zondag 30 december 2018
  4 Replies
  3.1K Visits
  Subscribe
Komende zomer staat Vietnam voor ons op de route.
De tickets zijn al geboekt en we vliegen via Taiwan met korte overstap naar Hanoi.

Heen op 26 juli waarbij we aankomen in Hanoi om 08:25 op zaterdag de 27e.
Retour op 15 augustus aan het einde van de middag 17:50. Dus 20 dagen.

Nu reizen wij altijd best wel relaxed en zitten toch wel snel 2-3 nachten op een plek.
Vandaar (plus om het weer) niet naar het zuiden deze keer.

Het idee van de route dat we nu hebben is als volgend. Graag hoor ik natuurlijk van jullie :)

Dag 1 - Aankomst en naar hotel met zwembad. Weinig doen en eind vd middag begin van de avond wat street-food en locale indrukken.

Dag 2 - Meteen ons eerste twijfel puntje. We weten uit ervaring dat de kids meer van natuur, dorpjes etc genieten dan drukke steden. Zeker in het begin omdat ze dan nog moeten wennen. Dus idee om naar Cat Ba Island te gaan (Homestay?)

Dag 3-5 Cat Ba Island. (Boottour door achterste minder toeristische deel van Halong Bay, Cat Ba national park. Militaire Ziekenhuis uit de oorlog etc.

Dag 6 Naar Hanoi en Nachttrein naar Hoi An. Kinderen zijn dol op Azie treinen.

Dag 7-8 (vertrek ochtend 9e dag) Aankomst Hoi An en de stad bekijken.

Dag 10 Naar National park Bach Ma (Da Nang)

Dag 11-14 Hue

Dag 15-17 Strand. (Waar? Da Nang of in de buurt van Hue/Hanoi)

Dag 18-20 Hanoi (Shop House via AirBNB in old town)

Dag 20 Eind vd middag retour naar Amsterdam.

Zoals jullie lezen nog veel gaten in te vullen, maar we moeten ergens een keer beginnen met een route toch. ;) we hebben gelukkig nog voldoende tijd.
Waardeer dit bericht:
4 jaar geleden
·
#29423
Zo, we zijn eruit hoor :)

De planning is nu geworden:
-26 tm 27 Jul vlucht naar Hanoi en transfer naar Ninh Bihn.
-27 tm 30 Jul bijkomen in Ninh Bihn - Lotus Field Homestay
-30 Jul nachttrein naar Hoi An
-31 Jul tm 4 Aug Hoi An - In de buurt van het strand bij Under The Coconut Tree Homestay
-4 Aug tm 6 Aug Hue - Tam Family Homestay
-6 Aug tm 09 Aug - Phong Nha par - Son River House
-9 Aug avond vlucht naar Hanoi
-9 Aug tm 11 Aug Hanoi - Old Quarter
-12 Aug - 15 Aug Cat Ba - Countriside Homestay
-15 Aug nachtvlucht terug naar Amsterdam

Lijkt best wel wat, maar in principe hebben we op de locaties niets vastgelegd en blijven we meestal minimal 3 nachten op dezelfde locatie. Ervaring van onze vorige reizen heft geleerd dat de kids dit tempo wel aankunnen bij ons.

We gaan in ieder geval de nodige fietstochten maken waaronder die van Friends Travel in Hanoi en zullen vanuit Cat Bah island 1 of 2 dachtrips maken naar da baai ipv op een cruise schip.
Ook staat er op ons wensenlijste een paar mooie cave trips in Phong Nha park.

Maar als iemand nog leuke tips heft dan horen we het graa! :)
4 jaar geleden
·
#29258
Hi, ik zie nu je bericht pas staan.... even niet goed gekeken.
Wij zijn vorig jaar vanaf Hoi An omhoog gereisd t/m uiterste noorden van Vietnam.

Cat Ba is zeker de moeite waard en goed te doen vanuit Hanoi met de bus en boot (meestal koop je een combi ticket, kan vaak prima vanuit het hotel waar je verblijft).Wij verbleven in een piepklein dorpje op Cat Ba,wat alleen via een aparte boot te bereiken was (dan vaar je al door het prachtige gebied), omdat het dorpje alleen via 1 weg te bereiken was. Vraag het gerust als je meer wilt weten.

De treinrit vanuit Hanoi naar Hoi An lijkt me erg lang?
Wij deden de trein vanuit Dong Hoi (bij Phong Nha) omhoog naar Ninh Binh en dat was een nachttrein van 1.30 tot ongeveer 9u in de ochtend. Hanoi was daarna nog 2 uur. Phonh Nha naar Hoi An is ongeveer 7 uur (met de auto). Weet je al hoe lang het is met de trein vanuit Hanoi?

In ieder geval op de heen- of terugweg zou ik echt Phong Nha Kebang niet overslaan. Echt enorm prachtig gebied, heerlijk rustig dorpje en fantastische grotten om te bezoeken per bootje. Onze kinderen (toen bijna 8 en 10) vonden Phong Nha heel fijn.
Wij verbleven bij een kleinschalig bungalow complex (is net een jaar open nu) met super lieve mensen. Echt een aanrader, heerlijke bedden, douche, scooters en fietsen te gebruiken. Net in de luwte van het dorp aan de rivier waar je kunt zwemmen.
We sliepen bij Carambola: https://www.booking.com/hotel/vn/carambola-bungalow.en.html?aid=1711321&no_rooms=1&group_adults=1
Wij zijn daar uiteindelijk zelfs bijna een week gebleven (maar we waren bijna 7 weken in Vietnam, dus hadden de tijd). Mocht je gaan, doe ze de groetjes, ik heb nog af en toe contact met ze. Ze kunnen alles voor je regelen en vergeet vanuit daar niet de Duckstop te bezoeken. Fantastisch leuke ervaring om met kinderen te doen.

Hué hebben wij 2 nachtjes geslapen. 1 Dag de keizerlijke paleizen bezocht, met de stupa en de locale markt en een dag naar het verlaten waterpark (dat vonden de kinderen ook echt fantastisch!), waar je eigenlijk niet schijnt te mogen komen, maar alle toeristen doen dit wel. Bijzondere ervaring!

Hoi An zijn wij 5 nachten gebleven. Dat was onze aankomstplek in Vietnam (gevlogen op Da Nang), dus we wilden acclimatiseren. We verbleven in een heel fijn kleinschalig hotel met zwembad, dat op 5 minuutjes fietsen lag van het oude stadshart.
We sliepen bij Hoi An Garden villa's: https://www.booking.com/hotel/vn/hoi-an-garden-villas.en.html?aid=1711321&no_rooms=1&group_adults=1 Voor ons bewust een iets duurdere (ik meen €50 per nacht), omdat we rustig de tijde wilden nemen. We hadden een geschakelde familiekamer, wat echt heel fijn was.

Wij hebben ook Mai Chau bezocht, dat was ook heel fijn na de drukte van Hanoi (al vonden wij Hanoi wel echt heel erg leuk! De fietstocht van Friends Travel Vietnam door Hanoi is met de kinderen eigenlijk 1 die je niet mag missen! De oudste fietste zelf, voorop bij de gids en de jongste zat bij mij achterop. Je ziet echt een andere kant van Hanoi).
Verder hebben we op schooters de Ha Giang loop gedaan, maar ik gok dat dat jullie teveel tijd gaat kosten. De nachttrein naar Sapa en daar een hike doen schijnt ook echt heel mooi te zijn!

Mocht je meer willen weten, neem gerust even contact met me op. Wij vonden Vietnam echt ontzettend fijn en heel toegankelijk om met kinderen te reizen.
5 jaar geleden
·
#29114
Als de kinderen van natuur houden zou ik zeker Phong Nha niet overslaan. Is echt prachtig daar! Je zou dan korter in Hue kunnen blijven. Dichterbij Hanoi heb je ook nog Mai Chau en Pu Long (een paar dagen met gids Toan op pad is in daar echt een aanrader).

Ik weet niet hoe het strand bij Hue is, maar bij Hoi An is het erg leuk. Wij zaten in een huisje bij An Bang beach. Vandaar zijn we een paar keer naar Hoi An zelf gegaan (is een kwartier ofzo geloof ik met de taxi). Ik vond zelf Hoi An niet echt leuk en vooral enorm druk (maar dat kan ook komen doordat ik er in 2003 was).
5 jaar geleden
·
#29113
Er moeten toch wel een paar ervaren Vietnam reizigers zijn op het forum ;)

Zitten er nu aan te denken als alternatief om vanuit Hanoi te vliegen naar midden vietnam en dan dmv de trein langzaam terug te reizen richting het noorden. Ben nogsteeds erg benieuwd naar jullie ideeen.
  • Pagina :
  • 1
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Wees een van de eersten om op dit bericht te reageren!

Partners

Abonneer

Vul hieronder je emailadres in en ontvang per mail het laatste nieuws van Verrereizenmetkinderen.nl

Social Media

Houd jij van Verre reizen met kinderen? Volg, like en blijf op de hoogte!