dinsdag 01 oktober 2019
  9 Replies
  2.6K Visits
  Subscribe
De tickets zijn weer geboekt, we gaan in de zomer naar Sri Lanka!

Zo veel mogelijk met trein en bus en wat we zeker willen zien zijn Jaffna en omgeving, surfen (Arugam Bay) en Kataragama. Daarnaast nog meer natuurlijk.

Wat ik evt wil overslaan zijn Yala NP , Mineriya NP. Liever gaan we naar wat onbekendere parken en misschien naar Wilpatta NP. Ook wordt Kandy nu nog overgeslagen.

Iemand tips voor accommodatie waar je in boomhut slaapt?

Ik reis met mijn 2 dochters van dan 13 en 10 jaar. Als er nog tips voor activiteiten zijn of bijzondere plekken dan hoor ik het graag!
Waardeer dit bericht:
4 jaar geleden
·
#29842
Jaffna zeker doen, was een van de hoogtepunten van onze reis, nauwelijks toeristen daar!
4 jaar geleden
·
#29838
blijkbaar is mijn reactie niet geplaatst. Naar Wilpattu zijn we met taxi gegaan, omdat hoteleigenaar eerste hotel zei dat het niet te doen was met ov. We moesten er zelf weer even inkomen! met taxi was het ongeveer 3,5 uur en met ov dik 5 hoorden we van andere gasten die dit wel hadden gedaan. Maar scheelt wel enorm in budget natuurlijk.
Safari werd in guesthouse geregeld, helemaal prima. En heerlijk eten in guesthouse
4 jaar geleden
·
#29833
@Reisliefhebber, hier heb ik zeker iets aan! Het is min of meer de route die ik wil alleen doen wij nog Jaffna erbij. We hebben ook meer tijd. Heel fijn ook om de accomodaties te zien, er is daar zoveel.

Waren jullie naar Wilpattu met ov? En het NP vanuit het guest house geregeld?
4 jaar geleden
·
#29831
Wij zijn afgelopen zomer drie weken geweest en het was prachtig! Vaak bussen of treinen, maar ook taxi als de bustocht langer dan drie uur duurde, dan vonden we het niet comfortabel meer.
Wij gingen van Seeduwa (Airport Villa Hotel, prima) naar Wilpattu, Green Sapphire Resort. Superleuke homestay, lekker eten. We hebben in Wilpattu 3 luipaarden van dichtbij en een lippenbeer gezien. Dat het een toeristisch rustiger park was vonden we fijn. Daarna Anuradhapura (Kingcity resort, ook prima). Vandaar Nilaveli. Daar zaten we in twee cabins in Pearl Inn Green Guesthouse. Wat een fantastische plek, zulke lieve mensen. Je kon daar vlakbij snorkelen bij Pigeon Island. Leuk, maar op Sumatra beter snorkelen.
Vandaaruit naar de Elephant Watch Hut in Habarana. Echte boomhut, twee van de drie nachten een olifant slobberend uit de drinkbak/ zwembad onder onze hut. Eco project en wat duurder, maar onvergetelijke ervaring. Van daaruit kun je oa Pidurangala Rock en de rest van de mooie omgeving bezoeken, maar daar blijven ook fantastisch. Hier Kaudulla NP bezocht, meer dan 100 olifanten wat erg indrukwekkend was maar evenzoveel safari jeeps. Die ene olifant onder onze hut voelde toch echter.
Daarna Kandy, 1 nacht Kandy Jungle View hotel. Heel prima. Wasmachine was ook even fijn na de boomhut.
Toen trein Kandy-Ella, van tevoren al tweede klasse geboekt. Buiten Ella sliepen we in apart huisje in Morning Mist Guesthouse. Heel afgelegen, vonden wij fijn, maar moet je van houden. AMBA tea estate, leuke plantage om te bezoeken. Little Adams Peak ook niet overslaan.
Daarna Babar Point Arugam Bay. Heel fijn plekje, mooi zwembad, en prima golven voor de kinderen om te leren surfen.
Vandaaruit Tissamaharama voor 1 nacht, en vogelsafari Bundala park gedaan. Het goot toen van de regen (zuidkust was echt regenachtig, noorden en oosten beter, maar ja we moesten ook weer terug) dus weinig vogels gezien maar wel veel krokodillen!
Daarna twee nachten Galle in oud koloniaal huis, erg leuk.
Laatste nacht Negombo, Villa Shade. Ook weer heerlijk.

Bijna alles van tevoren geboekt, een klein deel ter plekke nog aangepast met gratis annuleren. Normaal houden we erg van bonnefooi maar we waren gewaarschuwd dat alles in Sri Lanka snel vol zou zijn. Dat was nu niet zo door de aanslagen, maar we hadden nu wel echt leuke plekken, dus goed uitgepakt en ter plekke niet hoeven zoeken.

Wij zijn in een aantal bussen bij beginstation al eerder in de bus gaan zitten, die zijn er soms al een uur eerder en dan hadden we zeker een zitplaats.


Hopelijk heb je er iets aan.
4 jaar geleden
·
#29620
Tja ....zoals overal in Azië durven ze nogal eens volk bijduwen, he! Maar konden altijd wel zitten en hebben nooit voorgehad dat we met 2 op 1 stoel moesten zitten wat bvb in Laos en Cambodja soms wel anders was?
4 jaar geleden
·
#29619
Is het hutje muntje in de bussen? Ik heb last van claustrofobie als ik helemaal 'vast' sta.
4 jaar geleden
·
#29617
Yip, hebben de trein genomen van Negombo naar Putulam. Van kitulgala naar Ella en van Matara naar Colombo...spotgoedkoop! Rest alles met bussen gedaan , supermakkelijk ...bij aankomst op station roepen ze hun bestemming, betalen op de bus! Ook heel goedkoop. Ze rijden er wel als zot maar that is part of the Adventure he :-)
4 jaar geleden
·
#29616
Kate, bedankt voor je reactie! Ik had je enthousiaste verhalen uit 2017 al ergens opgeslagen en Mahise cottage genoteerd!

Ik twijfel al aan Wilpattu en dacht ook aan Udawawale! Dan ga ik via Anaradhapura naar het noorden.

Ik wil alles met trein en bus doen. Hoe waren jullie gaan reizen? Toch ook zo?
4 jaar geleden
·
#29615
Hoi! Wij reisden in juli 2017 een maand door Sri Lanka. Heerlijk afwisselend land! Goed te horen dat je ook naar Jaffna gaat ...weinig toeristen daar, hebben daar echt hele leuke 'pure' contacten gehad met de lokale bevolking. Hoogtepunt voor ons!! We sliepen er bij mahishe cottage ...aanrader! Basic maar proper en heerlijk lokaal ontbijt. Wij hadden ook Voor Wilpattu gekozen ...achteraf beetje spijt van gehad. Is een heel groot park en hebben relatief weinig dieren gezien. Btw een safari van een halve dag is meer dan genoeg ...ganse dag is veel te lang ! Hadden normaal ook naar Udawalawe NP willen gaan maar hb ons tijdens de reis laten overhalen om in de plaats naar Kaudulla np (vlakbij Mineriya NP) te gaan ...wel alle olifanten van het park gezien maar helaas ook veeeeeel toeristen!!! Dus persoonlijk zou ik toch voor Udawalawe (ook vooral olifanten) kiezen. Zag er alleszins een heel mooie omgeving uit daar. En Yala had ik ook geskipt wegens te toeristisch maar achteraf andere toeristen gesproken die het geweldig vonden en beweerden dat het goed mee viel qua jeeps ....dit was wel begin juli, hoe het later op de maand of in augustus is weet ik niet. Wij gingen vanuit Tangalle (Sole Luna resort, aanrader daar!) naar Perahera festival in Katargama, de moeite !!! Ook s avonds in het donker naar de schildpadden op het strand (Rekawa) gaan kijken is keicool!! En vergeet ook vooral Ella niet ! Als je nog vragen hebt ...shoot!!! Ik kan je nog wel wat tips geven :-)
  • Pagina :
  • 1
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Wees een van de eersten om op dit bericht te reageren!

Partners

Abonneer

Vul hieronder je emailadres in en ontvang per mail het laatste nieuws van Verrereizenmetkinderen.nl

Social Media

Houd jij van Verre reizen met kinderen? Volg, like en blijf op de hoogte!