maandag 02 september 2019
  93 Replies
  6.6K Visits
  Subscribe
Volgende zomer gaat we op reis door Namibië. De tickets zijn geboekt en ook de 4x4 met daktenten is zo ongeveer geregeld.

Blijkbaar moet je campsites in de nationale parken al flink op voorhand boeken, dus zijn we volop bezig om een route uit te werken.

Tips en suggesties zijn zeker welkom! We proberen om de kilometers wat te beperken zodat het voor de kids (5, 7 en 9 jaar oud) ook aangenaam blijft. En om diezelfde reden blijven we soms enkele nachten op dezelfde camping. Zeker als je vanop die locatie ook zelf wandelingen kan maken :-)

Enkele directe vragen:
- vergeten we een toplocatie?
- is 4 nachten Etosha ok, of toch te lang?
- wat te doen na Waterberg en voor Windhoek. We denken nu aan Daan Viljoen maar niet alle reviews hierover zijn even enthousiast - zijn er andere en betere plaatsen om de vakantie te eindigen? Een verblijf in de stad hebben we liever niet.
- welke campings zijn fijn, welke zijn te vermijden
- de trip van Namutoni naar Waterberg kan ook op 1 dag, dan hebben we nog een extra dag. Waar voegen we die best nog toe? Of toch beter die lange rit over 2 dagen spreiden

Hier is de voorlopige planning:
1 bxl - windhoek
2 windhoek - rehoboth
3 rehoboth - tsauchab
4 tsauchab - sesriem
5 sesriem - solitaire
6 solitaire - swakopmunt
7 swakopmunt
8 swakopmunt
9 swakopmunt - spitzkoppe
10 spitzkoppe - brandberg
11 brandberg
12 brandberg - kamanjab
13 kamanjab- galton gate (olifantsrus)
14 olifantsrus - okaukuejo
15 okaukuejo - halali
16 halali - namutoni
17 namutoni - otavi
18 otavi - waterberg
19 waterberg
20 waterberg
21 waterberg - windhoek (daan viljoen)
22 windhoek
23 windhoek - brussel

alvast bedankt!
Elfje
Waardeer dit bericht:
4 jaar geleden
·
#29489
Hoi,

Gaaf plan!

Het is lang geleden dat wij er waren en ook nog zonder kinderen. Maar ik weet dat de afstanden op zich groot zijn maar dat het wel doorrijdt.

Bij sesriem was veel te doen. De canyon, death vlei, de rode duinenin de Sossusvlei. Genoeg voor een extra dagje.
Swakopmund was jaren geleden niet bijster interessant. Dus wellicht kun je daar een dagje korter.

Mooi is skeleton coast met de seals. Twijfelfontein is ook zoiets wat je eigenlijk niet mag missen.

Waterberg is leuk, maar is zoveel dagen niet wat lang?

ik zou denk ik toch de afstanden iets vergroten zodat je net iets verder per rijdag komt en minder vaak hoeft te verplaatsen. Of extra bestemmingen toevoegen aan je reis. Wij zijn toen niet bij stammen geweest maar wellicht is dat een optie. Kun je daar een nachtje slapen?

Succes.
4 jaar geleden
·
#29497
Bedankt voor de reactie, Dionne!

Heb intussen de route aangepast, en na Brandberg gaan we naar Twyfelfontein, Grootberg en dan naar Kamanjab.
Otavi en Daan Viljoen zijn geschrapt, blijkbaar toch niet echt de moeite waard, dus dan rijden we die dagen wat langer, maar kunnen we Twyfelfontein en Grootberg erbij doen!
4 jaar geleden
·
#29533
Wij hebben ook net geboekt met 3 kids die in juli 2020: 5, 8 en 11 zijn :-)
We hebben 12 jaar geleden een aantal maanden in Namibie gewerkt in de townships daar en willen daar nu naar toe met onze kids. We zullen meedraaien in het project, maar daarnaast 2 weken kamperen met een 4x4 met daktent.
Wanneer gaan jullie?

Wij willen in ieder geval naar:
Etosha, Sossusvlei (Sesriem/Solitaire), Spitzkoppe en Twyfelfontein/Brandberg en verder dus kijken wat haalbaar is in 2 weken.

Slapen jullie met z'n vijven in 2 tenten? Of doe je er een grondtent bij?
4 jaar geleden
·
#29537
Hoi Reislief!

Wat een fijn plan om in een project in de townships mee te draaien! Dat wordt vast heel indrukwekkend!
Is het een project dat je als buitenstaander kan bezoeken?

Wij hebben een 4x4 met 2 daktenten. Eén daktent is 1.40 breed ipv 1.20 en daar zouden de 3 kinderen in moeten passen. Ze zijn niet echt groot (oudste nog geen 1.30 m), dus misschien kunnen ze er wel dwars in :) . Overnachten in lodges vonden we erg duur, voornamelijk omdat kamers voor 5 quasi onvindbaar zijn en we dan 2 kamers moeten boeken.

Wij gaan van 15/7 tot 4/8. Onze route in grote lijnen is Sesriem, Swakopmund, Spitzkoppe, Brandberg, Twyfelfontein, Grootberg, Kamanjab, Etosha (van W naar O) en Waterberg.
In Etosha was de camping in Okaukuejo al volzet (dus 10.5 maand op voorhand!!), dus gaan we allicht buiten het park overnachten. Qua campings hebben we Sesriem en Etosha (Olifantsrus, Halali en Namutoni) al geboekt, de rest kan nog wel even wachten denk/hoop ik.

Wanneer gaan jullie? Hebben jullie al veel vastgelegd?
4 jaar geleden
·
#29568
Ha elfje!

Wij gaan van 4 - 29 jul en we trekken rond van 7 - 20 juli ongeveer. We hebben dezelfde route als jullie op het oog, maar skippen een aantal plekken tussen Brandberg en Etosha, omdat we daar niet voldoende tijd voor hebben.
We willen Sesriem, Solitaire en Etosha nu vast gaan leggen. Dat sommige campsites nu al vol zijn.. Bizar gewoon!
Waar hebben jullie de auto geboekt? Ik heb nu een offerte van 4x4selfd.. (weet niet of ik dat hier mag noemen?). En de tickets liggen dus vast nu (Lufthansa/Eurowings, A'dam via Frankfurt).
Ik denk niet dat iedereen zomaar het project kan bezoeken waar we naar toe gaan. Dat zal wel heel onrustig worden voor de kinderen daar. Maar er zijn vast verschillende projecten wel te bezoeken in en om Windhoek! Laat je ook een heel andere kant van het land zien en dat willen we onze kinderen ook graag mee geven.
Grappig dat jullie kinderen bijna even oud zijn als die van ons. Onze oudste is dan al wel 11, dus dwars in de tent liggen, lukt denk ik niet meer :o . Maar we gaan het zien. Ik heb er onwijs veel zin in!
4 jaar geleden
·
#29569
Oh ja, de accommodatie in Windhoek hebben we ook vast geboekt! We zitten de laatste week op 1 plek, dus ik wilde een comfortabele accommodatie hebben daar.
4 jaar geleden
·
#29580
Zelf een maand geleden al geboekt en toen waren de eerste accommodaties al vol. Wij doen deels dezelfde route, maar nemen net wat grotere reisafstanden, om dan een nacht extra te verblijven, in het eerste deel van de route.. het tweede deel blijven we overal maar kort, omdat ik heel graag enkele stammen in het noorden wil bezoeken. Ik denk dat onze route (https://yvonnevanderlaan.nl/rondreis-namibie-route-tips-kosten/) daardoor een paar uitdagende dagen heeft maar we gaan het zien.

Wij blijven trouwens in Swakopmund juist wel 5 nachten, als rustpunt, om van daaruit plaatsen in de omgeving te bezoeken, zoals Spitzkoppe.. maar met een daktent zou ik er zeker ook voor kiezen om daar te overnachten!

Veel plezier met de rest van de voorbereiding,
Yvonne
4 jaar geleden
·
#29582
Tjonge, dat heb je wel voor een heel goede prijs gefixt!
Dat tickets zoeken, loont wel, he?
Gaan jullie met de trein naar Frankfurt?

Bij ons was een ticket Amsterdam- Windhoek via Frankfurt goedkoper dan Frankfurt-Windhoek, bizar genoeg. Wij heb 680 betaald per ticket (en dan x5 ...), maar goedkoper worden ze de komende maanden waarschijnlijk niet meer.

Hoe oud zijn jullie kinderen?
4 jaar geleden
·
#29583
Inderdaad, echt een goede prijs! Daarom ook zonder aarzelen direct werk van gemaakt en geboekt. We gaan denk ik met de auto naar Frankfurt, hebben we eerder gedaan toen we naar Zuid-Afrika gingen 4 jaar geleden.

Onze meiden zijn nu 5 en bijna 7.

Mooi trouwens dat Amsterdam goedkoper bleek voor jullie.. voor die prijs vond ik ze toen ook, maar vanuit Frankfurt toen dus nog een stuk goedkoper.
4 jaar geleden
·
#29584
Gek hé, die ticket prijzen! Bij ons was het ook goedkoper vanuit Brussel dan vanuit Frankfurt. Dus nu geen benzine kosten of kosten voor de parking, of een extra nacht hotel. Ik vond de 550 € pp al erg mooi, maar de tickets van Yvonne zijn ook wel een super deal! Wanneer vertrekken jullie, Yvonne?

Wij hebben ook de Eurowings vlucht, maar wel via Lufthansa geboekt en dus met een Lufthansa vluchtnummer. Geen idee welke service we dan mogen verwachten qua eten en entertainment. Volgens de website van LH is deze zoals op een standaard lange-afstand LH vlucht. Maar ik zal het eens verder moeten navragen.

Als ik nu de ticket prijzen zie, oh jee!!! Vanuit Bxl is het nog betaalbaar met Quatar maar dan ben je vlot 27h onderweg!

Wij hebben ook voor iets meer tijd in Swakopmund gekozen, 3 nachten in een Airbnb huis (70 € per nacht). Bij Spitzkoppe gaan we idd kamperen :-)

Yvonne, jullie hebben precies ook heel leuke acco's gevonden! En echt niet duur!
Wij kijken wel uit naar het kamperen, nu zijn we wel gewoon om te kamperen en hebben we daar altijd al heel erg van genoten. En de meeste lodges hebben geen familie kamers voor 5, dus was de keuze voor kamperen wel erg snel gemaakt. Maar dat is natuurlijk ieder zijn eigen ding :-)

Wij betalen ca 100 € per dag voor de 4x4 met 2 daktenten en het nodige kampeer materiaal (voor 5p). Verzekering eigen risico sluiten we af via Europeesche, dat is nog een betere dekking (voor interieur, daktent etc ) - als ik de voorwaarden goed bekeken heb tenminste.

Helaas is het nog lang wachten ...
4 jaar geleden
·
#29586
Wauw, "slechts" 100 euro per dag voor 4x4 met daktenten, dat is echt een heel mooie prijs! Ik ben benieuwd waar (een kennis wil ook al heel lang die kant op, maar kan net als wij nooit wat vinden voor minder dan 150 euro per dag)

Wij slapen ook niet in familiekamers, maar in appartementen (en 1 keer in een tent en 1 keer in 2 tweepersoonskamers). Ik vind dat altijd heel relaxt, om wat meer ruimte te hebben en dat elk kind in principe in een aparte kamer kan slapen.. bij ons is dat altijd een dingetje als we toch eens met 4 een kamer delen, of zij met elkaar een kamer moeten delen.

Zo heeft ieder toch weer z'n eigen voorkeuren en wensen. Fijn dat die opties er allemaal zijn ook! Inderdaad nog lang wachten, maar we hebben nog andere reizen gepland ook, dus we vermaken ons wel. :)

groetjes,
Yvonne
4 jaar geleden
·
#29587
Ja, Namibië heeft voor iedereen wel iets te bieden!

"maar 100 euro" dacht ik ook, ik was de prijs van onze auto in IJsland nog niet vergeten. Ruim 100 € per dag voor een simpele berlingo :o

Wij hebben verschillende offertes rond 100 € per dag, vb van caprivi, advance car hire, autohuur namibie. En ook nog een aantal rond 150 per dag. Altijd voor wagen van max 2 jaar oud met kampeeruitrusting voor 5 en zonder afkopen eigen risico. Daarvoor sluiten we hier een aparte verzekering af. We hebben uiteindelijk voor autohuur namibie gekozen. Was goedkoopste, veel info gekregen en tips en bij problemen zoekt de eigenaar ook mee naar oplossing.

Yvonne, heb je nog een leuk adresje bij de anderson gate? Ik probeer af en toe een nachtje in een echt bed te regelen :D
4 jaar geleden
·
#29588
Hoe doen jullie de route rond Sesriem/Solitaire? Gaan jullie eerst naar Sesriem of eerst naar Solitaire? De camping is daar nu al vol op de dag dat we wilden! De dagen er om heen nog wel beschikbaarheid, dus nu moet ik even gaan schuiven.
Ik had bedacht: 1 nacht Sesriem, daarna 2 nachten Solitaire. Maar we zouden ook 2 nachten Sesriem kunnen doen en 1 nacht Solitaire. Dan is het probleem van de volle camping opgelost en hoeven we na de vroege zonsopgang niet meer te rijden.
Benieuwd hoe jullie dat doen!
4 jaar geleden
·
#29589
Elfje, ik heb nu voorlopig voor een nachtje Sasa Safari camp geboekt (met gratis annuleren). Dat ligt een dik uur vanaf de Anderson Gate, bij Outjo - dus handig voor boodschappen. Ik heb daar een 5 persoons huisje voor 100 euro; als ik wat anders vind dat dichter bij Etosha ligt, wijzig ik mijn boeking misschien nog wel, maar dit ziet er prima uit.
Daarna verblijven we 2 nachten in Etosha.
4 jaar geleden
·
#29590
Elfje, wij slapen op een kleine 2 uur van Anderson gate en gaan via daar het park in om aan de andere kant te gaan overnachten.. heb dus daar geen acco zelf geboekt, maar weet dat er een acco met safaritenten net buiten Anderson gate was, had ik gezien.. ben alleen de naam vergeten. En geen idee of die nog ruimte hebben.

Wij slapen in Namib Desert Lodge, tussen Sesriem en Solitaire.. in een ingerichte safaritent. Maar waarom wil je graag in Solitaire verblijven? Dat lijkt me helemaal niet zo interessant.. wij bezoeken deze plek op weg naar Swakopmund, maar verder niet. Die ingerichte safaritent is in Namib desert Lodge. Leek mij een prima plek om van daaruit de bezienswaardigheden rond Sesriem te bezoeken.

groetjes,
Yvonne
4 jaar geleden
·
#29592
Hoi Yvonne

Heb net je webpagina eens doorgenomen...wat leuk om te lezen! Namibië staat ook nog hoog op ons lijstje maar leek me altijd onbetaalbaar(heel dure lodges) tenzij je het kamperend met 4x4 en daktenten deed. Maar wij zijn niet echt kampeerders en dat hield me dus steeds tegen. Maar blijkbaar zijn er dan toch ook betaalbare logies....dat geeft natuurlijk perspectieven :-) Zou je de namen van de logies evtl willen prijs geven?Alvast heel erg bedankt! Voor volgende zomer hebben we ondertussen tickets naar Georgië geboekt! Al veel tips kunnen sprokkelen op jouw site btw :-)
4 jaar geleden
·
#29594
Wij zijn dus ook niet van het kamperen en ja.. als je vroeg genoeg kijkt en ALLE accommodatie nog beschikbaar is, dan is het best mogelijk om overnachten betaalbaar te houden. Wij kiezen er wel bewust voor om niet in Etosha of een ander park te overnachten, omdat je dan wel 4 keer zoveel kwijt bent. Voor ons is de ervaring niet minder door buiten het park te slapen.. of in elk geval missen we niks (aangezien we niet anders weten), haha. In Zuid-Afrika vonden we het in elk geval geen probleem.

Ik had zelf het idee de namen van de accommodaties pas toe te voegen als we die zelf hebben uitgetest, zodat ik weet of het wat is.. dat doe ik omdat veel mensen mijn blog lezen en ik het niet tof zou vinden als mensen iets kiezen door mijn verhalen en dat het dan niks blijkt te zijn. Als je me een pb stuurt kan ik je de namen zo geven hoor!

groetjes,
Yvonne

ps Georgië! Onze kinderen zeggen elke maand wel een keer dat ze terug willen. :)
4 jaar geleden
·
#29595
Ik denk ook dat het heel belangrijk is om alles al vroeg te boeken, als je het wat betaalbaar wil houden! En idd, zoals Yvonne aangeeft: als je niet in de parken wil slapen, dan kan het best betaalbaar. Een andere grote kostenpost zijn "activiteiten", maar dat kan je invullen naar eigen wensen en budget. En omdat je in de meeste parken met eigen vervoer kan, moet je geen dure game drives doen om wild te zien.

Ik denk dat we een camping in de buurt van de Anderson Gate gaan zoeken en gewoon in de daktent overnachten, Etosha safari camp werd ons al aangeraden en ziet er erg leuk uit, dus allicht wordt het deze. Ligt ook vlak bij de gate.

Voor Sesriem: wij zijn er ook nog niet helemaal uit. Ons idee is om onderweg nog een stop te doen bij Tsauchab river kamp. Hier kan je een mooie wandeling doen die ons wel aanspreekt en het zou een erg mooi plekje zijn. Hierdoor moeten we ook niet te ver rijden. De dag erna moeten we nog een klein stukje rijden naar Sesriem, en plannen we de canyon en Elim Dune (zonsondergang). Die nacht logeren we in het park, zodat we 's ochtends bij het openen van de poorten al kunnen vertrekken om de zonsopgang te zien. Nadien kunnen we ofwel terug naar Sesriem, ofwel ineens naar Solitaire.
Reden om naar Sesriem terug te keren: 2 nachten op zelfde locatie is wel fijn en mss hebben we al genoeg in de auto gezeten. We hebben dan een rustige nm.
Reden om verder te rijden naar Solitaire: camping Sesriem is nogal druk en rumoerig en best prijzig. De campig in Solitaire krijgt heel goede reviews! In de nm hebben we niet echt nog iets gepland (te warm) dus kunnen we even goed al een stukje rijden. De weg tussen Sesriem en Solitaire is blijkbaar erg slecht, en dan hebben we dat al achter de rug en de dag erna is het traject naar Swakopmund iets korter.
Dus momenteel verkies ik toch het nachtje in Solitaire :-) Maar enkel de camping in Sesriem is geboekt, dus we kunnen nog alle kanten uit!
4 jaar geleden
·
#29601
Een familiekamers heeft ook heel vaak aparte slaapkamers met badkamer hoor....en is dan zeker niet duur.
4 jaar geleden
·
#29604
@ Yvonne: fijn te horen dat de kids nog steeds enthousiast zijn over Georgië, hopelijk gaan die van mij dat ook zijn...ze zijn alleen wel een stuk ouder he dus best wel een uitdaging om het programma ook voor hen interessant te maken:-)

Wat Namibië betreft ...begrijp je redenering. Ik veronderstel dat je er na je reis wel over zal bloggen dan lees ik het dan wel, he dus geen probleem. Kan er nu toch nog niks mee doen, he :-) Alleszins nog veel voorbereid plezier !!
  • Pagina :
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Wees een van de eersten om op dit bericht te reageren!

Partners

Abonneer

Vul hieronder je emailadres in en ontvang per mail het laatste nieuws van Verrereizenmetkinderen.nl

Social Media

Houd jij van Verre reizen met kinderen? Volg, like en blijf op de hoogte!