zondag 19 augustus 2018
  78 Replies
  5.9K Visits
  Subscribe
Hoi,

Na lang twijfelen over de volgende bestemming (Thailand of USA) is de keuze tóch weer op Amerika gevallen.
We willen eerst een deel van het noordoosten doen, en dan graag weer relaxen in een villa in Orlando (dat is vorig jaar nl. zó goed bevallen!)

Na weer eens kletsen over wat iedereen zou willen zien (allen New York en een villa in Orlando, manlief Niagara Falls, de oudste walvistour en de jongste wil het Witte Huis zien), kom ik tot een volgende voorlopige route:

Dag 1: - aankomst New York
Dag 2: - New York
Dag 3: - New York
Dag 4: - New York
Dag 5: - Auto ophalen. naar Gloucester (400 km)
Dag 6: - Gloucester (Whale watching tour)
Dag 7: - door naar Green Mountains (275 km). Overnachten Utica (270 km)
Dag 8: - naar Watkins Glen State Park (220 km) en Niagara Falls (250 km). Avond bezichtiging + vuurwerk
Dag 9: - Niagara Falls (boottour ochtend). Door naar Hersey (475 km)
Dag 10: - Hersey pretpark
Dag 11: - Hersey’s Chocolate World - Gettysburg (80 km) - Washington (ca. 200
km).
Dag 12: - Washington
Dag 13: - Washington. Avondvlucht naar Orlando (villa)
Dag 14: - Orlando
Dag 15: - Orlando
Dag 16: - Orlando
Dag 17 : - Orlando
Dag 18: - Orlando
Dag 19: - Orlando
Dag 20: - Orlando
Dag 21: - Orlando
Dag 22:- terugvlucht
Dag 23: - thuis (zaterdag)

Wat we in Orlando gaan doen is nog niet rond. Vorig jaar hebben we Bush Gardens/Seaworld/Aquatica en Kennedy Space Center gedaan, dus die hoeven (wat mij betreft) niet in de herhaling. Misschien nu een dag Universal Studio’s en Volcano Bay. En wellicht nog een ander waterpark.
En ik wil nu graag naar Kelly Park en uiteraard weer shoppen.

De exacte vakantieperiode weten we nog niet, dit hangt af van mijn mans werk (collectieve sluiting nl.). Maar ik verwacht nu zo’n beetje van 19 juli tot 9 aug ongeveer te kunnen gaan (vergelijkbaar met afgelopen jaren).

Zodra de data duidelijk zijn, kan de jacht op tickets beginnen! Een multi ticket dus waarbij ik ga zoeken naar DUS - NEW YORK / ORLANDO - DUS. Of Amsterdam als dat goedkoper is. En dan dus nog een binnenlandse vlucht extra van Washington- Orlando

Als iemand goede hoteltips voor New York, Washington en Niagara heeft, hoor ik het graag. Of bezienswaardigheden op de route die we niet mogen overslaan, onbekende plekjes etc.
Ook als iemand nog een leuke villa in Orlando weet, met zwembad en ruim terras, jacuzzi, gamesroom en een beetje moderne inrichting voor ca. € 120,= p.n. houd ik me aanbevolen! Ik zie op Homeaway door de bomen het bos niet meer, eigen ervaringen zijn altijd leuk om te lezen !

Kortom: allerlei tips zijn welkom !
Waardeer dit bericht:
5 jaar geleden
·
#27878
Ook hier Amerika-plannen..... Wij denken aan een rondje DC-Niagara-Atlanta-DC. Route hangt ook deels af van de tickets die we kunnen krijgen.

Hoewel NY ook nog wel in mijn achterhoofd zit als optie gaat mijn voorkeur er nu niet naar uit. Hoofdzakelijke om financiele redenen en omdat er genoeg anders leuks is. (En ik ben zelf al diverse keren in NY geweest). Naast de hotelprijzen heb ik begrepen dat ook het huren van een auto behoorlijk duurder is vanuit NY.
Als ik naar je route kijkt valt me op dat je bijna 2200 km wilt rijden in zes dagen plus allerhande activiteiten. Het is een keuze maar het zou mij te druk zijn.
In onze voorlopige planning zit naast Watkins glenn ook Ricketts Glen en nog eentje (waar ik ff de naam van kwijt ben uit mn hoofd) daar "vlakbij".

Wat mij opvalt (tegenvalt na vijf jaar Azie) zijn de prijzen voor acco! Wij dachten aan acco met keuken/kitchenette om deels in onze eigen maaltijden te voorzien. Zowel om financiele redenen als omdat we het niet erg zien zitten om wekenlang "Amerikaans" te eten. Zelfs air bnb / cabins vind ik meer dan prijzig voor wat ik nu gezien heb. Het zal een kwestie van keuzes maken worden maar op onze route ga ik geen luxe acco zoals jij omschrijft vinden ben ik bang voor 120 euro. Ik kan mij voorstellen dat dit mogelijk omgeving Orlando wel lukt maar die mate van luxe heb ik al totaal afgeschreven voor deze reis, hahaha.
5 jaar geleden
·
#27879
Hey leuk, dat jullie deels hetzelfde stukje willen doen ! Wij zijn nog nooit in New York geweest, dus vindt het nu dan wel mooi om dit dan mee te pakken.

Vorig jaar rondreis in Florida gedaan. Dat was dus ook vaak verkassen en regelmatig 200 km rijden, soms ook een dag van 350 km. Tja, dat is niet anders als je wat wilt zien.
Maar je hebt wel gelijk hoor, dit is nog net even wat meer. Die dagen zullen dus ook druk zijn.

Wij zijn (door de kinderen) altijd wel vroeg wakker, dus redden het prima om ca. 9.00 - 9.30 uur te vertrekken. Als je dan bijvoorbeeld op dag 7 zo'n drie uur moet rijden tot de Green Mountains, kun je daar nog de hele middag doorbrengen, hapje eten daarna onderweg en als we dan pas 's avonds om 21.00 uur aankomen bij het overnachtingshotel in Utica is dat niet erg. Dan doen we toch niets meer.
En dat geldt ook voor bijvoorbeeld dag 9: we willen dan 's ochtends vroeg een boottour doen en dan de rest van de dag is gewoon 'reis-dag'. Met natuurlijk een stop voor eten oid tussendoor. We hoeven niet persé om 16.00 uur bij een hotel aan te komen omdat er nog niets gepland staat zo'n dag bijvoorbeeld. We zien dan wel hoe het loopt. Is er nog tijd voor een plons in het zwembad is dat meegenomen, maar zo niet; jammer dan.
Mocht mijn man nog een dag extra vrij kunnen krijgen, dan kunnen we overwegen om bijv. op dag 7-8-9 iets rustiger aan te doen. Of een dagje Orlando langer, hahaha.

En ja, autohuur vanaf NY is duurder dan vanaf Washington (en het rondje dus evt. andersom doen). Maar wat ik zo vlug zag, zijn de tickets om heen te vliegen op Washington een stúk duurder dan heenvliegen op New York. Daar kan het verschil in kosten van de autohuur gemakkelijk uit. Het scheelde meer dan 1.000,= wat ik al eens gekeken heb. Dus dan heb ik toch voorkeur om te starten in NY.

We willen alleen een villa in Orlando. Op Homeaway is heel veel keuze. Of het me lukt om net zo goedkoop als vorig jaar uit te zijn weet ik niet, en anders wordt het concessies doen: geen jacuzzi maar wel gamesroom ofzo.
Voor de rest gewoon hotels. In NY en Washington liefst in een gunstig gelegen wijk, maar dat hangt inderdaad af van de prijzen. Is het te gek, dan wordt het toch iets verder weg zitten en langer reizen voor lief nemen.
Het blijft toch ergens keuzes maken hè...
5 jaar geleden
·
#27880
Wij hebben 2 jaar geleden een roadtrip gedaan met oa NY en Washington. Om de duurdere autohuur vanuit New York een beetje te omzeilen, huur je het best je auto op Newark. Dat ligt in New Jersey waardoor de taxen en dus de prijzen lager zijn. Wij vlogen op JFK, bleven een paar dagen in NY zonder auto en zijn dan de huurauto op Newark gaan ophalen.

Veel plezier met plannen!
5 jaar geleden
·
#27881
Oh, da’s een goeie tip!

Ik neem aan dat je Newark Airport dan bedoelt?
En ben je dan met een taxi daar naar toe gegaan ? Maar de taxi is ook best duur toch?

En heb je nog hoteltips toevallig ?
5 jaar geleden
·
#27882
Ja, Newark airport, maar de verhuurkantoren zitten niet op de luchthaven zelf, maar ergens aan een snelweg dus we hebben een taxi daar naartoe genomen. Ik herinner mij niet meer wat die kostte. Uber is sowieso een goedkoper alternatief. Ik zag er ook wat tegen op om een auto te huren in NY centrum. Ik was eigenlijk blij dat we niet in druk stadsverkeer voor het eerst met de auto moesten rijden.
Wij zaten in NY in het Eurostars Wallstreet hotel. Dat was ongeveer 220 euro per nacht in een soort van appartementje. Niet heel speciaal, wel redelijk goede ligging.
In Washington zaten we in een appartement van Skylife Travels (via booking) en dat was echt een aanrader. 139 euro, inclusief parking en een zwembad op het dak, vlakbij de metro en een supermarkt. In de straat deden ze toen in de zomer elke week openlichtfilms met foodtrucks en zo. Heel gezellig!
5 jaar geleden
·
#27883
Dankjewel, ik wilde naar je hotels kijken naar ik kan Skylife Travels in Washington niet vinden? Die klinkt wel heel leuk.
Heb je een linkje toevallig ?
5 jaar geleden
·
#27884
lang leve google:

[url:2kd222l7]https://www.google.nl/search?q=skylife+travel+washington+dc&rlz=1C1GGRV_enNL751NL751&oq=skylife+travels+washin&aqs=chrome.1.69i57j0.4655j1j8&sourceid=chrome&ie=UTF-8[/url:2kd222l7]
5 jaar geleden
·
#27885
Dat heb ik uiteraard gedaan. Maar dan krijg ik een link naar bijv. Hotels.com en verschijnen er tig hotels in Washington, maar geen Skylife Travel in beeld.

En ik krijg ook geen directe link naar de website van het hotel. Maar goed, ik zoek nog wel even verder.
5 jaar geleden
·
#27886
Volgens mij is dit 'm:

https://www.agoda.com/en-sg/skylife-tra ... =-1#nohash
5 jaar geleden
·
#27887
@mamaonbekend; hoe oud zijn je kids?
Ook wij zijn vroege vogels en vroeg op pad is ook geen probleen. Een keer een lange reisdag ook niet maar tegen negenen pas aankomen en dan de volgende ochtend weer weg gaan zou voor ons echt niet werken als we dat vaker gaan doen. Heel eerlijk gezegd zou ik dat zelf ook niet heel prettig vinden.
Wij proberen altijd overal minimaal twee nachten te zijn om niet continue "onderweg" te zijn. Dat gezegd hebbende; met een roadtrip ontkom je er soms ook niet aan als je op een locatie zit waar weinig boeiends is.
En keuzes, keuzes, keuzes....

Wat betreft dat hotel in DC; ook ik kan niks vinden hoor. Wel agoda en andere aanbieders maar ongeacht welke datum ik invoer hebben ze het niet beschikbaar.
5 jaar geleden
·
#27888
Mijn kinderen zijn dan 12 en 15 jaar.

Twee nachten ergens blijven is idealer inderdaad, maar ja...ook keuzes maken als we toch iets willen zien. Moeilijk hoor.
Maar bijvoorbeeld na de ochtend boottour bij de Niagara Falls, moeten we vervolgens volgens Google maps zo’n 5.5 uur rijden. Een lang stuk dus.
Stel, je doet een boottocht rond 9.30-10.00 uur, dat duurt 20 minuten op zichzelf. Trek er langer voor uit natuurlijk met parkeren, rondlopen, foto’s maken etc. etc.
En stel dat je dan rond 12.00-12.30 uur daar wegrijdt, dan zou je rond 18.30 uur bij het hotel kunnen zijn. Hapje eten, eventueel nog uurtje zwemmen bij het hotel en dan naar bed. Dit moet toch te doen zijn, of niet ?

En áls mijn man nog een dagje langer vrij kan krijgen: waar zouden jullie die extra dag dan toevoegen in het schema? Tips daarvoor ?

En dat hotel krijg ik ookgeen beschikbaarheid, apart.
5 jaar geleden
·
#27889
Ja, daar zit 'm wel een groot verschil. Onze zoon is volgend jaar acht. Hij is ook echt een kind wat behoorlijk veel slaap nodig heeft dus als wij na aankomst nog rustig willen eten en een uurtje willen chillen moeten we rond vieren op de plaats van bestemming zijn.

Als ik jouw schema zie en ik zou er een dag aan mogen plakken denk ik aan dag acht. Als je nog een paar uur moet rijden zou ik niet zo rustig lopen om Wakins Glenn te bekijken. Als je daar de dag zou kunnen afsluiten heb je meer tijd in het state park en kun je de volgende ochtend naar de Niagara Falls en heb je daar direct ook iets meer tijd.
5 jaar geleden
·
#27890
Je suggestie houd ik in gedachten voor áls ik er een dagje extra tussen kan voegen.
Dag 7 is min of meer eenzelfde dag, dus dat zou ook kunnen denk ik.

Mijn kinderen lijken (helaas voor ons...) niet veel slaap nodig te hebben. Deze zomervakantie op de camping elke avond rond 22.30 uur naar bed, maar gewoon rond 7.30 uur weer wakker hoor. Was wel op de camping, dus een stuk gehoriger dan in een hotel. Maar ja, daar liggen ze met z'n tweetjes in één bed; da's ook grotere kans op vroeger wakker worden (net even voetje aanraken, te vaak draaien en woelen etc).
En als we de volgende dag dan toch weer een langere reisdag hebben, kan er eventueel in de auto ook nog geslapen worden natuurlijk.
De geplande reis is dan in het begin wat voller, maar aan het einde wat meer rust in Orlando, althans op één locatie en je hoeft niet meer weg. Tuurlijk zullen we daar ook nog wel weer een vol programma hebben en als je naar pretparken wilt ga je ook vroeg weg, maar dat is toch anders.
5 jaar geleden
·
#27891
Het zou mijn ook niet zozeer om de hoeveelheid slaap gaan, maar het overdag lang zitten in de auto. Mijn dochters spelen graag buiten en zijn graag in beweging. Een dagje wat langer (5 uur of langer, excl tussenstop) in de auto vinden ze niet leuk, maar daar maken ze nog wel wat van. Bij meerdere dagen lang in de auto, zitten ze wel te balen. En ik ook eigenlijk haha. Maar ieder is daar anders in en weet wat voor de volwassenen en kinderen van het reisgezelschap nog te doen is om het leuk te houden.
5 jaar geleden
·
#27892
Mijn kinderen zijn wel gewend dat we op andere vakantie bijvoorbeeld ca. 1000 km op een dag rijden als we naar Frankrijk/Italië gaan bijvoorbeeld. Dat is dan ook een érg lange dag. Maar goed, dan blijven we vervolgens wel 2 weken op die bestemming.

En helaas woont onze familie verspreid door het land, waardoor we ook regelmatig 200 km moeten rijden voor een bezoek.
Ze zijn dus wel een klein beetje wat gewend.
Wij zeggen dus bijvoorbeeld: “het is ongeveer net zo ver als naar “Jasper en Linda en dan zijn we bij de eerste plek. Dan bekijken we wat/ergens eten/hebben een leuke tussenstop/maken we een wandeling oid, en dan moeten we nóg een keer zo’n stuk rijden en dan zijn we bij het hotel”.
Zo hebben ze een beetje een idee hoe ver je wil rijden die dag. En natuurlijk gaan ze op een gegeven moment op hun telefoon/tablet, of boekje lezen, wat slapen.
5 jaar geleden
·
#27893
Nou, de vakantiedata zijn zo goed als zeker: verlofbriefje wordt deze week ingediend.

Maar nog geen tickets...ik word nog niet zo blij van de prijzen die ik zie... Vaak meer dan 1.000,= p.p. voor de drie vluchten. Vaak exclusief bagage. Of enorm lange overstaptijden van 6-8 uur, dat is dus ook niet de bedoeling.
En rechtsteeeks bij de vliegmaatschappij boeken is nóg duurder....balen.
Ik hoop eigenlijk toch wel rond de € 800,= p.p. uit te komen (of minder).

Iemand zin om mee te zoeken?
Ik zoek dus:
19 juli : Amsterdam - New York (mag evt. ook 18 juli zijn als dit voordeliger is).
31 juli : Washington - Orlando (rechtstreekse vlucht, ‘s middags/begin avond)
9 aug. : Orlando - Amsterdam (mag ook vanaf Tampa of Jacksonville zijn, geen Miami).

Inclusief bagage. Maximaal 1 overstap voor heen-/terugweg en beetje gunstige tijden (geen wachttijden van 6 uur ofzo).

Ik kijk zelf regelmatig bij Skyscanner, WTC, BudgetAir, Cheaptickets, Kayak, Connexxions, Expedia, Vliegtickets.
Wie kan er goed zoeken en mij een goede prijs tippen ?
5 jaar geleden
·
#27894
ik kom zo rond de 1200/1300 euro uit.. ik heb via verschillende manieren gezocht.. maar goedkoper kom je alleen met tussenstops..

Je zou wow air eens in de gaten kunnen houden voor vluchten naar New York, die stunt met prijzen.. het is een soort Ryanair, dus voor alles bijbetalen maar het schijnt wel goed te zijn verder
5 jaar geleden
·
#27895
WoW Air lees ik niet zulke positieve verhalen over en inderdaad voor álles bijbetalen geloof ik.

Een overstap naar New York en naar Amsterdam terug vind ik niet erg, mits het geen 6-8 uur duurt wat ik nu ook vind.
Maar het stukje Washington-Orlando heb ik toch wel graag rechtstreeks, is maar 2,5 uur vliegen dus een overstap is wel zonde dan. Maar als het anders gaat, tja...dan niet.
Ik vind 1.200,= p.p. echt veel te duur.

Iemand nog tips of die zijn zoekkunsten erop los wil laten?
Heen-/terugvlucht boeken en een losse binnenlandse vlucht is ook een optie, maar levert volgens mij nog niet veel op.
Of andere websites waar je op meerdere bestemmingen kunt zoeken?
5 jaar geleden
·
#27896
Wat betreft een losse binnenlandse vlucht boeken: die vind je nu in de meeste landen nog niet goedkoop voor volgende zomer. Dat is echt zoiets dat je maar een paar maanden op voorhand moet boeken. Check nu eens prijzen voor die binnenlandse vlucht in pakweg januari. Dan heb je een beter idee van wat de prijzen zullen zijn als je in april boekt.
Ik heb al in heel veel landen losse binnenlandse vluchten geboekt en die zijn heel vaak erg duur op het moment van boeken van de internationale vlucht, maar zakken daarna. Budgetairlines (met uitzondering van Air Asia) lossen tickets vaak later.
Ik zou dus nu focussen op de internationale vluchten en later de binnenlandse bijboeken. Ik ben zelf voor China hetzelfde aan het doen: de heen- en terugvlucht zijn geboekt (open jaw) en ik kijk over een paar maanden eens voor de binnenlandse vlucht. Als ik die nu zou boeken, kom ik aan prijzen van 250 euro per persoon, maar als ik nu zoek op de vlucht die ik wil voor over een paar maanden ipv voor juli is het maar 70 euro.
5 jaar geleden
·
#27897
Wat betreft een losse binnenlandse vlucht boeken: die vind je nu in de meeste landen nog niet goedkoop voor volgende zomer. Dat is echt zoiets dat je maar een paar maanden op voorhand moet boeken. Check nu eens prijzen voor die binnenlandse vlucht in pakweg januari. Dan heb je een beter idee van wat de prijzen zullen zijn als je in april boekt.
Ik heb al in heel veel landen losse binnenlandse vluchten geboekt en die zijn heel vaak erg duur op het moment van boeken van de internationale vlucht, maar zakken daarna. Budgetairlines (met uitzondering van Air Asia) lossen tickets vaak later.
Ik zou dus nu focussen op de internationale vluchten en later de binnenlandse bijboeken. Ik ben zelf voor China hetzelfde aan het doen: de heen- en terugvlucht zijn geboekt (open jaw) en ik kijk over een paar maanden eens voor de binnenlandse vlucht. Als ik die nu zou boeken, kom ik aan prijzen van 250 euro per persoon, maar als ik nu zoek op de vlucht die ik wil voor over een paar maanden ipv voor juli is het maar 70 euro.


Binnenlands idd korter van te voren boeken . En het is nu eenmaal zo dat met tussenstop goedkoper is
  • Pagina :
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Wees een van de eersten om op dit bericht te reageren!

Partners

Abonneer

Vul hieronder je emailadres in en ontvang per mail het laatste nieuws van Verrereizenmetkinderen.nl

Social Media

Houd jij van Verre reizen met kinderen? Volg, like en blijf op de hoogte!