vrijdag 21 augustus 2015
  15 Replies
  4.5K Visits
  Subscribe
Semenggoh is echt een aanrader om de orang oetangs te zien. Tussen 9:00 en 10:00 is het voedertijd. Ze komen alleen als ze zelf niet genoeg fruit kunnen vinden. Altijd spannend of ze komen.

Wij hebben een vrouwtje met baby kunnen bewonderen bij het eerste voederplatform en nog twee orang oetangs bij het platform dat te bereiken is via een kort jungle pad. Het vrouwtje met het kleintje stalen echt de show.

Het is natuurlijk niet helemaal 'in het wild' tegen komen maar het voelt toch echt heel anders dan een dierentuin. Er zijn veel mensen die komen. We hadden van te voren gedacht dat het super toeristisch zou zijn maar ondanks de vele bezoekers was er plaats zat om rustig te staan kijken.

Op het kleine jungle paadje hebben we trouwens ook nog een super mooie grote kameleon gezien!

Semenggoh zou ik echt niet overslaan als je in de buurt bent!

Entree is voor niet Maleiers 10 RM pp, kinderen onder de 18 jaar 5 RM. Je hoeft echt geen gids te nemen. Er zijn genoeg rangers die de boel begeleiden en laten weten waar de orang oetangs zijn. Je kan ze ook de nodige vragen stellen.

Wij hebben dit bezoek gedaan op de terugweg van Annah Rais (50 minuten vanaf Annah Rais), daarna zijn we afgezet bij de airport (ik dacht ongeveer 15 minuten rijden vanaf Semenggoh).
Waardeer dit bericht:
6 jaar geleden
·
#19395
Ik lees over deze (?) krokodillenfarm veel negatieve dingen, maar jij bent dus positief.... hmmm...interessant! (of zou het om een ander krokodillen gebeuren gaan?).

Ons nichtje heeft inmiddels ook toestemming gekregen voor haar stage, dus het boeken van onze tickets is met terugwerkende kracht gelegitimeerd ;-)
6 jaar geleden
·
#19394
Wij hebben afgelopen Semenggoh bezocht in de ochtend. We hadden geluk, zagen een paar volwassen oerang oetangs en 1 kleintje. Wij zijn daarna doorgereden naar een krokodillenfarm , half uurtje verderop. Vonden vooral de kinderen erg leuk. Mochten een kleine krokodil vasthouden ( bek dicht met tape) en de voedershow was wel indrukwekkend. Enorme krokodillen die het water uit sprongen.
Wij zaten in permai rainforest resort en hebben dit als halve dagtrip gedaan. We hebben de taxi laten wachten want er zijn bij semengoh en de krokodillen weinig tot geen taxi’s te vinden.
6 jaar geleden
·
#19393
Al je rondom Kuching zou blijven dan kan je gewoon alles met een taxi of minivan doen, kost haast niks en de afstanden stellen niet heel veel voor. Voor Sabah durf ik het niet te zeggen, hier zijn de afstanden wel at verder volgens mij.
6 jaar geleden
·
#19392
O, nou, fijne optie. Ik houd het in mijn achterhoofd! Bedankt!

Ja, zeker gelezen en ook de reacties daaronder. Dat het aan het begin van het seizoen nog wel prima was, ik gok daarop en anders is het maar een nachtje.
Voor ik echt beslis ga ik ook nog wel op TA kijken en de LP doorspitten naar evt. andere opties.

Andere vraag: auto huren, ov of tripjes/verplaatsingen boeken op Borneo? (in dat deel van Azië voor ons tot nu toe altijd ov)
6 jaar geleden
·
#19391
Dat is zeker te doen! Iets meer dan een uur rijden.

Tenzij je meer wilt dan alleen kijken (dus wandeltocht, vlottocht etc).

Je hebt mijn verslag van Annah Rais gelezen... mijn mixed feelings?? Je durft het toch nog aan, 1 nachtje :)??

Deel van de route is ook deel dat je rijdt naar het opstappunt van kayakken. Je zou ook dat met elkaar kunnen combineren.
6 jaar geleden
·
#19390
Ja?! Is dat echt te doen op een dag? En dan 'gewoon' vanuit Kuching?

Ik zat nl. zelf te denken aan Semenggoh, Annah Rais - overnachten - en dan inderdaad de volgende dag via Semmenggoh terug mochten we ze niet gezien hebben eerder. Maar een dag is dus te doen?! Ik houd in dit geval wel van snelheid, want met 4 weken vakantie moet je alsnog keuzes maken.... .
6 jaar geleden
·
#19389
Je zou in de ochtend kunnen gaan, daarna doorrijden naar Annah Rais om even te gaan kijken, slapen vonden wij persoonlijk niet zo'n aanrader, en dan kan je er op de terugweg evt ook nog langs als je ze in de ochtend niet gezien hebt.
6 jaar geleden
·
#19388
Nee, ben nog informatie aan het hamsteren. Durf nog niet echt te plannen aangezien we nog geen definitieve 'go' hebben en ik ook nog niet weet hoeveel dagen we precies hebben.
6 jaar geleden
·
#19387
En heb je al globaal een route??
6 jaar geleden
·
#19386
Wij zouden in de zomervakantie gaan, dus dan is het geen fruitseizoen daar (als ik het goed onthouden heb, lees nu ZOVEEL informatie).
Ik lees ook net die andere twee 'hoe het was' klinkt allebei super!!
6 jaar geleden
·
#19385
Als je het zo kan combineren dat je beide tijden kan... Je zou de reviews op TA erop kunnen nalezen. Het ligt er ook erg aan in welk seizoen je gaat. In het fruitseizoen is de kans groot dat ze genoeg zelf in het woud vinden (en is de kans dus groter dat je ze niet ziet). Wij waren er eind juli.

Wij hadden echt alleen nog maar tijd in de ochtend maar wij proberen in dat soort situaties onze kansen te spreiden. We hadden in onze vakantie 3 momenten om ze te zien:
- Semenggoh (ja dus)
- Danum Valley (ook gelukt!)
- Kinabatangan river (op grote afstand)

Je zou ook nog Sepilok kunnen inplannen maar die is wel een stuk duurder.
6 jaar geleden
·
#19384
Heb ergens gelezen dat je niet altijd geluk hebt en dat je beter kan zorgen dat je beide 'voedertijden' daar bent. Hoe is jullie ervaring?
8 jaar geleden
·
#19383
Dit was echt heel erg speciaal om zo de orang oetans te zien.
Eigenlijk zitten ze wel in het wild, ze kunnen gewoon weg als ze dat zouden willen, wel jammer van de touwen die er hangen, dat geeft toch wel een dierentuin idee.
We hadden het geluk om er 9 te zien, het was echt volle bak met heel wat jonkies, wel 4 en ook dat maakt het erg speciaal.
Wij vonden het zeker wel de moeite om deze plek te bezoeken, zeker doen dus!
8 jaar geleden
·
#19382
Wow tussen de bezoekers door. Dat hadden we van anderen ook al gehoord. Lijkt me echt super!
8 jaar geleden
·
#19381
Die krokodil was wel zielig trouwens. Ik weet ook niet waarom daar een krokodil zit/waar ie vandaan komt. Wij hebben het oudste orang-oetanvrouwtje, 44 jaar, gezien. Zij werd gelokt door een ranger en liep tussen de bezoekers door naar het voederplatform, waar ze lekker ging eten. Daarvoor hadden we al een andere orang oetan gezien, wat haar kind bleek te zijn. Toen the grand old lady zat te eten hing haar kind in de buurt in de bomen. Leuk om te zien.
  • Pagina :
  • 1
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Wees een van de eersten om op dit bericht te reageren!

Partners

Abonneer

Vul hieronder je emailadres in en ontvang per mail het laatste nieuws van Verrereizenmetkinderen.nl

Social Media

Houd jij van Verre reizen met kinderen? Volg, like en blijf op de hoogte!