zondag 06 september 2015
  7 Replies
  4.7K Visits
  Subscribe
Hallo,

We zijn dit jaar naar Thailand geweest en we vonden het zo mooi dat we in de zomer van 2016 weer naar Thailand gaan. we hebben de tickets al geboekt via tix.nl.

We zijn al aan het nadenken over een leuk reisschema, met in ons achterhoofd dat we overal minimaal 3 nachten willen verblijven en ons niet teveel willen verplaatsen. Wie denkt er met ons mee en heeft tips, ideeen, adviezen of zegt dit moet je niet missen?

We denken nu aan:
2 nachten Bangkok
nachttrein naar Chiang Mai
3 nachten Chiang Mai
5 nachten Pai
????
aan het eind zo'n 6 nachten Koh Phangan.
1 nacht Bangkok'
volgende dag avondvlucht naar A'dam

Maar tussen Pai en Koh Phangan hebben we nog een gat van 6 dagen te vullen.
We lopen een beetje vast. We dachten eerst aan Krabi/Ao Nang. Maar je leest overal dat het daar regentijd is en de zee daar heel ruig is...
Doen we bijvoorbeeld Koh Tao of Koh Samui erbij?? Maar wordt dat niet teveel eiland en niet teveel van hetzelfde?

Of gaan we vanuit Bangkok eerst een paar nachten (3/4?) naar Khao Yai National Park en dan via Ayutthaya met de nachttrein naar Chiang Mai, Chiang Mai en Pai nachtje erbij?
Of is er een handige route om Bang Saphan en omgeving aan te doen? Wie is daar geweest en hoe is het daar?

Kortom wie heeft er input? Tips voor leuke accomadatie met een zwembad is ook zeer welkom! Bedankt alvast.

groeten, Denice
Waardeer dit bericht:
8 jaar geleden
·
#19523
Hallo Allemaal,

Iemand nog tips?

We blijven maar stoeien met onze route... help...
Vorig jaar de route Bangkok-Kanchanaburi-Ayutthaya-Chiang Mai- Khao Sok- Koh Phangan- Bangkok gedaan.

Wij vonden het in Chiang Mai en Koh Phangan erg fijn, die willen we nog een keer opnemen in de route.
We hebben nu drie verschillende routes in ons hoofd. Willen jullie kritisch meekijken? Misschien nog andere routes, out of the box denken? Is het een logische reisroute?

route 1:
Bangkok 3 nachten
Khao Yai National Park 3 nachten
Via Ayutthaya met nachttrein naar Chiang Mai
Chiang Mai 4 nachten
Pai 5 nachten
Via Pai naar Chiang Mai, 1 nacht in Chiang Mai
vlucht van Chiang Mai naar Surat thani en doorreizen naar Koh Phangan met bus en ferry
Koh Phangan 7 nachten
vlucht naar Bangkok, nog 1 nacht
terugvlucht naar A'dam

route 2:
Bangkok 2 nachten
Nachttrein naar Chiang Mai
Chiang Mai 3 nachten
Pai 5 nachten
van Pai naar Chiang Mai, 1 nacht
vroege vlucht naar Krabi
Krabi/ Ao Nang 5 nachten
Van Krabi naar Koh Phangan met bus en ferry
Koh Phangan 7 nachten
Bangkok 1 nacht
terugvlucht naar Bangkok

route 3:
Bangkok 2 nachten
nachttrein Bangkok Chiang Mai
Chiang Mai 4 nachten
van Chiang Mai naar Mae Hong Son
Mae Hong Son 5 nachten
Van Me Hong Son naar Pai
Pai 5 nachten
Van Pai naar Chiang Mai plus vlucht van Chiang Mai naar Surat thani
1 nacht in Surat thani
Koh Phangan 6 nachten
Bangkok 1 nacht

In totaal hebben we 25 nachten in Thailand.
Wie is er in Mae Hong Son geweest, hoe is het weer daar, is 5 nachten oké?
Pai idem dito
Krabi / Ao nang, prachtig, wie is daar in juli/augustus geweest?
Khao Yai, wie is er geweest, is het anders dan Khao Sok?


Hebben jullie inspiratie voor ons?

groeten, Denice
8 jaar geleden
·
#19524
Hai Denice,
Even snel een reactie. 5 nachten Pai is wel lang. Na 3 nachten waren wij er wel uitgekeken. Na Pai zijn wij naar deze homestay geweest http://pencavehomestay.doodlekit.com/. Een aanrader! Echt van de gebaande paden.
Wij zijn in augustus op Koh Mook geweest (in 1 dag zijn we van Koh Pangang naar Trang gereisd, en de volgende dag door naar Koh Mook, zou ook in 1 dag moeten kunnen). Wij vonden het een van de leukste plekken van onze reis. Klein eiland, relaxte mensen, autovrij, mooi strand (aan de oostkant). En heel wat anders dan Koh Pangang. Dat vonden wij eigenlijk wat te toeristisch, dus het is maar net wat je zoekt. Nog wel een tip voor een leuke plek op Koh Phangan: http://thansadet.com/
Wij begonnen onze reis na Bangkok in Sam Roi Yot, een nationaal park 3,5 uur rijden ten zuiden van Bangkok. Mooi en vrij authentiek. Er komen veel Thaise toeristen. En je kunt er vrij makkelijk naar Nationaal Park Kui Buri waar nog een kudde van 240 wilde olifanten leeft. Bijzonder om ze in het wild te zien.
Wij verbleven hier: http://www.bluebeachresort.net Ze hebben inmiddels een klein zwembadje.
Wij reisden met 2 kinderen van 6 en 8 en hadden alleen de eerste 2 nachten in Bangkok geboekt. Dat is ons heel goed bevallen. Ik had een lijstje met hotels bij me en belde meestal een dag van te voren om te vragen of ze nog plek hadden. Soms gingen we ook op de bonnefooi. Dan heb je wat onderhandelingsmogelijkheid (niet overal trouwens). Door zo te reizen konden we ter plekke bepalen hoe lang we ergens zouden blijven en konden we ook nog wat met tips die we onderweg van andere reizigers kregen. Daarnaast konden we het weer in de gaten houden en op die manier bepalen of het zin had om ook naar de Westkust te gaan.
Succes met de planning!
Groet,
Marlies
8 jaar geleden
·
#19525
Waarom niet vanuit BKK eerst naar Chiang Rai en daarna naar Chiang Mai?

Voordat je naar Koh Phangan gaat, kan je ook nog naar de First Monkey School in Surat Thani.
8 jaar geleden
·
#19526
Hallo,

Bedankt voor jullie input!
Na lang wikken en wegen gaan we route 1 verder uitwerken.
Het wordt dus een aantal nachten Pai en omgeving. Volgens mij is hier genoeg te doen en te zien.
Heeft iemand van jullie tips voor accommodatie?

Misschien ook voor Khao Yai National Park?

We hebben gebruik gemaakt van de Sale van Air Asia. Tjonge dat scheelt ons een klap geld (vergeleken met vorig jaar € 250 voor dezelfde vluchten).

ik hoor graag van jullie,

groeten, Denice
8 jaar geleden
·
#19527
Ik zou me in Pai en Mae Hong Son ook beperken tot 2 of 3 nachten en ik zou daarvoor in de plaats Chiang Rai overwegen.
Verder is ook de first monkeyschool erg leuk om te combineren en misschien dat je Koh Tao ook nog kan overwegen.
Ik zou zeker niet aan de west kant verblijven ivm het regenseizoen.
8 jaar geleden
·
#19528
Je zou ook nog via lopburi kunnen gaan dus vaker stoppen met de trein onderweg.
8 jaar geleden
·
#19529
Je zou ook nog van Chiang Mai naar Laos kunnen gaan, Luang Prabang.... Dat is een mooie tocht.
En even weer heel anders.

Vanaf Chiang Mai worden wel pakketten aangeboden zodat je met een minibusje richting de Mekong gaat en vanaf daar met een snelle boot naar Luang Prabang gaat.
Vanaf daar zou je terug kunnen vliegen naar Chiang Mai.
  • Pagina :
  • 1
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Wees een van de eersten om op dit bericht te reageren!

Partners

Abonneer

Vul hieronder je emailadres in en ontvang per mail het laatste nieuws van Verrereizenmetkinderen.nl

Social Media

Houd jij van Verre reizen met kinderen? Volg, like en blijf op de hoogte!