vrijdag 05 januari 2018
  20 Replies
  4.4K Visits
  Subscribe
Tickets zijn geboekt! We gaan weer een verre reis maken met onze dochters van 4 en 7 jaar.

Benieuwd of er tips/ suggesties zijn voor onze trip. We gaan kleine drie weken. Onze ervaring is dat met onze kids dan max 5 a 6 plaatsen een goed idee is. Om tussendoor wat relaxdagen in te bouwen.

Dag 1: middag aankomst. Colombo of Negombo (tips welke plaats?)
Dag 2: Colombo of Negombo
Dag 3/4: Udawalawe
Dag 5/6: Nuwara Eliya of Ella (tips/ suggesties zijn welkom)
Dag 7/8/9: Kandy (waaronder de treinreis naar Kandy toe)
Dag 10/11: Sigiriya
Dag 12: reizen naar strand
Dag 14-17: Trincomalee of Nilaveli (tips?)
Dag 18: reisdag
Dag 19: Colombo of Negombo
Dag 20: weer naar huis :(

Ben benieuwd naar jullie reactie op dit schema!
Dank alvast
Waardeer dit bericht:
6 jaar geleden
·
#25963
Onze reis zag er zo uit:

Na aankomst direcr door naar Negombo.
(2 nachten).
Wij hebben voor negombo gekozen omdat dit ons rustiger leek om bij te komen van een jetlag.

Met de bus door naar Kandy (wij waren er ttv de perahera) 3nachten

Met prive taxi naar Sigiriya, onderweg gestopt bij Dumballa.

Totaal 2 nachten in Sigiriya.


Van Sigariya naar Nilaveli (dit leek ons wederom relaxeder dan Trinco. Wel een dagje trinco (tempel en fort) gedaan. Totaal 4 nachten.

Terug naar Polonnaruwa (2 nachten) o.a olifantensafari.

Met privetaxi van pollonaruma naar Ella (dit was maar 3 uur rijden vonden wij echt een meevaller.

Vanuit Ella stuk met de trein gedaan (enzelfde dag weer terug naar Ella.)

Met taxi van Ella naar Mirissa.


Vanuit Mirissa nog 1 nachtr bij een airport hotel, we vlogen s ochtends heel.vroeg terug.
6 jaar geleden
·
#25964
Dank voor je reactie! Jullie zijn dus niet naar Nuwara Eliya geweest?
6 jaar geleden
·
#25965
Dank voor je reactie! Jullie zijn dus niet naar Nuwara Eliya geweest?


Nee, wij moesten toch ook keuze's maken, net als iedereen ;-).
6 jaar geleden
·
#25966
Wanneer gaan jullie?
Wij gaan in april en doen hetzelfde rondje als jullie van plan zijn.
Ik kan dus nog niet vertellen of we hier een goede ervaring mee hebben, maar het kan je misschien verder helpen.
Wij gaan ook Nuwara Eliya overslaan, om net wat meer rust in de reis te brengen, we kunnen niet alles hebben :)


Amsterdam - Colombo
Colombo - Negombo
Negombo - Unawatuna (of andere kust plaats)
Unawatuna
Unawatuna
Unawatuna - Aduwalawe
Aduwalawe - Ella
Ella
Ella
Ella - Kandy
Kandy
Kandy
Kandy - Habarana
Habarana
Habarana
Habarana- Trincomalee
Trincomallee
Trincomallee
Trincomallee
Trincomalee - Negombo
Negombo
Negombo - Dubai
Dubai - Dusseldorf
6 jaar geleden
·
#25967
We gaan van midden juli tot en met begin augustus. Alles is idd helaas niet mogelijk, dus keuzes maken!
6 jaar geleden
·
#25968
Wij hebben trouwens Amanta Beach in Nilaveli geboekt.
Beetje middle of nowhere, maar de reviews klinken veelbelovend en het lijkt mij echt even een plek om tot rust te komen aan het eind van de trip.

Hebben jullie al bedacht hoe je terug gaat naar Negombo vanaf Trincomalee?
6 jaar geleden
·
#25969
Wij hebben nu ongeveer hetzelfde rondje... Ik heb het gevoel dat ik hier en daar nog wel wat ga schuiven. Ligt ook een beetje of ik leuke accommodaties kan vinden. Schiet maar raak, ik heb nog geen idee (en LP komt pas eind januari).

Dag 1: vliegtuig
2: Negombo (of direct door andere kustplaats)
3: Mirissa
4: Mirissa
5: Yala NP
6: Ella
7: Ella
8: trein naar Kandy (of is dit heel druk?)
9: Kandy
10: Kandy
11: Polwathatha
12: Sigriya of omgeving
13: Sigriya of omgeving
14: Sigriya of omgeving
15: Trincomalee (Navali)
16: Trincomalee (Navali)
17: Trincomalee (Navali)
18: Trincomalee (Navali)
19: Annuradphurna (of direct door naar Negombo)
20: Negombo
21: vertrek naar Dusseldorf
6 jaar geleden
·
#25970
Leuk! Ik dacht dat we een wat gek rondje deden zo tegen de klok in, maar blijkbaar niet :)
Ga je ook pas na mei Chippi?

Ik ga proberen weer een ongeveer real time blog bij te houden, dus misschien heb je daar t.z.t. nog iets aan.

Ik heb trouwens vandaag de LP bestelt via de LP site zelf.. het lijkt er op dat hij beschikbaar is en met 30% korting nu.
6 jaar geleden
·
#25971
Wij zitten erover te denken om de nachttrein te nemen van Trincomalee naar Colombo. Kun je slapen, je komt echter wel zeer vroeg aan in Colombo.
6 jaar geleden
·
#25972
In juli 2017 hebben wij 3 weken / 20 nachten met onze dochters (ook 4 en 7 jaar) rondgereisd:
8 verschillende plaatsen/accomodaties, 6 treinreizen, 1 busrit, 2x prive auto/busje met chauffeur en heeeel veel keer de tuktuk :-) !
Accomodatie hebben wij ter plekke geregeld (Booking.com of Airbnb). Alleen eerste guesthouse in Negombo hadden we vooraf gereserveerd: Villa Shade.

Wij zijn niet in Nuwara Eliya geweest. We hoorden onderweg dat het er 'koud' en regenachtig was en dat die trein overvol zou zijn. En het lag ook niet helemaal lekker op de route .... Daarom oa. in Ella een dagtochtje/retourtje met de trein naar Badulla en we hadden daardoor ook wat langer aan het tropische strand in Tangalle - Goyambokka beach.
Goyambokka Beach vonden de kinderen ook fantastisch!!
In Ella kan je een aantal leuke dingen doen, zoals theeplantages, theefabriek bezoeken, Little Adams peak bewandelen, waterval, treinspoor etc. Daar kan je misschien iets langer blijven?
En als je van Udawalewe NP naar Ella gaat, dan zou ik zeker even stoppen in Buduruwagala: Boedha beelden in rotsen uitgehakt!
Wij zijn maar 1 nachtje in Kandy geweest. Dat had misschien wel 1 nachtje langer gekund, maar we hebben daar leuke dingen gedaan: wandeling langs het meer naar Tempel van de Tand, theatervoorstelling, en de kinderen gespeeld in speeltuin aan het einde van het meer.

Wij verbleven 3 nachten in een homestay in Sigiriya: Riverside Lal Homestay.
Er werd daar voor ons gekookt en wij vonden het daar heelijk (relaxed) op het platteland!
Vanuit Sigiriya (vanaf station Habarana) kan je met de trein naar Trincomalee. (rechtstreeks? anders overstap in Galoya). Wij gingen naar Passikudah.

Onze Route:

Eind vd middag aankomst vliegveld; opgehaald door guesthouse.
• 3 nachten Negombo: acclimatiseren / relaxen in guesthouse Villa Shade; zwembad en grote tuin met boomhut.
tuktuk naar Mirigama, trein Mirigama -> Kandy
• 1 nacht Kandy
bus naar Dambulla, tuktuk naar Sigiriya
• 3 nachten Sigiriya (Riverside Lal Homestay): oa. Pidurangala Rock, Kaudulla NP, zwemmen bij een hotel met zwembad (kaartje bij receptie gekocht)
tuktuk naar Habarana, trein naar Passikudah
• 2 nachten Passikudah; strand aan oostkust
prive busje met chauffeur naar Ella; geregeld via guesthouse in Passikudah
• 3 nachten in Ella: oa. theefabriek, theeplantages, little Adams Peak, Ravana watervallen, dagtocht/retour met trein naar Badulla (met de trein over Nine Arches bridge)
prive busje met chauffeur naar Tangalle - via Buduruwagala (tip!) en Udawalewe NP; (privebusje geregeld via guesthouse in Ella)
• 4 nachten Tangalle (hotel Sole Luna): hotel met zwembad en oa. Goyambokka beach !!
tuktuk naar Matara, trein Matara -> Unawatuna
• 3 nachten Unawatuna (Dionis Villa; mooie tuin met schommel :-) ) ; oa. strand, Galle en cricketwedstrijd Sri Lanka vs. India.
tuktuk naar Galle, trein Galle -> Colombo , overstap en trein Colombo -> Negombo
• 1 nacht Negombo
6 jaar geleden
·
#25973
Tangalle strand klinkt ook goed. Wij twijfelen aan die kant vanwege regentijd en ruwe zee met de kids. Of valt dat wel mee? De hotelletjes zien er daar leuk uit, ik vind het lastig om leuke plekjes te vinden in Trincomalee. Zo op de website net niet.
6 jaar geleden
·
#25974
Het weer laat zich nooit voorspellen; afgelopen jaar zijn we in juli in het zuiden en In de buurt van Trinco geweest en we hadden in het zuiden beter weer (geen druppel regen) als in Trinco (3 dagen vanaf ongeveer 14.30 tot een uurtje of 20.00 uur stromende regen). Je moet het een beetje treffen qua weer, denk ik. De zee in Unawatuna was overigens wel echt veel ruiger, daar durfde we toen niet te gaan zwemmen..
6 jaar geleden
·
#25975
Wij hebben tijdens onze gehele reis in juli 2017 GEEN regen gehad !!

Unawatuna en Tangalle inderdaad best ruwe zee, met sterke stroming. De kinderen heel goed vasthouden!
Maar onze meiden (4 en 7) en wij ( :-) ) vonden de zee bij Goyambokka fantastisch!! We boekten er ter plekke niet voor niets steeds een nachtje bij :-) :-) .
Juist springen en spelen in de golven. Zelfs bodyboarden.
Ivm sterke stroming hield ik ze goed vast als ze al met meer dan tot hun knieën de zee ingingen!

Goyambokka Beach heeft ook leuke houten hutjes/ restaurantjes waar je bijv. heerlijke gegrilde vis kan eten!
Wij zaten voor een goede prijs in een grote kamer in een hotel (Sole Luna) met zwembad (3 minuten met tuktuk vanaf Goyambokka beach). Dus de kinderen konden daar lekker zwemmen.
Vlakbij de vissershaven bij Tangalle heb je Paraiwella Beach; een stukje strand waar amper golven zijn. Daarin kan wel gezwommen worden.

Vlakbij Tangalle hebben we ook nog zeeschildpad eitjes zien leggen. Zeer bijzondere ervaring!
We gingen er 's avonds met de tuktuk naar toe (geregeld door ons hotel).

Unawatuna heeft ook veel restaurantjes langs het strand en zijn we ook met de kinderen in zee geweest (wel heel goed vasthouden!)

Wij hadden in Passikudah, aan de oostkust een rustige zwembare zee. Daarin konden de kinderen wel zwemmen!

Hieronder indruk van de stranden / zee van Tangalle - Goyambokka en Passikudah:
6 jaar geleden
·
#25976
Inmiddels de knoop doorgehakt en heerlijk hotelletje geboekt aan Goyambokka Beach!!
6 jaar geleden
·
#25977
We komen 's middags aan - na een nachtvlucht met korte overstap in Dubai - in Colombo. Bedoeling is: airport pickup en dan twee nachten niets doen en eventueel even naar Galle. We dachten aan Dionis Villa bij Unawatuna (of zoiets). Maar als we niet in zee kunnen zwemmen, dan hebben we wel iets van een mooie acco met zwembad nodig.
Of... doorrijden naar bestemming waar we gewoon wat langer verblijven? Vrienden raden ons Mirissa aan, maar strand is daar erg steil.
Tangalle lijkt me net weer iets te ver rijden voor de eerste dag (maar misschien wel voor komende dagen).

Pfff, keuzes keuzes
6 jaar geleden
·
#25978
We komen 's middags aan - na een nachtvlucht met korte overstap in Dubai - in Colombo. Bedoeling is: airport pickup en dan twee nachten niets doen en eventueel even naar Galle. We dachten aan Dionis Villa bij Unawatuna (of zoiets). Maar als we niet in zee kunnen zwemmen, dan hebben we wel iets van een mooie acco met zwembad nodig.
Of... bestemming waar we gewoon wat langer verblijven? Vrienden raden ons Mirissa aan, maar strand is daar erg steil.
Tangalle lijkt me net weer iets te ver rijden voor de eerste dag (maar misschien wel voor komende dagen).

Pfff, keuzes keuzes

Wij hebben in mirissa gezeten. Vind ik zeker niet geschikt voor zwemmen met kleinere kinderen. Grote golfen en sterke stroming. Wij hadden er idd en zwrmbad en hebben dus in zee alleen een beetje gepootjebaad.
6 jaar geleden
·
#25979
Maar als we niet in zee kunnen zwemmen, dan hebben we wel iets van een mooie acco met zwembad nodig.

Pfff, keuzes keuzes


Tip m.b.t zwemmen in een zwembad:
Als je in een hotel of guesthouse zonder zwembad verblijft , kan je evt. naar een ander hotel met zwembad gaan en daar lunchen of wat drinken. Dan vinden ze het meestal geen probleem dat je daar ook komt zwemmen. Of je koopt een kaartje bij de receptie om te zwemmen (zoals wij deden in Sigiriya).

In Sigiriya zwommen we bij hotel Sigiriya, met uitzicht op Lion Rock! (we sliepen vlakbij in een homestay)
In Passikudah lunchten en zwommen we bij Amaya Beach (we sliepen 500m verder in een guesthouse zonder zwembad)
In Tangalle hadden we hotel met zwembad: Sole Luna
Laatste dag in Negombo lunchten en zwommen we bij hotel Jetwing Blue..., terwijl we verbleven in een guesthouse op loopafstand
6 jaar geleden
·
#25980
Sole Luna? :-) Heerlijk hotel met zwembad, grote kamer met luxe bedden, familiekamer voor amper 40 euro!!!!


Inmiddels de knoop doorgehakt en heerlijk hotelletje geboekt aan Goyambokka Beach!!
6 jaar geleden
·
#25981
Weet niet hoe oud je kinderen zijn? Die van ons zijn 9, 11 en 13 jaar
De zee is echt wel ruw aan de zuidkust, dus het is van bij je kids te blijven raad ik aan maar de golven zijn echt geweldig !!! We hebben ons daar echt te pletter geamuseerd!!!
Met kleinere kids zou ik voorzichtiger zijn, de stroming is sterk en je wordt soms als volwassene zelfs verrast door golven die precies van alle kanten komen.

Tangalle strand klinkt ook goed. Wij twijfelen aan die kant vanwege regentijd en ruwe zee met de kids. Of valt dat wel mee? De hotelletjes zien er daar leuk uit, ik vind het lastig om leuke plekjes te vinden in Trincomalee. Zo op de website net niet.
6 jaar geleden
·
#25982
Wij hebben vorig jaar echt een geweldige reis gehad in Sri Lanka en kunnen het zeker aanbevelen.
De plek die wij het leukst vonden, zie ik niet vaak terug: Arugambay. Een leuke surfplaats aan de oostkust, met een zeer relaxede sfeer. Leuk om een keertje een poging te wagen met golfsurfen!

Wij hebben het volgende rondje gemaakt in ca. 3 weken: Negombo - Habarana - Passikudah (geen aanrader) - Arugambay - Ella - Tangalle - Unawatuna. Wij hebben er bewust voor gekozen om niet naar Kandy te gaan, maar de meningen verschillen daarover volgens mij!

Veel plezier in Sri Lanka, jullie gaan het prachtig vinden!
  • Pagina :
  • 1
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Wees een van de eersten om op dit bericht te reageren!

Partners

Abonneer

Vul hieronder je emailadres in en ontvang per mail het laatste nieuws van Verrereizenmetkinderen.nl

Social Media

Houd jij van Verre reizen met kinderen? Volg, like en blijf op de hoogte!