vrijdag 21 september 2018
  17 Replies
  3K Visits
  Subscribe
Vorige week heb ik onze tickets geboekt naar Bangkok. We vliegen direct vanaf Dusseldorf. In 2015 moest ik onze reis naar Thailand een dag van tevoren annuleren, dus dit is de tweede kans! We zijn echter 4 jaar verder en ik ga niet precies hetzelfde doen. Mijn dochters zijn dan 12 en 9 jaar. Wij reizen graag rustig en net even anders buiten de gebaande paden, maar we ontkomen hier toch niet helemaal aan omdat ik graag noorden en zuiden (strand) wil combineren.

Ik heb het nu als volgt in mijn hoofd:

Dag 1 aankomst 8.30u meteen door naar Khao Yai NP
Dag 2-3 Khao Yai NP
Dag 4 trein naar Ayutthaya en daar nachttrein naar Chiang Mai
Dag 4-5 Chiang Mai
Dag 7-13 Mae Hong Son loop (met huurauto?)
Dag 14 vlucht naar Surat Thani (of Krabi?, Phuket?) en door naar Kao Sok
Dag 15-16 Kao Sok NP
Dag 17-18 Surat Thani
Dag 19-22 Ko Phangan
Dag 23 ferry+nachttrein naar Bangkok
Dag 24 Bangkok
Dag 25 vertrek 7.35u

We willen graag naar olifanten, een kookcursus, ziplinen, trekking maken, fietsen en natuur. Ik verwacht dat we dit allemaal in het noorden kunnen doen. De drukte van steden vinden we minder, daarom weinig Bangkok erin.

Ik heb de volgende vragen:

- Is het logische planning (ik hoor graag wat anders/beter zou kunnen)
- Is het handig om meteen naar Khao Yai NP te gaan? Daar bijvoorbeeld eerste dag chillen en dan de andere dagen het NP in. Of fijner eerst bij te komen in Kanchanaburi en van daaruit naar Khao Yai?
- Heeft iemand ervaring of ideeën om van Khao Yai NP naar Chiang Mai te gaan via andere route dan genoemd?
- Welke plaatsen in het noorden niet over te slaan in de loop? Chiang Dao?
- Genoeg dagen voor de loop en activiteiten? We houden op vakantie niet van haasten.
- Iemand wel eens van noorden naar Phuket of Krabi gevlogen en van daaruit naar Kao Sok? Is wel uur langer rijden, maar heeft misschien andere voordelen?
- Genoeg dagen Khao Sok?
- We verblijven graag in homestays, iemand tips hiervoor in het noorden waar we bijv ook een kookcursus kunnen doen?

Ik dacht eerst nog een uitstapje naar een ander land te maken, maar dat heb ik al laten varen…
Waardeer dit bericht:
5 jaar geleden
·
#28341
Ha,

Als je maar beetje fatsoenlijk zit en schermpje hebt dan is het al gauw goed. En voor dat geld .. hou je budget over voor daar :)

Precies zo is het!


Heb je al grof idee wat jullie willen doen?


Zeker!! Wij zijn van het langzaam reizen en omgeving waar we zijn liefst helemaal uitkammen voor we verder reizen. Maar ja, zo veel moois te zien en beleven dat er toch keuzes gemaakt moeten worden.....

Bangkok (lamphu tree) 2 dagen
Kanchanaburi (oriental kwai resort) 7 dagen
Kanchanaburi - Bangkok - Chiang Mai - Mae Hong Son (bus-nachttrein-bus)
Mae Hong Son (Cave lodge) 6 dagen
Chiang Mai (incl fietstocht van 4 dagen bij click and travel) 6 dagen
Chiang Mai-Bangkok-chumphon-Koh Tao (vliegen-nachttrein-boot)
Koh Tao (palm leaf) 5 dagen
Koh Tao-chumphon-Bangkok (boot-nachttrein)
Bangkok 1 dag
5 jaar geleden
·
#28340
Tegenwoordig is ua stuk verbeterd. Vroeger was het echt bagger. Enige puntje blijft de onvriendelijke stewardessen. Maar ach. Minder van belang. Als je maar beetje fatsoenlijk zit en schermpje hebt dan is het al gauw goed. En voor dat geld .. hou je budget over voor daar :)
5 jaar geleden
·
#28339
Oh leuk! Ik heb ook tickets met Ukraine Air gezien maar dat was geloof ik nog terug met te regelen overnachting in Kiev. Ik zag toen echter tickets voor 500 euro pp rechtstreeks, dus dan is het snel besloten!

Heb je al grof idee wat jullie willen doen?
5 jaar geleden
·
#28338
He Sinole,

Ik lees met zeer veel interesse mee, snuif alle tips in me op!

Wij hebben zojuist onze tickets geboekt!!! Zomer 2019 zijn we in Thailand!
Heb thuis maximaal “onderhandeld”, vertrek en thuis 31 dagen, waarvan 30 in Thailand (wel zo handig voor het visum;)!!
We vliegen met Ukraine International airlines, de heren moesten echt wel even slikken, maar niemand was bereid het prijsverschil met andere luchtvaartmaatschappijen zelf mee te financieren ha ha!
Heb retour tickets van 463 euro pp, incl bagage, overstap Kiev met wachttijd van 2-3 uur. Vond ik zeer acceptabel!
Wordt vervolgd.....
5 jaar geleden
·
#28337
Ja, toevallig ben ik van de week al begonnen met lezen van jullie blog en zag dat wax festival. Dat is in juli en dan zijn we er nog niet.

Gaandeweg krijg ik allemaal ideeën dus ik ben zelf nu ook wel benieuwd waar we uit gaan komen haha.
5 jaar geleden
·
#28336
De Isaan is rustig, maar leuk om te bezoeken. Lees onze blog op reisfamilie. Als je die kant op gaat in de zomer, zorg dan dat je het was-festival in Ubon noet mist. https://en.wikipedia.org/wiki/Ubon_Ratc ... e_Festival
5 jaar geleden
·
#28335
Ik ga er naar kijken, dank je!

Des te meer je erin verdiept, des te meer je wilt doen haha.
5 jaar geleden
·
#28334
Misschien een ideetje voor 'het oosten':
Wij gaan in december met het ov onder andere naar Lamai Homestay en daarna door naar Phimai (+ Phanom Rung, tour vanaf acc.) voor de prachtige Khmer tempels. Dit zou je eventueel kunnen combineren met Khao Yai om zo toch wat van het oosten in je schema op te kunnen nemen.
5 jaar geleden
·
#28333
@Dionne Zijn jullie op de bonnefooi naar Isaan gegaan?

Nee, wij hadden alles vooruit geboekt. Er zijn niet bijster veel hotels in de Isaan en al helemaal niet met vierpersoonskamers.

Bovendien zijn er een deel van de tijd in het dorp van ons gastkind geweest dus wilden we wel zeker zijn van een plekje.

De hotels waren goedkoop. Eenmaal zelfs maar 14€ voor een nachtje voor ons vieren.
5 jaar geleden
·
#28332
Bedankt voor de reacties!

Je kunt ook overwegen of je mss Khao Yai laat vallen, hou je meer tijd over. Direct vanaf Bangkok via Ayutthaya naar het noorden, vanaf het noorden in een keer naar het zuiden.

Ik zat me dus zo blind te staren op aantal dagen noorden en zuiden dat ik Koa Yai NP vergat! Die kan ik er inderdaad uit halen, voor meer ruimte!

Wij hadden dit jaar ook geen ruimte voor het strand. Maar als we dat wel hadden waren we naar AO Khanom gegaan. Icm Khao Sok en Surat Thani wel de moeite om naar het zuiden te gaan.

Khanom...wat stom dat ik daar niet aan gedacht heb! Daar wilde ik vier jaar geleden al naar toe, maar vond toen niet veel geschikte acco. Het plan was toen Ko Phangan, maar Khanom lijkt me leuker, dus die komt er nu in!

Chiang Dao zie ik nu twee keer enthousiast voorbij komen...misschien toch overwegen. En Isaan...al reis ik het liefst met ov. Voor de loop is dat niet heel handig denk ik. Dus die tijd is al soort compromis naar mezelf toe haha. Mijn kinderen maakt het denk niet veel uit.

@Dionne Zijn jullie op de bonnefooi naar Isaan gegaan?

Bedankt voor de suggesties, ik kan weer vooruit!
5 jaar geleden
·
#28331
Hoi,

Wij waren inderdaad het grootste deel van de reis in de Isaan, maar daarvoor zijn we in het zuiden geweest. Drie nachten Khao Sok en twee nachten apenschool.

Wel ruim van te voren de apenschool even mailen om te kijken of je daar kunt overnachten.

In de Isaan hadden we inderdaad een auto gehuurd, weinig toerisme, weinig ov en we vonden het superpraktisch. Je kunt echt overal komen. Zo hebben we mooie stops gedaan onderweg van de ene plek naar de andere plek.

Maar vijf jaar geleden zijn we wel in Chiang Mai geweest. En toen ook Koh Phangan.
De loop staat bij ons ook nog op de lijst...

Wij hadden dit jaar ook geen ruimte voor het strand. Maar als we dat wel hadden waren we naar AO Khanom gegaan. Icm Khao Sok en Surat Thani wel de moeite om naar het zuiden te gaan.

Je kunt ook overwegen of je mss Khao Yai laat vallen, hou je meer tijd over. Direct vanaf Bangkok via Ayutthaya naar het noorden, vanaf het noorden in een keer naar het zuiden.

Isaan was trouwens prachtig, meer dan de moeite waard en stukken goedkoper dan de rest van het land.
5 jaar geleden
·
#28330
14 vlucht naar Surat Thani (of Krabi?, Phuket?) en door naar Kao Sok
Dag 15-16 Kao Sok NP
Dag 17-18 Surat Thani
Dag 19-22 Ko Phangan
Dag 23 ferry+nachttrein naar Bangkok
Dag 24 Bangkok

Wat wij hebben gedaan is een vlucht vanuit CM naar Phuket (via Bangkok) en dan naar Khao Sok Np en van daaruit naar Surat Thani. Ik vond de afstand Khao Sok NP - Surat Thani best fors.

Het andere jaar zijn we vanuit BK naar Suratthani gevlogen met een combi vlieg-bootticket.
5 jaar geleden
·
#28329
Ha, iemand is me net voor geweest. Chiang Dao is mijn all time favorite. Van daaruit zijn wij naar Chiang Dao Elephant camp geweest (al weet ik niet of ik het weer zou doen ivm dierenleed, maar het ligt wel heel erg mooi), easy peasy trek achterin een truck (onze jongste was nog geen twee), een soort van klooster direct in de buurt bezocht. Bij Chiang Dao Nest kun je heerlijk slapen en echt belachelijk lekker eten.Ik weet niet of je van daaruit kunt fietsen maar het lijkt me leuker dan de toch meer stadse omgeving van Chiang Mai.Chiang Dao ligt een uurtje van Chiang Mai met een prima, lokale bus.

Ik vond Chiang Mai niet zo heel bijzonder (was er twintig jaar geleden ook geweest, toen was het veel authentieker). Ik zou Chiang Mai gebruiken als uitvalsbasis naar Flight of the Gibbon. Super gaaf!

Ik heb de Mae Hong Son loop noiot gedaan, maar zou het wel graag een keer doen omdat hoe verder je het land in trekt, hoe mooier het wordt.

Ik vind dat je niet al te veel tijd in Ko Phang Ngan hebt. Dat is natuurlijk persoonlijk maar ik vind het altijd vervelend als ik langer aan het reizen ben, dan dat ik er daadwerkelijk ben.
5 jaar geleden
·
#28328
Ik zou als ik jou was dag 7-13 uitschrijven. Waar wil je in die dagen heen? Aan "de loop" kun je namelijk diverse invullingen geven en als je weet waar je hoe lang wilt zijn kun je bepalen of dit genoeg dagen zijn of te veel/weinig. Hou er bij het aantal te rijden km rekening mee dat je zeker in de bergen echt extra tijd nodig hebt.
Omgeving Chiang Dao vonden wij erg mooi. Mag je niet missen durf ik niet te zeggen, maar we de moeite waard. Ook minder toeristisch als bv CM.

Wij hebben ook Thailand onze eerste keer zonder strand gedaan. Fijne hotels met zwembad en relax-tijd vonden wij toen een prima alternatief.
5 jaar geleden
·
#28327
voor khao Yai kan ik je khao yai and Beyond aanraden qua tours..
5 jaar geleden
·
#28326
Hoi Dionne, bedankt voor je reactie. Jullie waren toch naar de Isaan? Reisverslag staat nog op mijn lijstje om te lezen! Lijkt me prachtig gebied! Hebben jullie bewust voor autohuur gekozen of is het OV daar erg beperkt?

Ja, was al bang dat het toch wat veel is en voor de loop toch wat weinig tijd? We gaan naar Surat Thani voor de apenschool, dus daar kan inderdaad een dag af.

Voor Ko Phangan gekozen omdat het daar nog redelijk weer is en mooi (denk ik). Maar in een Nederlandse kolonie heb ik niet echt zin. In Chiang Mai misschien te vermijden door niet in Awana House te zitten en wat erbuiten. Of helemaal niet Chiang Mai? Aan de andere kant zal het ook wel praktisch zijn daar te zitten met wat we willen doen. Tja, het is soms geven en nemen.

Als we alleen het noorden doen, vind ik het wel jammer dat we geen strand zien en Hua Hin lijkt me ook geen geweldig alternatief.
5 jaar geleden
·
#28325
Hoi.

Je zegt graag rustig te reizen maar je wilt best veel doen in het noorden en ook de loop rijden.

Mss langer in Chiang Mai blijven. Een hotel buiten de stad zodat je de rust hebt en toch de activiteiten in de stad kunt doen. Wij deden vanuit Chiang Mai de kookcursus, fietstocht, dierentuin, parasoldorpjes.

Als je vanuit Khao Sok naar Koh Phangan wil kan dat op een dag. Met de minibus naar Surat Thani en direct door. Surat Thani is mss leuk voor een dag maar dat is het wel. Daar kun je dus makkelijk een dag vanaf halen.

En, als je of the beaten wilt zit je in Khao Sok en op de eilanden niet goed. Een grote (Nederlandse) kolonie. Wij waren er afgelopen zomer en hadden met de dagexcursie in Khao Sok en met de minibus naar Surat Thani alleen Nederlanders in de bus/ groep.

Kijk ook even wanneer de full moon party is op Koh Phangan. Ik denk dat je daar dan niet wilt zijn.

Overigens hoorden wij de verhalen van de mensen in de minibus en die kwamen allemaal al uit Chiang Mai.

Wil je echt off the beaten, dan kun je beter naar het Noord oosten. Daar hebben wij geen toerist gezien, terwijl het er zo ongelooflijk mooi was.
  • Pagina :
  • 1
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Wees een van de eersten om op dit bericht te reageren!

Partners

Abonneer

Vul hieronder je emailadres in en ontvang per mail het laatste nieuws van Verrereizenmetkinderen.nl

Social Media

Houd jij van Verre reizen met kinderen? Volg, like en blijf op de hoogte!