Voor mij was Tikva (gezinopreis.nl) ook deels de schuldige met haar artikel over de vakantiebeurs ;-) . Een vriend vroeg me mee te gaan, dus ik kaarten gescoord op vakantieveiling voor de middag -inderdaad-, die vriend moest helaas afhaken (zat een maandje abuis), maar ben dus toch gegaan. Met een vriendin/collega. Voor haar was het top: vooral kamperen in Europa en Oceanië liefhebster en camperreizen. Genoeg aanbod daarvoor.
Dat het niet gericht is op backpackers had ik ook niet verwacht, maar wat meer onafhankelijke informatie (zoals bijv. Jordanië had) ipv zoveel commercieel gebeuren had van mij wel gemogen. De balans is echt volledig zoek. Ik ging voor gewoon een leuke middag en dat is het ook zeker wel geweest, maar de info die ik wilde hebben, 'want ben er nu toch, heb ik niet kunnen vinden (kan uiteraard aan mij liggen, maar dan dus ook aan de organisatie omdat het niet duidelijk is aangegeven). Verder inderdaad veel te veel boekjes mee, want ja, die georganiseerde reizen hebben vaak wel mooi routes uitgestippeld en krijg nog een paar keer Columbus en NG Reizen magazines thuisgestuurd.... . :-)
Wij waren er op zondag, wel heel veel jonge mensen gezien met/zonder kinderen. Was blij dat mijn 3-jarige smurfje niet mee was, die had het niet leuk gevonden. Voor oudere kinderen was er wel heel veel leuks te beleven, maar het blijft hoe dan ook een informatiebeurs.
Weet nog niet of ik volgend jaar weer ga, waarschijnlijk toch wel, maar dan met andere verwachtingen.