maandag 02 september 2019
  93 Replies
  6.6K Visits
  Subscribe
Volgende zomer gaat we op reis door Namibië. De tickets zijn geboekt en ook de 4x4 met daktenten is zo ongeveer geregeld.

Blijkbaar moet je campsites in de nationale parken al flink op voorhand boeken, dus zijn we volop bezig om een route uit te werken.

Tips en suggesties zijn zeker welkom! We proberen om de kilometers wat te beperken zodat het voor de kids (5, 7 en 9 jaar oud) ook aangenaam blijft. En om diezelfde reden blijven we soms enkele nachten op dezelfde camping. Zeker als je vanop die locatie ook zelf wandelingen kan maken :-)

Enkele directe vragen:
- vergeten we een toplocatie?
- is 4 nachten Etosha ok, of toch te lang?
- wat te doen na Waterberg en voor Windhoek. We denken nu aan Daan Viljoen maar niet alle reviews hierover zijn even enthousiast - zijn er andere en betere plaatsen om de vakantie te eindigen? Een verblijf in de stad hebben we liever niet.
- welke campings zijn fijn, welke zijn te vermijden
- de trip van Namutoni naar Waterberg kan ook op 1 dag, dan hebben we nog een extra dag. Waar voegen we die best nog toe? Of toch beter die lange rit over 2 dagen spreiden

Hier is de voorlopige planning:
1 bxl - windhoek
2 windhoek - rehoboth
3 rehoboth - tsauchab
4 tsauchab - sesriem
5 sesriem - solitaire
6 solitaire - swakopmunt
7 swakopmunt
8 swakopmunt
9 swakopmunt - spitzkoppe
10 spitzkoppe - brandberg
11 brandberg
12 brandberg - kamanjab
13 kamanjab- galton gate (olifantsrus)
14 olifantsrus - okaukuejo
15 okaukuejo - halali
16 halali - namutoni
17 namutoni - otavi
18 otavi - waterberg
19 waterberg
20 waterberg
21 waterberg - windhoek (daan viljoen)
22 windhoek
23 windhoek - brussel

alvast bedankt!
Elfje
Waardeer dit bericht:
3 jaar geleden
·
#30042
De regels voor 1 juli zijn nog niet bekend momenteel.
3 jaar geleden
·
#30043
Nee, helaas nog niks gehoord van Eurowing (of Sunexpress, die de vluchten eigenlijk uitvoert). Ik heb geprobeerd om Kilroy te benaderen, de tussenpersoon waar we de tickets gekocht hebben, maar die zijn alleen bereikbaar als je vlucht binnen 48 uur vertrekt lijkt het.

En dan lees ik net dat de Europese Commissie waarschijnlijk vanaf 1 juli de Europese buitengrenzen opent en dat daarmee het reisadvies naar buiten Europa mogelijk ook verandert. Mogen we straks met mondkapje op naar Namibië? Om daar 2 weken in quarantaine te gaan, omdat we toch worden toegelaten maar verplicht in quarantaine moeten? Ik word inmiddels niet gelukkig van alle onzekerheid.

En mocht het toch niet doorgaan: dan heb ik de accommodaties nog niet geannuleerd, want tja.. die kan ik nu toch niet gaan annuleren voor het geval we toch nog kunnen (lees: moeten) vertrekken..
3 jaar geleden
·
#30047
Ik ben intussen bezig met alles voor 2020 te annuleren en proberen te verschuiven naar 2021. Hopelijk willen de acco's wat meewerken!

De auto is alvast geregeld.

Voor de tickets weet ik nog niet goed wat te doen: wachten tot LH cancelt en geld terugvragen (wat mogelijk laaaaang kan duren) of kiezen voor een open ticket en dan in augustus een nieuwe vlucht boeken. Volgens de huidige voorwaarden kan dat kosteloos. Helaas moet het allemaal wel via Gate1, hopelijk loopt dat wat vlot! Ze hebben wel alvast een link naar hun website gestuurd om om te boeken.

Wordt dus nog vervolgd ...

@Yvonne: hopelijk weten jullie binnenkort ook meer! De LH vlucht is niet meer te boeken in juli dus allicht wordt deze (en dus ook die van eurowings) gecancelled.
3 jaar geleden
·
#30048
Inmiddels weten wij ook meer: onze vluchten vallen toch meteen onder LH en we krijgen dus exact dezelfde voorwaarden. De vlucht is nu nog niet geannuleerd. Ik ben zelf niet zo happig op opnieuw boeken in augustus: want een volgende keer dat je niet kunt gaan door Corona is alles een stuk minder vanzelfsprekend te regelen, dus opnieuw stress als het straks wel allemaal weer oplaait. Ik neig naar geld terug vragen en helemaal nog niet boeken voor volgend jaar... misschien lekker met de auto in Europa, net zoals we dit jaar gaan doen!
3 jaar geleden
·
#30051
"goed" nieuws: onze vlucht LH5434 op 14/7 van FRA naar WDH is nu officieel gecancelled.

Tijd om Lufthansa eens te contacteren! Of gate1, maar eerst eens via LH proberen!

@ Yvonne, dat zou goed nieuws moeten zijn voor jullie!

Waar gaat de reiswereld naartoe als we blij worden van een gecancelde vlucht ...:o
3 jaar geleden
·
#30052
Hmmm.. vraag me af of dit dezelfde vlucht is.. wij hebben EW1278, maar exact deze datum en luchthavens. Inmiddels contact gehad met Kilroy vorige week en zij geven aan dat onze vlucht onder Lufthansa valt. Zelfs als hij niet gecanceld wordt, krijgen we een voucher aangeboden die tot eind 2021 te besteden is bij de Lufthansa groep.

We wachten nog even af..

Maar super fijn dat jullie vlucht nu geannuleerd is!! Kun je weer "verder". Zelf wachten we inmiddels in spanning of Slovenië nog open gaat voor Nederlanders (was plan B) en of in Duitsland de besmettingen een beetje binnen de perken blijven, want dat lijkt nu ook een dingetje te worden.. straks gooien zij de boel weer op slot en kunnen we ook niet voor plan C gaan (Oostenrijk, Duitsland en Polen)
3 jaar geleden
·
#30053
Wij vliegen 4 juli al (zouden vliegen...), maar nog steeds geen officieel bericht.
Hoe hebben jullie gehoord dat ie gecancelled is?
3 jaar geleden
·
#30054
@Reislief: Staat als "cancelled" in onze lufthansa account, dus via LH website zelf ingelogd

@Yvonne : het gaat quasi zeker om dezelfde vlucht, dus die van eurowings (uitgevoerd door sunexpres) lijkt me ook niet door te gaan. Krijgen jullie bij annulatie geen refund maar een voucher?

Wij kiezen voor een open ticket, maar de opties om te herboeken zijn flexibeler in vergelijking met wanneer je zelf kiest om te herboeken. Plus: bij airbnb krijgen we nu geld terug ipv tegoed - voorwaarde was gecancelde vlucht of gesloten grenzen
3 jaar geleden
·
#30055
De grens van Nambia is nog steeds dicht. Er wordt geopperd de grenzen te open rond 15 september, afwachten dus maar....
3 jaar geleden
·
#30056
Gisteren nog gekeken en toen was alleen A’dam - Frankfurt gecancelled. Nu inderdaad alle vluchten.
We gaan voor geld retour en wachten met opnieuw boeken tot de wereld weer wat normaler is (...).
Vandaag ook bericht dat onze accommodatie in Windhoek het geld heeft terug gestort. Dat was veel, omdat we daar lang zouden blijven.
Alleen voor de NWR-sites een voucher...
Al met al komen we er heel goed uit dus.

En ondertussen een weekend Beekse Bergen geboekt voor het safari-gevoel ?
3 jaar geleden
·
#30082
Intussen hebben we netjes de kosten van de tickets terugbetaald gekregen van gate1. Ondanks het feit dat we een open ticket hadden bij Lufthansa en dat zo hadden doorgegeven aan gate1, hebben zij toch een refund aangevraagd en ons vervolgens een voucher gegeven.

Initieel vonden we dat wel ok omdat we dan bij om het even welke airline opnieuw konden boeken, maar eigenlijk hadden we niet veel zin meer om nog via gate1 te boeken. Na wat opzoekwerk bleek dat anderen de voucher hadden geweigerd, en vervolgens toch een refund kregen. Dat hebben we deze week ook gedaan, en inmiddels het geld ontvangen.

Onze plannen om volgende zomer naar Namibië te gaan blijven voorlopig overeind, maar dan boeken we wel via een gekende reisagent en tickets die we met beperkte kost kunnen annuleren. En een airline die flexibel is :-)

Hoe is het bij jullie afgelopen, yvonne1977 en @Reislief ?
3 jaar geleden
·
#30083
Hier hetzelfde: Kilroy had al een refund voor ons aangevraagd, op het moment dat ik ze sprak.. zo'n 3 dagen voor vertrek. Ik had online gelezen dat de vlucht al weken daarvoor geannuleerd was en besloot te bellen, omdat ik nog niks gehoord had. Ze zeiden dat het zeker 3 tot 4 weken zou duren voordat de refund op mijn rekening zou staan, omdat ze het in delen verwerken. Inmiddels is die tijd ruim voorbij, maar heb ik een mail gehad waar in staat dat het wel 3 tot 4 maanden kan duren voordat je je geld retour hebt (dit was een algemene mail om te reageren op veel ongeduldige mensen die maar bleven bellen). Inmiddels hoor ik wat verontrustende geluiden dat Kilroy failliet zou gaan / zijn, en dat ze niet meer bereikbaar zijn, maar ben er verder nog niet achteraan geweest. Net gisteren terug gekomen van onze rondreis door Europa ook.

Volgend jaar gaan wij zeker niet naar Namibië. De kans is mij gewoon te groot dat het dan ook niet door kan gaan. Tot alles weer wat normaler wordt, zal ik kiezen voor vakanties met eigen vervoer en geen vliegreis maken. Dan ben je toch net wat minder afhankelijk en flexibeler. Alleen voor de Kerstvakantie heb ik een uitzondering gemaakt, omdat ik eigenlijk echt niet zonder zon kan in de winter.. ik heb gegokt op een week Fuerteventura en goedkope tickets geboekt bij Easyjet.. accommodatie kan ik nog kosteloos annuleren tot vlak voor vertrek.
3 jaar geleden
·
#30084
Nambibie heeft nu al de grenzen opengesteld, daar zijn gelukkig weinig COVID 19 problemen.
3 jaar geleden
·
#30085
Als je een negatieve test overlegt en 7 dagen op je eerste adres verblijft is het land inderdaad open. Op dit moment. Net zoals een heleboel andere landen de afgelopen maanden ook open waren.. Helaas verandert de situatie dagelijks en kan niemand er iets zinnigs over zeggen hoe het zich ontwikkelt qua grenzen die weer dicht gaan.

Problemen zijn er helaas ook meer dan genoeg, niet in de vorm van besmettingen, maar in de vorm van financiële malaise. Zo kan 1 van de accommodaties mij niet mijn betaalde geld teruggeven. Zo sneu voor de mensen daar. :(
3 jaar geleden
·
#30086
Wij hebben gelukkig ook vrijwel al ons geld terug. Al was dat bij sommige accommodaties wel met mixed feelings, want ze worden daar inderdaad hard getroffen economisch gezien.

Ik durf het voor volgend jaar ook nog niet aan. Het verloopt zo grillig allemaal dat we niet zover vooruit kijken.

Er komt vast een moment dat het weer kan, tot die tijd gaan we niet te ver weg. Mocht het volgend jaar heel veel beter zijn, kunnen we altijd nog kijken of er iets te boeken valt.
3 jaar geleden
·
#30087
Ja klopt, 6 nachten op 1 plek...
2 jaar geleden
·
#30181
Hallo iedereen,
Zijn er nog mensen aan het plannen om komend jaar te gaan?
Blijft een moeilijke beslissing, maar wij hebben de knoop doorgehakt en geboekt . Nu maar hopen dat het door kan gaan. Ik heb even een praktische vraag, waar jullie wellich took mee hebben geworsteld. Wij gaan naast Namibie ook zelf door de nationale parken van Botswana (Moremi Savuti) rijden.

Zouden we een sateliet telefoon mee moeten nemen?

Rik
2 jaar geleden
·
#30182
Wij hebben voor de 3de keer tickets geboekt en hopen komende zomer eindelijk te kunnen reizen! Het reisverbod van Duitsland heeft voorbije zomer een stokje voor de reis gestoken - nu maar hopen dat er geen nieuwe varianten opduiken!

We hebben zelf al beslist dat wel enkel nog thuis zullen blijven bij een travel ban, waarbij de vlucht gecancelled wordt. Van termen als "hoog risico zone" liggen we al niet meer wakker.

Wij nemen geen sat phone mee, maar blijven wel op de meest toeristische route in Namibië. Er is een facebook groep over reizen in Namibië en Botswana, daar zijn de pro's en cons van een sat phone huren al een paar keer gepasseerd. Mss kan dat je de nodige info bezorgen?
1 jaar geleden
·
#30219
Even een vraagje over de benodigde documenten.
Wij hebben gelezen dat je een geboorteakte nodig hebt van kinderen jonger dan 12 jaar.
Nu hebben we een 'uitreksel uit de geboorteakte' aangevraagd en gekregen, maar ik twijfel of hier voldoende informatie opstaat. Er staan wel de namen van mij en mijn vrouw (ouders) op, maar geen geboorte datum/plaats en BSN van ons.
Weet iemand of dit voldoet?
1 jaar geleden
·
#30220
hoi erik,

wij hebben bij het gemeentehuis (eigenlijk online) een internationale versie van de geboorte akte opgevraagd. Deze moest wel voorzien worden van een apostille (soort van legalisatie). Denk dat je dit best allemaal navraagt bij je eigen gemeentehuis (als je uit Nederland bent). En voor Belgen verloopt alles sowieso via de gemeente ambtenaar want enkel zij kunnen de apostille aanvragen.

groetjes
elfje
  • Pagina :
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Wees een van de eersten om op dit bericht te reageren!

Partners

Abonneer

Vul hieronder je emailadres in en ontvang per mail het laatste nieuws van Verrereizenmetkinderen.nl

Social Media

Houd jij van Verre reizen met kinderen? Volg, like en blijf op de hoogte!