vrijdag 01 mei 2020
  45 Replies
  3.8K Visits
  Subscribe
Misschien handig om de ervaringen met vliegmaatschappijen te verzamelen. In mijn geval heb ik tickets om begin juli met Aeroflot van Amsterdam naar Sri Lanka te vliegen, geboekt bij Supersaver.nl.
Op de website van Aeroflot staat nu dat ze vouchers aanbieden die drie jaar geldig zijn, ter waarde van het tarief dat je hebt betaald. Bij boeking van een nieuw ticket krijg je ook 15-25% korting.

Ik vraag me af, als de vlucht niet doorgaat, of de communicatie direct met Aeroflot zal zijn, of via Supersaver verloopt.

Wat zijn jullie ervaringen, en hoe hebben jullie het geregeld?

https://www.verrereizenmetkinderen.nl
Met kinderen: Thailand, Laos, Cambodja, Vietnam, Indonesië, China, Maleisië, Singapore, Brazilië, Bolivia.

Waardeer dit bericht:
3 jaar geleden
·
#30044
Hoi Els,

Ben je ook gebeld door Aeroflot? Ik kreeg een automatisch bandje te horen met het verzoek terug te bellen, je kunt dan kiezen voor een voucher of refund. Nu zag ik op facebook bij srilanka backpackers groep dat iemand voor refund had gekozen, maar veel minder terug krijgt dan voor de tickets betaald is.
Ik ben benieuwd wat jij gekozen hebt en of je al contact hebt gehad?

Groetjes Marieke
3 jaar geleden
·
#30045
Hoi Marieke,

Ik zag dat er gebeld was vanuit Rusland, en toen ik het nummer Googlede, zag ik dat het Aeroflot was. Fijn dat je laat weten wat de boodschap is.
Wat vreemd dat je minder terugkrijgt dat wat het gekost heeft. Weet je hoeveel minder? Ik denk dat ik kies voor een voucher, al bestaat de kans dat vluchten heel veel duurder worden en we dan wel vastzitten aan Aeroflot. Misschien kan ik straks even langs gaan bij de Aeroflot Office op Schiphol.
Wat is jouw plan om te doen?

Groetjes,
Els

https://www.verrereizenmetkinderen.nl
Met kinderen: Thailand, Laos, Cambodja, Vietnam, Indonesië, China, Maleisië, Singapore, Brazilië, Bolivia.

3 jaar geleden
·
#30049
Hoi Els,
Ik las net op dat ene facebookbericht dat de refund toch wel klopte, het bedrag stond in Zweedse Kronen:D . Wel gaat de betaling alsnog via Supersaver, dat betekent waarschijnlijk erg lang wachten...
Heb jij inmiddels contact gehad met Aeroflot?

groetjes,
Marieke
3 jaar geleden
·
#30057
Hoi Marieke,

Ik was nog niet naar Aeroflot geweest, omdat ik eigenlijk denk dat zij me toch weer naar Supersaver zullen verwijzen. Vandaag ontving ik een mail van Supersaver met als titel Flight Cancelled.
De tekst:
Dear Sir/Ma'am,

Your flight(s) has unfortunately been affected by the situation with Covid-19. However, the airline may give you the following options.

For Refund :

We will send a refund application to the airline and if the request is granted by the airline, we will process your refund in accordance with the airline's policy and our Terms and Conditions. When you confirm to cancel your booking, the refund amount will be paid out to your original form of payment.


Please note that your booking has not been cancelled yet. You need to call us by phone as soon as possible to confirm the cancellation of your booking. Your booking needs to be cancelled at least 5 days before your original departure date.

For Re-booking :

To change the time and date of your booking you need to contact us by telephone as soon as possible. That's where we handle rebooking. Our opening hours as well as phone number can be found on our website, under 'Contact us'.

Call us and we will look together at the possibility of rebooking your ticket.


In de tekst staat dat de boeking nog niet is geannuleerd. Vreemd, lijkt me logisch als de vlucht is geannuleerd, toch? Ik zal dus moeten bellen met het onverstaanbare callcenter in India. Ik ga overigens wel voor een refund. Dan kan ik volgend jaar zelf weer kiezen met welke maatschappij ik ga vliegen. Dit jaar gaan we met ons nieuwe hondje op roadtrip door Frankrijk ;-).

Benieuwd of jij nog iets meer weet?

Groet!
Els

https://www.verrereizenmetkinderen.nl
Met kinderen: Thailand, Laos, Cambodja, Vietnam, Indonesië, China, Maleisië, Singapore, Brazilië, Bolivia.

3 jaar geleden
·
#30058
Vervolg:

Zojuist contact gehad met het callcenter, lang in de wacht en veel ruis op de lijn, maar al tijdens het gesprek ontving ik een mail dat de booking is geannuleerd en een refund zal worden aangevraagd. Gesprek + wachttijd duurde totaal 34 minuten, dus viel me eigenlijk alles mee. Ze vertelde wel dat je 30 euro aan Supersaver betaalt. Geen idee hoe lang alles gaat duren. Ik verstond twee maanden, maar ik kan het mis hebben.
Tip voor als je belt met het callcenter: Hierbij het telefoonalfabet dat ze gebruiken. Succes!

A=Alpha
B=Bravo
C=Charlie
D=Delta
E=Echo
F=Foxtrot
G=Golf
H=Hotel
I=India
J=Juliet
K=Kilo
L=Lima
M=Mike
N=November
O=Oscar
P=Papa
Q=Quebec
R=Romeo
S=Sierra
T=Tango
U=Uniform
V=Victor
W=Whiskey
X=Xray
Y=Yankee
Z=Zulu

https://www.verrereizenmetkinderen.nl
Met kinderen: Thailand, Laos, Cambodja, Vietnam, Indonesië, China, Maleisië, Singapore, Brazilië, Bolivia.

3 jaar geleden
·
#30059
Hoi Els,

Bedankt voor je update en het alfabet! Spannend, ik ben benieuwd wanneer je geld van Supersaver kan verwachten.

Had jij het callcenter van Supersaver of van Aeroflot gebeld?

Groetjes,
Marieke
3 jaar geleden
·
#30061


Had jij het callcenter van Supersaver of van Aeroflot gebeld?



Van Supersaver. Wanneer zou jij ook-al-weer vertrekken? En weet je al wat je doet?

https://www.verrereizenmetkinderen.nl
Met kinderen: Thailand, Laos, Cambodja, Vietnam, Indonesië, China, Maleisië, Singapore, Brazilië, Bolivia.

3 jaar geleden
·
#30065
Hoi Els,
Jij zou vandaag vertrokken zijn naar Sri Lanka toch? Een roadtrip door Frankrijk klinkt ook leuk! Wij gaan wandelen in de Dolomieten.
Ik zit nog steeds moed te verzamelen om Supersaver te bellen ;)

Veel plezier in frankrijk!
Groetjes Marieke



Had jij het callcenter van Supersaver of van Aeroflot gebeld?



Van Supersaver. Wanneer zou jij ook-al-weer vertrekken? En weet je al wat je doet?
3 jaar geleden
·
#30066
Hoi Els,
Jij zou vandaag vertrokken zijn naar Sri Lanka toch? Een roadtrip door Frankrijk klinkt ook leuk! Wij gaan wandelen in de Dolomieten.
Ik zit nog steeds moed te verzamelen om Supersaver te bellen ;)

Veel plezier in frankrijk!
Groetjes Marieke
3 jaar geleden
·
#30067
Hoi Marieke,
En dan gaan we volgend jaar hopelijk wel naar Sri Lanka!
Ik werd nog wel steeds gebeld en ge-smst door Aeroflot, maar ik heb niet opgenomen omdat bellen met een Russisch callcenter me niet zo aantrekkelijk lijkt ;-). En ik neem aan dat ik het nu geregeld heb met Supersaver. Overigens heb ik, na de eerste mail waarin staat dat ze een refund gaan aanvragen, niets meer gehoord. Het komt vast goed.
Klinkt ook heel mooi, wandelen in de Dolomieten. Heb je het via een reisorganisatie geboekt?
Groet!
Els

https://www.verrereizenmetkinderen.nl
Met kinderen: Thailand, Laos, Cambodja, Vietnam, Indonesië, China, Maleisië, Singapore, Brazilië, Bolivia.

3 jaar geleden
·
#30068
Qatar vliegt per 04 juli weer naar Thailand. Vanaf 30 juni mogen alleen nog maar een beperkt aantal categorieën passagiers Thailand in. De Qatar vluchten Doha-Bangkok staan dan op de Qatar website dan ook als niet beschikbaar gemeld, terwijl vluchten van Bangkok naar Doha beschikbaar zijn en geboekt kunnen worden. Ik ben van mening dat Qatar de vlucht dus geannuleerd heeft en ik heb mijn geld teruggevraagd. Gelet op de leeftijd van de kinderen weten we namelijk helemaal niet of we deze reis later (2021, 2022) of helemaal niet gaan maken. Verschuiven van de data of een voucher zijn dus niet echt een optie. Ik hou jullie op de hoogte van de reaktie van Qatar.
3 jaar geleden
·
#30069
Zo, ik heb eindelijk met Supersaver gebeld. We hebben ook een refund aangevraagd, dit ging overigens snel en makkelijk. Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren.

Hopelijk kunnen we volgend jaar wel naar Sri Lanka!

Groetjes Marieke
3 jaar geleden
·
#30070
Wat goed. En gelijk ook een nieuwe skill voor op je cv ontdekt: Goed in communiceren met callcentra in India. :D Zeiden ze nog iets over wanneer ze de aanvraag zouden indienen? Toen ik vroeg hoe lang het zou duren (ik bedoelde voor ik m'n geld teruggestort krijg), zeiden ze 'twee maanden'. Ik vermoed dat ze bedoelden dat het twee maanden duurt voor ze de aanvraag versturen.

https://www.verrereizenmetkinderen.nl
Met kinderen: Thailand, Laos, Cambodja, Vietnam, Indonesië, China, Maleisië, Singapore, Brazilië, Bolivia.

3 jaar geleden
·
#30073
Ik heb 9 dagen geleden mijn geld terug gevraagd van Qatar Airways. Kreeg gisteren een mail met excuses dat het antwoord zo lang geduurd had en dat ik het complete bedrag binnen 28 dagen teruggestort krijg op de creditcard. Ik hou jullie op de hoogte...
3 jaar geleden
·
#30074


A=Alpha
B=Bravo
C=Charlie
D=Delta
E=Echo
F=Foxtrot
G=Golf
H=Hotel
......


He. het NATO spelalfabet!
3 jaar geleden
·
#30075
Zoals beloofd de QATAR AIRWAYS update. Binnen twee weken na de aanvraag voor een refund het complete bedrag van de tickets terug gekregen op de creditcard. Wij vonden het al een heel fijnemaatschappij om mee te vliegen, maar deze service is helemaal top.
3 jaar geleden
·
#30076
Wat een goede service is dat! Fijn zeg.
Van Supersaver heb ik al een maand niets gehoord. Ik verwacht dat het wel goed komt. Al duurt het iets langer...
Groetjes uit Frankrijk!

https://www.verrereizenmetkinderen.nl
Met kinderen: Thailand, Laos, Cambodja, Vietnam, Indonesië, China, Maleisië, Singapore, Brazilië, Bolivia.

3 jaar geleden
·
#30077
Lufthansa groep kondigde vandaag al aan om deze zomer 700 van de 760 vliegtuigen aan de grond te houden. Ik geloof niet meer in een zomervakantie of Afrikaanse bodem ...

De opties binnen de lufthansa group:
- vlucht gecanceld = je kan herboeken (of je geld terugkrijgen zou ik denken, al is dat niet expliciet gemeld)
- omboeken kan voor vertrekdatum tot 30/4/2021. Als je kiest voor een upgrade in klasse of een andere bestemming moet je bijbetalen
- voucher kan ook, wel opnieuw boeken voor 31/8/2020. Enkel de waarde van de tickets blijft behouden, Een prijsverschil moet je later bijbetalen

Wij boekten via Gate 1, maar ik kan wel zelf mijn boeking bij Lufthansa beheren. Om om te boeken moet ik naar het service center bellen van LH. Voor de voucher denk ik dat ik het direct kan aanvragen, heb ik nog niet bekeken. Gate 1 biedt ook aan om om te boeken, maar zij hebben lange wachttijden.

Dus op zich lijkt het wel netjes geregeld! Zoals ik al in een ander topic aanhaalde, twijfelen we om om te boeken naar april of juli 2021. Voorlopig wachten we nog even verder af (vnl in de hoop dat omboeken mogelijk wordt tot 30/8 ipv 30/4/2021)

Bij iedereen lijkt het momenteel nog vrij netjes geregeld! Hopelijk doet budget air z'n werk goed!

Vliegen naar thailand voor een prikje, ook wel mooi! Hopelijk zijn Europeanen er welkom deze zomer!

Ik vrees een beetje dat we Europa niet uit zullen mogen, eigenlijk zal ik al blij zijn moesten we binnen Europa mogen reizen, heb al lijstje met top 3 klaar. Of nee, gewoon een tripje naar het park, spelen op het speelpleintje en picknicken ... Zelfs dat is in België verboden!


Wij hebben ook tickets via Gate1 bij Lufhansa geboekt. Lufthansa biedt mooie regelingen, als je bij hen boekt. Ik heb namelijk geprobeerd om een voucher via Lufthansa aan te vragen, maar helaas voldoen we niet aan de voorwaarden omdat we niet rechtstreeks bij LH hebben geboekt.

Ongeveer 1,5 week voor vertrek (zou 6 augustus naar SIngapore en Indonesie zijn) pas reactie van Gate1 dat onze vlucht is gecanceld. Nu maar afwachten waar Gate1 mee komt. Heeft iemand hier al ervaring mee?
3 jaar geleden
·
#30078
Zou mee kunnen vallen met gate1. Lees trustpilot voor tips hoe het aan te pakken. Verzamel vooral ook bewijsmateriaal. Maak screenprintjes van alles van de vliegtuigmaatschappij, tweets, etc.. Ook handig als je de creditcardcharge wilt terug vragen. Dat willen de creditcard maatschappijen natuurlijk voorkomen, maar als je niks krijgt van reisbureau of airline, kun je ze daarmee overtuigen. Dreigen met een chargeback bij airline of reisbureau schijnT in sommige gevallen ook te werken.
3 jaar geleden
·
#30079
Bij ons is het met gate1 netjes geregeld geraakt. Heb vorige week per mail een voucher ontvangen waarmee ik opnieuw via hen kan boeken en die is een jaar geldig. Dit was voor ons een goede oplossing omdat we onze reis een jaar hebben uitgesteld. Geld terug vragen kon ook, maar dat kon lang duren. Met de voucher zouden we zelfs nog in juli 2022 kunnen reizen.
  • Pagina :
  • 1
  • 2
  • 3
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Wees een van de eersten om op dit bericht te reageren!

Partners

Abonneer

Vul hieronder je emailadres in en ontvang per mail het laatste nieuws van Verrereizenmetkinderen.nl

Social Media

Houd jij van Verre reizen met kinderen? Volg, like en blijf op de hoogte!