Vorige week heb ik onze tickets geboekt naar Bangkok. We vliegen direct vanaf Dusseldorf. In 2015 moest ik onze reis naar Thailand een dag van tevoren annuleren, dus dit is de tweede kans! We zijn echter 4 jaar verder en ik ga niet precies hetzelfde doen. Mijn dochters zijn dan 12 en 9 jaar. Wij reizen graag rustig en net even anders buiten de gebaande paden, maar we ontkomen hier toch niet helemaal aan omdat ik graag noorden en zuiden (strand) wil combineren.
Ik heb het nu als volgt in mijn hoofd:
Dag 1 aankomst 8.30u meteen door naar Khao Yai NP
Dag 2-3 Khao Yai NP
Dag 4 trein naar Ayutthaya en daar nachttrein naar Chiang Mai
Dag 4-5 Chiang Mai
Dag 7-13 Mae Hong Son loop (met huurauto?)
Dag 14 vlucht naar Surat Thani (of Krabi?, Phuket?) en door naar Kao Sok
Dag 15-16 Kao Sok NP
Dag 17-18 Surat Thani
Dag 19-22 Ko Phangan
Dag 23 ferry+nachttrein naar Bangkok
Dag 24 Bangkok
Dag 25 vertrek 7.35u
We willen graag naar olifanten, een kookcursus, ziplinen, trekking maken, fietsen en natuur. Ik verwacht dat we dit allemaal in het noorden kunnen doen. De drukte van steden vinden we minder, daarom weinig Bangkok erin.
Ik heb de volgende vragen:
- Is het logische planning (ik hoor graag wat anders/beter zou kunnen)
- Is het handig om meteen naar Khao Yai NP te gaan? Daar bijvoorbeeld eerste dag chillen en dan de andere dagen het NP in. Of fijner eerst bij te komen in Kanchanaburi en van daaruit naar Khao Yai?
- Heeft iemand ervaring of ideeën om van Khao Yai NP naar Chiang Mai te gaan via andere route dan genoemd?
- Welke plaatsen in het noorden niet over te slaan in de loop? Chiang Dao?
- Genoeg dagen voor de loop en activiteiten? We houden op vakantie niet van haasten.
- Iemand wel eens van noorden naar Phuket of Krabi gevlogen en van daaruit naar Kao Sok? Is wel uur langer rijden, maar heeft misschien andere voordelen?
- Genoeg dagen Khao Sok?
- We verblijven graag in homestays, iemand tips hiervoor in het noorden waar we bijv ook een kookcursus kunnen doen?
Ik dacht eerst nog een uitstapje naar een ander land te maken, maar dat heb ik al laten varen…
Reisvoorstel
Wil jij met je gezin zo'n droomreis maken?
Stap 1: Vraag nu vrijblijvend een persoonlijk en inspirerend reisvoorstel aan.