maandag 04 september 2017
  24 Replies
  6.7K Visits
  Subscribe
Dag Allemaal,

Wij gaan komende zomer zo'n 4 weken naar Maleisië en Singapore. We zijn met z'n viertjes, Alice en ik (Marco) en Rosalie (12) en Florian (8). Hieronder alvast een voorlopig reisplan. Alles staat nog open behalve dan de vlucht, we vliegen op Singapore.

Na lezen kwam ik op Borneo ipv Taman Negara, daarom Kuching voor nu.

Alvast wat vragen:

Is het goed haalbaar om in 1 dag van Perhentian naar Cameron Highlands te rijden? We willen dan een auto huren en zelf rijden?
Hoe kom je het makkelijkst van Singapore naar Johor Bahru?
Georgetown vs Batu Ferringhi? We zijn al eens in Batu geweest, vonden we toen minder maar voor kids misschien leuker dan Georgetown.
Perhentian of andere eilanden zoals Redang of Tioman?
Welk verblijf Perhentian? Coral View, Perhentian Island of Tunabay?

Volgens mij zijn nog lang niet alle kamers, auto's, vluchten vrij gegeven. Graag zou ik ook tips krijgen voor verblijven.

We zijn ca 9 jaar geleden geweest, toen was onze dochter 3. Nu dus op herhaling, vooral Langkawi vonden we toen super met een gehuurde auto. Kuala Lumpur slaan we bewust over, we sluiten af met Singapore.

6-7 juli Amsterdam - Singapore - Johor Bahru
8 juli Johor Bahru
9 juli Johor Bahru - Kuching
10 juli Kuching
11 juli Kuching
12 juli Kuching
13 juli Kuching - Kota Bahru
14 juli Kota Bahru - Perhentian
15 juli Perhentian
16 juli Perhentian
17 juli Perhentian
18 juli Perhentian - Kohta Bahru - Cameron Highlands
19 juli Cameron Highlands
20 juli Cameron Highlands - Penang
21 juli Penang
22 juli Penang
23 juli Penang - Langkawi
24 juli Langkawi
25 juli Langkawi
26 juli Langkawi
27 juli Langkawi
28 juli Langkawi
29 juli Singapore - Langkawi
30 juli Singapore
31 juli Singapore
1 - 2 augustus Singapore - Amsterdam

Groeten,
Marco
Waardeer dit bericht:
6 jaar geleden
·
#25146
Wat leuk om te lezen. Wij hebben wellicht ook plannen om naar Maleisië en Borneo te gaan. Alleen wij hebben maar drie weken.
Waarom kiezen jullie voor Singapore en niet voor Kuala Lumpur?
Wij zijn nog nooit in dezeen regio geweest maar in veel reisverslagen staat als begin en eindpunt Kuala Lumpur.

Mag ik vragen wat jullie betalen voor de vlucht? Wij zijn nog op zoek wat redelijke prijzen zijn voor een vlucht naar Maleisië? Voor 2 volwassenen en 2 kinderen zie ik veel prijzen tussen €2700 en €3200. Dat had ik niet verwacht qua prijs. Of is dat wel reëel.

Ik kan je helaas zelf niet tips geven voor jullie reis...
Succes, hopelijk krijg je meer feedback van ervaren Maleisië gangers...
6 jaar geleden
·
#25147
De reden voor Singapore en niet Kuala Lumpur is vooral de prijs. Ik kwam tickets tegen van Singapore Airlines voor een mooie prijs, we waren zelfs al te laat had voor deze data tickets van B.A. gezien die een stuk goedkoper waren. De tickets kosten nu voor ons vieren 2500 eu en die van B.A. waren dus ca. 2100 eu. Ik wilde ook Singapore nog graag eens zien en met Legoland in de buurt en natuurlijk kids was de keus makkelijk.
6 jaar geleden
·
#25148
Hoi Marco,

Een deel van jullie voorgenomen reis maakte wij dit jaar.

Mijn reactie/opmerkingen;
-van Singapore Changi naar Johor Bahru kan per ov. Wij maakte die keuze niet omdat het me na de vlucht te omslachtig leek. Je kunt nl. niet vanaf het vliegveld een bus pakken maar moet eerst naar een ander punt in Singapore voor de bus naar de grens waar je vervolgens overstapt naar een Maleisische bus.
Wij gebruikte een taxi. Hiervoor kun je (las ik op internet) geen gewone airport taxi gebruiken omdat die de grens niet over schijnt te gaan. Wij boekte vooraf via <!-- w -->http://www.sgmytaxi.com<!-- w -->.
- Wat zijn je plannen vanuit Kuching? Ik vind het best jammer als je naar Borneo vliegt en dan alleen verblijft in de stad. Er zijn op redelijke afstand van Kuching diverse opties om te verblijven en meer jungle-beleving te hebben. Wij vonden Kuching overigens wel leuk om te verblijven hoor maar de jungle beleving had ik niet willen missen.
- ga in Kuching zeker eten bij top spot foodcourt! Met deze details ben je zonder twijfel nog nuet bezig maar wij vonden het een ervaring op zich.
- verblijf Perhentians; wij (en ik weet anderen van het forum) hebben dit jaar getracht sea view bungalows te boeken bij Coral View maar volgens mij, graag reactie van anderen als ik het mis heb, is dat niemand gelukt. Wij verbleven bij The Barat, prima en op loopafstand van goede snorkelplek waar ook de zeeschildpaden komen. Sea view daar is echter niet direct aan zee dus het is de vraag wat je op dat vlak wilt.
- het Hangout Hotel in Singapore vonden wij een vondst. Prijstechnisch best redelijk, zeker met vroegboekkorting (direct bij het hotel), heel netjes en op loopafstand van twee metrostations en als je wat verder loopt ook van de meeste bekende punten.

Penang en Lankawi zijn wij zonder kind ooit geweest maar dat is dusdanig lang geleden dat ik er weinig zinnigs meer over kan zeggen.
Wellicht kun je ook nog iets met ons reisverslag waarin alles staat wat wij gedaan hebben en wat we ervan vonden.
6 jaar geleden
·
#25149
Hi Marielle,

Bedankt voor de taxi tip, eens kijken. We gaan naar Johor Bahru voor Legoland, leuk begin voor de kids.

Het plan is niet te verblijven in Kuching zelf, Permai Rainforest Resort waarschijnlijk. Vanuit daar tripjes maken naar Bako, Kuching, dorpjes.

Ik ben benieuwd hoe het hotel regelen op Perhentian gaat lopen, lijkt wat lastiger te zijn ;-).

Ik ga ook nog naar Airbnb voor Singapore kijken. Kijken of ik iets kindvriendelijks kan vinden, hoe was dat in het Hangout hotel had je meerdere kamers?

Groeten,
Marco
6 jaar geleden
·
#25150
Wij hebben bij de Perhentians overnacht bij Tunabay.. die reservering en het mailverkeer is verder heel normaal verlopen.
De plek kan ik aanraden. Heel leuk stukje koraal voor de deur en prima plek.
En genoeg potentiële speelmaatjes.

Volgens mij moet je daar wel minimaal 5 nachten afnemen.. dus dan zou je ergens moeten schuiven.
6 jaar geleden
·
#25151
Leuke plannen! Een deel van jullie reis hebben wij deze zomer afgelegd.
Staat een verslag van hier op het forum.
Op de Perhentians zaten wij bij New cocohut: hutje op het strand, prima communicatie, snel mails terug. Zit naast tunabay.
Mooi snorkelen direct vanaf het strand en hutje was best prima. Met airco.Best aardig strandje maar nadeel vonden wij dat we recht tegenover het andere eiland zaten, recht tegenover de moskee die we om 6 uur in de ochtend goch echt hoorden.
Het allerliefst zaten we bij coral view resort maar zoals Mariëlle al schreef was daar geen contact mee te krijgen en toen er eenmaal contact was zat alles vol.
Perhentian Island Resort zit naast coral view en heeft een waanzinnig mooi strand maar vonden we veel te duur. Maar eigenlijk maakt het niet zoveel uit waar je zit, met de watertaxi kom je overal Rn met de snorkeltourtjes ook.

Op Borneo zaten wij in Permai Rainforest Resort. De hele ambiance vonden we geweldig, prachtig strandje en echt een junglegevoel. Apen zaten op ons dak en slangen in de struiken naast ons huisje, de cabine zijn echter wel echt heel erg basic en vol schimmel. Ik heb begrepen dat de boomhutten beter zijn maar wij waren met vieren en boomhut is voor max 3 personen. Ondanks dat het onze minste accomodatie was qua huisje vonden we permai wel echt een hoogtepunt.
6 jaar geleden
·
#25152
@Adventuregirl
Heb al een mailtje naar Tunabay gestuurd en die komen zelfs met minimaal 6 nachten. Kun je daar nog annuleren? Weet alleen niet of 6 nachten niet te lang is daar, vind snorkelen en duiken wel leuk, zo ook de kids maar 5 dagen ;-).

@jill1234
Ik zal eens kijken naar Cocohut, we willen wel het liefst meteen aan het strand, lijkt me zo leuk voor de kids.\

Had begrepen dat de cabins in Permai best okay waren, ook op dit forum. Boomhut gaat niet lukken want we zijn met z'n vieren.

Hoe is Damai Beach Resort, misschien als alternatief voor Permai?
6 jaar geleden
·
#25153
@Adventuregirl
Heb al een mailtje naar Tunabay gestuurd en die komen zelfs met minimaal 6 nachten. Kun je daar nog annuleren? Weet alleen niet of 6 nachten niet te lang is daar, vind snorkelen en duiken wel leuk, zo ook de kids maar 5 dagen ;-).

@jill1234
Ik zal eens kijken naar Cocohut, we willen wel het liefst meteen aan het strand, lijkt me zo leuk voor de kids.\

Had begrepen dat de cabins in Permai best okay waren, ook op dit forum. Boomhut gaat niet lukken want we zijn met z'n vieren.

Hoe is Damai Beach Resort, misschien als alternatief voor Permai?


Damai Beach resort ziet er weel heel anders uit.. ziet er uit als een wat groter laagbouw hotel met een zwembad.
Het heeft niet de look and feel van de jungle. Maar de ligging is natuurlijk wel goed. Het ligt naar het Permai.
Qua sfeer zou ik voor Permai kiezen. Kies je voor comfort dan ga je naar Permai.

Marco, ik weet niet of je bij Tunabay kan annuleren. Dat is bij ons niet aan de orde geweest.
Vijf dagen was voor ons prima. De eerste en laatste dag niets doen en de drie tussenliggende dagen hebben we in de middag een excursie gedaan.
Het strand van Perhentian Island resort is misschien wel leuk, mooi wit en langzaam aflopend, maar je hebt er geen mooi koraal voor de deur. Op grond daarvan zou ik er niet willen zitten.

De moskee bij het tegenovergelegen eiland... ja, die hoorde ik ook maar ik kan niet zeggen dat ik me daar aan gestoord heb.
Het hoort erbij.
6 jaar geleden
·
#25154
Wij hadden in Hangout een drie persoons kamer. Volgens mij hebben ze ook vier persoons, maar uit m'n hoofd ben ik niet zeker.
Ze hadden daar ook een grote gezamenlijke huiskamer met koffie en thee faciliteiten en een dakterras (niet geweest).

Op Perhentians denk ik dat het afhangt van waar je heen wilt hoe lastig het boeken is. Bij Barat ging dat ook makkelijk via internet en toen onze vlucht tijd aangepast werd zorgde ze er zelfs voor dat we na de laatste reguliere boot nog op het eiland kwamen.

Ga bij Legoland ook zeker naar het waterpark, superleuk en net als het pretpark voldoende te doen voor een hele dag. Ik lees dat er mensen de twee parken op een dag doen maar hoe ze dat doen zonder te haasten snap ik echt niet.
6 jaar geleden
·
#25155
@Marielle, in Singapore ga ik ook nog kijken naar Airbnb.

Yep, we blijven eerst 2 nachten in Johor Bahru voor we doorreizen naar Kuching. Dan gaan we naar Legoland, water of pretpark. Op het einde zijn we een paar dagen in Singapore kunnen we dan nog naar het andere of iets in Singapore zelf.

In Kuching heb ik nu in ieder geval vast Permai Rainforest Resort vastgelegd, een cabin. Van daaruit gaan we dan tripjes maken.

@Adventurgirl
Het plan iets gewijzigd, een dag langer op Perhentian, dagje minder Langkawi. Nog niets vastgelegd verder.

Weet iemand of het haalbaar is als we vroeg vanuit Perhentian vertrekken, auto huren in Kota Bahru om dan diezelfde dag nog in Cameron Highlands te komen?
6 jaar geleden
·
#25156
@Marielle, in Singapore ga ik ook nog kijken naar Airbnb.

Yep, we blijven eerst 2 nachten in Johor Bahru voor we doorreizen naar Kuching. Dan gaan we naar Legoland, water of pretpark. Op het einde zijn we een paar dagen in Singapore kunnen we dan nog naar het andere of iets in Singapore zelf.

In Kuching heb ik nu in ieder geval vast Permai Rainforest Resort vastgelegd, een cabin. Van daaruit gaan we dan tripjes maken.

@Adventurgirl
Het plan iets gewijzigd, een dag langer op Perhentian, dagje minder Langkawi. Nog niets vastgelegd verder.

Weet iemand of het haalbaar is als we vroeg vanuit Perhentian vertrekken, auto huren in Kota Bahru om dan diezelfde dag nog in Cameron Highlands te komen?


Wij hebben het omgekeerd gedaan.... dus het kan.
Wij zijn om 7 uur vertrokken vanaf de Cameron Highlands en waren om 11.45 in Kotah Bahru bij het vliegveld en hebben daar de auto ingeleverd.
Om 13.00 werden we opgehaald voor vervoer richting Perhentians. Het stuk met de taxi naar Kuala Besut neemt goed een uur in beslag (reken 1.15).

Als je omgekeerd de boot van 8.00 terug neemt (Tunabay heeft een retour om acht uur), dan gaat dat zeker lukken. Aangezien je dan niet de wachttijden die wij hadden (op boot, op vervoer) etc hebt moet dat zeker lukken. Het kantoor van Herz zit in de kleine airport in het arrival halletje.
8 uur boot, 9 uur aan land, 10.30 uur bij de Aiport, 11.00 uur onderweg, Rond 15.00 uur op je locatie. Globaal he..
6 jaar geleden
·
#25157
Ah super, dat is goed te doen. Mooi, hoef ik daar geen extra nacht ergens voor te nemen.
6 jaar geleden
·
#25158
Wij zijn ook in 1 dag van Cameron highlands naar Perhentians gegaan.
Om 8 uur met minibusje in CH vertrokken. Om half 2 bij de boot. Om half 3 op het eiland.
6 jaar geleden
·
#25159
Wij gaan ook naar Maleisië in de zomer van 2018.. Met onze 3 kids ( nu 2, 11 en 14 jaar) Eerst heel lang naar Thailand gekeken en uiteindelijk voor Maleisië gekozen. Ons reisschema ziet er wel anders uit en gaan ook niet zelf rijden..

dag 1 vliegen naar Kuala Lumpur
dag 2 aankomst Kuala Lumpur Renaissance hotel
dag 3 Kuala Lumpur (Chinatown, vuurvliegjes Kuala Selangor)
dag 4 Kuala Lumpur (dagje olifanten Kuala Gandah)
dag 5 taxi naar Kuala Tembeling, boot naar Taman Negara (Kuala Tahan) Balai Serama
dag 6 Taman Negara
dag 7 Taman Negara
dag 8 naar Cameron Highlands met busje chauffeur/gids Strawberry Park resort
dag 9 Cameron Highlands chauffeur/gids
dag 10 Met chauffeur/gids naar Pasir Belanda (net boven Kota Bharu)
dag 11 Pasir Belanda
dag 12 Pasir Belanda
dag 13 Naar Perhentian Island resort
dag 14 Perhentian
dag 15 Perhentian
dag 16 Perhentian
dag 17 Perhentian
dag 18 naar Kota Bharu - Kuala Lumpur- Melakka Hotel Puri
dag 19 Melakka
dag 20 Kuala Lumpur - Amsterdam
dag 21 aankomst Amsterdam

We gaan deze reis maken samen met mijn zusje, haar man en hun dochter van nu 2 jaar.. Dus we reizen in busje met chauffeur met z'n allen. Vanwege de 2 jongste kindjes hebben we gekozen om niet naar Borneo te gaan.
6 jaar geleden
·
#25160
Misschien ook wat voor ons, Pasir Belanda, eens kijken wat dat is.

Heb nu al wat hotels vastgelegd, te annuleren dus alles kan nog.

Kent iemand wat leuks en betaalbaars op Langkawi?

Gr.
Marco
6 jaar geleden
·
#25161
Inmiddels ook weer terug van een hele mooie reis door Maleisie en Borneo. Ik zal mijn ervaringen nog op het forum zetten maar wil alvast aangeven dat het ons wel was gelukt om een heel gaaf huisje op het strand te boeken bij Coral View Island Resort op de Perhentians. Wij hebben de premier sea view villa with private pool per mail kunnen boeken via Anjung Holidays (zie website: pulauperhentian.com.my). Huisje was niet goedkoop (lees: erg duur!) maar wij hebben er geen moment spijt van gehad. Na het snorkelen konden de kids nog even heerlijk spelen en zwemmen in het zwembad(je) wat ze super vonden!
6 jaar geleden
·
#25162
Wij verbleven in Abdul's Chalets op de Perhentians. Wij vonden het echt geweldig. Fijne en schone huisjes, direct aan het strand, snorkelen direct aan het strand en prima communicatie met het hotel. De kwaliteit-prijsverhouding was ook heel goed. Ik zou er zeker nog een keer verblijven als ik zou gaan.
Ik geef het echt vijf sterren.

Pasir Belanda is leuk, we bleven er vier nachten, maar ik vond het jammer dat het niet internationaler was. Maar sommigen vinden het juist fijn omdat er veel Nederlands sprekende kinderen zijn waar hun kinderen mee kunnen spelen.
Avondeten doe je bij de buren, ook een aanrader! We hebben nergens in Maleisië lekkerder gegeten dan hier.
6 jaar geleden
·
#25163
Wij verbleven trouwens ook in een cabin bij Permai Rainforest. Er zijn er een paar met airco en het is wel heel fijn (ivm de warmte en de hoge luchtvochtigheid) als je deze kunt boeken. Verder is het inderdaad erg basic en is er zeker achterstallig onderhoud maar hadden wij het verblijf toch niet willen missen. Dit jaar hadden ze voor het eerst een soort halfpension formule waardoor een ontbijt- en dinnerbuffet bij de prijs zaten inbegrepen. Het dinnerbuffet vond ik alleen erg tegenvallen en met mij nog vele anderen (toen wij er zaten) waardoor ik niet weet of ze deze formule zullen aanhouden.

Wij verbleven drie nachten in Permai Rainforest en vier nachten in Kuching zelf. In Kuching vonden wij hotel Grand Margherita een super aanrader qua locatie, klantvriendelijkheid en service. Probeer een kamer op de executive Floor te boeken waarbij je gratis toegang hebt tot de club lounge met heerlijke drankjes en hapjes oa oesters! Wij betaalden slechts 50 euro per nacht voor een kamer waar wij met twee volwassenen en drie kids verbleven en dus lekker snackten in de club lounge.
6 jaar geleden
·
#25164
Hallo,

Wij gaan van 30/6 tem 31/7 naar Maleisië (ook met Borneo) met twee kids van 10 en 12.
Gelijkaardige reis dus!
Bij Permai rainforest hebben wij wel een boomhut kunnen boeken voor 4, gewoon extra matrasjes gevraagd, voor kids kan dat...
Behalve Permai ligt nog niks vast. Vandaar dat ik hier inspiratie op kom doen.
Wij vliegen met Cathay via Hong Kong (2400 euro voor 4). In het terugkomen doen we nog een stopover daar.
Reisschema:
Kuala lumpur 3n
Taman Negara 2n
Cameron 2n
Belum Rainforest 2n
Perhentian 4n
Kuching 2n
Permai 3n
Kota Kinabalu omgeving 4n
Mount Kinabalu 1n
Sepilok 1n
Uncle tan 2n
Sepilok 1n
6 jaar geleden
·
#25165
Dag, het reisschema begint wat te vorderen.

Doordat vanuit Kuching niet dagelijks gevlogen wordt hebben we dat een dagje ingekort, daardoor blijven we een nacht langer op Perhentian.

Ik heb al wat hotels voorlopig vastgelegd, handig dat dat bij veel al kan! Op Perhentian het Tuna Bay Resort en bij Kuching Permai.

We willen vanaf Kota Bahru een auto huren en zelf via Cameron Highlands naar Penang rijden, heeft ervaring met autohuur vanaf Kota Bahru?

Vooral hotels in Singapore zijn vrij prijzig, iemand nog tips voor Singapore hotels? We willen graag een hotel met een zwembad.

Zo ziet het schema er nu uit:

6-7 juli Amsterdam - Singapore - Johor Bahru
8 juli Johor Bahru
9 juli Johor Bahru - Kuching - Permai Rainforest Resort
10 juli Kuching
11 juli Kuching
12 juli Kuching - Kota Bahru
13 juli Kota Bahru - Perhentian - Tunabay Resort
14 juli Perhentian
15 juli Perhentian
16 juli Perhentian
17 juli Perhentian
18 juli Perhentian
19 juli Perhentian - Kohta Bahru - Cameron Highlands
20 juli Cameron Highlands
21 juli Cameron Highlands - Penang
22 juli Penang
23 juli Penang
24 juli Penang - Langkawi
25 juli Langkawi
26 juli Langkawi
27 juli Langkawi
28 juli Langkawi
29 juli Langkawi - Singapore
30 juli Singapore
31 juli Singapore
1 - 2 augustus Singapore - Amsterdam
  • Pagina :
  • 1
  • 2
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Wees een van de eersten om op dit bericht te reageren!

Partners

Abonneer

Vul hieronder je emailadres in en ontvang per mail het laatste nieuws van Verrereizenmetkinderen.nl

Social Media

Houd jij van Verre reizen met kinderen? Volg, like en blijf op de hoogte!