dinsdag 25 november 2014
  12 Replies
  3.8K Visits
  Subscribe
Ik heb me al een beetje ingelezen op het forum mbt Mae Hong Son loop en zag dat Kelly en Els deze gedaan hebben met openbaar vervoer, wat ik ook wil. Dit is echter al een jaar of zes geleden dus misschien is er inmiddels nieuwe ervaringen en informatie.

Voor de zomervakantie 2015 heb ik inmiddels een aantal vluchten geboekt, waardoor de route steeds meer gekaderd wordt. Het accent komt op Noord Thailand te liggen.

De route wordt dan ongeveer zo:
dag 1 aankomst 14.00u Chang Mai
dag 2-3 Chang Mai
dag 4-6 Pai
dag 7-9 Mae Hong Son
dag 10 Mae Sariang
dag 11 Chang Mai
dag 12 vliegen 12.30u naar Surat Thani

Ik heb een aantal vragen opmerkingen:
- alleen de vluchten staan vast, nog geen acco vastgelegd
- 1 nachtje Mae sariang vind ik eigenlijk te kort, waar iets af te halen?
- de eerste dagen wil ik graag een beetje relaxen omdat we net een lange vlucht achter de rug hebben, vandaar de eerste nachten in CM
- is het misschien leuker om een nacht langer in MHS te blijven ten koste van Pai? Of juist andersom?
- ideaal vind ik 3 nachten ergens verblijven en af en toe 2, liever niet achter elkaar 2 nachtjes
- is dit met openbaar vervoer goed te doen, iemand tips hierover?
- iemand opmerkingen/tips over de ze route?
- of misschien wel iets heel anders in Noord Thailand wat ook voor kinderen geschikt is

Verder heb ik gelezen dat er veel te doen is in en rond CM. Welke van deze activiteiten (bijv olifanten, parapluutjes) zijn ook te vinden bij de plaatsen op de MHS?

Hoe hebben jullie het klimaat ervaren? Ik lees heel heet ,aar ook dat het noorden vaak koeler is. Is 's nachts airco aan te raden of koelt het dan voldoende af. Ik ben niet erg fan van airco, maar als er veel muggen zijn is het wel handig. Wij slapen waarschijnlijk met zijn drieën in een bed en 2p.

Bedankt weer voor het meedenken!
Waardeer dit bericht:
9 jaar geleden
·
#17331
Ook mijn info dateert van 2008, maar de MHS-loop is prima met openbaar vervoer te doen. Ik zou dan denk ik een nacht Pai inleveren ten koste van Mae Sariang, maar inderdaad heb je dan wel vaker 2 nachten ergens verblijven. Toch lijkt me dit rustiger dan 1 nacht en dan weer door. Jammer dat de vluchten al geboekt zijn, anders kon je de route een dagje langer maken? In Mae Hong Son zelf ben je op 1 dag wel uitgekeken vind ik, maar ik weet niet of je plannen hebt de omgeving verder te gaan verkennen? Anders zou je daar ook nog een nacht kunnen inleveren ten koste van Mae Sariang.

Ik kan me herinneren dat van Chiang Mai naar Pai er minibusjes waren, erg snel, maar wel enigszins tenenkrommend met al die bochten. :) Verder hebben we steeds een lokale bus genomen, 6 jaar geleden een beleving op zich met alle kleurrijke medepassagiers.

Wij waren er trouwens in de winter en toen was airco (en zelfs fan) helemaal niet nodig, maar als je in de zomer gaat zal het een stuk warmer zijn. Toch vind ik een ventilator zelf ook fijner dan airco, maar dat is persoonlijk.

groetjes,
Yvonne
9 jaar geleden
·
#17332
Hoi,

Leuke plannen! Ik zou inderdaad nachtje bij Pai eraf doen en bij Mae Hong Son erbij. Wij zijn daar ook langer gebleven, erg mooi en genoeg te doen in de regio.
Wij zijn vorig jaar ruim 2 weken in deze regio geweest vanaf Phitsanulok.. onze reis kun je vinden op onze blog

http://travelblogs.mapquest.com/42076/thailand

wachtwoord: toulouse
Misschien kun je hier nog wat tips vandaan halen.

Groeten
Merel
9 jaar geleden
·
#17333
Ga ik zeker bekijken, thanks!
9 jaar geleden
·
#17334
Ben er nog steeds niet helemaal over uit hoe in te plannen. Daarom toch nog een vraag, wat hebben jullie gedaan/is er te doen in de volgende plaatsen:

Pai
Mae Hong Son
Mae Sariang
Chang Mai

Chang Mai activiteiten is goed te vinden, is meer als vergelijking.

En fietstocht CM in vergelijking met Bangkok, wat zou jij kiezen?
9 jaar geleden
·
#17335
Fietsen in Bangkok en Chian-Mai is best verschillend.

Aan de ene kant vonden wij het heel leuk om door China-Town te fietsen in de ochtend in Bangkok en met de bootjes over te steken
Echter aan de andere kant was de omgeving van Chiang-Mai erg mooi en landelijk.

Ik weet niet hoe oud jullie kinderen zijn? Echter in Chiang-Mai was het ook mogelijk zo'n aanhang fietsje of fietskarretje te huren. In Bangkok enkel fietstoeltjes.
De qualiteit van de fietsen vonden wij een stuk beter in Chiang-Mai maar dit kan natuurlijk aan de organisatie liggen.

Co van Kessel - Bangkok
Klick&Travel - Chiang Mai
9 jaar geleden
·
#17336
Mijn kinderen zijn dan 8 en 5. Op Bali hadden we gefietst (downhill) en zat mijn jongste bij mij achterop in zitje. Ik verwacht dat dit ook weer het geval zal zijn in Thailand, of is dit goed te doen. Chang Mai lijkt me dan beter (of te heuvelachtig) dan Bangkok. Ook omdat ik adn meer haar in de gaten aan het houden ben dan dat ik zelf geniet van het fietsen.
9 jaar geleden
·
#17337
Aangezien je accent toch al op het noorden ligt zal ik voor fietsen in Chiang Mai kiezen. Anders stoppen jullie speciaal in Bangkok om te fietsen?
De meeste halve / 3/4 dag trips in Chiang-Mai blijven in het vlakke vallei gedeelte. Klimmen is er dus praktisch niet bij.

Wij hebben deze gedaan. Start buiten de stad en is daarom wel relaxt met kleine zelf fietsende kinderen.
http://www.clickandtravelonline.com/cat ... x-clha.php
9 jaar geleden
·
#17338
Hoi,
Wij hebben zowel in Bangkok als Chiang Mai de fietstocht gedaan. Mijn jongens vonden Chiang Mai zo ontzettend leuk omdat ze in een aanhangfiets zaten. De oudste heeft gewoon gefietst, 30 km, maar je stopt heel vaak. Het is daar inderdaad wel een stuk rustiger fietsen, je kan daar kiezen uit verschillende routes rondom Chiang Mai.
9 jaar geleden
·
#17339
Bedankt voor de feedback, hier heb ik wat aan. Vind het fietsen toch wat lastig inschatten op basis van een website.

De laatste 2-3 dagen zitten we in Bangkok.

Nu ik het zo bedenk, is het misschien wel handig om in CM te gaan fietsen. We gaan vast nog een keer naar Thailand of Bangkok en kunnen dan nog gaan fietsen. dan kan de jongste ook fietsen zonder te dromen en te slingeren (hoop ik haha).

Iemand nog iets over Pai, Mae Hong Son en Mae Sariang?
9 jaar geleden
·
#17340
Wij zijn naar de Cavelodge geweest bij Pang Mapha (Soppong). Prachtig! Ondanks de slang die daar iets te dicht bij me kwam echt een aanrader. We hebben geluncht in Pai en vonden het landschap daar mooi maar verder was het wel een beetje een toeristencircus. De route van Chiang Dao naar Pang Mapha hebben we met een huurauto gedaan, omdat het ons van daaruit niet lukte om het met openbaar vervoer te regelen. Het rijden ging prima, was wel echt een heel erg bochtige weg, waardoor we een paar erg wagenzieke kinderen hadden. De Cavelodge is een afgelegen plek, waar we een paar schitterende grotten hebben bezocht, hebben geraft, authentieke dorpjes (Lahu en Lisu) hebben bezocht en verder met een mangoshake genoten van het rustige leven. Vanuit Chiang Mai verder naar het noorden kun je het Elephant Nature Park bezoeken, een opvangplaats voor olifanten. Schitterende vallei en het was erg bijzonder om de olifanten te mogen voeren en te wassen.
9 jaar geleden
·
#17341
Dat klinkt ook goed, die cave lodge!

Hadden jullie van tevoren geboekt? En waren jullie in juli/aug? Ik zag op de website dat dan niet alles mogelijk is wat ze aanbieden.
9 jaar geleden
·
#17342
We hebben een dag van tevoren geboekt vanuit Chiang Dao. in verband met mogelijk hoog water zou dan niet alles daar kunnen, zoals raften in/ naar bepaalde grotten. Toen wij er waren kon alles meer dan prima, stond het water ook niet hoog. Dit was ook in juli/ augustus
  • Pagina :
  • 1
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Wees een van de eersten om op dit bericht te reageren!

Partners

Abonneer

Vul hieronder je emailadres in en ontvang per mail het laatste nieuws van Verrereizenmetkinderen.nl

Social Media

Houd jij van Verre reizen met kinderen? Volg, like en blijf op de hoogte!