maandag 02 september 2019
  93 Replies
  6.7K Visits
  Subscribe
Volgende zomer gaat we op reis door Namibië. De tickets zijn geboekt en ook de 4x4 met daktenten is zo ongeveer geregeld.

Blijkbaar moet je campsites in de nationale parken al flink op voorhand boeken, dus zijn we volop bezig om een route uit te werken.

Tips en suggesties zijn zeker welkom! We proberen om de kilometers wat te beperken zodat het voor de kids (5, 7 en 9 jaar oud) ook aangenaam blijft. En om diezelfde reden blijven we soms enkele nachten op dezelfde camping. Zeker als je vanop die locatie ook zelf wandelingen kan maken :-)

Enkele directe vragen:
- vergeten we een toplocatie?
- is 4 nachten Etosha ok, of toch te lang?
- wat te doen na Waterberg en voor Windhoek. We denken nu aan Daan Viljoen maar niet alle reviews hierover zijn even enthousiast - zijn er andere en betere plaatsen om de vakantie te eindigen? Een verblijf in de stad hebben we liever niet.
- welke campings zijn fijn, welke zijn te vermijden
- de trip van Namutoni naar Waterberg kan ook op 1 dag, dan hebben we nog een extra dag. Waar voegen we die best nog toe? Of toch beter die lange rit over 2 dagen spreiden

Hier is de voorlopige planning:
1 bxl - windhoek
2 windhoek - rehoboth
3 rehoboth - tsauchab
4 tsauchab - sesriem
5 sesriem - solitaire
6 solitaire - swakopmunt
7 swakopmunt
8 swakopmunt
9 swakopmunt - spitzkoppe
10 spitzkoppe - brandberg
11 brandberg
12 brandberg - kamanjab
13 kamanjab- galton gate (olifantsrus)
14 olifantsrus - okaukuejo
15 okaukuejo - halali
16 halali - namutoni
17 namutoni - otavi
18 otavi - waterberg
19 waterberg
20 waterberg
21 waterberg - windhoek (daan viljoen)
22 windhoek
23 windhoek - brussel

alvast bedankt!
Elfje
Waardeer dit bericht:
1 jaar geleden
·
#30235
Elfje,

Ik vind het wel leuk om even direct wat af te stemmen (ipv via dit forum), jij ook?
Zou je mij een mailtje kunnen sturen op namibie.botswana.facebook@hotmail.com?
Dan stuur ik mijn contact gegevens.
(alsje dat liever niet doet, ook prima natuurlijk, dan reageer ik nog op bovenstaande vraag).
1 jaar geleden
·
#30234
hi Eric,

wij vliegen rechtstreeks vanaf Frankfurt, dus geen extra vlucht. Onze eerste tickets (geboekt in 2019) waren vanaf Brussel en die waren toen goedkoper dan vanuit Frankfurt. Toen we vorig jaar de tickets voor de derde keer boekten was de meerprijs best veel (ik dacht 100 tot 150 euro pp) en dat vonden we het niet waard. Dus rijden we met de auto tot in Frankfurt en laten we de auto achter op één of andere parking die ik via parkos heb geboekt. Tenzij we nog voor een prikje treintickets kunnen scoren, maar momenteel zijn die ook nogal prijzig.

Ik vermoed dat we wel dezelfde vlucht zullen hebben van FRA naar Windhoek! Bij ons is dat met Eurowings, vertrek om 21u45 ofzo. Ik hoop nu maar dat de vlucht gewoon doorgaat, want met alle stakingen in de luchtvaartsector ....

Ik heb mij vandaag bezig gehouden met het registreren van de vaccinaties in het trusted traveller platform, Maar heb niet van iedereen de batch codes. Dus nu weer gedoe om die codes te krijgen.

Hebben jullie nog bijzondere items in jullie voorbereiding? Ik heb het gevoel dat ik nog vanalles over het hoofd zie :o

grt
elfje
1 jaar geleden
·
#30229
Klopt, maar de autoverhuurder kan er eventueel naar vragen
1 jaar geleden
·
#30228
Tegen ons is trouwens verteld dat we geen internationaal rijbewijs nodig hebben. Dat het gewone rijbewijs voldoet.

Enne, wij gaan camperen.
1 jaar geleden
·
#30227
Dank voor de tips Tatch en elfje.

elfje11 Wij vliegen ook de 25ste :)
Vliegen jullie toevallig ook van jullie van Schiphol met lufthansa om 19.35u?
1 jaar geleden
·
#30226
Klopt MTN is een goede provider. Sim en airtime te koop op het vliegveld Windhoek .

Goede reis, het is een fantastisch land. TIP rij in het midden op de zandwegen, en niet te hard. Als je een auto ziet, rij dan links weer op de weg, maar nooit te veel in de kant.
1 jaar geleden
·
#30225
hey erik,

Qua testen etc heb ik het ook zo begrepen. Onze kids zijn intussen alle 3 gevaccineerd omdat we het testen wilden vermijden en omdat er nog maar 1x per maand vaccinatie mogelijk was, dus moest dosis 1 in mei en dosis 2 in juni. Maar nu is het dus niet meer nodig en mogen kids onder 12 er zo in. Best wel handig en spaart een hoop gedoe.

Qua provider: mtc is ons aanbevolen door onze contactpersoon van de autohuur, dus die gaan we nemen.

Wanneer vertrekken jullie? En gaan jullie camperen of overnachten in lodges?
Wij op 25 juli, dus dat duurt nog wel even. Ik ben vooral nog het hoofd aan het breken over de verplichte administratie maar dat lijkt nu wel in orde te komen (paspoorten, internat rijbewijs, geboortecertificaten met apostille, reisvaccinaties ...)
1 jaar geleden
·
#30223
Weer zo'n snelle en bruikbare reactie. Superbedankt elfje!
Dan zou het toch goed moeten komen. Bij ons staan dezelfde gegevens er op.

nu we toch bezig zijn...
Als ik de regels goed heb doorgelezen, zijn op dit moment voor kinderen onder de 12 jaar geen vaccinaties of covid-testen nodig. Is dit ook jou idee?

Weet jij al welke locale telefoon provider het beste bereik heeft? We willen een sim kopen als we daar zijn.
1 jaar geleden
·
#30222
bij ons staat er op:
*land
*nr uittreksel
*geboortedatum en plaats
*naam
*voornaam
*geslacht
*vader (enkel naam)
*moeder (enkel naam)
* datum afgifte

ik heb vorig jaar al een keertje gemaild met de ambassade van Namibië in Brussel en hen het document gemaild, zij vonden dat voldoende. Het is overigens ook het enige dat ik kan aanvragen
1 jaar geleden
·
#30221
Dank voor je snelle reactie :D
Ik heb een internationaal uittreksel van de geboorteakte, maar ik weet niet of we nu hetzelfde hebben.
Staan bij jou de volgende gegevens ook op de akte/uittreksel?
BSN ouders, geboorteplaats ouders, geboortedatum ouders, BSN kind.

Dit staat er bij mij allemaal niet op.
1 jaar geleden
·
#30220
hoi erik,

wij hebben bij het gemeentehuis (eigenlijk online) een internationale versie van de geboorte akte opgevraagd. Deze moest wel voorzien worden van een apostille (soort van legalisatie). Denk dat je dit best allemaal navraagt bij je eigen gemeentehuis (als je uit Nederland bent). En voor Belgen verloopt alles sowieso via de gemeente ambtenaar want enkel zij kunnen de apostille aanvragen.

groetjes
elfje
1 jaar geleden
·
#30219
Even een vraagje over de benodigde documenten.
Wij hebben gelezen dat je een geboorteakte nodig hebt van kinderen jonger dan 12 jaar.
Nu hebben we een 'uitreksel uit de geboorteakte' aangevraagd en gekregen, maar ik twijfel of hier voldoende informatie opstaat. Er staan wel de namen van mij en mijn vrouw (ouders) op, maar geen geboorte datum/plaats en BSN van ons.
Weet iemand of dit voldoet?
3 jaar geleden
·
#29979
Ha Yvonne, we hebben geen mail gehad. Ik heb de info van de Lufthansa site, de info die daar staat geldt voor de Lufthansa groep.

Wij hebben afgelopen week de auto’s geannuleerd en de vaste accommodaties (waarvan 10 dagen op een dure plek in Windhoek). Als ze mogelijk failliet gaan, kan ik fluiten naar mijn geld.

We wachten nog even met de tickets, kunnen altijd voor een voucher gaan.

Ik zie ons echt niet gaan over 2 maanden.
Mocht het heel snel veranderen, dan boek ik wel weer accommodaties. Campings heb ik nog even laten staan.

Baal er wel flink van!
3 jaar geleden
·
#29976
Hebben jullie een mail gehad over dat eventuele omboeken? Op de site van Lufthansa zie ik daar zo direct niks over. Bij Eurowings zie ik op hun site staan dat je kunt omboeken naar een vlucht tot eind van DIT jaar. Dat schiet niet erg op natuurlijk.

Wat betreft je vraag over de Kerstvakantie: geen idee, want wij zouden eigenlijk van november tot april voor langere tijd op reis. Onder andere naar india. Ik kan nu nog niet zeggen of dit doorgaat.. op persoonlijk vlak veranderen er momenteel hier namelijk ook dingen, eigenlijk is alles onzeker. Wat ik wel denk is dat reizen in de Kerstvakantie onbetaalbaar is als je dat niet afgelopen januari al geboekt hebt.. de afgelopen 4 jaar is dat namelijk wat ik gedaan heb. Een aantal weken later waren de vluchten meestal al 2 tot 3 keer zo duur.

groetjes,
Yvonne
3 jaar geleden
·
#29975
Ha Yvonne,

Wij vliegen ook met Eurowings, geboekt bij Lufthansa zelf. De vluchten zijn nog niet geannuleerd, maar ze geven de mogelijkheid om vast om te boeken.
Kiezen we voor een voucher dan moeten we voor eind aug hebben geboekt (daarmee is die voucher dus feitelijk te gebruiken voor tickets tot eind juli 2021).

Hier zijn de kids ook maar 2 weken vrij in de meivakantie, maar daar pakken we dan zelf wel een week bij. Mochten we in de meivakantie gaan.

Inderdaad: het is allemaal heel ver vooruit zo..., geen idee hoe ons leven er volgend jaar uit ziet.

Is het voor jullie evt ook nog een optie om het helemaal af te blazen en met een ticketvoucher een ‘kleinere’ reis te boeken voor de kerst- of meivakantie?

Die gedachte speelt ook door mijn hoofd. Eigenlijk onze 3e optie.

Groet,
Reislief
3 jaar geleden
·
#29974
Hier geen plan B, want onze persoonlijke (werk) situatie is tegen volgend jaar waarschijnlijk compleet veranderd en daarbij: in de meivakantie zijn de kinderen maar twee weken vrij.. wij gaan voor twee weken niet naar Namibië. Omboeken naar volgende zomer zal denk ik geen optie zijn.. maar zoals ik bij jullie tussen de regels door lees hebben jullie dezelfde vliegtuigmaatschappij en al inzicht in hun voorwaarden voor omboeken? Ik heb geboekt bij Kilroy met vluchten van Eurowings.. uitgevoerd door Sunexpress.. dochter van Lufthansa.. geen idee dus of ik al kan zien of onze vlucht al is geannuleerd, maar ga ervan uit dat ik daar een mail van krijg als dat het geval is.

De accommodaties heb ik allemaal apart via Airbnb of Booking.com geboekt. Die van Booking kan ik tot een maand van te voren kostenloos annuleren, maar ja.. wat als onze vluchten pas een paar dagen van te voren geannuleerd gaan worden. En Airbnb.. daar kan ik wel annuleren, maar dan zijn we de servicekosten kwijt.. maar volgens mij kun je maximaal 3 accommodaties per jaar annuleren en we hadden voor eind van het jaar nog verschillende accommodaties met ze geboekt die waarschijnlijk ook allemaal geannuleerd moeten worden (want in India).

Een boel onzekerheid en onduidelijkheid dus en geen idee wat wijsheid is. Niemand waarschijnlijk, want we hebben geen kristallen bol en kunnen dus alleen afwachten. Of inderdaad zelf maar zoveel mogelijk annuleren en je verlies nemen.

groetjes,
Yvonne
3 jaar geleden
·
#29973
Ha Elfje,

Ik reageer even op dit lijntje - anders nemen we het andere forum over ;-)
Dank nog voor je toelichting op de tickets in het andere bericht.

Ik dacht dat een voucher ook besteed moest worden voor tickets met vertrek t/m april 2021, maar als ik het goed lees blijven de vouchers (onbeperkt?) geldig. Ik zie in ieder geval geen einddatum voor besteding.

Onze afweging is precies dezelfde als die van jullie. Al zijn wij wel bijna zo ver dat we alles gaan cancellen. Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat we in juli al zo'n reis kunnen maken en dat het hele vluchtschema al weer op gang is. Een vriendin van ons werkt in de luchtvaart en volgens haar duurt het maanden om het reguliere schema weer een beetje op te starten. Al die toestellen staan natuurlijk op verschillende plaatsen nu.
Bovendien zijn de scholen in Namibia mogelijk langer dicht en we wilden juist een week een project (schooltje) van vrienden bezoeken.

Ik had a-l-l-e-s al geregeld. We hadden zelfs de vaccinaties al. Zo zuur. Alle campings die ik wilde, allemaal in de juiste volgorde..., vele avonden aan besteed en we keken er zo naar uit :-(

Het heeft onze grote voorkeur om alles een jaar te verzetten.

Al vind ik april ook nog wel een serieuze optie; het grootste bezwaar is dan dat we malaria-medicatie moeten slikken.
De zomer die dan volgt vind ik niet zo'n probleem. Mijn ouders hebben een vakantiehuis in Zeeland. Daar kunnen we dan in de zomer nog wel wat dagen doorbrengen. En we kunnen vakantiedagen van dit jaar sparen voor volgend jaar; we gaan toch bijna niet weg dit jaar.
Bij ons valt Koningsdag in de week voor de meivakantie, dus mits onze oudste dan geen belangrijke (eind)toetsen heeft (groep 8) zouden we ze de week voor de meivakantie extra vrij kunnen laten nemen. Maar langer dan 3 weken weg, zit er dan echt niet in. Samengevat: als we de tickets fatsoenlijk kunnen verzetten naar juli 2021 gaan we dan. Zo niet, dan kijken we naar april/mei.

Als het niet uitmaakt of we nu of in juni de vlucht annuleren, wachten we daar denk ik nu nog mee. Als we moeten bijbetalen voor vluchten van zomer 2021, dan is dat maar zo. Ik ben al lang bij dat we het gros van het geld niet kwijt zijn.

groetjes!
3 jaar geleden
·
#29964
vraagje aan de andere Namibië reizigers:

Hebben jullie een plan B?

Bij ons zou dat zijn om alles uit te stellen naar april 2021 of juli 2021.

Voor april zouden we dan nu al alles kunnen regelen, maar voor juli 2021 nog niet omdat die tickets pas in aug 2020 beschikbaar zijn en we dan pas weten of omboeken realitisch is (en of we veel moeten bijbetalen)

voordeel van gaan in april 2021:
* laagseizoen, dus rustiger
* we kunnen nu al alles beginnen omboeken
nadeel van gaan in april 2021:
* kids missen paar dagen school (lig ik niet meer van wakker)
* nog malaria in etosha mogelijk, dus best medicatie nemen
* geen vakantie meer in de zomer
* mogelijk nog steeds corona problemen, al is dit moeilijk in te schatten!

voordeel van gaan in juli 2021
* hopelijk dan vaccin en gedaan met de ellende
* we kunnen ganse reis exact 1 jaar verplaatsen
* blijft onze zomer vakantie
* geen malaria seizoen, deet smeren is voldoende
nadeel van gaan in juli 2021
* we kunnen nog niks omboeken en moeten met alles wachten tot augustus, bijgevolg weten we niet wat de meerkost zal zijn

Wat zijn jullie alternatieven?
3 jaar geleden
·
#29960
ik vrees er ook wat voor!

Voorlopig wachten we nog verder af en annuleren we nog niks. Maar er zijn zo veel factoren die meespelen!

Ik zal nog wat uitgebreider reageren op het algemene onderwerp!
4 jaar geleden
·
#29618
@Kate Denk dat het meevalt hoor, in Georgië zijn heel veel stoere dingen te doen voor oudere kids: Paragliden bv en raften!

Inderdaad komen na de reis de blogs vanzelf! En tijdens de reis houd ik Facebook altijd goed bij.. mocht je me daar volgen krijg je de updates vanzelf tzt.
  • Pagina :
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Wees een van de eersten om op dit bericht te reageren!

Partners

Abonneer

Vul hieronder je emailadres in en ontvang per mail het laatste nieuws van Verrereizenmetkinderen.nl

Social Media

Houd jij van Verre reizen met kinderen? Volg, like en blijf op de hoogte!