maandag 02 september 2019
  93 Replies
  6.6K Visits
  Subscribe
Volgende zomer gaat we op reis door Namibië. De tickets zijn geboekt en ook de 4x4 met daktenten is zo ongeveer geregeld.

Blijkbaar moet je campsites in de nationale parken al flink op voorhand boeken, dus zijn we volop bezig om een route uit te werken.

Tips en suggesties zijn zeker welkom! We proberen om de kilometers wat te beperken zodat het voor de kids (5, 7 en 9 jaar oud) ook aangenaam blijft. En om diezelfde reden blijven we soms enkele nachten op dezelfde camping. Zeker als je vanop die locatie ook zelf wandelingen kan maken :-)

Enkele directe vragen:
- vergeten we een toplocatie?
- is 4 nachten Etosha ok, of toch te lang?
- wat te doen na Waterberg en voor Windhoek. We denken nu aan Daan Viljoen maar niet alle reviews hierover zijn even enthousiast - zijn er andere en betere plaatsen om de vakantie te eindigen? Een verblijf in de stad hebben we liever niet.
- welke campings zijn fijn, welke zijn te vermijden
- de trip van Namutoni naar Waterberg kan ook op 1 dag, dan hebben we nog een extra dag. Waar voegen we die best nog toe? Of toch beter die lange rit over 2 dagen spreiden

Hier is de voorlopige planning:
1 bxl - windhoek
2 windhoek - rehoboth
3 rehoboth - tsauchab
4 tsauchab - sesriem
5 sesriem - solitaire
6 solitaire - swakopmunt
7 swakopmunt
8 swakopmunt
9 swakopmunt - spitzkoppe
10 spitzkoppe - brandberg
11 brandberg
12 brandberg - kamanjab
13 kamanjab- galton gate (olifantsrus)
14 olifantsrus - okaukuejo
15 okaukuejo - halali
16 halali - namutoni
17 namutoni - otavi
18 otavi - waterberg
19 waterberg
20 waterberg
21 waterberg - windhoek (daan viljoen)
22 windhoek
23 windhoek - brussel

alvast bedankt!
Elfje
Waardeer dit bericht:
1 jaar geleden
·
#30221
Dank voor je snelle reactie :D
Ik heb een internationaal uittreksel van de geboorteakte, maar ik weet niet of we nu hetzelfde hebben.
Staan bij jou de volgende gegevens ook op de akte/uittreksel?
BSN ouders, geboorteplaats ouders, geboortedatum ouders, BSN kind.

Dit staat er bij mij allemaal niet op.
1 jaar geleden
·
#30222
bij ons staat er op:
*land
*nr uittreksel
*geboortedatum en plaats
*naam
*voornaam
*geslacht
*vader (enkel naam)
*moeder (enkel naam)
* datum afgifte

ik heb vorig jaar al een keertje gemaild met de ambassade van Namibië in Brussel en hen het document gemaild, zij vonden dat voldoende. Het is overigens ook het enige dat ik kan aanvragen
1 jaar geleden
·
#30223
Weer zo'n snelle en bruikbare reactie. Superbedankt elfje!
Dan zou het toch goed moeten komen. Bij ons staan dezelfde gegevens er op.

nu we toch bezig zijn...
Als ik de regels goed heb doorgelezen, zijn op dit moment voor kinderen onder de 12 jaar geen vaccinaties of covid-testen nodig. Is dit ook jou idee?

Weet jij al welke locale telefoon provider het beste bereik heeft? We willen een sim kopen als we daar zijn.
1 jaar geleden
·
#30225
hey erik,

Qua testen etc heb ik het ook zo begrepen. Onze kids zijn intussen alle 3 gevaccineerd omdat we het testen wilden vermijden en omdat er nog maar 1x per maand vaccinatie mogelijk was, dus moest dosis 1 in mei en dosis 2 in juni. Maar nu is het dus niet meer nodig en mogen kids onder 12 er zo in. Best wel handig en spaart een hoop gedoe.

Qua provider: mtc is ons aanbevolen door onze contactpersoon van de autohuur, dus die gaan we nemen.

Wanneer vertrekken jullie? En gaan jullie camperen of overnachten in lodges?
Wij op 25 juli, dus dat duurt nog wel even. Ik ben vooral nog het hoofd aan het breken over de verplichte administratie maar dat lijkt nu wel in orde te komen (paspoorten, internat rijbewijs, geboortecertificaten met apostille, reisvaccinaties ...)
1 jaar geleden
·
#30226
Klopt MTN is een goede provider. Sim en airtime te koop op het vliegveld Windhoek .

Goede reis, het is een fantastisch land. TIP rij in het midden op de zandwegen, en niet te hard. Als je een auto ziet, rij dan links weer op de weg, maar nooit te veel in de kant.
1 jaar geleden
·
#30227
Dank voor de tips Tatch en elfje.

elfje11 Wij vliegen ook de 25ste :)
Vliegen jullie toevallig ook van jullie van Schiphol met lufthansa om 19.35u?
1 jaar geleden
·
#30228
Tegen ons is trouwens verteld dat we geen internationaal rijbewijs nodig hebben. Dat het gewone rijbewijs voldoet.

Enne, wij gaan camperen.
1 jaar geleden
·
#30229
Klopt, maar de autoverhuurder kan er eventueel naar vragen
1 jaar geleden
·
#30234
hi Eric,

wij vliegen rechtstreeks vanaf Frankfurt, dus geen extra vlucht. Onze eerste tickets (geboekt in 2019) waren vanaf Brussel en die waren toen goedkoper dan vanuit Frankfurt. Toen we vorig jaar de tickets voor de derde keer boekten was de meerprijs best veel (ik dacht 100 tot 150 euro pp) en dat vonden we het niet waard. Dus rijden we met de auto tot in Frankfurt en laten we de auto achter op één of andere parking die ik via parkos heb geboekt. Tenzij we nog voor een prikje treintickets kunnen scoren, maar momenteel zijn die ook nogal prijzig.

Ik vermoed dat we wel dezelfde vlucht zullen hebben van FRA naar Windhoek! Bij ons is dat met Eurowings, vertrek om 21u45 ofzo. Ik hoop nu maar dat de vlucht gewoon doorgaat, want met alle stakingen in de luchtvaartsector ....

Ik heb mij vandaag bezig gehouden met het registreren van de vaccinaties in het trusted traveller platform, Maar heb niet van iedereen de batch codes. Dus nu weer gedoe om die codes te krijgen.

Hebben jullie nog bijzondere items in jullie voorbereiding? Ik heb het gevoel dat ik nog vanalles over het hoofd zie :o

grt
elfje
1 jaar geleden
·
#30235
Elfje,

Ik vind het wel leuk om even direct wat af te stemmen (ipv via dit forum), jij ook?
Zou je mij een mailtje kunnen sturen op namibie.botswana.facebook@hotmail.com?
Dan stuur ik mijn contact gegevens.
(alsje dat liever niet doet, ook prima natuurlijk, dan reageer ik nog op bovenstaande vraag).
1 jaar geleden
·
#30240
Hey allemaal!

Wij hebben ook eindelijk weer tickets onder de knop! Voor aug 2023…
Ik ben heel benieuwd wie uiteindelijk de reis nog heeft gemaakt die we allemaal in 2020 wilden doen.
Hebben jullie nog do’s en don’ts? Onze kids zijn volgende zomer 14, 11 en 8, dus de behoeftes veranderen een beetje.
Zo zoek ik vooral campings en accommodaties met zwembad. We wisselen kamperen en acc af.
Waar liepen jullie verder tegen aan? Benieuwd naar jullie verhalen!

Groetjes!
1 jaar geleden
·
#30241
Wij hebben de reis eindelijk kunnen maken. Het was fantastisch. Wij zijn naar Namibie en Botswana gegaan. Helaas ie mijn vrouw best een tijdje ziek geweest en hebben we daardoor niet alles kunnen doen wat we wilden, maar er is genoeg overgebleven om het een onvergetenlijke reis te maken.
Wij hadden alleen de overnachtingen in de nationale parken (Botswana Chobe/Moremi; Namibie Etosha) geboekt. De rest hebben we daar geregeld. We zijn nooit een volle camping tegen gekomen en waren geregeld de enige.

Ik dacht ook dat een zwembad een groot voordeel zou zijn, omdat het overdag best warm kan worden, maar we hebben niet veel gebruik gemaakt van de zwembaden. S nachts is het namelijk best koud en de zwembaden zijn niet verwarmd = erg koud. Op de warme dagen hebben we zeker wel een duik genomen, maar lang in het zwembad zat er niet in.

De meeste reizigers hebben alles van te voren geboekt, maar wij vinden het veel relaxter om gedurende de reis de flexibiliteit te hebben om onze plannen aan te passen.

Highlights voor ons waren:
- Kanoen met zeeleeuwen in Walvisbaai
- Katatura tour
- en natuurlijk de bekende hoogtepunten (Sesriem/deadvlei, Etosha)

Verder hebben we veel enthousiaste verhalen gehoord over een verblijf bij de San = bosjesmannen in het noordoosten.

(Gaan jullie ook naar Botswana, dan heb ik zeker nog wat tips over wat wij de mooiste parken vonden)
1 jaar geleden
·
#30243
hoi,

Wij zijn ook eindelijk in Namibië geraakt, 3de keer goede keer dus. En het was een geweldige reis!

Wij hadden alle campings op voorhand geboekt, nog een restant van de eerste plannen uit 2019. Afgelopen zomer was het toerisme nog niet terug op het niveau van 2019, met nog maar 25% van het aantal toeristen. Op sommige campings was het toch aardig druk en regelmatig ook volzet!

Volgende campings waren volzet:
- sesriem nwr
- sesriem sossus oasis quasi volzet
- etosha halali
- etosha olifantsrus
- etosha namutoni
- hoada campsite
- mowani mountain camp
- waterberg wilderness camp
- spitzkoppe stond ook aardig vol

Er was nog voldoende plaats op
- lake oanob
- tsauchab river camp
- white lady lodge
- otjitotongwe cheetah farm
- etosha safari camp

Zwemmen: in het zuiden was het echt wel te koud om te zwemmen, zelfs pootje baden was bibberen geblazen. We hebben wel erg fijn gezwommen in namutoni, hoada, white lady lodge en etosha safari lodge. Lang zit je niet in het water, het is ongeveer een graad of 20.

Onze top ervaringen:
- deadvlei
- sesriem canyon
- tsauchab river camp
- kajakken met zeeleeuwen bij pelican point
- woestijnolifanten bij white lady lodge
- etosha (dieren spotten)
- spitzkoppe
- de bavianen van waterberg

Maar eigenlijk was de ganse reis een prachtige ervaring! We waren ook super blij met het kamperen zelf, dat gaf te reis toch een andere beleving.
  • Pagina :
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Wees een van de eersten om op dit bericht te reageren!

Partners

Abonneer

Vul hieronder je emailadres in en ontvang per mail het laatste nieuws van Verrereizenmetkinderen.nl

Social Media

Houd jij van Verre reizen met kinderen? Volg, like en blijf op de hoogte!