zondag 06 september 2015
  26 Replies
  16.7K Visits
  Subscribe
Hey allemaal,

Zat al stiekem te zoeken naar een bestemming voor zomer 2016 ! De oudste dochter is schoolplichtig dus het moet juli-augustus zijn..
Dacht deze keer aan Sri Lanka, maar lees/hoor wat tegenstrijdige berichten en de twijfel slaat weer toe.
Afgelopen jan-feb hebben we met onze 3 kleine kinderen ( 1-4-5 ) 2 maanden door Thailand gereisd, dit is ons prima bevallen en de kinderen willen zo terug... toch willen we wel eens wat anders, dus leek mij Sri lanka een goede optie.

Ik zit de twijfelen of ik vluchten al moet boeken, heb tickets gevonden voor 30 dagen ( 5/7 -4/8 ) met Emirates vanaf Dusseldorf voor 2960 € voor ons 5-en.. De jongste is dan geen baby meer helaas.. Niet te duur wel ? Bangkok heb ik voor een 2898 € voor ons allen....
Maar...
Doe ik iets met een budget van 100 € per dag op Sri Lanka ?
Wat wil ik daar graag voor ? Regelmatig een hotelletje met zwembad is een must, af en toe een privé taxirit ....
Overal lees ik dat accommodatie duur is .....
En wat met het weer ?

Dilemma dus, terug Thailand of toch iets totaal nieuws Sri Lanka...

Ik hoor graag jullie bevindingen...

Groetjes,
Psb - Joke
Waardeer dit bericht:
8 jaar geleden
·
#19497
hallo Joke,

Grappig, hier precies hetzelfde, al aan het zoeken voor volgend jaar, en ook hetzelfde dilemma. Ik heb het idee dat de laatste jaren de prijzen in Sri Lanka elk jaar flink omhoog gegaan zijn. Vraag me verder ook af of een safari in een jeep met een peuter en een kleuter wel zo leuk zullen zijn. Waren dit jaar in Zuid-Afrika en daar konden we met een dichte huurauto prima op safari, maar volgens mij kun je in SL alleen in een jeep op pad vanwege slechte wegen. Dus misschien de safari skippen dacht ik... we hebben dit jaar zo veel dieren gezien... maar ergens lijkt het me toch wel weer leuk om een dag bv Yala in te gaan.

Heb jij retourtickets gevonden voor augustus? Die kan ik nog nergens boeken. Op vergelijkingssites zie ik wel tarieven bij vluchten staan, maar op boekingssites kan ik ze nog nergens boeken.\

groetjes,
Yvonne
8 jaar geleden
·
#19498
Ben benieuwd waar jullie aan die prijs hebben kunnen boeken! Ik vind momenteel als laagste prijs 4000 euro voor 2 volwassenen en 3 kids. Laat je even weten?
Sri lanka lijkt me vooral een land met veel variatie!
8 jaar geleden
·
#19499
Hey

Kathleen, die 2960 € was via Budgetair.be, maar eenmaal ik wilde boeken ( lees betalen ) telkens een foutmelding..
Nadien wat research gedaan over die website en niet zoveel positiefs over gelezen....
Uiteindelijk op veilig gespeeld en geboekt via de website van Emirates, vertrek Dusseldorf op 4/7 en retour 30 dagen later op 3/8
Die vluchten vond ik het best, nachtvlucht heen ( 21.25 ) met goede aansluiting in Dubai ( 1u50min ) en retour ochtendvlucht ( 10u05 )
Prijs 3 104.37 € voor ons allen omgerekend een 620 € pp
Begin deze week waren er nog meer opties beschikbaar, maar zag het alle dagen minderen, vanochtend toch maar geboekt
Misschien dat er in januari van Etihad of Qatar ook nog gelijkaardige aanbiedingen komen, maar ik wilde het al geregeld hebben ( innerlijke rust ;-)
Vanaf Brussel met vertrek op 30/6 zijn de prijzen op de website zelf rond de 2700 € voor 5, maar de heenvlucht duurt dan 24u05min...
Met kleine kinderen GEEN optie.
Ik twijfelde nog om terug naar Thailand te gaan, maar toen de kinderen hoorden over de babyschildpadjes,het luipaard en de olifant, moesten ze niets meer weten van Thailand...
Inderdaad variatie en dat op korte reisafstanden, relaxed zullen we maar denken.
Als iemand nog accommodatie tips heeft, shoot !

Toedels
Joke
8 jaar geleden
·
#19500
Blijft dan voor mij de vraag: waar boek je die tickets nu al? Joke, jij geeft aan dat je voor deze tickets al minder opties had dan eerst, dus je hield het al minimaal een week in de gaten denk ik zo. Maar als ik nu kijk bij bv Etihad, die erg goed geprijsde tickets aanbiedt Dusseldorf-Colombo kan ik nog maar tot uiterlijk 5 aug terugvluchten vinden. Maar jij het een paar dagen geleden dus al retourvluchten geboekt voor de 4de... verschilt het per maatschappij of doe ik iets verkeerd (wil retour op uiterlijk 22 aug, een dag later wordt onze jongste 2 :) ) Iemand tips?

groetjes,
Yvonne
8 jaar geleden
·
#19501
Op de site van Emirates kan ik zelfs nog geen enkele vlucht boeken in augustus zie ik net... hoe heb jij dat dan klaargespeeld Joke? Of ben ik gewoon aan het prutsen?
8 jaar geleden
·
#19502
Heb je bij skyscanner gekeken? Daar staat bij waar je tickets voor de aangegeven prijs kan boeken.
8 jaar geleden
·
#19503
Ik zoek hier altijd: http://matrix.itasoftware.com/
En dan krijg ik betere tarieven dan met skyscanner... bovendien moet ik vlgs skyscanner terug met airberlin als ik met Etihad heen ga, althans, als ik het goedkoopste ticket kies... ik wil heen en terug met Etihad, wat vlgs die Matrix-site kan, ook als ik terug ga op 21 of 22 aug...
8 jaar geleden
·
#19504
Ik heb even geken en zag tickets voor 599 excl kinderkorting. Voor 1 volw + 2 kinderen (<12) zag ik €1.637 en €1.699 beide met etihad dusseldorf-colombo. Goede prijs! Vanuit Amsterdam €200 per ticket duurder. Ik heb niet allerlei data gecheckt.
8 jaar geleden
·
#19505
Oh yvonne, zag je mail net niet die er tussen staat.

Dat van airberlin zag ik niet, er zijn wel veel tijden.

Verbaast me dat de tickets goedkoper zijn dan naar bangkok of kuala lumpur.
8 jaar geleden
·
#19506
Ja, de goede prjs is het probleem niet, maar waar kan ik retourtickets boeken voor 21 of 22 aug 2016?
groetjes,
Yvonne
8 jaar geleden
·
#19507
Hey,

Het klopt inderdaad dat je nog geen tickets kan boeken met een retour eind augustus. Tot 330 dagen voor de desbetreffende vlucht worden deze vrij gegeven.
Wij gaan de 3de juli al met een retour op 2/8, deze tarieven waren al meer dan een week geladen.
Uiteindelijk toch geboekt via budgetair aan 2960.47 € voor ons 5-en. Ging prima, e-tickets al binnen ! Dit terwijl de website van Emirates een eindtotaal gaf van 3105 € voor dezelfde vluchten.
Eind augustus zal binnen een week of twee wel ingeladen staan, het gebeurt mondjesmaat....
Om nu meer data te zien, vink ik altijd het vakje 'flexibel met datum' aan, dan geeft het systeem latere vluchten.
Bv Bangkok en Kuala Lumpur via de Lufthansa en Turkish airlines site, al te boeken voor gans juli en augustus, tegen mooie tarieven
( rond de 600 € pp )
Helaas was Colombo hier wel stukken duurder. Ook skyscanner is een goede referentie. Via tix.nl kan je vluchten zoeken tot eind augustus.
Nog wel niet voor alle bestemmingen...
Succes met het uitzoeken, ben blij dat hier de knoop is doorgehakt, brengt toch altijd gezonde stress met zich mee :-)
gr
Joke
8 jaar geleden
·
#19508
oh yvonne ik snap 'm nu. Ik zocht nl op de data van begin juli tm begin augustus.
Is inderdaad nog even wachten. Elke dag even in de gaten houden tot echtalles beschikbaar is.
8 jaar geleden
·
#19509
Yvonne, heb je inmiddels goede prijzen gevonden?
8 jaar geleden
·
#19510
Sterker nog... we hebben van de week geboekt. :) 4 Tickets, waarvan 1 baby en 1 peuter (bijna 3) samen voor net iets minder dan 2100 euro. Het had een paar tientjes goedkoper gekund als we de dag nadat ik vakantie krijg zouden vliegen, maar wilde liever een dagje extra hebben. Ook de accommodaties al gevonden en geboekt, bijna allemaal appartementjes en op een enkele plek 2 losse 2-persoonsslaapkamers of een familiekamer omdat er geen appartement te vinden was. Helemaal happy mee.
8 jaar geleden
·
#19511
Nou heerlijk zeg!
8 jaar geleden
·
#19512
Wat zijn jullie al vroeg met boeken van de tickets!
Wij overwegen ook Sri Lanka voor de komende zomer, dus ik hou dit Topic in de gaten.
(Maar idd eerst nog een goed ticket vinden)
8 jaar geleden
·
#19513
Ik boek altijd zo vroeg, heb t idee dat dit t beste werkt om goedkope tickets naar Azië te vinden. Hoewel er in januari vaak sale schijnt te zijn... maar daar wil ik dan nooit op wachten. :) En ik boek de accommodaties pas na de tickets, vorig jaar waren sommige accommodaties in Zuid-Afrika al 10 maanden van te voren uitverkocht! (vanwege vakantie van de Zuid-Afrikanen zelf)

groetjes,
Yvonne
8 jaar geleden
·
#19514
IK weet nooit zo lang van te voren welke weken ik vakantie heb. Tot nu toe vlogen we altijd Buiten de schoolvakantie's en dan kon ik 3 maand van te voren ook nog prima deals vinden (tickets voor 500 euro pp naar Azie).

Qua prijzen zit ik nu voor sri lanka een beetje op hetzelfde bedrag pp als waar jullie voor geboekt hebben. Maar idd zijn er in januari nog wel eens aanbiedingen. Dus twijfel tussen al boeken of nog afwachten
8 jaar geleden
·
#19515
Inderdaad is het buiten de schoolvakanties geen probleem om langer te wachten, maar ik sta voor de klas, dus altijd vast aan de schoolvakanties. :) Succes met vinden van een goede deal, nu of straks!
8 jaar geleden
·
#19516
Vorig jaar Sri Lanka gedaan!
Dit was een van onze logies waar we in een warme Sri Lankaanse familie terecht kwamen, buiten al het toeristische gedoe waar je echt veel te veel voor moet betalen.
Ze namen ons mee naar plaatsen waar je anders niet komt, fantastisch lekker eten die door de mama werd gemaakt, kookworkshop enz...

http://www.bijlandgenoten.be/leisure-bu ... nka-tours/

Onze blog:

https://boesibai.wordpress.com/
  • Pagina :
  • 1
  • 2
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Wees een van de eersten om op dit bericht te reageren!

Partners

Abonneer

Vul hieronder je emailadres in en ontvang per mail het laatste nieuws van Verrereizenmetkinderen.nl

Social Media

Houd jij van Verre reizen met kinderen? Volg, like en blijf op de hoogte!