zondag 27 maart 2011
  3 Replies
  2.4K Visits
  Subscribe
Beste allemaal,

Wij hebben het plan om voor 3 maanden ( sept-okt-nov 2011) naar australie en nieuw Zeeland te gaan met onze twee kinderen van 2 en 4 jaar.
Ik ben erg benieuwd wat een ieder van de planning vindt die wij hebben bedacht en of mensen nog goede tips voor ons hebben.

Onze planning is als volgt.
Met China airlines van Amsterdam naar Aukland
dan met een camper van Auckland naar christchurch ( ong 4 a 5 wkn)
Met Quantas vliegen naar Cairns
dan met een capmer van Cairns naar Adelaide ( in ong 6 wkn)
Met Quantas vliegen naar Auckland
Met China airlines van Auckland naar Amsterdam.

De vluchten bij elkaar zullen wrsl ong 5700 euro kosten ( voor ons vieren). Is dit een redelijke prijs??
Heeft iemand nog nips voor camperverhuur??

Ik ben benieuwd naar de reacties,

groet
affie
Waardeer dit bericht:
12 jaar geleden
·
#8804
Hoi Affie,

Gaat plan!!
Persoonlijk ben ik (achteraf) meer NZ fan dan Aus, maar wij hadden dan ook slecht weer vorig jaar (deel Zuid- en Oostkust). NZ heeft rust en ruimte en een mooie sfeer.
Vlucht kan je naar Air Asia kijken!! die vliegen voor heel redelijke prijzen (ook via KL naar Australie).

De camper huurden wij van Kia, maar helaas hadden wij 2x een nieuwe nodig tijdens 6 weken!! Maar opzich prima ding ;) ... moeilijk advies in te geven. Gaf veel stress. MET 2 KINDEREN, van 2,5 en 4,5!!

Jullie route in Australie lijkt me een heel eind in 6 weken, maar ook daar ben ik niet geweest en ik kan dus niet precies zeggen hoeveel km je rijdt per (reis) dag.... In NZ lijkt het me geen probleem, wij hadden daar een huurauto en ik was zwanger van onze 1e zoon, dus geen kids mee.

Ik lees met je mee, succes met de voorbereidingen!!
Marjan
12 jaar geleden
·
#8805
Hoi,

Wij hebben drie jaar terug van Darwin naar Sydney gereden (9600 km in 5 weken) en onderweg veel gewandeld en dingen gezien en ondernomen. Of wij een hoog reistempo hebben geen idee, we gaan kijken bij de dingen die ons leuk lijken en reizen daarna verder. Moet er wel bij zeggen dat wij ook momenten hebben gehad dat we zo een uur of 5 door hebben gereden gewoon omdat de dingen die we onderweg tegen zouden komen ons niets leek of omdat we ergens meer tijd wilden doorbrengen.

Kan je wel adviseren om lang het Litchfield NP Park te gaan. Echt een heel mooi park waar veel rust en natuur is en waar je ook heel prima een dag of wat kan blijven. Wij hebben daar 2 dagen gestaan en volop genoten.

Als je nog vragen hebt... laat maar horen. Wij zijn er ondertussen 3 keer geweest dus weten er het een en ander vanaf.

Groet,
Mama Biebel
12 jaar geleden
·
#8806
Hoi Affie,

Ik heb niet zo veel tips voor je en ik verwacht dat je al wel allerlei geregeld hebt. Maar een berichtje om jullie heel veel plezier te wensen. En wie weet komen we elkaar nog wel ergens tegen. Wij gaan in dezelfde periode naar Australië, ook drie maanden.
  • Pagina :
  • 1
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Wees een van de eersten om op dit bericht te reageren!

Partners

Abonneer

Vul hieronder je emailadres in en ontvang per mail het laatste nieuws van Verrereizenmetkinderen.nl

Social Media

Houd jij van Verre reizen met kinderen? Volg, like en blijf op de hoogte!