenteren.

In omgeving Mau Chau sliepen we bij een ecolodge die er echt fantastisch uitzag. Met houten baden en buitendouches -> dan heb je de goeie te pakken. Was toen net open, ik kan me voorstellen dat er nu ook veel reisgroepen naar toe gaan.

We sliepen in de buurt van Tam Coc ietwat buitenaf. Simpele familiekamer voor 30 euro. Geen idee meer hoe het heette. Het was een leuk fietsritje naar Tam Coc Cottage (of zoiets). Daar konden we lunchen en zwemmen.

Voor de lange stukken namen we een taxi. Ging prima.
5 jaar geleden
·
#28571
Volgens mij valt het Noorden wel mee met regen maar ook voor ons is het nog wat uitzoekwerk om te bepalen wat voor kleding we allemaal moeten inpakken.

Vliegen op 25 Juli naar Hanoi via Taiwan en de 15e Augustus weer retour.
€2350 euro voor ons 4en.
Via China Airlines maar uitgevoerd door KLM op het stuk naar Taiwan. Dan nog 2 uur naar Hanoi.

Wij gaan weer voor zelfregeln wat zoals ik hier lees ook prima te doen is voor Vietnam.

Mag ik vragen waar je gebiekt hebt? Wij overwegen ook noord vietnam (na eerder zuid vietnam te hebben gedaan).

On topic. In zuidvietnam 2 jaar geleden trouwens bijna geen regen gehad in de zomer.
5 jaar geleden
·
#28572


Vliegen op 25 Juli naar Hanoi via Taiwan en de 15e Augustus weer retour.
€2350 euro voor ons 4en.
Via China Airlines maar uitgevoerd door KLM op het stuk naar Taiwan. Dan nog 2 uur naar Hanoi.

Wij gaan weer voor zelfregelen wat zoals ik hier lees ook prima te doen is voor Vietnam.


Ook ik ben heel benieuwd waar je hebt geboekt. Ik kom veel duurder uit. Of moet ik nog even wachten?
Wie heeft er tips over niet te dure routes/ boekingssites voor vliegtickets? Ik kom rond €850 per (Aeroflot) ticket uit Amsterdam - Hanoi en Ho Chi Minh City - Amsterdam! Via Dusseldorf of Brussel was niet goedkoper.
5 jaar geleden
·
#28573
Volgens mij valt het Noorden wel mee met regen maar ook voor ons is het nog wat uitzoekwerk om te bepalen wat voor kleding we allemaal moeten inpakken.

Vliegen op 25 Juli naar Hanoi via Taiwan en de 15e Augustus weer retour.
€2350 euro voor ons 4en.
Via China Airlines maar uitgevoerd door KLM op het stuk naar Taiwan. Dan nog 2 uur naar Hanoi.

Wij gaan weer voor zelfregeln wat zoals ik hier lees ook prima te doen is voor Vietnam.

Mag ik vragen waar je gebiekt hebt? Wij overwegen ook noord vietnam (na eerder zuid vietnam te hebben gedaan).



Ik heb geboekt via Schipholtickets.com maar gevonden via Momondo.
Prijzen schoten toen wel alle kanten op. Veranderde meerdere keren per dag.
  • Pagina :
  • 1
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Wees een van de eersten om op dit bericht te reageren!

Partners

Abonneer

Vul hieronder je emailadres in en ontvang per mail het laatste nieuws van Verrereizenmetkinderen.nl

Social Media

Houd jij van Verre reizen met kinderen? Volg, like en blijf op de hoogte!