zondag 09 augustus 2015
  8 Replies
  3.6K Visits
  Subscribe
We gaan deze winter twee weken naar Thailand. In eerste instantie dacht ik eraan om een combinatie te doen met Cambodja, maar achteraf bekeken is het misschien gewoon simpeler en goedkoper om enkel in Thailand te blijven. Twee jaar geleden waren wij ook al ginds en er zijn nog heel wat plekken die we willen zien.

Het enige dat vaststaat is 29/12 tot 2/1 Kanchanaburi (ook al geboekt).

In te vullen
19/12 Chiang Mai
20/12 Chiang Mai
21/12 Chiang Mai
22/12 Chiang Mai
23/12 Chiang Rai
24/12 Chiang Rai
25/12 Chiang Rai
26/12 vliegen naar BKK en dan een strand in de buurt van BKK
27/12 strand buurt BKK
28/12 strand buurt BKK
29/12 Kanchanaburi
30/12 Kanchanaburi
31/12 Kanchanaburi
1/1 Kanachanaburi
2/1 naar BKK
3/1 BKK
4/1 naar huis

Verplaatsingen van Chiang Mai naar Chiang Rai per huurauto of openbaar vervoer?
Chiang Mai waren we al, maar vond het een leuke stad. Chiang Rai nog niet geweest, dus op ons lijstje. We willen toch enkele dagen strand, maar niet te veel, zijn niet zo'n strandliefhebbers, maar voor even houden we er wel van hoor. Dus daarom in de buurt van BKK, hoorde al wat leuks over Hua Hin.

Is dit haalbaar? Wij wonen in China (Chongqing) sinds 1 augustus, dus van jetlags zullen we geen last hebben :-)

Ik postte een soortgelijk bericht al enkele weken geleden toen ik informeerde naar combinaties, maar nu dus gewoon in Thailand.
Waardeer dit bericht:
8 jaar geleden
·
#19301
Ik zou in het noorden zeker een auto huren. Staat ook nog op ons lijstje voor een volgende trip. Ik zou de auto wel een beetje op tijd reserveren. Wij waren 2 jaar geleden in december in Chiang Mai en er was geen auto meer te krijgen (week van te voren). Houd er ook rekening mee dat het in december in het noorden best fris kan zijn. Geen reden om niet te gaan, maar wel zorgen voor wat warmere kleding. Wij vonden chiang dao nest erg leuk en bamboo nest in chiang rai (de laatste zijn we nog niet geweest).
8 jaar geleden
·
#19302
Oja en qua strand zou ook Ko Samet of Ko Change een goede optie zijn.
8 jaar geleden
·
#19303
Alvast bedankt voor je antwoord.
We waren twee jaar geleden in december al in Chiang Mai en inderdaad wel frisser dan in het zuiden, maar nog aangenaam eigenlijk.

Wij hebben toen ook een auto gehuurd in Chiang Mai, want is toch wel plezant eigenlijk. Toen hebben we ginds de loop gedaan, nu wil ik dus naar Chiang Rai omdat wij daar nog niet geweest zijn. Ik heb net ook bevestiging gehad voor onze accommodatie in Chiang Mai (Liam Suan Dok Mai, waar we toen ook verbleven). Voor Chiang Rai zijn we nog op zoek naar een accommodatie, maar blijkbaar zijn er niet zo veel te vinden via Booking. Iemand een tip misschien?

In BKK gaan we ook een auto huren omdat we naar Kanchanaburi willen rijden.

Ko Samet of Ko Change liggen ook nabij BKK?

We zouden dan vliegen van Chongqing (de stad waar wij wonen) naar Chiang Mai, vervolgens van Chiang Rai naar BKK en van BKK terug naar Chongqing.
8 jaar geleden
·
#19304
Voor Chiang Rai kan ik je Chiang Rai Homestay aanbevelen. Wij zij er vorige maand 3 nachten geweest. Prima bevallen! De eigenaar Tony regelt voor je wat je maar wilt. Kamers zijn netjes, lekker zwembadje erbij.
8 jaar geleden
·
#19305
Hai,
Wij zijn net terug en ik kan je qua strand de omgeving van Sam Roi Yot aanraden.
Ligt op 3,5 uur rijden van Bangkok. Het is er mooi, rustig en er komen ook veel Thaise toeristen.
Het nationale park is makkelijk bereikbaar per taxi of scooter en je kunt er ook nog een dagje naar het Kui Buri national park , een park met een veel wilde olifanten die je vrijwel zeker ziet als je er naar toe gaat (een taxi naar de ingang en dan ga je met een gids het park in). Als tip kregen wij ook nog een dierenopvangcentrum op 50 minuten rijden. Waar echt verantwoord met dieren wordt omgegaan (rijden op een olifant kan echt niet!). http://www.wfft.org/
Omgeving is mooi. Vanaf het strand huur je een kano voor een tochtje naar een apeneiland (20 minuten kanoën), er zijn genoeg eettentjes.
Enige wat lastig is, is het openbare vervoer. Je bent al snel afhankelijk van taxi's. Maar alles is onderhandelbaar.
Wij verbleven bij het Blue Beach Resort (850 bath voor een kamer inclusief ontbijt met een groot 2-persoonbed, we sliepen er met zijn vieren in).
Succes met plannen! Groet, Marlies
8 jaar geleden
·
#19306
Wij zijn deze zomer met de VIP bus Chiang Rai naar Chiang Mai. Was echt perfect, heerlijke stoelen, goede airco, je krijgt drinken en een snackje. De VIP bus kost 288Baht pp en doet er een kleine 3 uur over.

Wij verbleven in Chiang Rai bij Homestay en in Chiang Mai bij Liam's Suon Dok Mai. Beiden kan ik je aanraden.
8 jaar geleden
·
#19307
Inderdaad, de bus van Chiang Mai naar Chiang Rai of andersom is prima geregeld, wij hadden niet de VIP bus maar de eerste klas bus en die is ook nog goed te doen. Een prima hotel/hostel in een rustig straatje vlakbij het busstation van Chiang Rai is Baan Malai. Onze kinderen noemden dit het konijnenhotel, er hupten 4 konijntjes in de tuin rond die ze konden aaien.
8 jaar geleden
·
#19308
Dank je voor de tips!
We hebben besloten om het strand toch maar te skippen :-)

Onze trip ziet er als volgt uit.
Vlucht van Chongqing naar BKK en vervolgens naar Chiang Mai, we verblijven enkele dagen in Liam Suan Dok Mai (waren we anderhalf jaar geleden ook al eens te gast), daarna rijden we (huurwagen) de 24e naar Chiang Rai om er in het Homestay Chiang Rai (op aanraden van iemand hier) te verblijven, de 29e vliegen we naar BKK en rijden dan door naar (met huurwagen) naar Kanchanaburi (Oriental Kwai) waar we tot de 4e verblijven. De 4e vertrekken we naar BKK om terug naar Chongqing te vliegen.

We slaan dus het strand en BKK over.
We zien het helemaal zitten. Vluchten en accommodaties zijn geboekt, enkel de huurwagen moeten we nog reserveren ...
  • Pagina :
  • 1
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Wees een van de eersten om op dit bericht te reageren!

Partners

Abonneer

Vul hieronder je emailadres in en ontvang per mail het laatste nieuws van Verrereizenmetkinderen.nl

Social Media

Houd jij van Verre reizen met kinderen? Volg, like en blijf op de hoogte!