1. elfje11
  2. Zuidelijk Afrika
  3. maandag 02 september 2019
  4.  Abonneer via e-mail
Volgende zomer gaat we op reis door Namibië. De tickets zijn geboekt en ook de 4x4 met daktenten is zo ongeveer geregeld.

Blijkbaar moet je campsites in de nationale parken al flink op voorhand boeken, dus zijn we volop bezig om een route uit te werken.

Tips en suggesties zijn zeker welkom! We proberen om de kilometers wat te beperken zodat het voor de kids (5, 7 en 9 jaar oud) ook aangenaam blijft. En om diezelfde reden blijven we soms enkele nachten op dezelfde camping. Zeker als je vanop die locatie ook zelf wandelingen kan maken :-)

Enkele directe vragen:
- vergeten we een toplocatie?
- is 4 nachten Etosha ok, of toch te lang?
- wat te doen na Waterberg en voor Windhoek. We denken nu aan Daan Viljoen maar niet alle reviews hierover zijn even enthousiast - zijn er andere en betere plaatsen om de vakantie te eindigen? Een verblijf in de stad hebben we liever niet.
- welke campings zijn fijn, welke zijn te vermijden
- de trip van Namutoni naar Waterberg kan ook op 1 dag, dan hebben we nog een extra dag. Waar voegen we die best nog toe? Of toch beter die lange rit over 2 dagen spreiden

Hier is de voorlopige planning:
1 bxl - windhoek
2 windhoek - rehoboth
3 rehoboth - tsauchab
4 tsauchab - sesriem
5 sesriem - solitaire
6 solitaire - swakopmunt
7 swakopmunt
8 swakopmunt
9 swakopmunt - spitzkoppe
10 spitzkoppe - brandberg
11 brandberg
12 brandberg - kamanjab
13 kamanjab- galton gate (olifantsrus)
14 olifantsrus - okaukuejo
15 okaukuejo - halali
16 halali - namutoni
17 namutoni - otavi
18 otavi - waterberg
19 waterberg
20 waterberg
21 waterberg - windhoek (daan viljoen)
22 windhoek
23 windhoek - brussel

alvast bedankt!
Elfje
Waardeer dit bericht:
Reizen met kinderen ver weg : Nieuw-Zeeland (2010), West-Australië (2012), Oost-Australië (2015), Canarische Eilanden (2016), Ijsland (2017), Kreta (2018) & dichtbij (Polen, Tsjechië, Noorwegen, Frankrijk, Slovenië, Kroatië, Hongarije, Nederland, Zwitserland, Oostenrijk, Duitsland)
Reageer
Er is nog geen reactie geplaatst.
Geaccepteerde antwoord Pending Moderation
@Kate Denk dat het meevalt hoor, in Georgië zijn heel veel stoere dingen te doen voor oudere kids: Paragliden bv en raften!

Inderdaad komen na de reis de blogs vanzelf! En tijdens de reis houd ik Facebook altijd goed bij.. mocht je me daar volgen krijg je de updates vanzelf tzt.
http://yvonnevanderlaan.nl
..over onze reizen in Europa, Azië, Afrika,
Midden-Oosten en Zuid-Amerika (vakanties met en zonder kinderen en een lange reis van 18 maanden)..
  1. meer dan een maand geleden
  2. Zuidelijk Afrika
  3. # 1
@elsje11,
Wij (mijn vrouw, dochters van 6 en 8 en ik) hebben een beetje hetzelfde plan als jullie. Net de tickets geboekt. Helaas wel wat duurder, maar dat is waarschijnlijk omdat we later zijn. Ik wil nu gaan kijken voor een 4x4 met daktenten. Ik zag dat jullie deze al hadden geboekt. Ben erg benieuwd waar dat jullie hebben geboekt en of er nog zaken zijn waar ik rekening mee moet houden.

Wij gaan van 13 juli tot 17 augustus; misschien komen we elkaar nog ergens tegen.
Rik
  2. Zuidelijk Afrika
  3. # 2
Wat leuk! Wij hebben een 4x4 zonder daktenten en slapen in appartementen, een enkele safaritent en homestays. Gewoon bij Sunnycars geboekt. :)
Midden-Oosten en Zuid-Amerika (vakanties met en zonder kinderen en een lange reis van 18 maanden)..
  2. Zuidelijk Afrika
  3. # 3
Wat leuk dat je ook naar Namibie gaat! Wij hebben de auto laten boeken door Edgar (Namibië expert - vind je wel met Google). Fijne man met veel kennis.
Selfdrive4x4 schijnt ook goed te zijn (maar was duurder).
Let even op (afkoop) eigen risico van de auto. Verder moet je inderdaad niet te lang wachten, want veel campings raken al vol en ook de autohuur ging hard, zei Edgar.
Wij hebben inmiddels alle campings geboekt. Met name Sesriem, Solitaire, Spitskoppe en Etosha schijnen snel vol te zijn. Solitaire konden wij al niet meer boeken op de gewenste data.

Veel succes en plezier bij de voorbereidingen!
  2. Zuidelijk Afrika
  3. # 4
Overigens kan Edgar je advies geven over campings.
  2. Zuidelijk Afrika
  3. # 5
Dank voor de snelle reactie! super.
Heb edgar net een aanvraag gestuurd.

Wij waren eigenlijk niet van plan om campings vooraf te boeken behalve in het Nationaal Park in Botswana. Is het echt zo dat straks alle campings al vol zitten?
Kan ik me bijna niet voorstellen... mmm...

Weten jullie eigenlijk of je mag wild camperen in Namibie?

werd hier ook een vraag gesteld over het bezoeken van een township.
Ik kwam deze link tegen: https://www.mwiyatours.com/
Heb hier een erg positieve recensie over gelezen.

Weet er iemand iets over mobiele telefoon? Nemen jullie een lokale sim? Iemand dat al uitgezocht?
Rik
  2. Zuidelijk Afrika
  3. # 6
Hoi Eric,

Leuke plannen!

Wij boekten ook via Edgar (autohuurnamibie.nl). Heb heel wat offertes gevraagd en hij was gewoon de goedkoopste. En het is ook wel fijn om iemand in Nederland te hebben waar je op terug kan vallen, moesten er problemen zijn. Intussen hebben 2 bevriende gezinnen ook al via hem geboekt :-). Eén ervan is net terug, en daar was alles prima verlopen, op wat lekke banden na.

Campings moet je inderdaad snel boeken! Toen ik in september de eerste campings begon te reserveren, was Okaukuejo al volzet en dat was al 11 maanden op voorhand! Deze week nog de laatste campings geboekt en Solitaire bleek ook al volzet.
Zoals Reislief aanhaalde: Sesriem, Etosha, Waterberg, Spitzkoppe en Solitaire moet je zeker op voorhand boeken! Wij hebben alles vastgelegd, want in sommige regio's is het aanbod erg beperkt en we hebben geen zin om na een lange rit nog een camping te moeten zoeken.

Wild kamperen kan wel volgens mij, maar wordt niet aangeraden (veiligheidsredenen).

Die tip voor een wandeling door een township heb ik ook gelezen, lijkt me inderdaad de moeite!

Lokale sim: gaan we idd doen, maar moet ik nog verder uitzoeken. Het is te zeggen: ik vraag het gewoon even na bij Edgar, die heeft al een hele reeks vragen van ons beantwoord (vb welke campings kiezen, welke route nemen, welk hotel etc). :D

Veel succes met plannen! En als je vragen hebt: shoot!
Reizen met kinderen ver weg : Nieuw-Zeeland (2010), West-Australië (2012), Oost-Australië (2015), Canarische Eilanden (2016), Ijsland (2017), Kreta (2018) & dichtbij (Polen, Tsjechië, Noorwegen, Frankrijk, Slovenië, Kroatië, Hongarije, Nederland, Zwitserland, Oostenrijk, Duitsland)
  2. Zuidelijk Afrika
  3. # 7
nee wild kamperen. mag helaas niet
Groet uit Zuid Afrika
  2. Zuidelijk Afrika
  3. # 8
Heeft er iemand een tip voor een hotel in Windhoek?
Ik denk dat wij eerst twee nachten willen bij komen in een hotel voordat we de auto ophalen en verder gaan.

Erik
Rik
  2. Zuidelijk Afrika
  3. # 9
Wij gaan ook eerst 2 nachten bijkomen, maar halen wel direct de auto op, aangezien de luchthavel 50 km van de stad is..
  2. Zuidelijk Afrika
  3. # 10
Wij logeren in Etambi Guesthouse, wordt ook door autoverhuur aanbevolen. En de reviews waren erg positief. En ze hebben een familie kamer voor 5, wat voor ons wel praktisch is.

Voor wat betreft het ophalen van de auto: heel wat verhuurbedrijven (zeker die met 4x4 + daktent) hebben hun vestiging in het centrum van Windhoek. Je hebt dan sowieso een transfer richting centrum nodig en die is vaak inbegrepen in de autohuur.

Als de verhuurder vlak bij de luchthaven zit, is het natuurlijk handiger om de auto ineens op te halen!
  2. Zuidelijk Afrika
  3. # 11
ja wij logeerde daar ook. Heb je een auto verhuurder in de stad dan komen ze je ophalen van de airport. Deze ligt een heel stuk van Windhoek zelf
Groet uit Zuid Afrika
  2. Zuidelijk Afrika
  3. # 12
De auto is geboekt! Helemaal blij mee....

Heb het eigen risico nu nog laten staan op N$32.000; ongeveer 2000 euro.
Ik wil hier in NL een verzekering voor afsluiten.

Ik heb navraag gedaan bij https://www.huurautoverzekering.com/ of een 4x4 met daktenten binnen de verzekering valt. Deze moet verzekerd worden als camper. Met het nadeel dat je een toeslg betaald (logisch) en dat het maximaal verzekerde bedrag max 1000 eur per gebeurtenis / 2000 eur per periode is.

Voor de europeesche en alliance kan ik niet vinden onder welke categorie de auto zou vallen.
Heeft iemand een dergelijke verzekering geboekt? En zo ja welke?
Rik
  2. Zuidelijk Afrika
  3. # 13
Spannend, Eric! Waar heb je hem uiteindelijk geboekt?

kennis van ons had een verzekering afgesloten bij huurautopolis.nl, (Europeesche).

Voor een 4WD met daktent moet je idd een camper verzekering nemen, dat is ca 10€ per dag. Eigen risico is gedekt tot € 3500, uitgesloten casco schade tot 7500 €.

Heb zelf ook wat rondgekeken, maar deze lijkt me het meest geschikt dus gaan wij deze ook nemen.

Wordt overigens door verschillende verhuurbedrijven met roots in NL aanbevolen.
  2. Zuidelijk Afrika
  3. # 14
Dank voor je reactie Elfje.
Vond de europeesche nog best prijzig; maar goed, ik denk het geld wel waard.
Zal nog even rondkijken anders ga ik deze ook boeken....

Wij hebben geboekt bij Africantracks. Ook lid van Caran.
Ben erg tevreden over de deal :)

Erik
Rik
  2. Zuidelijk Afrika
  3. # 15
Na de eerste 'grote' dingen te hebben geregeld, zijn we nu met wat meer details bezig. Zo begreep ik dat de dekens/slaapzakken bij de daktenten vaak niet warm genoeg zijn. Nemen jullie slaapzakken mee? Dat is weer zoveel extra in de bagage, maar Edgar adviseert het wel. Het kan rond de 0 graden zijn 's nachts. Hoe doen jullie dat?
  2. Zuidelijk Afrika
  3. # 16
Wij moeten ook nog een definitieve beslissing maken, maar ik neig ook naar mee nemen van slaapzakken. Hoop gesjouw, maar we mogen bagage voldoende meenemen en dan weet je wel wat je hebt.

Erik
Rik
  2. Zuidelijk Afrika
  3. # 17
Wij nemen ook extra slaapzakken mee. Inderdaad wel weer extra bagage, maar liever wat sjouwen dan kou lijden 's nachts! Voor in het vliegtuig nemen we nog liner bags in fleece mee in de handbagage en die kunnen ook tijdens het kamperen nog gebruiken. Ik denk dat we het dan wel warm genoeg zullen hebben :D
  2. Zuidelijk Afrika
  3. # 18
  • Pagina :
  • 1
  • 2

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Wees een van de eersten om op dit bericht te reageren!

Partners

Abonneer

Vul hieronder je emailadres in en ontvang per mail het laatste nieuws van Verrereizenmetkinderen.nl

Social Media

Houd jij van Verre reizen met kinderen? Volg, like en blijf op de hoogte!