maandag 07 mei 2012
  23 Replies
  8K Visits
  Subscribe
Het klinkt nog ver weg, maar we zijn al aan het nadenken over onze vakantie naar Thailand in de zomer van 2013. We willen namelijk na de zomervakantie van dit jaar al de tickets gaan kopen.
Ondanks dat het onze 3e keer Thailand wordt hebben we toch nog wel wat vragen en kunnen we wel wat tips gebruiken.

Vorig jaar zijn wij met onze dochter van nu 10 jaar 3 weken in Thailand geweest. We hebben toen deze plaatsen aangedaan: Bangkok (oude stad) - Ayutthaya - Chiang Mai - Phuket - Koh Yao Yai - Bangkok (nieuwe stad).
Hierbij lag het zwaartepunt op Chiang Mai, waar we ook zo'n beetje alles wel gezien/gedaan hebben wat we wilden, tempels, markten, Doi Suthep, Zoo, Baan Chang, Tiger Kingdom. Ondanks dat we graag terug naar CM zouden willen gaan, denken we dat we het volgend toch over gaan slaan, juist omdat we alles al gezien/gedaan hebben.

De globale route voor volgend jaar zou nu zijn:
- Bangkok, op heen of terug reis meteen door, omdat we de high-lights toch al hebben gezien
- Ayutthaya en Lop Buri
- Kanchanaburi
- Khao Sok. Is dit een beetje te doen in het regenseizoen als je wilt wandelen of is het dan wel erg modderig? Hoe heftig is het tuben? Is dit ook geschikt voor kinderen?
- Surat Thani (First Monkey School), 1 nacht moet genoeg zijn
- Koh Tao, dag of 3/4 om te snorkelen en te relaxen
- Bangkok

Klinkt dit een beetje als te doen voor 3 weken? Iemand nog andere ideeën voor deze route, of wellicht nog hele goede argumenten om toch naar CM te gaan, wij zijn niet zo van de orchideën en paraplu-fabriekjes ;)
Waardeer dit bericht:
11 jaar geleden
·
#10715
Wij zijn net terug uit Thailand en we zijn voor de tweede keer bij de first monkey school geweest, deze keer voor twee nachten en het was weer geweldig.
We zijn deze keer ook met Arjen en Jai een boot trip gaan maken om roze dolfijnen te spotten en we zijn in een vleermuizen grot geweest, je kan er ook nog 's avonds naar de vuurvliegjes met een boot.
In Kanchanaburi zijn we deze keer naar Elephants world geweest, dit is ook een aanrader.
11 jaar geleden
·
#10716
Leuke route en goed te doen in circa drie weken lijkt me. Voor inspiratie rondom Kanchanaburi: lees onze blog.
11 jaar geleden
·
#10717
Inmiddels staan we op het punt om de tickets te kopen. Etihad heeft momenteel de beste prijzen en ook de allerbeste overstaptijden. We komen dan om 7:00 aan in Bangkok. We hebben nu bedacht dat we meteen door vliegen naar Chiang Mai. Betekent wel dat we van Suvarnabuhmi naar Don Mueang moeten. We kunnen proberen om de Air Asia vlucht om 10:30 te halen, maar dat wordt erg krap. De vlucht van 12:50 moet denk ik wel te doen zijn.
Heeft iemand ervaring met reizen van Suvarnabuhmi naar Don Mueang?

Na CM willen we overigens met de trein afzakken naar het zuiden, via Sukhothai, Ayutthaya, Kanchanaburi naar Koh Phangang.
11 jaar geleden
·
#10718
Ik zou gewoon een meter taxi nemen.
11 jaar geleden
·
#10719
Ik krijg op de ticketzoeksites als cheaptickets dat er nog geen tickets te boeken zijn.
11 jaar geleden
·
#10720
Op de site van etihad kan je al wel boeken.

Ik zag nu trouwens dat je bij Etihad ook Chiang Mai als bestemming kan kiezen. Dan vlieg je om 8:05 met Bangkok Airways door naar CM, kost slechts €100 meer voor ons 3'en. Ik denk dat we voor deze optie gaan. Hoef je ook de reis van het ene naar het andere vliegveld niet te maken
11 jaar geleden
·
#10721
Zo de tickets zijn geboekt. Op 19 juli vertrekken we met Etihad vanuit Dusseldorf en de volgende ochtend zijn we om half tien in Chiang Mai. Helemaal perfect.
11 jaar geleden
·
#10722
Beste Heufje (of iemand anders),

Wij zijn een gezin met 2 volw en 3 kinderen:12-16-18 j.

We willen dolgraag terug naar het verre oosten omdat onze eerste reis naar azië vorig jaar,indonesie,ons zo goed bevallen is.
We hebben echter maar 1 periode vrij,nl een 18-tal dagen eerste helft augustus.Nu is onze eerste keuze noord-thailand,maar het regenseizoen schrikt ons wat af;sri lanka is onze 2e keus omdat daar minder regen valt.

Op sommige sites staat gemiddeld 18 dagen regen in aug;elders lees je dan dat de regen niet zo erg is.

Beter sri lanka zeker?
11 jaar geleden
·
#10723
Als het op één dag 1 minuut regent, geldt die dag als een regen dag.

De meeste regen valt aan het einde van de dag, in een enorme bui, die niet veel langer dan een 45 minuten duurt. De natuur is op zijn mooist in het regenseizoen.

Mijn idee: laat je niet afschrikken door de term "regentijd".
11 jaar geleden
·
#10724
Nadat we de tickets geboekt hebben, is de route nu ook wel zo'n beetje bepaald.
We beginnen dus met een paar dagen Chiang Mai, maar daarna is er wat twijfel. Zoals we het nu bedacht hebben gaan we daarna naar Sukothai, vervolgens Ayutthaya, Kanchanaburi, Koh Phangang en op het einde naar Bangkok.

Zowel CM als vanaf Kanchanubri staat het al vast en zijn hotels geboekt.
Ik twijfel dus alleen over de combi Sukothai en Ayutthaya. In Ayutthaya zijn we ook al eens geweest, maar hier willen we nu nog een keer heen zodat we ook een dagje naar Lop Buri kunnen gaan. We zouden ook een paar dagen extra in het noorden kunnen blijven, wellicht Chiang Rai, Pai of Chiang Dao. Maar is dat wel de moeite waard. Of zijn er nog andere leuke opties tussen CM en Kanchanaburi?
11 jaar geleden
·
#10725
Wij zijn al best vaak in de regentijd op vakantie geweest (gemoetn door de schoolvakantie van de kids). En eigenlik hebben we daar nog nooit echt last van gehad. Het kan een uur of zo vreselijk regenen, maar meestal is het gemiddels best droog. De parapluus die we ter plekke kopen, nlijven meestal in de dagrugzak (maar zijn soms dus vreselijk handig).
11 jaar geleden
·
#10726
Nadat we de tickets geboekt hebben, is de route nu ook wel zo'n beetje bepaald.
We beginnen dus met een paar dagen Chiang Mai, maar daarna is er wat twijfel. Zoals we het nu bedacht hebben gaan we daarna naar Sukothai, vervolgens Ayutthaya, Kanchanaburi, Koh Phangang en op het einde naar Bangkok.

Zowel CM als vanaf Kanchanubri staat het al vast en zijn hotels geboekt.
Ik twijfel dus alleen over de combi Sukothai en Ayutthaya. In Ayutthaya zijn we ook al eens geweest, maar hier willen we nu nog een keer heen zodat we ook een dagje naar Lop Buri kunnen gaan. We zouden ook een paar dagen extra in het noorden kunnen blijven, wellicht Chiang Rai, Pai of Chiang Dao. Maar is dat wel de moeite waard. Of zijn er nog andere leuke opties tussen CM en Kanchanaburi?



We doen uiteindelijk toch de combi Sukhothai/Ayutthaya. Hotels in beide steden zijn al geboekt. TR Guesthouse in Sukhothai en Prom Tong Mansion in Ayutthaya.
Nu ben ik aan het kijken hoe we het beste kunnen reizen van Sukhothai naar Ayutthaya. Dat lijkt nogal een aardige onderneming te gaan worden. Om nog een beetje fatsoenlijk tijd in Ayutthaya aan te komen moeten we de trein van 10:18 in Phitsanulok nemen. Ik las op travelsfish dat de 1e bus vanuit Sukhothai om ongeveer 8:00 naar Phitsanulok vertrek. Word al met al wel een gehele dag reizen. Is dit allemaal een beetje te halen? Heeft iemand ervaringen met deze route? Zie er wel beetje tegen op, omdat we paar dagen eerder ook al 5 uur in de bus zitten om van CM naar Sukhothai te gaan.
11 jaar geleden
·
#10727
Wij reizen deze zomer ook naar Thailand, ook zo getwijfeld over de route. Wij gaan nu midden en zuid bekijken(Bangkok, Ayuttaya, Kanchanaburi, Kao Sok en Koh Samui). Hebben we een goed excuus om nog een keer terug te gaan voor het Noorden. De accommodaties liggen al vast, zo leuk. We nemen drie kinderen mee en die kun je al mooi laten zien wat we allemaal gaan doen. Succes met het geregel en de voorpret.
11 jaar geleden
·
#10728
Wij vliegen trouwens ook vanaf Düsseldorf maar dan met Emirates en ook wij zitten in de Prom Tong Mansion in Ayuttaya.
11 jaar geleden
·
#10729
Wij vliegen trouwens ook vanaf Düsseldorf maar dan met Emirates en ook wij zitten in de Prom Tong Mansion in Ayuttaya.


Uitstekende keuze, PT Mansion. Zijn er al eerder geweest. Echt top!
Heb vorige week nog contact met ze gehad over vervoer van Ayutthaya naar Kanchanuburi. Misschien voor jullie ook handig. Mogelijkheden waren een gedeelde minivan (1200Baht pp) of een prive-taxi (2200Baht). Beiden kunnen zij voor ons regelen.

Over Khao Sok hebben wij ook getwijfeld, uiteindelijk niet aangedurft in de natte periode.
10 jaar geleden
·
#10730
Wij hebben bij Etihad tickets geboekt voor de heenreis: Düsseldorf-AbuDhabi-Bangkok-ChiangMai. De vlucht naar CM wordt uitgevoerd door Bangkok Airways.
Nu kreeg ik gisterenavond een mail en een SMS van ze dat de vlucht naar CM is gecanceld. Ik moest ze maar bellen voor nadere info en een oplossing.
Vanmorgen heb ik ze gebeld. Ze boden aan om een dag eerder of later te vertrekken. Is voor ons echter niet mogelijk. Ze gaan nu op iets ander broeden. Ben benieuwd. Zelf stelde ik voor om gewoon een iets latere vlucht van BKK naar CM te nemen. Wordt vervolgd.

Iemand ervaring met dit soort fratsen?
10 jaar geleden
·
#10731
Wij hebben nu 2 keer gehad dat onze hele vlucht een aantal maanden van te voren gecanceld werd. 1 x met Egypt, die plotseling nog maar tot Cairo vloog in plaats van naar KL en 1 x met LOT, die de vlucht naar Hanoi niet meer waar kon maken. In beide gevallen had ik ook al een eerste nacht en wat binnenlandse vluchten geboekt, waar ik dus geen gebruik van kon maken tenzij ik een peperdure vlucht bij een andere maatschappij zou boeken...

Als je rechtstreeks bij Etihad geboekt hebt voor het hele traject en zij wel op andere tijdstippen dit waar kunnen maken, dan is dat vrijwel je enige optie, zonder er geld bij in te moeten steken. Voor binnenlandse vluchten van Airasia heb ik wel meegemaakt, dat ze de dag van te voren gecanceld werden en je dan bij moest betalen als je de volgende vlucht wilde pakken...

Hoop dat ze voor jullie een goede oplossing vinden. Op dit moment zijn Airasiatickets naar CM in de aanbiedinfg voor de zomer, dus dat is eventueel ook nog een optie als je je geld terug zou kunnen krijgen.
10 jaar geleden
·
#10732
Vanmorgen kreeg ik weer een mail van Etihad. Lijkt er op dat vlucht toch niet gecancelled is.

Etihad Airways is experiencing technical issues today surrounding some bookings. The airline is working closely with its systems provider to resolve the situation.

Guests are advised to ignore any cancellation notification received. Bookings will be reinstated and original flight plans will not be impacted.

Etihad Airways apologises for the inconvenience caused.
10 jaar geleden
·
#10733
Fijn joh!
10 jaar geleden
·
#10734
Wel te hopen anders is het weer zo een gedoe waar je niet op te wachten zit.
  • Pagina :
  • 1
  • 2
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Wees een van de eersten om op dit bericht te reageren!

Partners

Abonneer

Vul hieronder je emailadres in en ontvang per mail het laatste nieuws van Verrereizenmetkinderen.nl

Social Media

Houd jij van Verre reizen met kinderen? Volg, like en blijf op de hoogte!