zaterdag 03 oktober 2015
  9 Replies
  8.7K Visits
  Subscribe
Wij hebben tickets voor een hele mooie prijs naar Bangkok kunnen kopen. Nu begint de voorpret dus! Vorig jaar zijn we met het gezin ( 2 pubers) naar Thailand geweest en hebben daar genoten van de afwisseling tussen cultuur, actie en natuur. Nu willen we graag weer andere dingen zien. Nog helemaal niets staat vast, behalve dat we in Bangkok starten en eindigen en dat we graag de laatste dagen willen 'chillen' op een tropisch eiland.

Wie wil er eens kritisch kijken naar onderstaande route? Met name het deel in Laos ben ik niet zeker van. Dat heeft vooral ook te maken met de verplaatsingen van de ene naar de andere plek.
En met het aantal dagen op die plaatsen. Is dat een beetje goed ingeschat?
Onze kinderen willen niet alleen maar 'kijken' maar ook graag 'doen'. Vorig jaar waren jungletochten in Khao Yai en Khao Sok bijvoorbeeld een succes,

4 weken vakantie is zo luxe als ik het vergelijk met de mensen om ons heen, en toch heb ik het gevoel tijd tekort te komen :-)!

dag 1 wo 13 juli 20.00 uur Amsterdam - Wenen 23.20 uur Wenen - Bangkok
dag 2 do 14 juli 14.20 uur aankomst Bangkok door naar Chiang Mai - Awana Guesthouse
dag 3 vrij 15 juli Chiang Mai
dag 4 za 16 juli Fietstocht - 'self guided' Click and Travel
dag 5 zo 17 juli Fietstocht
dag 6 ma 18 juli Fietstocht
dag 7 di 19 juli Chiang -Mai - Chaing Rai
dag 8 wo 20 juli Jungle Trek bergstammen - Piak Private Tours
dag 9 do 21 juli Jungle Trek bergstammen - Piak Private Tours
dag 10 vrij 22 juli Chiang Rai
dag 11 za 23 juli Chiang Rai - Laos grens
dag 12 zo 24 juli Slow Boat Pak Beng Nagi of Mekong
dag 13 ma 25 juli Slow Boat Luang Prabang
dag 14 di 26 juli Luang Prabang
dag 15 wo 27 juli Luang Prabang
dag 15 do 28 juli Luang Prabang - Vang Vieng
dag 16 vrij 29 juli Vang Vieng
dag 17 za 30 juli Vang Vieng
dag 18 zo 31 juli Vang Vieng
dag 19 ma 1 aug Vang Vieng - Vientiane
dag 20 di 2 aug Vientiane
dag 21 wo 3 aug Vientiane - nachttrein Bangkok
dag 22 do 4 aug Bangkok - Koh Chang
dag 23 vrij 5 aug Koh Chang
dag 24 za 6 aug Koh Chang
dag 25 zo 7 aug Koh Chang
dag 26 ma 8 aug Koh Chang
dag 27 di 9 aug Koh Chang - Bangkok
dag 28 wo 10 aug 13.00 Bangkok uur Bangkok - Zurich - Schiphol

Gr. Enna
Waardeer dit bericht:
8 jaar geleden
·
#19706
Wij zijn nog niet in Laos geweest, dus daar kan ik niets over zeggen. Maar Koh Chang is in augustus geen goed idee. Zie ook http://www.travelfish.org/weather_fish.php. De kans op lekker strandweer is ontzettend klein en de zee is te wild om te kunnen duiken of snorkelen.

Als je niet naar het zuiden wilt -Koh Phangan etc. - zou je Koh Samet kunnen overwegen.
8 jaar geleden
·
#19707
Dank voor je reactie, Globetrot. Ja, ik weet dat Koh Chang minder zeker is van goed weer in die periode, tegelijkertijd lees ik daar ook weer andere dingen over.
Hoe dan ook, dat stuk hoeven we niet vast te leggen zodat we op het laatst nog van plan kunnen veranderen.
Ik ben eigenlijk vooral op zoek naar de periode voor het strandgedeelte. Zo veel keuzemogelijkheden! Wij zouden eigenlijk ook nog wel Siem Raep in Cambodja willen aandoen, maar dan moeten we ergens anders dus schrappen. Luxeproblemen!
8 jaar geleden
·
#19708
hai, lees met plezier mee. Ook wij gaan voor Thailand, Laos, Thailand. Wij gaan alleen de route andersom doen. Via BKK vliegen naar Udon Thani en dan Vientiane, door Laos en dan Chiang Rai, Pai, Chiang Mai en vliegen naar BKK.
En dan gaan we voor de 3e keer op rij naar Koh Chang (en Koh Mak). Behalve wat onrustige boottochten van en naar de eilanden, hebben we nog altijd prachtig weer gehad....
veel voorbereidings pret! Miriam
8 jaar geleden
·
#19709
Ook een leuke route Miriam! Zoal gezegd, nog niets ligt vast, dus ik ga die mogelijkheid ook eens bekijken.
Hoeveel tijd hebben jullie?
gr. Enna
8 jaar geleden
·
#19710
hai, we hebben ruim 3 weken in Thailand/laos. heerlijk vooruitzicht weer.
8 jaar geleden
·
#19711
Op zich ziet het er oke uit alleen in Laos bezoek je wel enkele van de meest toeristische plekken. Ik vond de sfeer daar toch echt minder dan in de rest van Laos. In plaats van de slowboat zou je ook via Luang Namtha kunnen gaan. Daar kan je ook mooie trekkings maken en bijvoorbeeld kayakken, eventueel kan je dan via Nong Kiaw en Meung noi naar Luang Prabang. Ik zou daar zelf voor kiezen en dan minder tijd in Luang Prabang en Van Vieng.
8 jaar geleden
·
#19712
Ik zie drie volle dagen in Vang Vieng....

Als ik zou kiezen zou ik liever drie dagen in Luang Prabang hebben dan in Vang Vieng.
Of wellicht ergens anders een dag aanplakken. De tip van Tikva is ook een mooie aanrader.
Daarmee kom je net op een wat andere plek.
Wij zijn van Luang Prabang naar Phonsavan gegaan (Plain of Jars)... let wel, daar is niet veel te doen.
Grote kruiken her en der op de vlakte, maar voor tieners denk ik niet al te leuk.

Vang Vieng is niet zo heel groot. De omgeving is echter wel erg mooi.
Door de omgeving fietsen is wel de moeite waard (heb ik destijds met de motor gedaan).
8 jaar geleden
·
#19713
Ja, ik een dag minder Vang Vieng had ik ook al gedacht.
De tip van Tivka heb ik bekeken. Lijkt me prachtig om die kant uit te gaan, maar ik voorzie wel veel lange dagen in minibusjes of andere bussen voor de verplaatsingen. Klopt dat? Met onze lange, 50+jarige lijven zou ik daar wel erg tegenop zien. Daar zit dus mijn twijfel.
Een 'platgetreden pad' heeft wat ons betreft ook wel voordelen als je 'maar' 4 weken hebt.
8 jaar geleden
·
#19714
Wij zijn afgelopen zomer in Laos geweest en deden voornamelijk het Noorden van Laos. Muang Ngoi is idd een aanrader!!!
Heerlijk slaperig dorpje. Leuke wandeling gemaakt door een prachtig landschap naar het dorpje Ba Na in de buurt. In Nong Khiaw vonden wij niet echt onze draai, zijn daar dan ook maar 1 nacht gebleven. Onderweg met de boot naar Muang Ngoi hebben we wel een hele leuke wandeling gemaakt via een dorpje door rijstvelden en beekjes naar een waterval...een aanrader! Luang Prabang vonden wij ook heel gezellig. We sliepen daar vlakbij de nightmarket (lekker eten daar trouwens !!!) We hebben daar ook een leuke uitstap gedaan naar de living land (het hele rijstproces) , de moeite en heel interactief met de kids! Vang Vieng daarentegen viel voor ons heel erg tegen. De omgeving is werkelijk prachtig maar wordt helaas nog steeds grotendeels verpest door dronken en luidruchtige jongeren....zoooo jammer!! We sliepen daar wel in een keigezellig GH , Maylin GH over de tolbrug...ook spotgoedkoop BTW:-)
Wat afstanden betreft...meestal zaten wij zo'n 4 a 5 uur per traject in een minibusje....viel eigenlijk goed mee maar moet eerlijk toegeven dat de trip van Luang Prabang naar Nong Khiaw ons het minst bevallen is...door de slechte staat van de weg, vooral het laatste stuk! Van daaruit is het wel maar 1 uurtje met de boot tot Muang Ngoi. Hebben ons laten vertellen dat de weg naar Luang Namtha nog erger is dus zou toch even nadenken voor je dat overweegt;-)
  • Pagina :
  • 1
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Wees een van de eersten om op dit bericht te reageren!