1. sinole
  2. Rest van Azië
  3. dinsdag 01 oktober 2019
  4.  Abonneer via e-mail
De tickets zijn weer geboekt, we gaan in de zomer naar Sri Lanka!

Zo veel mogelijk met trein en bus en wat we zeker willen zien zijn Jaffna en omgeving, surfen (Arugam Bay) en Kataragama. Daarnaast nog meer natuurlijk.

Wat ik evt wil overslaan zijn Yala NP , Mineriya NP. Liever gaan we naar wat onbekendere parken en misschien naar Wilpatta NP. Ook wordt Kandy nu nog overgeslagen.

Iemand tips voor accommodatie waar je in boomhut slaapt?

Ik reis met mijn 2 dochters van dan 13 en 10 jaar. Als er nog tips voor activiteiten zijn of bijzondere plekken dan hoor ik het graag!
Waardeer dit bericht:
Zonder kinderen lange en kortere reizen oa door Zuid-Amerika, Afrika, Azië, Midden-Amerika

Solo met dochters ('07 en '09) ver: Jamaica ('10), Bali ('14), Zuid-Afrika ('15), Panama ('16), Bali, Singapore en Australië ('17), Beijing en Australië ('18), Thailand, Oman ('19), Sri Lanka('20)
Reageer
Er is nog geen reactie geplaatst.
Geaccepteerde antwoord Pending Moderation
Hoi! Wij reisden in juli 2017 een maand door Sri Lanka. Heerlijk afwisselend land! Goed te horen dat je ook naar Jaffna gaat ...weinig toeristen daar, hebben daar echt hele leuke 'pure' contacten gehad met de lokale bevolking. Hoogtepunt voor ons!! We sliepen er bij mahishe cottage ...aanrader! Basic maar proper en heerlijk lokaal ontbijt. Wij hadden ook Voor Wilpattu gekozen ...achteraf beetje spijt van gehad. Is een heel groot park en hebben relatief weinig dieren gezien. Btw een safari van een halve dag is meer dan genoeg ...ganse dag is veel te lang ! Hadden normaal ook naar Udawalawe NP willen gaan maar hb ons tijdens de reis laten overhalen om in de plaats naar Kaudulla np (vlakbij Mineriya NP) te gaan ...wel alle olifanten van het park gezien maar helaas ook veeeeeel toeristen!!! Dus persoonlijk zou ik toch voor Udawalawe (ook vooral olifanten) kiezen. Zag er alleszins een heel mooie omgeving uit daar. En Yala had ik ook geskipt wegens te toeristisch maar achteraf andere toeristen gesproken die het geweldig vonden en beweerden dat het goed mee viel qua jeeps ....dit was wel begin juli, hoe het later op de maand of in augustus is weet ik niet. Wij gingen vanuit Tangalle (Sole Luna resort, aanrader daar!) naar Perahera festival in Katargama, de moeite !!! Ook s avonds in het donker naar de schildpadden op het strand (Rekawa) gaan kijken is keicool!! En vergeet ook vooral Ella niet ! Als je nog vragen hebt ...shoot!!! Ik kan je nog wel wat tips geven :-)
x
  1. meer dan een maand geleden
  2. Rest van Azië
  3. # 1
Kate, bedankt voor je reactie! Ik had je enthousiaste verhalen uit 2017 al ergens opgeslagen en Mahise cottage genoteerd!

Ik twijfel al aan Wilpattu en dacht ook aan Udawawale! Dan ga ik via Anaradhapura naar het noorden.

Ik wil alles met trein en bus doen. Hoe waren jullie gaan reizen? Toch ook zo?
Zonder kinderen lange en kortere reizen oa door Zuid-Amerika, Afrika, Azië, Midden-Amerika

Solo met dochters ('07 en '09) ver: Jamaica ('10), Bali ('14), Zuid-Afrika ('15), Panama ('16), Bali, Singapore en Australië ('17), Beijing en Australië ('18), Thailand, Oman ('19), Sri Lanka('20)
  2. Rest van Azië
  3. # 2
Yip, hebben de trein genomen van Negombo naar Putulam. Van kitulgala naar Ella en van Matara naar Colombo...spotgoedkoop! Rest alles met bussen gedaan , supermakkelijk ...bij aankomst op station roepen ze hun bestemming, betalen op de bus! Ook heel goedkoop. Ze rijden er wel als zot maar that is part of the Adventure he :-)
x
  2. Rest van Azië
  3. # 3
Is het hutje muntje in de bussen? Ik heb last van claustrofobie als ik helemaal 'vast' sta.

2. Rest van Azië
  3. # 4
Tja ....zoals overal in Azië durven ze nogal eens volk bijduwen, he! Maar konden altijd wel zitten en hebben nooit voorgehad dat we met 2 op 1 stoel moesten zitten wat bvb in Laos en Cambodja soms wel anders was?
x
  2. Rest van Azië
  3. # 5
  • Pagina :
  • 1

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Wees een van de eersten om op dit bericht te reageren!

Partners

Abonneer

Vul hieronder je emailadres in en ontvang per mail het laatste nieuws van Verrereizenmetkinderen.nl

Social Media

Houd jij van Verre reizen met kinderen? Volg, like en blijf op de hoogte!