zaterdag 29 december 2018
  4 Replies
  3.8K Visits
  Subscribe
Zelf rijden in maleisie anno 2019?

Hallo allemaal,

Wij denken deze zomer een rondreis West maleisie te doen met onze 3 kinderen (6-8-10). Ongeveer 24 dagen, niet teveel stops. mijn voorgestelde reisroute (vliegen op KL): Malaca (2 nachten) - Kuala Lumpur (3 nachten) - Taman Negara (3 nachten) - Cameron highlands (4nachten)- Ipoh (3-4 nachten)(trein terug naar)- Kuala Lumpur (1-2 nachten)- heen en terug vliegen naar teranganu voor 6 dagen beach aan de oostkust (kapas, tioman?) dan weer naar KL
Penang lijkt me niet zo goed weer?

Vraag:
Zelf rijden in maleisie anno 2019, is dit te doen? Goed wegennet maar veel auto's?
Zelf zou ik eerder auto met chauffeur nemen, maar mijn man ziet het wel zitten?

Nog tips over reisroute? Hotels?

Groetjes

Leen
Waardeer dit bericht:
5 jaar geleden
·
#28864
Uber is gestopt in Azië, maar Grab werkt precies hetzelfde. Zeker in de steden kost het minder dan parkeren. Rijden in Maleisië is wel te doen, maar in de steden in combinatie met links rijden doen wij het toch maar niet. Auto met cahuf huren voor de langere afstanden is ook geen enkel probleem.
5 jaar geleden
·
#28857
Wij zijn 2x naar Maleisie geweest 1x met ov en 1x auto gehuurd. Beide prima bevallen. Maleisie is geen typisch aziatisch land qua rijstijl. We zijn toen vanaf KL weg gereden met.de huurauto en dit was prima te doen.
5 jaar geleden
·
#28856
Kan prima idd en ook zoals al geschreven Tioman is een topplaats om te verblijven. Zijn er 2x met kleine kids geweest en hebben er hele goede herinneringen aan.

In KL zou ik niet direct zelf rijden ivm de drukte andere plaatsen zoal Penang etc zijn minder druk. Echter voor een heel klein bedrag kan je ook een UBER of GRAB nemen wat goedkoper is en je geen parkeer uitdagingen hebt.

Maar die ene keer dat we een huurauto hadden in 2015 was prima bevallen.

Penang in Aug 2017 was super weer maar idd volgens mij is de kans op minder weer (regen) dan groter.
5 jaar geleden
·
#28855
Penang, Georgetown, kan prima weer zijn hoor. Wanneer je op Penang naar het strand wil kan dat ook maar verwacht in juli/aug geen helderblauw water om te snorkelen, meer noordzee idee, maar dan warmer. Toch vonden we het strand best leuk na een paar dagen George Town.

Vanuit Mersing kun je naar Tioman. Wij zijn met de bus vanuit KL nr Tioman gegaan, en vanuit Tioman weer naar TN doorgegaan. Dan bespaar je een vlucht vanuit KL nr KT.

Zelf autorijden gaat ook prima in Maleisie, dit hebben we gedaan toen we ons oudste zoontje nog een baby was. OV is ook prima geregeld. In de stad, op een eiland en in de jungle heb je niet veel aan een auto, , maar in de CH is het wel weer handig. Je kan natuurlijk ook een auto voor een paar dagen huren.

Ik ben benieuwd waarom jullie een vrij lange tijd in Ipoh willen blijven. Er is daar niet bijzonder veel te doen/te zien.

Veel plezier met de voorbereidingen.
  • Pagina :
  • 1
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Wees een van de eersten om op dit bericht te reageren!

Partners

Abonneer

Vul hieronder je emailadres in en ontvang per mail het laatste nieuws van Verrereizenmetkinderen.nl

Social Media

Houd jij van Verre reizen met kinderen? Volg, like en blijf op de hoogte!