zondag 15 februari 2015
  5 Replies
  2.5K Visits
  Subscribe
Hallo allen,
Tijdje geleden plaatste ik al een bericht over onze plannen met onbetaald verlof de komende zomer! Afgelopen week heb ik van mijn leidinggevende te horen gekregen dat het akkoord is! Super gaaf!
Spannend! Nu hard zoeken, want ons huis moet echt verhuurd worden in die periode, anders is het financieel niet haalbaar. Iemand daar nog tips voor?

Wie kan ons helpen met een globale reisplanning voor 8 weken Thailand vanaf half juni tot half augustus? Wat zijn aanraders en wat is mooi om in zo'n lange reisperiode te doen? Ik zie natuurlijk veel voorbeelden, maar met zo'n lange periode best moeilijk om te bedenken wat leuk/handg is. Dus ervaren thailandgangers wij staan open voor advies.
Onze kids zijn dan ruim 4 en bijna 2 jaar.
Wat zijn de kosten voor overnachtingen, ik zie zoveel uiteenlopende prijzen op booking.com, wat is een goede richtprijs, om ook wel goed te zitten met onze kinderen, maar niet te duur.
Kortom alle tips welkom!
Waardeer dit bericht:
9 jaar geleden
·
#17903
Verhuren voor 8 weken zal lastig worden denk ik. Als er hypotheek op de woning zit moet de bank toestemming geven voor verhuur. Ook de gemeente moet een vergunning verlenen. Banken staan alleen verhuur toe als als dit gebeurt onder de leegstandwet. Zonder de 'bescherming' van de leegstandwetvergunning wordt het huurcontract een 'gewoon' huurcontract en krijgt de huurder huurbescherming. De huurder kan dan weigeren mee te werken aan het ontruimen van het pand aan het einde van de verhuurperiode.
Verhuur onder de leegstandwet moet minimaal 6 maanden duren, daarna is deze door beide partijen per maand opzegbaar.
9 jaar geleden
·
#17904
Misschien zou je aan woningruil kunnen doen of aan n bekende verhuren. Op homeaway mss je huis aanbieden voor verhuur aan vakantiegangers.
Maak is een opzetje met wat je wil zien, lees reisverslag en haal hier de hoogtepunten uit. Zo zal je vanzelf tot een reis komen. Succes met voorbereiden van je vakantie en veel plezier daar
9 jaar geleden
·
#17905
Hoi Elise,
Misschien heb je hier iets aan? Dit is globaal ons reisschema:
-Dubai 3 dagen (met 50 graden en de ramadan = feest ;-))
-Bangkok dag of 3, 4
-Kanchanaburi dag of 4
-Ayutthaya 1 dag
- Nachttrein naar Chiang Mai
- Chiang Mai dag of 4, 5
- Chiang Dao 4 dagen
- Vlucht Chiang Mai - Surat Thani
- Monkey school dag of 3
- Khao Sok 3 dagen
Daarna gaan we door naar Maleisië, Kuala Lumpur 3 dagen, doorvliegen naar Kuching (Borneo) 10 dagen verblijven in Kuching
of Damai Beach en van daaruit dagexcursies maken.
Daarna door naar Bali en/of Lombok, moeten we nog invullen voor een ruime 2 weken.
Tips zijn natuurlijk altijd welkom.
We hebben bewust geprobeerd overal wat langer te verblijven om het voor de meiden (4 en 5) niet te druk te maken.
9 jaar geleden
·
#17906
Hoi Evalu,
Van BKK naar CM doen wij komende zomer hetzelfde programma. Ook wij kiezen voor een rustig tempo ivm onze 4-jarige. Afgelopen jaar zijn we een maand op Bali geweest. Lombok hebben wij ivm de noodzaak van malaria-pillen niet gedaan maar die zullen jullie ws in Maleise ook nodig hebben dus dat zal voor jullie geen argument zijn.
Misschien heb je nog wat aan ons reisblog als het om Bali gaat.
9 jaar geleden
·
#17907
Hai Evalu en Mariëlle,
Dank voor jullie reacties.
Ook wij zullen als we via Dubai gaan dan in de Ramadan periode zitten, haha.
Wij omzeilen ook liever de malaria gebieden ivm de kinderen. En ik ga zeker op jullie reisblog kijken Mariëlle!
Ik denk dat wij vanavond eens verder gaan met het uitwerken van de plannen. Rekening houdend met het natte seizoen in Thailand.
Ondanks dat ik al overal heen ben gevlogen hou ik niet zo van vliegen, dus ga nog even kijken of we ook daar nog gaan vliegen binnen Azie....
Ontzettend bedankt voor jullie reacties,
Groetjes, Elise
  • Pagina :
  • 1
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Wees een van de eersten om op dit bericht te reageren!

Partners

Abonneer

Vul hieronder je emailadres in en ontvang per mail het laatste nieuws van Verrereizenmetkinderen.nl

Social Media

Houd jij van Verre reizen met kinderen? Volg, like en blijf op de hoogte!