zondag 21 augustus 2016
  179 Replies
  21.1K Visits
  Subscribe
Hi allemaal,
Ik heb alvast een planning gemaakt zodat ik alles gelijk kan boeken zodra het mogelijk is. Zouden jullie ernaar willen kijken en evt. voorzien van tips?

Dag 1
aankomst Kuala Lumpur. Hier 1 nacht verblijven in een hotel dichbtij het vliegveld om te acclimatiseren. Dit doen we altijd om even bij te komen van de lange vliegreis.
Dag 2 t/m 7
vliegen naar Kuching om hier vervolgens 6 nachten te verblijven. Lijkt lang maar vanuit hier willen we de meeste uitstapjes doen.
Denk hierbij aan:
Bako NP (hier verblijven we dus niet)
Sarawak cultural village (ik lees hier soms negatieve reviews over. is het het waard om een dagtripje hier naartoe te maken?)
Fairy grotten (iemand ervaring?)
-Orang oetans reh.center.
-2 dagen Kuching stad verkennen. Musea en moskee bezoeken.
Dag 8 t/m 10
Permai forest resort 2 nachten verblijven in een boomhut.( Zijn deze boomhutten snel volgeboekt? Is februsri vroeg genoeg om te boeken?)
Dag 11 t/m 14
Wss. damaj beach resort om iets luxer te zitten en om even niets te doen,bijkomen,zwemmen en lekker eten.
Dag 15 t/m 17-18
Terugvliegen naar KL en de stad verkennen
Dag 18-19
terugvliegen

Wat vinden jullie van deze planning? Het valt me op dat er niet heel veel keus is mbt hotels. Ben ik er wel op tijd bij als ik in februari en maart mijn hotels boek? Vooral Permai forest vind ik belangrijk, Dat wordt wel echt een hoogtepunt denk ik.
Waardeer dit bericht:
7 jaar geleden
·
#21681
Mooi vooruitzicht!

kuching is niet heel groot. Ik zou zelf niet zo lang daar zitten, maar misschien nog een ander stuk van Maleisie erbij pakken. Kuching zelf heb je in 1 dag wel gezien.

Het cultural village zit naast Permai. Die kun je dus het beste daarvandaan bezoeken. Je bent daar ongeveer een halve dag zoet. Permai en Damai liggen volgens mij ook naast elkaar, maar dat zou ik moeten opzoeken. De boomhuisjes zijn erg netjes. Is gewoon een hotelkamer in een boom. Bij Permai kun je heerlijk eten, zwemmen in de zee en wandelingen maken.

Ik zou 2 of 3 nachten Kuching doen, daarvandaag de oerang oetangs bekijken en het stadje. Dan maar Permai en daar 4 nachten oid verblijven. Relaxen aan het strand, Bako NP en de cultural Village.

Zelf zou ik dan kiezen om te vliegen naar de Westkust van het vaste land en dan op een bounty eilandje (perhentians) gaan zitten. Heerlijk eten, snorkelen voor de deur en relaxen.

Dan een paar dagen KL om de stad te verkennen.

Qua hotel vlak bij het vliegveld in KL is Rumah Putih een aanrader.
7 jaar geleden
·
#21682
Hi Sacha, Bedankt voor je tips. Dus het is beter om vanuit bv. Damai beach resort de uitstapjes te maken ipv. Kuching omdat de bezienswaardigheden relatief dichterbij Damai en Permai zijn? Permai en Damai zitten idd naast elkaar. Ik heb er bewust voor gekozen om dit zo te doen,zodat ik afwisseling heb met basic en wat luxer.
Vliegen naar Perhentians twijfel ik over omdat ik niet te vaak wil vliegen tijdens de reis. We hebben niet zo veel dagen vandaar. Maar misschien is dat toch een optie. Dat ik dan het strand Damai helemaal oversla en na Permai naar Perhentians vlieg. Twee keer strand is ook niet nodig. Ik ga het even op de kaart bekijken.
Rumah Putih heb ik gezien idd.Ziet er heel gemoedelijk,netjes en gezellig uit.
7 jaar geleden
·
#21683
Ik heb net je planning bekeken, eerlijk?.......saai
Ik zou het ook doen zoals Sascha aangeeft.
Bijv.....
1 aankomst KL, Rumah putih
2 vliegen naar Kuching, evt grand magaritha hotel
3 Kuching
4 Kuching evt uitje orang oetans en (een dagje) Annah Rais combineren
5 Kuching en verhuizen naar Permai
6 permai evt culture village, wij vonden het te duur, evt combineren met het strand, permai is gewoon strand.
7 permai Bako NP bezoeken
8 permai en naar de Perhentians vliegen, even kijken hoe dit uitkomt, ze vliegen een paar keer per week op Kota Bharu, misschien is het ook leuk om daar dan een nachtje bij pasir belanda te verblijven, kan je fietsen over het platteland en zien hoe de mensen daar leven.
9 permai
10 boot naar de Perhentians
11 Perhentians
12 Perhentians
13 Perhentians, snorkeltripje met de boot
14 Perhentians
15 Perhentians en terugvliegen naar Kuala lumpur, dan zou ik deze keer wel in het centrum gaan zitten.
16 KL
17 KL, je kan vanuit hier ook nog een dagje baby olifantjes verzorgen doen, moet je even zoeken op het forum, daar is een topic over.
18 KL en evt weer naar huis vliegen, anders een dag later

Nou, zoiets zou ik dan doen :)
7 jaar geleden
·
#21684
http://i345.photobucket.com/albums/p370/mtouw/Mobile%20Uploads/image_zpsgzr9alfv.jpg

Aap voor ons huisje bij Permai :)
7 jaar geleden
·
#21685
Ahahah, saai? :) Oke, duidelijk, plannen misschien omgooien dus. Ik heb geprobeerd om rust en activiteiten een beetje te combineren, maar volgens jullie is het dus te weinig? Vergeet niet dat we niet meer dan 18-19 dagen gaan hé.En als je gaat vliegen ben je toch weer een halve dag onderweg (ruim op tijd op het vliegveld zijn, vliegen, naar accomodatie etc)
Maar is Perhentians niet erg lang zoals jij het hebt beschreven?
Olifanten verzorgen hebben we ook al in Thailand gedaan, daarom hoeft dit nu niet meer.
Op de terugweg wil ik in KL inderdaad in de stad zitten.
Ik houd jullie op de hoogte.
7 jaar geleden
·
#21686
Ja zo gaaf :) wij zagen ze ook maar dan vanaf de grond
7 jaar geleden
·
#21687
http://i345.photobucket.com/albums/p370/mtouw/Mobile%20Uploads/image_zpsgzr9alfv.jpg

Aap voor ons huisje bij Permai :)



Leeukkkk :))) Ik wilde eerst helemaal niet bij Permai verblijven, maar ben nu wel echt om. En mijn zoontje ook :)
7 jaar geleden
·
#21688
De Perhentians is dan je rust moment.
Je hoeft voor zo'n binnenlandse vlucht maar 1 uur voor vertrek aanwezig te zijn, en het vliegen duurt maar net een uurtje, valt allemaal best wel mee eigenlijk. Ti's net of dat je de bus neemt :)
7 jaar geleden
·
#21689
Ahahaha, als je mij zou kennen, zou je niet zo reageren :) In Thailand hebben we drie binnenlandse vluchten genomen en we waren elke keer uhmm ongeveer drie uur van tevoren op het vliegveld :D Voor de zekerheid:))))Stel je voor dat we het vliegtuig missen:) Tijd om alles los te laten, denk ik :)
7 jaar geleden
·
#21690
De afstanden naar het vliegveld zijn allemaal heel kort.
Vanuit Rumah putih is het vliegveld dichtbij, vanuit Permai ook, volgens mij is is pasir Belanda ook niet ver van het vliegveld, alleen vanaf de Perhentians zit je vast aan de boot en de taxi. Boten gaan om 8uur, 12 uur en om 16 uur, hier komt nog 1 uur taxi bij, dit zou ik wel wat ruimer plannen op de terugweg omdat je dan te afhankelijk bent van verschillende factoren
7 jaar geleden
·
#21691
Hoe sportief zijn jullie? Wij vonden de kayak tocht vanuit Kuching ook erg leuk...

Waarom willen jullie naar Bako NP? Wij wilden bijv. per se de neusapen zien. Die zie je gegarandeerd als je er blijft overnachten, ben je er alleen overdag dan kan je pech hebben (en loop je misschien te stressen, waar kan ik ze het beste zien?).

Hebben jullie wel eens een nachttoer in de jungle gemaakt? Ook dat kan in Bako maar dan natuurlijk 's avonds als de dagjes mensen allemaal weg zijn.

Wij zijn 2 nachten in Bako geweest. Was echt super.
7 jaar geleden
·
#21692
Wij vonden de nachttrip ook geweldig, achteraf had ik zeker nog wel een nachtje langer willen blijven, er zit ook weer een super mooi strand bij, geen Perhentians maar toch mooi
7 jaar geleden
·
#21693
Hmm, dus overnachten in Bako is echt een aanrader? Vooral Arda (zoon) is dol op de natuur. De neusapen lijkt ons geweldig, maar dat is niet de enige reden voor ons om er naartoe te gaan
Eynd, Arda is erg sportief maar ik mwah.
Ik zag op internet ook nog wat reisverslagen die ik ga lezen. Het is goed om je planning hier op het forum te gooien. Je komt echt tot andere inzichten.
Ik merk dat ik nu dat ik heel veel andere opties heb. Ik ga ermee puzzelen. En ik moet het financiële plaatje ook eens goed bekijken. Daar heb ik tot nu nog helemaal geen rekening mee gehouden voor mijn planning.
Maar een andere vraag. Denken jullie dat ik te laat ben als ik bv. Bako en Permai pas in februari/maart boek? Zou alles dan al volgeboekt zijn? Iemand hier ervaring mee?
7 jaar geleden
·
#21694
Volgens mij moet dat wel lukken hoor, anders kan je Permai bijv ook via booking.com boeken, die kan je altijd nog gratis annuleren.
Bako kost haast niets, wij betaalden met 4 personen €25 dus dat zou ik ook nog wel aandurven.

Die andere inzichten komen vanzelf, toen ik jullie planning bekeek vroeg ik me af wat de reden voor jullie was om Borneo te bezoeken. Iedereen gaat natuurlijk met zijn eigen doel maar om daar nu helemaal heen te gaan om aan het strand te gaan liggen vind ik wel een beetje raar :) de natuur is er zo mooi, dat mag je echt niet missen! Dat is echt een rede om naar Bako te gaan, een paar uurtjes is dan eigenlijk wel zonde.
7 jaar geleden
·
#21695
Borneo was idd niet alleen voor het strand, maar vooral voor de natuur. Ik had Bako dan ook ingepland, maar wel als dagtrip. Overnachten is voor mij ook een optie, maar wel als ik in de nieuwe lodges kan verblijven. Ik heb de foto's van de beschimmelde kamers gezien. Ik schrok me rot. Daar ga ik dus niet slapen, hoe mooi de natuur ook is. Jammer dat ze daar niets aan doen.
Permai kun je ook via hotels.com boeken. Daar boek ik altijd mijn hotels omdat ze een spaarsysteem hebben, waardoor ik gratis nachten kan sparen. En ze zijn vaak goedkoper dan booking.
Ik ga opnieuw een planning maken nav jullie tips en dan zet ik het hier weer.
Bedankt :)
7 jaar geleden
·
#21696
Bij het kayakken wordt op verschillende plekken gestopt. Echt super zwaar vonden wij het niet en je zit met zijn tweeën in de boot... Het mooiste is gewoon dat je midden in het woud aan het peddelen bent. Geen idee of jullie dat al eens gedaan hebben. Wij vonden onze gidsen echt super en zouden hen dan ook aanraden. Als je wilt kan je vooraf ook nog naar de Oerang Oetangs gaan (mooie onderbreking op de heenweg) maar dan moet je even kijken of dat nodig is.. Is altijd duurder dan wanneer je het zelf regelt. Oerang Oetang ligt dichtbij vliegveld (15 minuten rijden met taxi?). Ik weet even de tijden niet uit mijn hoofd maar ik dacht dat het om 9:00 uur openging tot 11:00 uur. Zorg dat je er ook om 9:00 uur bent. Dus als je om 13:00 of iets later een vlucht hebt, kan je dit makkelijk combineren (spullen blijven in taxi die op je blijft wachten).

Waarvoor willen jullie nog meer naar Bako?

Ik weet niet hoe het in Permai is maar Bako moet je ruim van te voren boeken, zeker de gerenoveerde huisjes. Stel je hier overigens niet te veel bij voor maar in de basic huisjes wil je niet... (gerenoveerd is al basic :-)). Bako kan je mailen en dan reserveer je. Wij hebben pas ter plekke betaald (je moet eigenlijk week van te voren in Kuching betalen maar toen waren we er nog niet dus gemaild dat dat niet zou lukken en toen was het prima om ter plekke te betalen). Dus als je je planning weet, kan je gewoon voor die dagen reserveren... Op forum weet ik dat iemand stuk later had gereserveerd dan wij (die heeft een naam met vanA...B";), kan je ook in draadje vinden en die kon niet meer de gerenoveerde kiezen. Dus je kan even opzoeken wanneer het dus te laat is...

Heb je ook al de verslagen 'hoe het was' gelezen. Wij houden nooit een reisverslag bij maar op het forum doe ik verslag van hoe het was... Kijk maar bij topics als <!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.verrereizenmetkinderen.nl/Forum/viewtopic.php?f=113&t=3150]viewtopic.php?f=113&t=3150[/url]<!-- l -->. Als je op Borneo zoekt komen al die topics denk ik te voorschijn.
7 jaar geleden
·
#21697
Hi, ja van "hoe het was" heb ik er een paar gelezen. Dat vond ik trouwens hele fijne stukjes omdat ze heel specifiek over 1 onderwerp gaan.
Voor Bako is basic prima hoor, zolang het maar geen schimmelkamer is.Ik ga proberen het eerder te boeken. Als het me gegeven is, zal het wel lukken. En wat betreft de reservering; ik heb van meerdere mensen gelezen dat het op die manier gaat en dat het ook goedkomt. Als ik reserveer, hoef ik me dus geen zorgen te maken of we er wel terecht kunnen. Kayakken heb ik nu ook op mijn lijstje gezet als optie. Als dit me serieus iets lijkt en van plan ben om het te doen, kun je me dan vertellen via welk tourbureau jullie het hebben geboekt?
Het duizelt me nu wel een beetje hoor. Ik heb zoveel nieuwe informatie gekregen hier. Ik moet het goed op een rijtje zetten en er dan weer op terugkomen.
7 jaar geleden
·
#21698
Hi, hi, je valt ook met je neus in de boter omdat het vorig jaar echt topdrukte was in Borneo (niet dat we elkaar ter plekke tegenkwamen maar wij reisden achterelkaar aan/langs elkaar heen. Wel handig want zo heeft fam. Moerkens voor ons een boekje mee kunnen nemen wat wij ergens hadden laten liggen!).

Kayakken hebben gedaan bij: http://www.semadangkayak.com/. In de prijs inbegrepen zit een dvd met foto's van de dag. Heel vriendelijke gidsen. Wij kwamen die gidsen later in de reis bij Oerang Oetang nog tegen. We werden daar super hartelijk door hen begroet!

Succes met puzzelen!

PS fijn dat je je welkom voelt op het forum. Het is overigens wel zo dat als iemand zegt 'ik wil naar Borneo, wie weet een route' dat hier dan ook verwezen wordt naar topics... (maw ga eerst eens lezen). Maar als je zelf al met wat ideeën komt, wat specifiekere vragen hebt waaruit blijkt dat je zelf ook al wat hebt onderzocht dan is dat weer heel anders (en kan je zelfs worden overladen :-))!
7 jaar geleden
·
#21699
Dank je wel. Ik ga er een avond voor zitten,zodra Arda in bed ligt, met een kopje thee erbij:) Boeken, tijdschriften (columbus en Azië) en forum erbij. Zoooo leuk.
Jullie horen nog van me.
7 jaar geleden
·
#21700
Hi allemaal,
Mijn nichtje gaat vanaf september een paar maanden backpacken in Zuidoost-Azië en zij had het over Langkawi. Ik ben dit eiland nergens tegengekomen op VRMK. Heeft iemand dit eiland bezocht? Het ziet er namelijk prachtig uit!
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Wees een van de eersten om op dit bericht te reageren!

Partners

Abonneer

Vul hieronder je emailadres in en ontvang per mail het laatste nieuws van Verrereizenmetkinderen.nl

Social Media

Houd jij van Verre reizen met kinderen? Volg, like en blijf op de hoogte!