donderdag 23 februari 2017
  13 Replies
  4.7K Visits
  Subscribe
Hi allemaal, een vraagje aan jullie.
We hebben de zomervakantie 2017 nog niet gehad en ik ben al begonnen met denken aan de kerstvakantie.
Ik vraag me af of er mensen zijn die voor twee weken een verre reis maken? Bv richting Azië of Zuid-Amerika.
Ik had eerst besloten om de volgende kerst thuis te blijven en (als mijn werkgever akkoord gaat) dan in de zomer van 2018 weken rond te trekken in Laos,Cambodja etc.
Maar nu denk ik dat het ook wel aantrekkelijk is om met kerst te gaan omdat je er dan in een jaar twee keer uit bent geweest.
Wat denken jullie? 5 Weken in de zomer of 2 weken met kerst en 3 weken in de zomer.
En zijn er mensen met ervaring met ver reizen met kerst.
Ik ben erg benieuwd naar jullie mening.
Waardeer dit bericht:
7 jaar geleden
·
#23674
Jij zat afgelopen kerstvakantie toch in New York? Hoe vind je het?
7 jaar geleden
·
#23675
Dat klopt, we zaten in New York. Het was heel leuk, zou ik zo overdoen.
Maar dat was echt een citytrip voor een week. Nu bedoel ik meer een reis van plusminus 13 dagen en dan richting Azië (Vietnam bv) of Midden-Amerika (Cuba). Dat is een heel ander type reis.
Voor een citytrip is een week prima maar voor een Aziëreis vraag ik me af of het voldoening geeft.
7 jaar geleden
·
#23676
Ik denk dat het voor twee weken prima te doen is, alleen moet je je beperken in het gebied dat je bezoekt. Je moet niet alles willen.
Ik ben destijds negen dagen naar Mexico gegaan en heb alleen een klein deel bekeken en met de auto rondgereden. Het was heerlijk om dan even de warmte mee te pakken.
Cuba is ook te overzien qua grootte. Dat lijkt me een erg leuke optie al denk ik dat het met kerst ramvol zit met Amerikanen. Dat is in Costa Rica en Panama ook zo.

Als je voor bijvoorbeeld Vietnam kiest.. maak dan een duidelijke keuze tussen noord of zuid. En niet het hele land... want dat wordt een veel te drukke planning.
7 jaar geleden
·
#23677
Dank je wel Adventuregirl.
Warmte meepakken is ook wel heel belangrijk voor mij. Ik heb altijd een tekort aan vit.D en ben erg depri in de winter.

Mexico had ik ook op mijn lijstje staan voor de kerstdagen.
Ik heb al een beetje naar de tickets gekeken en er zijn grote verschillen tussen Azië en Midden-Amerika. Had ook niet anders verwacht.
7 jaar geleden
·
#23678
1x 5 of 1x3+1x2 wkn, oei dat is lastige vraag!

Twee keer weg is heerlijk, maar als je een ruime maand hebt reis je toch weer anders dan 'kort'. In basis heb ik altijd wel voorkeur naar zo lang mogelijk weg, maar 2x weg, ook heerlijk. Het voordeel is dan weer dat je alle tijd kunt gebruiken om zoveel mogelijk te zien/doen. Uitrusten doe je thuis dan wel weer ;-)

En weg met Kerst, wij waren het dit jaar, maar hebben wel vals gespeeld door er nog drie wkn achteraan te plakken. Op de heenreis ontmoetten we gezinnen die 'maar' 2 wkn gingen, ik dacht dat ik dat te kort zou vinden, maar na twee weken daar dacht ik wel dat we heel veel gezien/gedaan al hadden en dat als we weer naar huis zouden moeten we toch een hele leuke trip gehad zouden hebben. Ik zou het dus zeker wel overwegen.

Ik zou niet durven zeggen waar wij voor zouden kiezen, denk dat het heel erg afhangt van wat het is wat je wilt doen en/of welk land/regio je wilt bezoeken. 5 wkn Cuba of Curaçao is wellicht wat overdreven terwijl 5 wkn NZ nog wat aan de korte kant is... . Bovendien heb je ook nog te maken met het weer, niet alles kan even goed in de zomervakantie en/of Kerstvakantie. Dit uiteraard nog los van de kosten, want 2x ver weg is natuurlijk ook 2x ticketkosten, maar dat lijkt me logisch.

Goh, lastig Ayse, ben benieuwd wat je gaat doen!
7 jaar geleden
·
#23679
Hoi Ayse,

Wij zijn vorig winter in de Kerstvakantie naar Zuid-Afrika geweest. Op uitnodiging van onze ouders weliswaar, maar hebben in de periode meer gezien en gedaan dan dat je verwacht voor een relatief korte(re) periode. Voordeel van Zuid-Afrika vond ik dat je niet hoeft te wennen aan tijdsverschil. De dag na aankomst zijn wij dan ook gelijk op pad gegaan en niemand van ons hoefde te wennen aan een ander ritme. En natuurlijk wat heerlijk was, portie zon in onze winter! Voordeel van reizen in deze periode boven inderdaad een reis in de zomer. Bij aanvang waren we sceptisch of wij zelf relatief zoveel geld zouden uitgeven (met name tickets) voor een vakantie van twee weken, maar door deze ervaring zouden we het zeker nog een keer weer doen. Je kan echt wel veel doen en zien in twee weken. Mogelijk twee dagen erbij smokkelen en vanwege het ontbreken van tijdsverschil kan je bij wijze van spreken ook de zondag voordat school weer begint, pas thuiskomen. Wij vlogen toen met Kenia Airways die scherpe tarieven had voor deze periode en voor aankomende kerst zag ik ook al aardige prijzen naar Tanzania bijvoorbeeld. Het is zeker de moeite waard om dat in de gaten te houden.

Groetjes Arien
7 jaar geleden
·
#23680
Roanvi en Arien, heel erg bedankt voor jullie waardevolle tips. Dit soort tips krijg ik dus niet als ik in mijn omgeving deze vraag stel. Ze zeggen dan vaak "zonde voor het geld" oid.
Wat ik uit jullie verhaal opmaak, is dat het sowieso de moeite waard is en niet per sé te kort.
Ik kan helaas geen dagen smokkelen in de winter omdat ik zelf ook in het onderwijs werk en groepen heb die ik moet draaien. Voordat jullie het gaan vragen; in de zomer heb ik geen 6 weken omdat ik op een particuliere school werk en onze lessen doorgaan als zomercursus. Helaas.
De tip over tijdsverschil is een goede, als se geen jetlag hebben, kunnen we echt optimaal alle dagen benutten ipv twee dagen eerder komen om bij te komen.

Arien, Zuid-Afrika had ik nooit aan gedacht, maar nu je het zegt, ga ik dat ook eens bekijken:)

Over ongeveer drie weken heb ik een gesprek met mijn leidinggevende, dan ga ik de lange zomervakantie aansnijden. Als zij akkoord gaat, ga ik lang weg en anders denk ik dat ik de kerstvakantie ook ga benutten.
Mijn leidinggevende is op dit moment op vakantie in Laos/Cambodja dus ze begrijpt ook wel hoe belangrijk reizen is :))
7 jaar geleden
·
#23681
Ik heb het Arda gevraagd en die zei direct "twee weken winter drie weken zomer"
Ik ben gescheiden van zijn vader en op deze manier ziet hij zijn vader in de zomer langer was zijn beredenering en het was dan eerlijker verdeeld volgens hem:)
Er zit wel wat in ja.
Ik heb naar de tickets voor Zuid-Afrika gekeken en die zijn duuurrrr. De tip over het tijdsverschil laat mij nu naar Zuid-Afrika kijken.
Ik ben in Afrika eerder alleen naar Ghana geweest maar dat beviel me absoluut niet. Ik heb ook verhalen over Tanzania etc gehoord en die waren vergelijkbaar met die van mij. Vandaar dat het niet hoog op mijn lijstje staat. Hebben jullie nog tips voor een zonnige locatie met niet al te veel tijdsverschil? Of tips voor goedkope tickets naar Zuid-Afrika?
7 jaar geleden
·
#23682
J betaalt je wel blauw voor tickets rondom kerst. Houdt ons al jaren regen om weer even naar India te gaan.
7 jaar geleden
·
#23683
Dat klopt dhans. Ik ben alles aan het meenemen bij mijn overweging en ik neig toch naar niet weggaan met kerst. Het is te duur voor een relatief korte periode. Al houd ik wel alle opties open. Je weet nooit of je zomaar een aanbieding voorbij ziet komen.
Dus skyscanner in de gaten blijven houden :)
7 jaar geleden
·
#23684
En de twee weken meivakantie benutten (als je die hebt)? Niet zo lekker verdeeld in het jaar als Kerst- en zomervakantie, maar waarom niet?!
7 jaar geleden
·
#23685
Nu de kinderen eindelijk weer TEGELIJK 2 weken meivakantie hebben, benutten we ook deze optie weer. De meivakantie is best dicht tegen de zomer aan maar vinden het toch heerlijk om dan ook weg te gaan. Kerst willen we ook wel maar we lopen dan ook steeds tegen (dure) opties aan...

Mocht je zonvakantie willen... wij hebben wel eens vanaf Belgie goedkope tickets gezien naar Kaapverdië (lekker zon happen). We keken in september en de tickets vanaf Amsterdam waren toen 5600 euro voor 4 personen, vanaf België 1800 euro....
6 jaar geleden
·
#23686
Hierbij een update.
We gaan in de kerstvakantie 6 dagen naar Athene. Niet wat ik allemaal voor ogen had maar een verre reis werd toch wel te duur en Athene wilden we, vooral ik, al heel lang zien. We hebben de tickets goedkoop kunnen kopen en ook maar direct hotel geboekt. Het hotel ligt midden in het toeristische deel (plaka) dus heel leuk voor een citytrip. Voor zomer 2018 ben ik ook alweer aan het zoeken. Heerlijk die voorpret van maanden :)))
  • Pagina :
  • 1
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Wees een van de eersten om op dit bericht te reageren!

Partners

Abonneer

Vul hieronder je emailadres in en ontvang per mail het laatste nieuws van Verrereizenmetkinderen.nl

Social Media

Houd jij van Verre reizen met kinderen? Volg, like en blijf op de hoogte!