vrijdag 22 januari 2016
  7 Replies
  3.2K Visits
  Subscribe
Zijn er hier (veel) mensen naar de vakantie beurs geweest?

Ben zelf wel geweest, maar had -als backpacker- gemengde gevoelens. Ben eigenlijk wel heel nieuwsgierig wat jullie ervan vonden.
Waardeer dit bericht:
8 jaar geleden
·
#20185
Ik voel me niet een backpacker (meer een travel-light-and-far). Ik vond het ook teleurstellend. Publiek was 55plus (ik was op donderdag). Europa etc heb ik overgeslagen. Maar wilde wel info over Scandinavie, niet meer gevonden dan wat reisgidsen (niet meegenomen).
Wij gaan dit jaar individueel naar Cuba, precies 1 mini-standje gevonden. Geen nieuwe info.
Sowieso geen enkele stand waarbij familiereizen oid worden aangeboden. Riksja was er niet (vrijdag en zaterdag pas ofzo), Sawadee en Djoser waren niet meer dan een stapel-leuk-aangeklede-folders.
Voor China heb ik nog wel twee zaken aange
Ik was op zoek naar een betaalbare reis naar Tanzania oid. Niet meer informatie gevonden dan wat leuke aankleding. Een kleine, enthousiaste organisatie (Neema) maar die bleken uiteindelijk net zo prijzig te zijn dan alle andere opties.
En nog even gekeken naar Australie. Maar de vrouw van de campers (kwam uit Australie) had geen idee hoe koud het 's nachts was in onze zomer....
Ik had ook de hoop hier en daar wat lekkers te proberen, dat viel ook flink tegen.

Kortom: ik vond het tegenvallen
8 jaar geleden
·
#20186
Ik ga al jaren met twee reisvriendinnen. We hebben gewoon een ontzettend leuke dag uit. Het is allemaal wel erg commercieel. Maar ik heb genoeg aanbieders van familiereizen gezien hoor!
Ik was specifiek op zoek naar reisinformatie voor Chili en Bolivia en heb dat niet gevonden.
Wel hebben we heerlijke gratis Colombiaanse koffie gedronken en wel een uur daar met een Colombiaanse gepraat over haar land. Ze was een van de weinigen die een land promootte, en niet voor de een of andere firma daar stond.

Wat heb ik er wel gevonden;
Vorig jaar stond er maar 1 ministandje van Iran, nu wel 10 kleine of grotere paviljoens. Helemaal hot dus! Iedereen wil je een georganiseerde reis aansmeren, maar wij gaan gewoon zelf (backpacken). Waarschijnlijk in het voorjaar van 2017.
Aangenaam verrast door het Iran aanbod.

Ook hebben we nog ergen virtueel gorillas gespot met een 3d bril met geluid. Net of je in de regenwouden van Uganda stond, echt heel erg gaaf!!
Kortom, wij hebben gewoon een superleuke dag gehad, van 10.30 tot 18 uur, en ons geen moment verveeld.

Vakantiebeurs is niet ingericht op backpackers, maar dat wist ik al lang. Veel aanbieders van reizen-op-maat en pakketten.
Nou ik reis ook op-maat, maar doe alles op eigen houtje.
Toch weer veel inspiratie opgedaan, lekker gekletst met mensen en (te) veel boekjes mee naar huis genomen.

Ik zeg; volgend jaar weer!
8 jaar geleden
·
#20187
Ik ben op de vakdag geweest dat is dus waarschijnlijk niet representatief.
8 jaar geleden
·
#20188
Ik zou voor het eerst gaan en had een middagkaart. Helaas was ik ziek en ben ik niet te gaan. Ik had verwacht dat er verkeersbureaus waren of zoals scanbrit. Jammer dat tegenviel voor een aantal. Het leek mij aanvankelijk niks voor mij maar door post op site van tikva en omdat ik in Utrecht woonbesloot ik een middagje te gaan. Mss volgend jaar.
8 jaar geleden
·
#20189
Voor mij was Tikva (gezinopreis.nl) ook deels de schuldige met haar artikel over de vakantiebeurs ;-) . Een vriend vroeg me mee te gaan, dus ik kaarten gescoord op vakantieveiling voor de middag -inderdaad-, die vriend moest helaas afhaken (zat een maandje abuis), maar ben dus toch gegaan. Met een vriendin/collega. Voor haar was het top: vooral kamperen in Europa en Oceanië liefhebster en camperreizen. Genoeg aanbod daarvoor.

Dat het niet gericht is op backpackers had ik ook niet verwacht, maar wat meer onafhankelijke informatie (zoals bijv. Jordanië had) ipv zoveel commercieel gebeuren had van mij wel gemogen. De balans is echt volledig zoek. Ik ging voor gewoon een leuke middag en dat is het ook zeker wel geweest, maar de info die ik wilde hebben, 'want ben er nu toch, heb ik niet kunnen vinden (kan uiteraard aan mij liggen, maar dan dus ook aan de organisatie omdat het niet duidelijk is aangegeven). Verder inderdaad veel te veel boekjes mee, want ja, die georganiseerde reizen hebben vaak wel mooi routes uitgestippeld en krijg nog een paar keer Columbus en NG Reizen magazines thuisgestuurd.... . :-)

Wij waren er op zondag, wel heel veel jonge mensen gezien met/zonder kinderen. Was blij dat mijn 3-jarige smurfje niet mee was, die had het niet leuk gevonden. Voor oudere kinderen was er wel heel veel leuks te beleven, maar het blijft hoe dan ook een informatiebeurs.

Weet nog niet of ik volgend jaar weer ga, waarschijnlijk toch wel, maar dan met andere verwachtingen.
8 jaar geleden
·
#20190
Oeps sorry dat ik de schuldige was.. maar al die virtuele reality dingen zijn toch wel heel erg leuk? Ik vond de kwaliteit van de medewerkers van verschillende landen wel heel erg tegenvallen van de verre bestemmingen dit jaar vergeleken met vorig jaar. Toen had ik echt leuke gesprekken. Nu bijvoorbeeld bij Iran doodleuk, "Iran is alleen voor 55 plussers" uuuh.... Nee er is niks in Iran leuk voor gezinnen. Colombia wel een goed gesprek gehad met 1 dame die er echt vandaan kwam maar bij andere verre landen stuurden ze me direct door naar touroperators terwijl ik dat juist niet wil.

Als je op zoek bent naar een RIksjakids, Djoser en Sawadee en die wil vergelijken is het wel heel handig alles bij elkaar. Al is de verre reizen met kinderen beurs dan nog beter maar die was afgelopen jaar niet.

Verder wel leuke gesprekken gehad met Duitsland, Belgie en Slovenie, dus als je dichterbij wil is er genoeg info te krijgen die online niet te vinden is, zonder dat je georganiseerd moet gaan.
8 jaar geleden
·
#20191
Oh dat laatste stelt me weer gerust haha, naar die info was ik ook op zoek.
  • Pagina :
  • 1
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Wees een van de eersten om op dit bericht te reageren!

Partners

Abonneer

Vul hieronder je emailadres in en ontvang per mail het laatste nieuws van Verrereizenmetkinderen.nl

Social Media

Houd jij van Verre reizen met kinderen? Volg, like en blijf op de hoogte!