zondag 02 september 2018
  1 Replies
  2.5K Visits
  Subscribe
Dag allen!

Wij trekken naar Sri Lanka met onze zoontjes van 2 en 4 jaar. Ik heb al héél wat tips van deze site gehaald. Kiezen is verliezen natuurlijk, en het is moeilijk om te beslissen welke plaatsen we niét zullen aandoen. Ik weet dat ik vermoedelijk nog wat plaatsen zal moeten skippen, maar voorlopig zit volgende route in mijn hoofd (we gaan van 12 oktober tot 2 november):

dag 1: aankomst Colombo - meteen doorreizen naar Negombo
dag 2: Negombo
dag 3: Anuradhapura
dag 4: Anuradhapura
dag 5: noordoosten (Uppuveli of Trincomalee)
dag 6: noordoosten (Uppuveli of Trincomalee)
dag 7: noordoosten (Uppuveli of Trincomalee)
dag 8: Polonnaruwa of Sigiriya of Dambulla
dag 9: Polonnaruwa of Sigiriya of Dambulla
dag 10: Kandy
dag 11: Kandy
dag 12: nuwara eliya of Ella
dag 13: Ella
dag 14: Ella
dag 15: Ella
dag 16: udawalawe
dag 17: udawalawe
dag 18: Mirissa of Galle of Unawatuna
dag 19: Mirissa of Galle of Unawatuna
dag 20: Colombo
dag 21: naar huis

Een aantal specifieke vragen die ik heb:
- Kan je Horton Plains gemakkelijk vanuit Ella bezoeken of is het echt beter om dit vanaf Nuwara Eliya te doen?
- Wat zouden jullie aanraden om een paar dagen te verblijven? Dambulla, Sigiriya of Polonnaruwa?
- Wat raden jullie aan: Mirissa, Galle of Unawatuna?

Superhard bedankt voor alle hulp!
Waardeer dit bericht:
5 jaar geleden
·
#28027
Hoi,

Mooi vooruitzicht.

Vanuit Sigiriya kun je zowel Dambulla als Polonaruwa bezoeken. Dan zit je dus mooi centraal.
Dat zou ik dus aanraden. Vanuit daar kun je Polonaruwa bezoeken, op safari, en de grottempels van Dambulla bezoeken.

En wij vonden mirissa leuk. Galle is gezellig maar bij Mirissa heb je leuk strandsfeer.

Ik zou mss wel een nachtje in Nuwara.blijven. het is een stukje rijden vanuit Kandy en de weg erheen is prachtig. Dus je kunt vaak stoppen. Daarbij is de treinreis vanaf nuwara naar Ella erg mooi en wel een must.
En in Nuwara kun je je vermaken met een Engelse high tea.
  • Pagina :
  • 1
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Wees een van de eersten om op dit bericht te reageren!

Partners

Abonneer

Vul hieronder je emailadres in en ontvang per mail het laatste nieuws van Verrereizenmetkinderen.nl

Social Media

Houd jij van Verre reizen met kinderen? Volg, like en blijf op de hoogte!